Hauikset

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja JMS-
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Koitin tos kattoo searchil vastaavanlaista asiaa mut en oikee löytäny mitöö. Joo eli ois hauisten kans vähä ongelmii ku ei meinaa millää kipeytyy. Oon tehny nyt scottipenkkiä 3 sarjaa ja keskitettyy hauiskääntöö 3 sarjaa hauikselle ja normaalii hauiskääntöö viel 3 sarjaa. Oon aina puristanu sarjat niin loppuu ku menee ja vaihellu painoja ja toistomääriä mutku ei kipeydy millää. Eilen tein scottipenkkii sellasel taval ekaa kertaa että tein eka 11 toistoo. Sit vähensin painoo 2.5 kiloo ja sain 12 toistoo. Ja sit vähensin viel painoo 2.5 kiloo ja sain 13 toistoo ja se jälkee tuntu silt et hauis ikäänku "räjähtäis". En saanu käsii suoraks noitte sarjoje jälkee ku repi ja kiristi nii paljo hauista ja tota haukan alapuolel olevaa "taittokohtaa". Se jälkee alotin tekemää keskitettyy hauiskääntöö mut en saanu tehtyy sitä millää ku sattu nii älyttömästi mut poltetta ei tuntunu ollenkaa. Tuntu vaa et hauikset turpois ja repeis. Ajattelin sit et no nyt luulis et tuntuis tänää käsis mut ei. Alotin sitte tekemää keskitettyy hauiskääntöö mut en pystyny tekemää sitä enkä mitään muutakaa hauisliikettä ton kivun takia. Että onko mahollist ikäänku "ylirasittaa" lihasta tolla tavalla vai oliko toi iha luonnollist rasitusta? Ennen ei oo tollast tullu vastaa. Mut siis vinkkejä kaivattais hauisreenii. Alussa ne kyllä kipeyty ja kasvoki iha mukavasti mut nyt tökkii. Nyt ei oo parii viikkoo kipeytyny ollenkaa. En välttämättä haluis kokeilla mitään TTT:tä viel ku on vasta kolme neljä kuukautta takana tätä puuhaa. :)

Älä tee peräkkäin kahta samanlaista treeniä haukkareille ja muista että vaihtelevuus on se avainsana. Itse olen ihan tehnyt 3x8 sarjoja ja esim. käsipainoilla perinteistä hauiskääntöä seisten/istuen ja seuraava treeni vaikkapa käsipainolla arska tyyliin lattialta hauiskääntöä.
Esim. Mutkatanko, käsipaino, suoratanko ja vaihtelet joka treeniin. Ei kuitenkaan samaan treeniin kaikkia ja liikaa on ihan turha lutkuttaa. Treenitapoja on monia ja varmaan tähänkin topiciin tulee vielä ehkä sinulle monia toimivampia versiota. :)

Koitas vaihteeksi tehdä myötäotteella. Monet laiminlyö tuota reeniä, totuus on, että myötäotteella biceps brachialis tulee peliin parhaiten ja on aika usein alikehittynyt osa. Jos ei ole noin tullut treenattua niin otas mukaan ohjelmaan. Se saa itse biceps brachiin pullottaan. :D

Originally posted by JMS-
Alussa ne kyllä kipeyty ja kasvoki iha mukavasti mut nyt tökkii. Nyt ei oo parii viikkoo kipeytyny ollenkaa. En välttämättä haluis kokeilla mitään TTT:tä viel ku on vasta kolme neljä kuukautta takana tätä puuhaa. :)

Sä olet varmaan saavuttanut geneettisen maksimin jos takana jo 3-4 kuukautta ;) ja jos et ole niin unohda kaikki hilavitkuttimet ja ihmesarja tsydeemit.....lihashermotus kuntoon puhtailla sarjoilla ja sitten ihan perusliikkeitä,vääntelet tangolla,vääntelet KP:lla...kyllä ne siitä lähtee kasvamaan...

Monesti ekat kuukaudet riittää että vähän haistelee sitä testosteronin tuoksuista salia,sitten iskee se tasanne ja sitten se taas lähtee,trust me.Eli nyt alkaa se treenaaminen...

Tuttua tarinaa. Tyypillinen hauistreenini on myötäotteella kulmatangolla, keskitetysti käsipainoilla ja vastaotteella suoratangolla, eri järjestyksissä. Sarjoja 3, toistoja 8-10 per liike; saan hauiksen ihan uupumaan treenin lopuksi, mutta ei se kyllä ole kipeä seuraavana päivänä, ei edes arka.

Originally posted by Puterco
Koitas vaihteeksi tehdä myötäotteella.
Onko näin että tuo myötäotteella teko tulis tehdä kulmatangolla? Ite oon tehny tähän asti suoralla ja viime aikoina on alkanu ranteissa vihlomaan... Kuulin että se vois olla ranteitten surma tuo suoralla teko... :confused:

Originally posted by Jortsu
Onko näin että tuo myötäotteella teko tulis tehdä kulmatangolla? Ite oon tehny tähän asti suoralla ja viime aikoina on alkanu ranteissa vihlomaan... Kuulin että se vois olla ranteitten surma tuo suoralla teko... :confused:

Itse olen lukenut mm Poliquin artikkeleissä, että suoralla tangolla kuuluisi suorittaa alkuun, mutta kun ranteet alkavat oikutteleen suurempien rautojen alla niin olisi parempi siirtyä ystävällisempiin liikkeisiin, Z tankoon tms...

Varmaan aika itsestään selvää, ettei kannata treenata kipeällä asennolla...

Kyl se isommilla painoilla suoralla tangolla ennemmin tai myöhemmin alkaa ottamaan ranteisiin. Mä oon viimeaikoina aina joka toisessa treenissä tehny hauikselle osittais toistoja. Eli vaik suoralla tangolla seisten aluksi4x 1/2 liikeradasta ja pitäny sekunnin siinä yläasennossa ja sit vastaavasti sit 4xloppuliikerata sekunnin tauolla ala-asennossa. Ja sit jos viel jaksaa ni pari kokotoistoa siihen perään ni johan huutaa hoosiannaa!! :cool:

Back
Ylös Bottom