Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ozma1 sanoi:Voinko reenata esim tänään hauikset jos eilen reenasin selkää?Olen kuullut että ei saisi reenata hauiksia selkä päivän jälkeen...Onko totta?
Iso Kolmonen sanoi:Mä teen ainakin hauiksen ja selän samana päivänä, jotenkin luontevaa kun haukkarii tarvii melkein kaikkiin selkälihasliikkeisiin..
fish sanoi:Ei ne muutenkaan tarvitse kuin 2 liikettä, tai korkeintaan 3, yht. 4-6 sarjaa.
ite teen 3 liikettä, 2-3 sarjaa per liike..noitten jälkeen vielä pari sarjaa pumppia pienillä painoilla..fish sanoi:Ei ne muutenkaan tarvitse kuin 2 liikettä, tai korkeintaan 3, yht. 4-6 sarjaa.
hafanafa sanoi:Eikai tota noin yksiselitteisesti voi sanoo. Jotku tarttee suuremman volyymin. Ja riippuu paljon ohjelmastakin.
fish sanoi:No aloittelijoiden osiolla sanoisin noin yksinkertaisesti. Vaikka se ei noin yksinkertaista olekaan.
Ongelmana on usein se, että aloittelijat kyllä muistaa treenata niitä pieniä ja tärkeitä lihaksia (rinta ja hauis, joskus myös vatsa ja ojentaja) ihan helvetisti, mutta isot eivät saa kokoonsa ja tarpeeseensa nähden tarpeeksi treeniä.
On toki yksilökohtaista, mutta muistaakseni Tomi sanoi jossain threadissa jotakuinkin näin: "Treenaan hauiksia 5 sarjaa, ja silti ne on parhaiten kehittynyt lihasryhmäni". Ei välttämättä mennyt noin sanasta sanaan, mutta sisältö oli tuo, ja sen sisällön kun kaikki aloittelijat sisäistäisi niin ei menisi ylivatkaamiseksi..
Ribee sanoi:Itellä on hauis ja selkä samana päivänä, niin kumpi kannattais tehdä ensin?
Timba79 sanoi:Ehdottomasti selkä. Väsyneillä hauiksilla et enää selkätreenistä saa läheskään kaikkea irti, mutta hauiksille selkätreeni käy vaan hyvästä lämmittelystä ja ehkä ekasta liikkeestäkin.
Esa Nahka sanoi:Itse treenaan kaksi jakoisella ja toisena päivänä teen Selän, hauikset ja ojentajat samalla kertaa, sillä olen huomannut tuon olevan minulle itselleni sopivin keino. Ja kädet ovat kehittyneet ihan hyvin.
EDIT: hieno säätöä
mizeliini sanoi:kannattaako treenata hauista ja selkää samana päivänä?????? treenaan ite ensikisi selän ja sen jälkeen hauiksen...