Hauis-treenistäni

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja An771
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
2 x 10-12 Hauiskääntö z-tangolla
2 x 10-12 Hammer käsipainolla
2 x Concentration curl (mikä suomeksi?)

Mitä mieltä, muutoksia, järjestys?

Treenin suoritan selän kanssa samana päivänä, onko ehdotuksia, kumpi ensin, selkä vai hauikset?

Niin ja tosta selästä tuli mieleen; kun puhutaan selkätreenin yhteydessä leuanvedoista, puhutaanko yleensä myötäotteesta (kämmeen alaspäin ?), sekä että se tehdään "eteen" ?.

Siitos! :piis:

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Originally posted by An771

2 x Concentration curl (mikä suomeksi?)
Keskitetty hauiskääntö..

Treenin suoritan selän kanssa samana päivänä, onko ehdotuksia, kumpi ensin, selkä vai hauikset?

Selkä ehdottomasti kannattaa treenata ensin, koska selkätreenistä ei tule mitään jos kädet (hauis+forkut) on väsyneet ennen varsinaista selkätreeniä..

Hauikset siis loppuun ja nehän saa rasitusta tossa selkätreenissä, joten niitä ei tarvii enää hirveästi sahata treenin lopussa..

Hyvä muistisääntö liikkeiden järjestyksessä on muutenkin "Raskain" ensin. Eli esim. jalkatreenissä kannattaa kyykky vetää ekana ja etureidet ja muut jälkeenpäin. Ja toinen on että isompi lihasryhmä kannattaa treenata ensin (esim. selkä vs hauis). Itse en varmaankaan edes pystyisi leukaa vetämään enää hauistreenin jälkeen , saati sitten muita selkäliikkeitä tekemään. Ja jos jaksaisin tuo treeni jäisi varmasti aika tehottomaksi. :evil:

Zone-sarja -42%
Voeh :itku: .... kävi taas samalla lailla kuin aikaisemmin kerran kun tein selän ennen hauiksia -> Hauikset meni jotenkin ihan tukkoon, tiesin ennen kun tein yhtäkään hauisliikessä, että tukossa on, pullistu ja tuntui tukkoiselta, eikä rautaa noussut yhtään.

Mikä neuvoksi? :eek:

Voeh :itku: .... kävi taas samalla lailla kuin aikaisemmin kerran kun tein selän ennen hauiksia -> Hauikset meni jotenkin ihan tukkoon, tiesin ennen kun tein yhtäkään hauisliikessä, että tukossa on, pullistu ja tuntui tukkoiselta, eikä rautaa noussut yhtään.

Mikä neuvoksi? :eek:

Vähennä hauisliikkeiden painoja, ja tee selkäliikkeet selällä, ei hauiksilla. Esim ylätaljassa älä päästä käsiä sinne ylösasti suoraksi jne.
Jos ei auta niin vaihda ohjelmaa..

Vähennä hauisliikkeiden painoja, ja tee selkäliikkeet selällä, ei hauiksilla. Esim ylätaljassa älä päästä käsiä sinne ylösasti suoraksi jne.

Kiitos vastauksesta!

Ööh toi selkäliikkeiden tekeminen liikaa hauiksilla tosiaan voi olla totta, mutta aiheuttaako se sen, että lihakset menee tukkoon, siis tukkoon, eikä väsyneiksi?

Ja taljaa tosiaan on selkätreenissä kaikenkaikkiaan 4 sarjaa, alataljaa 2 ja ylätaljaa niskan taakse 2.

Pitäisiköhän vaan tehdä ne hauikset ennen selkää?

Pitäisiköhän vaan tehdä ne hauikset ennen selkää?

Eihän se selviä muutakuin koittamalla. Näin paperilla se vaikuttaa järjettömältä, mutta mistäs sitä tietää vaikka sopisikin sulle. Kuitenkin, järkevin vaihtoehto olisi opetella tekemään selkäliikkeet hauiksia rasittamatta ja välttää selkäliikkeitä, jotka hyvästä tekniikasta huolimatta käy hauiksen päälle. Ja sehän nyt on itsestään selvää että selkätreenin jälkeen tehdyssä hauistreenissä ei samat raudat liiku kuin normaalisti, mutta mitäpä väliä sillä olisi jos hauikset saa kuitenkin rasitettua kunnolla ja lihas kasvaa.

Yks hyvä vaihtoehto on koittaa myös vaihtaa treenisysteemiä, esim. ittellä ei ole koskaan tuntunut hyvältä tehdä selkä+habat samana päivänä.

Tommonen 4-jakoinen perussetti toimii mulla ainakin tosi hyvin, kuin myös maailmankuuluilla jättimöykkyhuippubodareilla kuten Yates ja Tomi.

1. Jalat
2. Olkapäät+ojentajat
3. Selkä
4. Rinta+hauis

(ja aina välipäivä treenipäivän jälkeen)

lisää

Tota Foobarin jakoa minäkin suosittelen, vaikkakin itse teen eri järjestyksessä:

1. Rinta-hauis
2. Jalat
3. Ojentajat-olkapäät
4. Selkä

Ja joka toinen päivä reeni ja joka toinen lepo/aerobinen ja vatsat pari kertaa kierrossa sopivina päivinä...

Mulla on tää jako toiminut parhaiten...

Selkää ja hauista en pysty samana päivänä tekemään, enkä myöskään rintaa ja olkapäitä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Joo no tullut kokeiltua tota hauistreeniä ennen selkää. Luonnollisestikaan se selkä ei niin hyvin suju, mutta sentään pystyy treenaamaan hauiksia.

Kun taas jos teen selän ensin, en edes pysty treenaamaan niitä. Niin se mulla on jäänyt oppimatta, että mistä se johtuu että lihas jumittuu (hauis nyt); eli tulee semmonen "hassu" tunne lihakseen, ja se pullistuu - verisuonet tulee pintaan ja rautaa ei nouse, ei sitten millään. Eilen ei ollut hauikset yhtä jumittuneet, kuin toissahauistreenissä, jolloin ei pystynyt nostamaan mitään ... eli ihan minimaaliset painot tuntui painavilta.

Semmonen tunne, että mikään ei pääse hauiksessa kulkemaan :confused:

Pitää varmaan kokeilla jotain toista treenijakoa, jossei muuta ratkaisua löydy, 3-jakoinen, kuten tälläkin hetkellä.

Tässä yksi esimerkkijako:

1. selkä + forkut
2. rinta + hartiat
3. lepo
4. jalat
5. kädet
6. lepo
7. lepo

Toimii mulla. Perustelu, miksi rinta ja hartiat samana päivänä on yksinkertaisesti loukkaantumisvaaran välttämiseksi, rinta lämmittää hyvin olkapäät ja toiseksi juuri samasta syystä olkapäät rasittuvat kahdesti viikossa jos ko. lihasryhmät treenaa eri päivinä. Itselläni siitä seuraa helposti kivistystä olkapäissä, vrt. nyt saavat viikon totaalilepoa. Kiloilla olkapääliikkeissä ei tietysti pääse elvistelemään kun ovat esiväsytetyt, mutta näin lihasmassaa kasvatettaessa elvistelyllä onkin ihmeen vähän merkitystä. Lihas tuntuu olevan vaikuttunut, riittää mulle.

VOI tietysti olla että jossain vaiheessa erotan itsekin nuo kyseiset lihasryhmät eri päiville, jolloin varmaan siirryn suoraan Yates- jakoon eli rinta+hauis, jalat, selkä, olka+ojentajat mutta vasta kun olen aivan varma että olkapäät kestävät kasvaneen rasituksen.

- JjP

Originally posted by timba79
Tota Foobarin jakoa minäkin suosittelen, vaikkakin itse teen eri järjestyksessä:

1. Rinta-hauis
2. Jalat
3. Ojentajat-olkapäät
4. Selkä

Vai että eri järjestyksessä? :lol2:

Kirjotetaanpas toi mun lista "auki":

Jalat
Olkapäät+ojentajat
Selkä
Rinta+hauis
Jalat
Olkapäät+ojentajat
Selkä
Rinta+hauis
...
...
jne.

Aika samalta järjestykseltä näyttää, noitahan ei ole viikonpäiviin sidottu. Nojoo... se siitä pilkun seksuaalisesta häirinnästä. Eikun vaan treeniä! :thumbs:

Re: Re: Hauis-treenistäni

Originally posted by Anonyymi2
Hyvä muistisääntö liikkeiden järjestyksessä on muutenkin "Raskain" ensin. Eli esim. jalkatreenissä kannattaa kyykky vetää ekana ja etureidet ja muut jälkeenpäin. Ja toinen on että isompi lihasryhmä kannattaa treenata ensin (esim. selkä vs hauis). Itse en varmaankaan edes pystyisi leukaa vetämään enää hauistreenin jälkeen , saati sitten muita selkäliikkeitä tekemään. Ja jos jaksaisin tuo treeni jäisi varmasti aika tehottomaksi. :evil:

Heh... mä tein toissa päivänä vastoin ohjelmaani hauis ja rinta reenin... Noh teinpä sitten hauisreenin ekana. Sitten kun pääsin rintareeniin ja tein penkkiä käsipainoilla niin hutkista, kolauttelin itteäni mm. olkapäähän, otsaan ja rannekkin muljahti... Ja painot oli samat millä tein edellisellä kerrallakin (eli kyse ei ollut liian isoista... tms...)... Jepu jee.
Joten olen ehdottomasti samaa mieltä muitten kanssa... Tietty tee mitä itse haluat.. Tuskin nyt selkätreenissä voi noin nolosti koheltaa :rolleyes:

Kun taas jos teen selän ensin, en edes pysty treenaamaan niitä. Niin se mulla on jäänyt oppimatta, että mistä se johtuu että lihas jumittuu (hauis nyt); eli tulee semmonen "hassu" tunne lihakseen, ja se pullistuu - verisuonet tulee pintaan ja rautaa ei nouse, ei sitten millään. Eilen ei ollut hauikset yhtä jumittuneet, kuin toissahauistreenissä, jolloin ei pystynyt nostamaan mitään ... eli ihan minimaaliset painot tuntui painavilta.

Semmonen tunne, että mikään ei pääse hauiksessa kulkemaan :confused:

No sun hauikset on pumpissa, sillä hauikset rasittuvat jo selkätreenissä. Sun ei välttämättä tarvitse edes treenata hauista selän jälkeen, koska hauikset tuntuvat ainakin sulla saavan jo tarpeeksi rasitusta selkätreenissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom