Hauikselle rankasua

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
35
Hauis on suhteessa pienempi ku ojentaja(syynä saattaa olla vanha paska penkkiote, joka oli liian kapea). Eli pitäskö hauista reenata enemmän et sais ojentaja kii vai sit ekana reeneissä vaikka ennen jalkoja tai selkää?

Ronny11 sanoi:
Hauis on suhteessa pienempi ku ojentaja(syynä saattaa olla vanha paska penkkiote, joka oli liian kapea). Eli pitäskö hauista reenata enemmän et sais ojentaja kii vai sit ekana reeneissä vaikka ennen jalkoja tai selkää?

Millasella jaolla treenaat ja mitä liikkeitä teet ja miten pitkiä sarjoja teet ja kuinka monta sarjaa teet? On se varmaan aika luonnollista, että ojentaja on pikkasen edellä... vai onko?
EDIT: typo

1. Rinta, etureidet, olkapäät, ojentajat

-Penkkipunnerrus tanko / Vinopenkkipunnerrus tanko x2
-Vinopenkki kp / tasapenkki kp x2
-Etukyykky / kyykky / prässi x 3
-Reiden ojennukset / x3
-Vipunostot taakse / vipunostot sivulle x 2
-Pystypunnerrus tanko / pystypunnerrus käsipainot x 2
-Rankalainen punnerrus / ojentajapunnerrus / kapea penkki x3

2. Selkä, takareidet, pohkeet, hauikset, forkut/epäkkäät

- Alatalja / kulmasoutu tanko / kulmasoutu kp x3
- Ylätalja / leuanveto x3
- SJMV (=Suorin Jaloin MaastaVeto) x3
- Koukistukset x 2
- Pohkeet seisten / pohkeet istuen x4
- Hauikset tangolla / hauikset scott / hauikset kp x3
- rannekäännöt / kohautukset x2

Eli tollanen pakkikselta otettu ohjelma. Ja ainaki peilistä ne näyttää olevan jälessä ojentajista mikä on aika tyhmän näköstä
Ja sarjan pituudet vaihtelee kausittain

Hauis on ojentajaa pienempi ihan luonnostaan. Olkavarren koosta 2/3 on ojentaajaa.

joop,friikki saa olla jos haba on isompi kuin ojentaja tai edes samaa kokoa.tietysti löytyy näitä penkki haba pellejä joilla se tosiaan on niin että hauis on ainoastaan kehittynyt ja ojentajat kuin surkastuneet luumut.

Tuossa lukikin että SUHTEESSA pienempi, mutta mitä tuo sitten tarkoittaa käytännössä, onkin jo toinen juttu ja sen arvioimiseksi tarvitaan jo :kuvia:

Tuo ohjelma mikä tohon laitettiin, on se 2-jakoinen jota itse käytän, tai no nyt on vähän eri jako, mutta kuitenkin. Ja tossa saa kyllä saatanan hyvin hauikset treenattua. Ne saa ensin osumaa treenin alussa selkätreenissä, sitten ehtivät palautus kun tehdään takareidet ja pohkeet ja vielä lopussa saa vetästyä ne ihan tilttiin suorassa treenissä.

Itse tehnyt pitkään seuraavat setit:

2-3 x scott käsipainoilla yksi käsi kerrallaan
1 pitkä sarja tai pudotussarja ns. posehauisliikettä. Eli se on se ristitaljassa tehtävä liike jossa ylhäältä vedät kahvoja kuten tekisit tuplat takaa poseeraukset, saa sitten ihan järkyttävän hyvin puristettua loput mehut irti. Ja jos treenaa joka toinen päivä, tulee tuo hauissetti kahdesti 8 päivän aikana, eli luulisi riittävän. Voi tietty tehdä toisessa treenissä vaikka tangolla seisten tai jotenkin muutenkin.

Timba79 sanoi:
1 pitkä sarja tai pudotussarja ns. posehauisliikettä.
Pakko muuten varoittaa tästä ihan oman kokemuksen pohjalta. Hyvä liike on, ei siinä mitään, mutta jos yhtään tuntuu pahalta, niin älkää tehkö. Mulla alkoi tulemaan jonkin aikaa sitten olkapäävaivoja. Ei oikein tietoa mistä se tuli, kun treenikin pysyi melkein samanlaisena. Ristikkäistaljassa rintaa vääntäessä tuntui pahimmalta, mutta syyksi paljastui tämä "posehauis"-liike. Sen kun jätti pois, niin taas luonnistuu ristikkäistaljatkin.

Powerhousu sanoi:
Pakko muuten varoittaa tästä ihan oman kokemuksen pohjalta. Hyvä liike on, ei siinä mitään, mutta jos yhtään tuntuu pahalta, niin älkää tehkö. Mulla alkoi tulemaan jonkin aikaa sitten olkapäävaivoja. Ei oikein tietoa mistä se tuli, kun treenikin pysyi melkein samanlaisena. Ristikkäistaljassa rintaa vääntäessä tuntui pahimmalta, mutta syyksi paljastui tämä "posehauis"-liike. Sen kun jätti pois, niin taas luonnistuu ristikkäistaljatkin.

