Hauikselle rankasua

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hauis- ja ojentajapäivän erikoinen minulla:
En tiedä tarkkaa nimeä joten yritän selostaa mahdollisimman tarkoin (eli kukaan ei varmaan tajua)
Eli hauispoltot..Jaan hauisliikkeen m-tangolla 2 osaan..
kädet suorana (aloitusliike)->käsi 90astetta ylöspäin..teet näitä 8toistoa eli ylös, alas, ylös, alas, etc..
Sitten jatkat käsi 90astetta->hauisliike loppuun..teet näitä 8 toistoa..
sitten lopuksi normaalina tuo hauisliike 8kertaa..nämä kaikki ilman taukoja..
30sekunnin palautukset ja sama uudestaan..3 sarjaa yhteensä..
Teet tämän sekä myötö- että vastaotteella..
En tiedä onko mitään hyötyä, mutta ei ainakaan itse ole havainnut mitään haittaakaan..Tuntuu ainakin polte tuossa hauiksessa..etenkin jos teet rannekäännöt ennen noita sarjoja :)

Powerhousu sanoi:
Pakko muuten varoittaa tästä ihan oman kokemuksen pohjalta. Hyvä liike on, ei siinä mitään, mutta jos yhtään tuntuu pahalta, niin älkää tehkö. Mulla alkoi tulemaan jonkin aikaa sitten olkapäävaivoja. Ei oikein tietoa mistä se tuli, kun treenikin pysyi melkein samanlaisena. Ristikkäistaljassa rintaa vääntäessä tuntui pahimmalta, mutta syyksi paljastui tämä "posehauis"-liike. Sen kun jätti pois, niin taas luonnistuu ristikkäistaljatkin.
luultavasti teet sitä väärin, niinkuin todella monet muutkin. kun vedät nyrkkejä olkapäitä kohden samalla käännät kyynärpäitä sisään(kyynärpäiden ei tarvitse paljoakaan käänyä niin pidemmässä juoksussa alkaa rassaan olkapäitä) ikäänkuin tekisit peck deckiä. sivusta seuraaja huomaa tämän selvästi. itse sitä ei välttämättä huomaa. huippu liike mun mielestä ja pystyy käyttään isoja painoja kun aikansa tekee ja silti tulee kauhea tunne.

Joku aikanaan suositteli haukkarin tekemistä ylätaljassa niin, että makaa selällään penkillä... ainakin itellä ottaa tsiljoona kertaa paremmin kuin hauiksen tekeminen seisten taljalla, kannattaa kokeilla. Yhen käden scotti on myös mainio liike, mm. koska voi tehä yksinään pakkotoistoja, ku auttaa hiukan toisella kädellä paukkujen loppuessa. Tomin thread "hauistreenin ABC" on hyvää luettavaa itse tekniikasta.

JHM sanoi:
Joku aikanaan suositteli haukkarin tekemistä ylätaljassa niin, että makaa selällään penkillä... ainakin itellä ottaa tsiljoona kertaa paremmin kuin hauiksen tekeminen seisten taljalla, kannattaa kokeilla..
hyvä pumppi liikkeenä. itse aloin tekemään kyseistä liikettä kun näin m.ruhlin xxl reeni vilmin ja hän teki sillain.

Bodaaja sanoi:
En pysty kunnolla kääntämään hauista Scott penkissä koska sattuu olkapäihin outoa? Muissa tyyleissä ei mitään kipuja.

Ethän liikkeen aikana jännitä olkapäätä samalla tavalla kuin jos tekisit vipareita eteen? Eli siis nosta/työnnä koko olkapäätä eteenpäin ja/tai ylöspäin? Tällöin hauiksen pitkäpää, joka kuuluu olkapään tukirakenteisiin, saattaa tykätä kyttyrää. Pidä kyynerpää paikallaan koko liikeradalla, ja penkissä kiinni (ellei ojentaja ole tiellä ;) )

Pidäthän mutkatangosta kunnolla kiinni etkä anna sen pyöriä käsissä? Oikea asento on niin, että koko liikeradan ajan ranteet on vähän taipuneet sisään päin. Jos se tanko muljahtelee niin sillon kyynerpäät liikkuu kompensoimaan sitä asentoa, ranteita ei ole "tehty" ulospäin taipuneisiin otteisiin.

