Hauikset ja ojentajat

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Pulla
Ite teen erillisen kasipaivan koska nykyinen ohjelma sanoo niin (rinta,kadet,selka,jalat,hartiat).

VOI VITTU SAATANA!!! Kirjotin just ihan törkeen pitkän tekstin, ja tää paska kaatu. Ihan mun tuuria. No, pistetään uusiks vähän lyhennettynä:

Eli jos toi sun ohjelma tarkottaa sitä, että sulla on viis treeniä viikossa, niin kannattaa vähän muuttaa. Varsinkin jos treenaat natuna. Kyllä natulle on neljä treeniä / viikko ihan maksimi. On tietenkin eri asia jos teet ton kiertävästi, eli treenaat vaan neljä kertaa viikossa, ja viimeinen treeni jää seuraavalle viikolle jne...

Sitten tohon jakoon. Jos teet ensin rinnan, niin sen jälkeen pitäs olla 2-3 päivää välissä että voit tehdä ojentajat, koska rintatreeni rasittaa ojentajia. Samoin jos teet käsipäivänä hauikset ja seuraavana tai sitä seuraavana päivänä selän, on hauikset vielä kipeenä ja se vie tehoja selkätreenistä. Kannattaa myös kattoo että rintapäivänä ei oo olkapäät kipeet hartiapäivän jäljiltä.

Kannattaa kiinnittää hyvin huomioo noihin palautumisiin kun ohjelmaa tekee. Sinuna laittaisin koko ohjelman alusta asti uusiks. Tai sit laitat ton ohjelman tänne vähän paremmin ymmärrettävässä muodossa, eli kerrot minä päivinä tossa tehdään mikäkin, niin laitetaan se yhdessä kuntoon. Kerro myös haluatko välttämättä tehdä kädet omana päivänä, ja miksi. Ja jos on joitakin muita vaatimuksia, niin kerro.

Originally posted by PowerBoy
Selkätreenisi on jo esiväsyttänyt hauiksesi. Pumppaat jo kertaallen väsytettyjä lihaksia.

Roger. Eipä tarvitse erityisesti töitä tehdä selkäpäivän jälkeen hauikselle; minä en montaa sarjaa jaksa edes akkojen käsipainoilla sen jälkeen kun olen treenannut selän. Itse olen siirtänyt pervossa kaksijakoisessa treenissäni hauiksen jalkapäivälle.

Mulla siis näin:

1) Vatsat, jalat ympäriinsä (joo, myös pohkeet) ja hauikset
2) rinta, olkapäät, selkä (sisältää myös rimpuilua vekottimissa, ottaa myös hauiksiin), ojentajat

Toimii toistaiseksi, kun olen aloittelija. Pitää katsella fiksumpaa ohjelmaa sitten kun kehitys tyssää.

Jos en olisi ego-ongelmainen ja hätäilevä mulle-nyt-kaikki-heti paskiainen, kokeilisin varmaan pari kuukautta tehdä kädet kuten teen pohkeet, parinkymmenen toiston sarjoilla itkuiseen poltteeseen asti ja viimeiset viisi toistoa eivät pumpin takia mene kuin puolella liikeradalla. Epämääräisestä suoritustavasta huolimatta pohje on kuitenkin 3cm paksumpi kuin olkavarsi, ja käsille teen oppikirjamaisesti 6-12 toiston sarjoja niin suurilla painoilla kuin puhtaasti saan. Hanskat saan pumppiin kyllä mutta hauis tuntuu DOMSin suhteen kipeältä vain forkun päästään, ei koskaan olkapään päästä. Ojentajan saan taas ihan tuhannen pas2 mutta ei sekään mikään paksu voi olla kun kerran pohje:olkavarsi- suhde on noin painottunut kuin se on. Vaikea sanoa miksei liha tartu käsiin helposti.

Teen ultrapuhtaita toistoja joten se voi olla yksi syy ainakin hauiksen suhteen, raskailla painoilla hauis joutuu kai todella epäedulliseen asentoon käsi suorana venytyksessä ja pitäisi varmaan kokeilla sitä että chiittaa alkukohdan yli ja keskittyy rutistamaan lopun 2/3 liikkeestä ns. homona. Kommentteja konkareilta? Tomi? Mike?

- JjP

PS. Pohkeille 3 työsarjaa per viikko, hauiksille ja ojentajille 4-7 kullekin fiiliksestä riippuen.

Kannattaa! Mullakin on 2 kertaa viikossa päivä jolloin teen 2-3 liikettä ojentajia, 3-5 sarjaa per liike ja päälle otan sarjan hauista!;) Toinen sarja menee kyllä jo enemmän bodaukseksi, mutta joskus otan senkin.:D

Originally posted by Deat
Tietäisikö joku kokeneempi, että kannattaako hauikset ja ojentajat treenata samana päivänä.
No totta mooses!!

Originally posted by Deat
Kunnon pumppia ei saa kun samana päivänä tekköö.
Ja vain tulloo...:arvi:

Originally posted by stealth
Tietäisikö joku kokeneempi, että kannattaako hauikset ja ojentajat treenata samana päivänä.

ainaki mulla tuntuu hyvältä kun teen molemmat samana päivänä, kokeile miotä tuntuu tehdä samana päivänä / eri päivänä.

Itelläni vaikeuksii saada haukkaan tatsia jos en tee ojentajaa samana päivänä. Nykysellä ohjelmalla näyttäs tulosta tulevan (käsiin ainakin) ihan tyydyttävästi. pitää kattoo vielä päälle kuukaus ja sitte mittanauha uudestaan käteen!

:thumbs:

- EDIT - iso kirjain :P

olisi kiva jos viitsisit laittaa ohjelmasi.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
IMO samana päivänä ja vielä vuorotellen, eli eka pari sarjaa ojentajia, jonka jälkeen pari sarjaa habaa. Ei mitään superia, vaan ihan vakio palautuksilla.
Noin suurin piirtein tehtynä toimii ainakin meikäläisellä...no tulipas reilut 3 vuotta myöhässä tämäkin postaus.

Viimeksi muokattu:

Suositut

Back
Ylös Bottom