Hauiksen kehitys ilman hauisliikkeitä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja isokynä
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Habankorppu sanoi:
Enpä minäkään näe mitään järkeä hauiksen treenaamisessa (bodarit asia erikseen, tosin kyllä Arnoldinkin olisi kannattanut jättää habatreeni vähemmälle ja kyykätä enemmän). Suurin osa pakkislaisistakin kärsii täysin epätasapainosista kehoista käsitreenin takia: kuvaosiolla joka toisella jampalla on todella isot hauikset ja ojentajat mutta suhteessa surkea selkä ja rinta. Ei ole kertakaikkaan luonnollista treenata käsiä kaksi kertaa yhtä paljon kuin muuta yläkroppaa.

epätasapainoinen ehkä, voi olla että jotkut haluaa just niiden haukkareiden ja ojentajien olevan isommat kuin muut ja erottuvat, yleensäkin pakkiksella aina vouhotetaan noi ja noi jäljessä jne.. kuinka moni sinne lavalle on menossa?? minä en!

e: ja mä en hauiksia ole koskaa hirveesti jaksanut tehdä, mutta ei ne kummoset ookkaan jos ei muutkaan. 1x viikossa niin luulisi ettei kunto ainakaan pahene siitä jos joku miettii et ei kasvalihakset, eli tuskin surkastuukaan, JOS on ns tavis

MKM sanoi:
Itse treenasin hauikset suoranaisesti viimeksi vuonna 1993 ja samoissa mitoissa ne ovat pysyneet selkäliikkeilläkin. .
öö, mistä tiedät millaiset tumput olisivat nyt jos sitä habaa olisit veivannut:)?

lihasmassan hankinta on kyllä vaikeaa kerran viikossa reenillä. voimanhankintahan tuolla onnistuu vallan mainiostikin, jos vain panostaa riittävästi siihen viikon ainoaan reeniin. IMOOO
.

Mutta jos lähtis miettimään tätä hauiksen kehitystä ilman hauisliikkeitä.
Siltä kantilta, että kumpi on pahempi, antaa hauiksille kyytiä epäsuorasti selkäreenissä vai esim. 4-jakoisen tyyliin missä on hauis- ja selkäreenit erikseen?
Kun hauishan on pieni lihas ja ei kestä liianka kovaa reeniä (mihin itsekkin syyllistynyt) niin mun mielestä on parempi vaihtis antaa vaan epäsuoraa rasitusta (selkä), kuin reenata joku 9 sarjaa pelkkää hauista + selkäreeni.

neutraali sanoi:
öö, mistä tiedät millaiset tumput olisivat nyt jos sitä habaa olisit veivannut:)?

Joo, kyllä hauisliikkeet saattavat olla jopa vielä parempia hauiskehittäjiä kuin selkäliikkeet, mutta jos aikaa on rajoitetusti, niin tekisin vain selkäliikkeitä.

MKM sanoi:
Joo, kyllä hauisliikkeet saattavat olla jopa vielä parempia hauiskehittäjiä kuin selkäliikkeet, mutta jos aikaa on rajoitetusti, niin tekisin vain selkäliikkeitä.

Aika rajoitettu aika saa olla jos ei kerkeä tekemään paria liikettä hauiksille.

ljp sanoi:
Aika rajoitettu aika saa olla jos ei kerkeä tekemään paria liikettä hauiksille.

Alkuperäinen kysyjä mainitsi kerkeävänsä salille vain kerran viikossa. Täyttäisin sen kerran mieluummin kyykyllä, penkillä, maastanostolla, pystypunnerruksella, leuanvedolla ja vatsoilla kuin hauiksilla. Puuhaa riittää ja koko keho stimuloituu.

Jos mahdollisuus salitreeniin vain kerta viikkoon, niin perusliikkeitä vaan. Esim. leuanvedoissa vaikka joka toinen sarja vastaotteella ja toinen myötäotteella.

Tosin jos haluaa vähän "hauista pumpata", niin ei siihen mene välttämättä kuin muutama minuutti - tyyliin "vedä itsesi piippuun lyhyessä ajassa"-sarjalla. 1 kpl Rp tai pudotus tai whatever -sarjaa progressiolla treenin päätteeksi, niin ei hauis-demonit riivaa..(?)

isokynä sanoi:
Niin, totesin että "Teen esimerkiksi ylätaljaa ja leuanvetoa, nuo molemmathan ottavat kuitenkin osittain myös hauikseen". Vai väitätkö pystyväsi vetämään leukaa niin, että se ei kohdistu ollenkaan myös hauiksiin? Itse en pysty.

En pysty, mutta en myöskään kysele, että riittääkö se hauis-treeniksi.
Ihmettelen lähinnä sitä, että treenaat kerran/vko ja suurin huolenaiheesi on joku hauis...WTF?

MKM sanoi:
Alkuperäinen kysyjä mainitsi kerkeävänsä salille vain kerran viikossa. Täyttäisin sen kerran mieluummin kyykyllä, penkillä, maastanostolla, pystypunnerruksella, leuanvedolla ja vatsoilla kuin hauiksilla. Puuhaa riittää ja koko keho stimuloituu.

Alkuperäinen kysymys olikin, että riittääkö nuo ko.liikkeet hauiksille?Ei riitä.Ja totta helvetissä jos kerran vkon treenaa, niin ei siellä kannata reidenlähentäjää ja kick backejä tehä:curs:
Eli, mikä on se aikataulu, jossa ei kerkeä niitä hauiksia treenata?(kun kerran ovat niin tärkeät)???
Käsipainot kotiin, niihän se Boogiekin treenas kotona pikkukässäreillä muuttonsa aikaan...vaikka semmoset 20kg/pari, maksaa anttilassa mitä?no paljoa kuiteskaan...

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
hunter killer sanoi:
Alkuperäinen kysymys olikin, että riittääkö nuo ko.liikkeet hauiksille?Ei riitä.

Ja mulla taas riittää. Leuanvedot kapeella vastaotteella tahi ylätalja kapeella vastaotteella ottaa niin saakelisti hauiksiin. Ja lisähyvänä on kapean otteen tuoma kohtalainen venytys latseihin liikkeen yläasennossa,
ja tiukempi rutistus, jonka saa aikaan ala-asennossa.

Vaikka kuinka yrittää kohdistaa reenin selkälihaksille näissä liikkeessä, niin hitto vie, niissähän vedetään kyynärpää suorasta asennosta täysin koukkuun, millä hitolla siitä voi eristää hauiksen pois?

Ja vallankin jos nuo liikkeet tekee suht kovaa, niin kuin nyt pitäisi tehdä kun kaveri ei salille pääse kuin kerran viikkoon, niin takuusti ottaa hauiksiin niin että soi.

BTW, QC Rowley Birkin oli "very very drunk", ei "really, really drunk"...nus nus.

SerialLoser sanoi:
Ja mulla taas riittää. Leuanvedot kapeella vastaotteella tahi ylätalja kapeella vastaotteella ottaa niin saakelisti hauiksiin. Ja lisähyvänä on kapean otteen tuoma kohtalainen venytys latseihin liikkeen yläasennossa,
ja tiukempi rutistus, jonka saa aikaan ala-asennossa.

Vaikka kuinka yrittää kohdistaa reenin selkälihaksille näissä liikkeessä, niin hitto vie, niissähän vedetään kyynärpää suorasta asennosta täysin koukkuun, millä hitolla siitä voi eristää hauiksen pois?

Ja vallankin jos nuo liikkeet tekee suht kovaa, niin kuin nyt pitäisi tehdä kun kaveri ei salille pääse kuin kerran viikkoon, niin takuusti ottaa hauiksiin niin että soi.

BTW, QC Rowley Birkin oli "very very drunk", ei "really, really drunk"...nus nus.

Ottakoon sitten ja riittäköön sitten(hauiksille).
BTW eilen katoin just fast showta pari kpl ja toisessa se sano "very, very drunk" ja toisessa "Really.." että älä ala!!!;)

En ole tehnyt ojentajia tai hauiksia eristetysti vuosiin, mutta hyvin ovat kasvaneet ja mielestäni näyttää sopusointuiselta muuhun kroppaan verrattuna. En tosin varsinaisesti bodaakaan ja mulle riittää tällainen 80 kiloa tiukkana 178 sentin varteen.

hunter killer sanoi:
Ottakoon sitten ja riittäköön sitten(hauiksille).
BTW eilen katoin just fast showta pari kpl ja toisessa se sano "very, very drunk" ja toisessa "Really.." että älä ala!!!;)

Hmm, taiskohan jossakin sanoa vieläpä että I was really very drunk, tai jokin sekoitus...

Joo mutta yleensä se on kuitenkin "very, very drunk".

Tämä on 2006 turhin posti, mutta pakko postata. :D

isokynä sanoi:
Elikkäs "ongelmani" on seuraava; nykyisen elämäntilanteeni vuoksi en jaksa/ehdi käydä salilla kuin kerran viikossa. Tai oikeastaan tätä on jatkunut jo vuoden. Näin ollen olen joutunut jättämään jotkut lihasryhmät vähemmälle treenille tai kokonaan pois. Esimerkiksi hauiksen, sillä se on kuitenkin aika pieni lihas, eikä välttämättä itselleni se "tärkein" lihas. Tästä päästäänkin otsikon kysymykseen. Pystyykö hauista kehittämään tarpeeksi ilman varsinaisia hauisliikkeitä? Teen esimerkiksi ylätaljaa ja leuanvetoa, nuo molemmathan ottavat kuitenkin osittain myös hauikseen. Vai onko se joku hauisliike vain pakko yrittää mahduttaa treeniohjelmaan jos meinaan saada hauikseen minkäänlaista kokoa/muotoa?

Mitä oikein teet koko ajan jonset kerkeä salille edes ikinä, edes vkonloppuna? Esim. LA ja SU treenit. Treenaat koko kropan noina päivinä niin piippuun, että ottaa 5päivää palautua siitä :)

Treenaan 2-jakoisella ja selkäpäivässä on hauiksetkin, vaikka kysymys onkin että kehittyykö ilman hauisliikkeitä, niin itse olen ottanut yleensä yhden tiukahkon sarjan hauiksia treenissä viimeisenä, selkäliikkeiden jälkeenhän ne on hyvässä lämmössä, joten ei kaipaa lämmitelyjä. Ja hauikset on kasvanut, ei noi kädet oo kuin narut(38cm) mutta tollasella reenillä on kuitenkin tullut 3 cm lisää about puolen vuoden aikana. Välillä on jopa jäänyt hauis kokonaan tekemättä reeneissä. Mainittakoon vielä että ojentajatkin saavat yleensä vain yhden ojentajaliikkeen ja sarjan reeneissään.

Hauis kehittyy hyvin selkäliikkeillä IMO. Leuanvedot Arnoldin kultaisen kuusikon tyylillä ottaa hauiksiin helvetin paljon. Eli 3x niin monta kuin menee. Samassa treenissä leuanvetojen jälkeen tehtävät hauiskäännöt tangolla aiheuttavat itselläni jo suoranaista kipua. Voisin mutuilla että menee liioitteluksi. Tai sitten olen pullamössömies. :(

Suositut

Back
Ylös Bottom