Mulla taas ei oo tuntunut pahalta kuin hauiksessa. ;) Mutta varoitukset kannattaa ottaa tosissaan ja jättää liike pois jos se jossain muualla kropassa tuntuu oudolta tai pahalta.

Timba79 sanoi:
Mulla taas ei oo tuntunut pahalta kuin hauiksessa. ;) Mutta varoitukset kannattaa ottaa tosissaan ja jättää liike pois jos se jossain muualla kropassa tuntuu oudolta tai pahalta.
Sen takia mä ton tähän kirjoitin, että monellekaan ei varmaan tule mieleen, että olkapääongelmat voi johtua hauisliikkeestä. Siinä oli olkapää jotenkin niin ihme asennossa, ja joutui venymään ja supistumaan samaan aikaan, niin ei tehny hyvää.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Powerhousu sanoi:
Sen takia mä ton tähän kirjoitin, että monellekaan ei varmaan tule mieleen, että olkapääongelmat voi johtua hauisliikkeestä. Siinä oli olkapää jotenkin niin ihme asennossa, ja joutui venymään ja supistumaan samaan aikaan, niin ei tehny hyvää.

Tai sitten sä tapas mukaan runttasit koko saatanan pakalla tuonkin liikkeen. :D

Timba79 sanoi:
Tai sitten sä tapas mukaan runttasit koko saatanan pakalla tuonkin liikkeen. :D
No ei saatana. Toi on sellainen liike jossa pitää keskittyä kunnolla. Painoa tais olla parhaimmillaan 30kg, jonka taljamekanismi puolittaa.

Luni sanoi:
joop,friikki saa olla jos haba on isompi kuin ojentaja tai edes samaa kokoa.tietysti löytyy näitä penkki haba pellejä joilla se tosiaan on niin että hauis on ainoastaan kehittynyt ja ojentajat kuin surkastuneet luumut.

mulla on aina ollut hauikset isommat! enkä oo treenannu vielä juuri kumpaakaa :curs: :curs: :curs: :evil:

hölkkääjä sanoi:
mulla on aina ollut hauikset isommat! enkä oo treenannu vielä juuri kumpaakaa :curs: :curs: :curs: :evil:

Oliko tää jokin pienimuotoinen vitsi vai ihan vakavasti otettava kommentti?
Anyways, treenaamattomalla asia riippuu tietysti muusta taustasta ja osittain genetiikasta, mutta salilla treenatulla lihakset (yleensä) kasvavat (suunnilleen) tasapuolisesti ja näin ollen isoimmat lihakset todellakin ovat isoimmat.

Powerhousu sanoi:

Sama vika, mutta auttoi kun siirtyi tekemään liikettä vähän taaemmas suhteessa ristitaljaan. Eli otti kipeetä kun pää, olkavarret ja taljan vaijeri oli samalla linjalla. Kun siirtyi about puol askelta taaksepäin jolloin olkavarret pääsee vähän eteen niin auttoi heti. En nyt osaa antaa mitään fysikaalisia perusteita miksi näin. Ilmeisesti takaolkapäät pystyy tällöin paremmin tukemaan olkapään liikkeitä.

Mulla on näitä olkapäävaivoja piisannu ja sen oon oppinu ettei tosiaan kannata tehdä liikettä joka aiheuttaa olkapäähän muuta kuin sitä tuttua treenikipua.

Taljassa (hauis) tiputusta. 70kg *max, 60kg *max, 50kg *max, jne jne...aina 10kg saakka...
Tee se kahdesti.

hyvä korvaava liike, teen ton noin kolmen viikon välein, normaaliin reeniin tilalle.
Pumppi taattu!

Onko kellään tällasta ongelmaa?

En pysty kunnolla kääntämään hauista Scott penkissä koska sattuu olkapäihin outoa? Muissa tyyleissä ei mitään kipuja.

Bodaaja sanoi:
En pysty kunnolla kääntämään hauista Scott penkissä koska sattuu olkapäihin outoa? Muissa tyyleissä ei mitään kipuja.

eipä tos mitn outoa oo... tehet sen vaa jotenki huonosti että se ottaa olkapäähän, vääntää sitä tai jotai...

Dynamite88 sanoi:
eipä tos mitn outoa oo... tehet sen vaa jotenki huonosti että se ottaa olkapäähän, vääntää sitä tai jotai...

Joo mä väännän sitä jotenkin oudosti, tämän johdosta treenaankin yleensä suoralla tangolla, jossa ei mitään ongelmia. Mutta onko Scott penkki välttämätön hauisliike?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom