hauis tyyliin lattiapenkki

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja kiewi
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Kehonrakenuksen äitimaassa eli tampereen wolffilla yksi iso mies teki haukkaria seuraavanlaisesti (varmaan pyörii tälläkin forumilla joten voit itse vastata =)): Eli tehään käsipainolla habaa, kun paino lähtee alaspäin niin käden saavuttaessa 90 asteen kulman paino osuu penkkiin tai johonkin muuhun esteeseen, lyhyt lepo siinä ja sitten taas paino ylös. Liikkeessä voi valita reippaasti normia painavamman käsipainon.

Eli siis vähän niinkuin boxkyykky tai lattiapenkki. Oon tota itse kokeillut muutaman kerran ja se suorastaan repii hauiksen riekaleiksi, eli siis on hyvä liike.

Osaisiko joku viisas bodari kertoa miksi liike on niin hyvä, mihin se perustuu tai mikä tai kenen idea sen takana on, vai onko se vaan kyseisen voimamiehen ittekehittämä liike notta saa ison käsipainon liikkumaan?

-K

Ideahan perustuu siihen, että penkillä levätessään lihakset rentoutuvat sen verran että "trampoliiniefekti" häviää lihassoluista ja nostovaiheessa lihakset joutuvat tekemään enemmän työtä saadakseen painon liikkeelle.

Kyseessä on osittainen toisto. Sen ideana on juuri se, että voidaan käyttää huomattavasti isompia painoja

Toihan kuulostaa hyvältä.. pitääkin koittaa seuraavassa haukka treenissä :)

Voipi tehdä myös niin, että ottaa scottihauisliikkeeseen suuremmat painot kuin normaalisti. Kuitenkin sen verran maltilla, että jaksaa tehdä noin 5 toistoa. Siitä sitten jatkaa niin, että lähtee ikään kuin tekemään negatiivista toistoa, mutta jossain puolenvälin tienoilla, ehkes vähän ennen, vääntää tangon taas ylös. Jännitys tosin säilyy lihaksessa, toisin kuin tuossa ensinmainitussa.

Pari kertaa tuota, niin on haukkarit hyvässä pumpissa. Siihen voi otta kaverin, joka katsoo, ettei tanko pääse valahtamaan yhtäkkiä alas, jos voimat pettää. Itse tein tälleen ilman kaveria, mutta ei valahtanut. Ihan vahingossa kerran hoksasin tehdä näin. Lähdin tosiaan tekemään negoja, mutta ilmeisesti oli voimia jäljellä. No, osatoistojahan siinä sitten tulikin tehdyksi, kolmisen kipaletta.

Varmaan on tuttua asiaa kokeneille, mutta jospa joku tuoreempi salikävijäkin silmäilee tätä threadiä ja löytää vinkin.;)

Ja kiitti vaan threadin avaajalle vihjeestä. Kokeilen jo huomenna, kun on haavispäevä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom