Hauikset ja ojentajat

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Omalta osaltani sanon että kannattaa.

No alottelijalla tuskin mikään ryhmä on mistään jäljessä, vaan totuushan on se että mitään hyviä ja huonoja lihasryhmiä ei ole avaan kaikki on aivan paskoja.

Minä vaihtelen niitä n. parin kuukauden välein. Toisessa ohjelmassa on ojentajat ja haukkarit samana päivänä ja toisessa haukkarit rinnan kanssa (rinta treenataan ensin) ja ojentajat olkapäiden kanssa (olkapäät ensin). Kun treenaan ojentajat ja hauikset samana päivänä, teen joka toisessa kierrossa ne supersarjoina, eli ensin sarja ojentajia ja heti perään sarja hauiksia jne.

Kanssa vaihtee aina joka toinen jakso. Just eilen vaihtui jakso jossa teen ojentajat rinnankanssa ja habat+ forkut, selän kanssa!

Itse ainankin teen nykyisin ojentajat ja hauikset samana päivänä. Itse ainankin pidän tästä enemmän kuin siitä, kun minulla oli ojentajat rinnan kanssa ja hauis taisi olla selän kanssa.

Originally posted by Deat
Kunnon pumppia ei saa kun samana päivänä tekköö.
Outoa. 95 % kaikista treenaajista, joiden kanssa olen asiast jutellut (minä myös) on saanut juuri erillisenä käsipäivinä kaikista hulluimman pumpin.

joo, kyllä käsipäivä potkii ja kovaa.. Ihan hirveä pumppi.. Ja supersarjojen jälkeen se pumppi vasta hirveä onkin.

Mulla ainakin toimii käsipäivä hyvin. Käytän supereita ehkä kolmen viikon välein. :arvi:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Originally posted by Tomi
Outoa. 95 % kaikista treenaajista, joiden kanssa olen asiast jutellut (minä myös) on saanut juuri erillisenä käsipäivinä kaikista hulluimman pumpin.
Niin no, voi olla vika siinä, etten oikeen hallitse noita supersarjoja sitte. Mul ei vaan ole koskaan tullu kunnollista pumppia ku on treenannu kahta vastakkaista lihasta samana päivänä. Mites noi loput 5% on asiaan suhtautunu?

Originally posted by Tomi
Jos ojentajat ja hauikset on muista lihasryhmistä jäljessä, niin kannattaa tehdä erillinen käsipäivä.

Perusteluja ? , Ainakin hauiksiin saan aina ihan törkeen pumpin, kun teen sen selkätreenin jälken 3 liikettä 3sarjaa ja 6-12 toistoa, ja ojentajan teen samalla lailla, rinnan jälkeen. Mutta mulla ei ainakaan tuu mieleen miksi olisi parempi pitää erillinen käsipäivä.

Ennen oli mulla käsillä oma päivä, mutta rinta ja olkapäät vaan ei jotenkin kulkenut samassa reenissä ja erillään ei olkapäät ehtineet palautua yhtään...joten ratkaisuna oli rinta-hauis ja olkapäät-ojentajat ja hyvältä on tuntunut toistaiseksi...

Mä en saa kunnon tuntumaa hauiksiin ,jos en tee niitä selän jälkeen. Itse olen päätynyt siihen ,että hauikset on paras tehdä selän jälkeen.

Ja ojentajat taas rinnan jälkeen.

Itelläni vaikeuksii saada haukkaan tatsia jos en tee ojentajaa samana päivänä. Nykysellä ohjelmalla näyttäs tulosta tulevan (käsiin ainakin) ihan tyydyttävästi. pitää kattoo vielä päälle kuukaus ja sitte mittanauha uudestaan käteen!

:thumbs:

- EDIT - iso kirjain :P

Originally posted by Bodom
Itelläni vaikeuksii saada haukkaan tatsia jos en tee ojentajaa samana päivänä.

Sama täällä... Jos teen hauikset samana päivänä esim. rinnan kanssa, ni ei saa minkäänlaista pumppia. Täytynee siis tyytyä pitämään se käsipäivä ed. ohjelmassa... :D

Ite teen erillisen kasipaivan koska nykyinen ohjelma sanoo niin (rinta,kadet,selka,jalat,hartiat). Valilla tuntuu etta kun jomman kumman tekee ensin niin ei meinaa paukut riittaa toiseen olleskaan. Mutta kiukulla se on vaan vaannettava, STANA! :wall:
Hanskan kun vaantaa alkuun oikein huolella pumppiin niin ei tarvi ranskalaisen tekemisesta edes haaveilla. Johtuen pitkalti siita etta minua on siunattu hyvilla hanskoilla, toisin kuin hyvilla jaloilla. Ei naet reisi paljoa kyynarvartta suurempi ole! PRKL!

Eli erillinen hanskapaiva kunniaan! OLEEE!

Mä vaihdoin just ohjelmaa eli nyt kädet omana päivänä, helvetin hyvin toimii.
Kädet kasvaneet muutamassa kuukaudessa.
Tosin ei voimassa kehitystä hauiksen kohdalla, mutta massaa tullut.
Voimaa ei ole tullut koska mä olen keskittynyt vaan perkeleen moiseen pumppiin pikkupainoilla.
Vedin aikasemmin pidemmän aikaa rinnan tai selän kanssa mutta vaihtelu teki hyvää kuten aina.
Tämänhetkinen ohjelma:
rinta
selkä
kädet
jalat

Perusteluja ? , Ainakin hauiksiin saan aina ihan törkeen pumpin, kun teen sen selkätreenin jälken 3 liikettä 3sarjaa ja 6-12 toistoa, ja ojentajan teen samalla lailla, rinnan jälkeen. Mutta mulla ei ainakaan tuu mieleen miksi olisi parempi pitää erillinen käsipäivä.

Selkätreenisi on jo esiväsyttänyt hauiksesi. Pumppaat jo kertaallen väsytettyjä lihaksia.

Jos jokin lihasryhmä on jäljessä, siihen kannattaa panostaa. Lihaksina ojentaja ja hauis ovat pieniä. Ojentaja rasittuu sekä rintaharjoituksissa että olkapääharjoituksissa, jos teet punnerrusliikkeitä. Siksi sen sijoittaminen esimerkiksi rintatreenin perään on luonnollista. Hauis taas, kuten on jo todettu, väsyy aina selkätreenissä. Erityisesti silloin, kun tekniikat eivät ole täysin hallussa.

Erillisella käsiharjoituspäivällä Tomi tarkoittanee, että pystyt tekemään vaikkapa ojentajalle erilaiset liikkeet tehokkaammin ja suuremmalla vastuksella, jolloin ärsyke on kovempi. Jos teet ojentajat rintatreenin yhteydessä, jätät helposti ojentajatreenin pumppailun puolelle. Vai uskallatko ottaa kovan penkin ja vinopenkin päälle vielä kovan kapean penkin?

Hauis ja ojentaja ovat luonnollinen treenipari, koska toimivat vastalihaksina. Käsipäivä on myös siksi otollinen, että silloin saat kätesi kerralla kokonaisuudessaa erityisen hyvään pumppiin, kun molemmat puolet ovat "turvoksissa". Onhan ojentajan osuus olkavarren mitasta 2/3 osaa ja hauiksen 1/3 osa.

Suositut

Back
Ylös Bottom