Bodaaja sanoi:
Joo mä väännän sitä jotenkin oudosti, tämän johdosta treenaankin yleensä suoralla tangolla, jossa ei mitään ongelmia. Mutta onko Scott penkki välttämätön hauisliike?
Siinä on vaikea huijata selällä joten rasitus menee varmasti hauiksille. Toki scott-penkissä voi tehdä suoralla tangolla tai vaikka käsipainoilla. Sama tuki niissä on. Mutkatangolla ranteiden asennon pitäis olla ergonomisempi, tosin jotkut eivät tykkää mutkatangosta yhtään. Suora tanko venyttää hauista paremmin ala-asennossa kuin mutkatanko.

neutraali sanoi:
luultavasti teet sitä väärin, niinkuin todella monet muutkin. kun vedät nyrkkejä olkapäitä kohden samalla käännät kyynärpäitä sisään(kyynärpäiden ei tarvitse paljoakaan käänyä niin pidemmässä juoksussa alkaa rassaan olkapäitä) ikäänkuin tekisit peck deckiä. sivusta seuraaja huomaa tämän selvästi. itse sitä ei välttämättä huomaa. huippu liike mun mielestä ja pystyy käyttään isoja painoja kun aikansa tekee ja silti tulee kauhea tunne.
Juu, toi on ihan tiedossa. Ne kyynärpäät ei vaan pysy väkisinkään paikallaan. Ihan pienilläkin painoilla kääntyy.

Powerhousu sanoi:
Juu, toi on ihan tiedossa. Ne kyynärpäät ei vaan pysy väkisinkään paikallaan. Ihan pienilläkin painoilla kääntyy.
kaveri kun pitää niin pysyy. kaverilla on sama ongelma ja pidän hänen kyynärpäitä paikallaan. testaa joskus.

timse sanoi:
Ethän liikkeen aikana jännitä olkapäätä samalla tavalla kuin jos tekisit vipareita eteen? Eli siis nosta/työnnä koko olkapäätä eteenpäin ja/tai ylöspäin? Tällöin hauiksen pitkäpää, joka kuuluu olkapään tukirakenteisiin, saattaa tykätä kyttyrää. Pidä kyynerpää paikallaan koko liikeradalla, ja penkissä kiinni (ellei ojentaja ole tiellä ;) )

Pidäthän mutkatangosta kunnolla kiinni etkä anna sen pyöriä käsissä? Oikea asento on niin, että koko liikeradan ajan ranteet on vähän taipuneet sisään päin. Jos se tanko muljahtelee niin sillon kyynerpäät liikkuu kompensoimaan sitä asentoa, ranteita ei ole "tehty" ulospäin taipuneisiin otteisiin.

Siinä on vaikea huijata selällä joten rasitus menee varmasti hauiksille. Toki scott-penkissä voi tehdä suoralla tangolla tai vaikka käsipainoilla. Sama tuki niissä on. Mutkatangolla ranteiden asennon pitäis olla ergonomisempi, tosin jotkut eivät tykkää mutkatangosta yhtään. Suora tanko venyttää hauista paremmin ala-asennossa kuin mutkatanko.

Kiitti. Yleensä mä käännä Z-tangolla, kun toi ihan suora ottaa ranteisiin. Tais muuten ihan Ari Kokkonen sanoa että suora tanko voi ottaa jollekkin ranteisiin.

Mulla ottaa ranteisiin aina vaikka miten ja millä tyylillä tekisi. Käsipainoilla seisten, keskitetty, suoralla tangolla ja mutkatangolla scotissa niin aina ranteet hellänä. Ja se kipu tuntuu vasta silloin kun päästää tangosta irti, tossa ranteen ulko syrjässä.

Dorian_89 sanoi:
Mulla ottaa ranteisiin aina vaikka miten ja millä tyylillä tekisi. Käsipainoilla seisten, keskitetty, suoralla tangolla ja mutkatangolla scotissa niin aina ranteet hellänä. Ja se kipu tuntuu vasta silloin kun päästää tangosta irti, tossa ranteen ulko syrjässä.

Kokeile rannetukia, jos saisit vaikka lainaan joltakin. Mulla helpotti tuet rannekipuihin hauisliikkeissä. On muistaakseni helpottanut muillakin. Niin ja lämmittele niitä ranteita hyvin ennen hauistreeniä, vääntele ja kääntele ja venytä
ja pyöritä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Dorian_89 sanoi:

Onko kukaan koskaan katsonut miten ranteesi ovat treenin aikana? Tuo kipu voi helposti johtua siitä että huomaamattasi pidät niitä väärässä asennossa.

Itellä kanssa ranteen kipeytyy... erityisesti suoralla tangolla tehdessä tai sitten leveellä otteella mutkatangossa pakottaa etenkin siitä pikkurillin puoleisesta sivusta rannetta.

Mulla auttaa se, että teen aina kahen käden haukkarit mutkatangolla kapeella otteella, jollon ote on kyllä hartiota kapeempi mut ranne jotenkin mukavammassa asennossa. En tiedä miten fiksua mut ei ainakaan kipua ranteissa :)

Dorian_89 sanoi:

Tuosta kivusta ei kannata kovin huolissaan olla. Otat rauhallisesti niiden painojen kanssa ja käytä niitä tukia. Tuo on IMO sellainen "aloittelijan" vaiva joka menee itsestään ohi. Vähnä samat tuntemukset kun penikkataudissa on. Mullakin oli tuota kun aloin aktiivisesti treenaamaan, meni ohi ja sen jälkeen ei ole tullut. Hoitona se, että vältin tekemästä ihan niitä rajuimpia sarjoja jos kipua oli ja hieroin ja venyttelin sitä kättä.

Mulla on ollut periaatteena noiden rannetukien kanssa, että niitä käytetään ennaltaehkäisemään vaivoja, ei vasta sitten kun vaivoja jo on. Missäköhän kunnossa mun ranteet olis jos en olis melkein alusta asti niitä käyttänyt? Nytkin vähän valittaa välillä, varsinkin rannekäännöissä. Ja turha sanoa ettei ranteet pääse vahvistumaan jos käyttää koko ajan tukia. Kyllä niille silti tulee rasitusta aika hyvin. Mulla on rannetuet ranteissa koko treenin ajan, vaikka välissä olisi joku liike missä niitä ei tarvitse. En ota niitä siis edes sarjojen välissä pois, niin kuin monet tekevät. Ne saa löysättyä ja kiristettyä helposti ottamalla ranteesta kiinni ja pyöräyttämällä ihan kuin siinä olisi kierteet. Pitää ranteet mukavasti lämpiminä ja näin ehkäisee loukkaantumista.

Doggoned sanoi:
Oliko tää jokin pienimuotoinen vitsi vai ihan vakavasti otettava kommentti?
Anyways, treenaamattomalla asia riippuu tietysti muusta taustasta ja osittain genetiikasta, mutta salilla treenatulla lihakset (yleensä) kasvavat (suunnilleen) tasapuolisesti ja näin ollen isoimmat lihakset todellakin ovat isoimmat.
ei ollut vitsi ei.ihan oon tosissani
:curs:

hölkkääjä sanoi:
ei ollut vitsi ei.ihan oon tosissani
:curs:

Aika myöhään kommentoit mun viestiä, mutta rauha vaan. Ei ollu tarkotus lietsoa mitään.:piis:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom