Harrasteautot

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja teri
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tänks Penkki-Ilu ;) Nuo seiskytluvunki camarot on aika hintavia myös jo, varsinki nuo seiskytluvun alun vehkeeet, loppupuolelta sitä lukua saakin sitten jo aina 5 tonnista eteenpäin kehityskelposia yksilöitä Suomestakin. Jenkeistä vielä saa kohtuu rahalla ku kurssi sattuu olee kohillaan ja sopeva yksilö sattuu löytymään niin suht järkeviä kamppeita.

Ja jos noin niinku yleensä jenkeistä pitää jotaki sanoa, niin on ne paljon halvempia harrastaa osien yms. puolesta kuin esim. bemarit. Ite harrastelin pitkään bemareiden kanssa ennenku vaihoin noihin halpatuotantomaan huonolaatusiin ja isoäänisiin kotteroihin :D

Itellä oli edellinen tosi harrastepeli tosiaan '86 Iroc-Z Camaro remmiahtimella (Ilkka: oli musta! ;) ), niitä saa perustekniikkaisia nyt reilusta 5 tonnista kans eteenpäin Suomestaki ja on kyllä hyvä auto harrastaa! Kaikkia osia saa ja on suht halpoja. Joskin tuo vanhan muskeliauton maku niistä puuttuu mutta riippuu mitä kukin etsii.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
1253-11290933236-1.JPG

Tossa, ei muuta kun pankin sedän juttusille.
 
Tollasta Chargeria olen himoinnut jo 10 vuotta. Hienoimpia autoja, mitä koskaan tehty. -68 Camaro on kova haastaja. Ja muutama nätti Charger.

Olen katellut pääasiassa toista sukupolvea Camaroissa. Eka olis toki hienompi, mutta joku budjetti pitää olla. Kolmas taas ei maistu. Kakkoskopassakin on hirveästi erilaisia faceliftauksia...

Tollanen 70-luvun alkupuolen Camaro/Firebird vois olla kiikarissa. Noita kun on RS, SS ja Z28, mutta ei osaaminen riitä, että mitä kannattaisi etsiä. Eikös V8-koneissakin ole monta eri kokoa, siis kuutiotuumissa?
 
Tollanen 70-luvun alkupuolen Camaro/Firebird vois olla kiikarissa. Noita kun on RS, SS ja Z28, mutta ei osaaminen riitä, että mitä kannattaisi etsiä. Eikös V8-koneissakin ole monta eri kokoa, siis kuutiotuumissa?

Yksinkertasta tekniikkaa kaikki, ota sen kokonen kone minkä koet riittäväksi. Ite oon noissa yleensä käyttänyt periaatetta että suurin isolohko mikä on tarjolla ollut niin pitää olla pellin alla niin ei tartte ihan heti lähteä konetta kasvattamaan, pelkkä virittäminen riittää.... ;) Varustelutasoahan nuo kirjainlyhenteet lähinnä tarkoittaa, eroja alustassa jne. Mutta monet on jo laitettu paremmille alustoille jne. ja jos ei ole niin sen voi tehä myöhemmin niin ostaa ny jonku ja päivittelee sitte tarpeen mukaan. Se mitä nuo erot on niin kannattaa tutustua johonki jenkkisivustolle missä nuo lyhenteet aukaistaan, ei noita pirukaan muista ulkoa mitä mikin malli piti sisällään, 90%:sti ne on samanlaisia kuitenki oli RS, SS tai Z28 ja tehtävissä samanlaisiksi joten mistään suurista eroista ei ole kyse. Toki alkuperäsenä auton arvot voi vaihella taas kovastikin riippuen mikä malli kyseessä.
 
1829586.1967.Pontiac.Firebird.2-Door.Coupe.jpg


Tollanen vanha Böördi on kyl mun mielestä ehkä hienoin äffäläinen. Tai sitten kolmoskoppanen facelifti Böördi.. Se on vähän sporttisemman näkönen jo :D
 
Mulla on -92 Corvette, jota on myös yritetty vähän piristää vuosien varrella. Nämä Suomen tiet vaan ei näin talven jälkeen salli ajamista, ennen kuin routa on tasoittanut taas tiet. Liian matala kaikin puolin, mutta ei jaksa alkaa enää nostelemaankaan, maasturikin on jo...
 
Harrasteautoa tekisi mieli, mutta en osaa päättää mikä olisi hyvä. Haluaisin, että autolla voisi käydä radalla kokeilemassa. Sen pitäisi olla mukava myös kruisailuun silloin tällöin vaikka kaupungilla tai että sillä voisi heittää jonkun kesäreissun pitkin mutkateitä. Valintaa haittaa se, että autoon pitäisi mahtua mielellään kaksi aikuista ja yksi lapsi...

Mielessä on pyörinyt BMW 330ci coupe tai cabrio jostain vuodelta -02 ja tai -03. M3:seen ei ole varaa.. Mitä muita vaihtoehtoja voisi olla? Talvella ei ole pakko pystyä ajelemaan. Tehoista plussaa.
 
Harrasteautoa tekisi mieli, mutta en osaa päättää mikä olisi hyvä. Haluaisin, että autolla voisi käydä radalla kokeilemassa. Sen pitäisi olla mukava myös kruisailuun silloin tällöin vaikka kaupungilla tai että sillä voisi heittää jonkun kesäreissun pitkin mutkateitä. Valintaa haittaa se, että autoon pitäisi mahtua mielellään kaksi aikuista ja yksi lapsi...

Mielessä on pyörinyt BMW 330ci coupe tai cabrio jostain vuodelta -02 ja tai -03. M3:seen ei ole varaa.. Mitä muita vaihtoehtoja voisi olla? Talvella ei ole pakko pystyä ajelemaan. Tehoista plussaa.

"ei se M vaan se toinen erikois BMW"
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Harrasteautoa tekisi mieli, mutta en osaa päättää mikä olisi hyvä. Haluaisin, että autolla voisi käydä radalla kokeilemassa. Sen pitäisi olla mukava myös kruisailuun silloin tällöin vaikka kaupungilla tai että sillä voisi heittää jonkun kesäreissun pitkin mutkateitä. Valintaa haittaa se, että autoon pitäisi mahtua mielellään kaksi aikuista ja yksi lapsi...

Mielessä on pyörinyt BMW 330ci coupe tai cabrio jostain vuodelta -02 ja tai -03. M3:seen ei ole varaa.. Mitä muita vaihtoehtoja voisi olla? Talvella ei ole pakko pystyä ajelemaan. Tehoista plussaa.

Riippuu budjetista tietty, mutta Bemarit on kuitenkin aika tavallisia. Mullakin ollut pari, mutta mä kallistuisin harrasteauton puolesta ahdettuun esim. http://www.nettiauto.com/nissan/skyline/3610383
 
Zone-sarja -42%

Periaatteessa mahdollinen tollanen vanhempi M3, on tullu pari kertaa tota kyseistä ilmotusta kateltua. En vaan tykkää niin paljoo tosta vanhasta korimallista.. Joku siinä tökkii.

Riippuu budjetista tietty, mutta Bemarit on kuitenkin aika tavallisia. Mullakin ollut pari, mutta mä kallistuisin harrasteauton puolesta ahdettuun esim. http://www.nettiauto.com/nissan/skyline/3610383

Eipä oo tullu noita kateltua ollenkaan. Sinänsä varmaan mielenkiintonen peli, mut enkä vähän liian "teini" ulkonäkö :) Pitää katella miltä nuo näyttää originaalina.

Etsiskelin eilen tietoa noista Alpinoista, onko totta ettei noille oo kunnollista huoltoo Suomessa?
 
Etsiskelin eilen tietoa noista Alpinoista, onko totta ettei noille oo kunnollista huoltoo Suomessa?

Voi muuten hyvin olla ettei ole, tää liike huoltaa ainakin bemareita ja niillä on yks alpina myytävänä http://www.nettiauto.com/bmw-alpina/b3/3884779 mutta en sitten tiedä huoltaako ne alpinaa.

Aika hyvin muuten rajoittaa toi lapsen kyytiin mahtuminen tota autovalikoimaa, ku ei mitään kaks paikkasia roadstereita pysty tarjoamaan.
 
Voi muuten hyvin olla ettei ole, tää liike huoltaa ainakin bemareita ja niillä on yks alpina myytävänä http://www.nettiauto.com/bmw-alpina/b3/3884779 mutta en sitten tiedä huoltaako ne alpinaa.

Aika hyvin muuten rajoittaa toi lapsen kyytiin mahtuminen tota autovalikoimaa, ku ei mitään kaks paikkasia roadstereita pysty tarjoamaan.

Jep, kolmas matkaaja rajottaa ihan älyttömästi. Mahdoton ajatus hommata kaks paikkanen, ku lapsi on vielä sen verta pieni ettei sitä voi yksin jättää, niin pitäs sit ajella yksin tai hankkia aina joku hoitaja jos haluis johki lähtee..

Porche 911, MB SL, Audi TT coupe, näihin mahtuu neljä, mut Porchen ja SL:n saa unohtaa hinnan takia, poikkeuksena sl:stä vanhemmat. TT ei taas uppoo ulkonäön puolesta.
 
Bemareista tuli mieleen, että tällänenhän vois olla täydellinen. On kolme paikkanenkin, niin eukon saa toiselle puolelle ja lapsen toiselle puolelle.
Kuulemma mutkatiet taittuu hyvin ja radallakin pitäisi pärjätä. Ja vaikka sanoit, ettei talvella tarvitse päästä ajelemaan, niin kyllä tuosta talviauton saa
tn_mclarenf1lm95_06.jpg


edit. Mazda RX-8?
 
Jep, kolmas matkaaja rajottaa ihan älyttömästi. Mahdoton ajatus hommata kaks paikkanen, ku lapsi on vielä sen verta pieni ettei sitä voi yksin jättää, niin pitäs sit ajella yksin tai hankkia aina joku hoitaja jos haluis johki lähtee..

Porche 911, MB SL, Audi TT coupe, näihin mahtuu neljä, mut Porchen ja SL:n saa unohtaa hinnan takia, poikkeuksena sl:stä vanhemmat. TT ei taas uppoo ulkonäön puolesta.

Joo TT on ihan saatanan ruma ja ei siinäkään avona taida olla takapenkkejä lainkaan, SL taas on mun mielestä aina ollut helvetin hieno, nimenomaan se ysärimalli. Neljällehän sekin on rekisteröity mutta... http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/3333875 tonne takapenkeille tuskin mahtuu edes vastasyntynyttä vaikka se olis ilman turvaistuinta. Mites toi CLK? Saahan niitä 430 malleja aika halvalla.
 
Oli oikein pakko rekisteröityä tänne, kun luin tämän ketjun ja näin tuon Punisherin Chargerin.

Itselläni on harrasteautona '68 Camaro Convertible ja juuri ollaan otettu pirssi talviteloilta käyttöön. Talven aikana laitettiinkin hieman Camaroa uuteen kuosiin: vanha 327+PG yhdistelmä sai väistyä nokalta stroukatun 383:sen + TH350:sen tieltä. Alumiinikannet, kireät nokat ja peltisarjat rosteriputkilla tuli myös alle. Samalla laiteltiin levyjarrut eteen, nuo 43-vuotiaat levyt alkoi tuntua liian hurjilta jo vanhallakin tekniikalla, saatikka sitten nyt.

Tänään tosiaan sain auton viimeinkin kondikseen, viimeiset säädöt on tehty kuluneen viikon aikana ja Edelbrock 750:nen sai häipyä vielä tuplapumppu Holleyn alta. Mutta nyt tuo toimii kuin unelma. Hevosvoimat pyörii siellä 400:n hevosen paikkeilla ja nuo Hookersin peltisarjat yhdistettynä rst-putkiin antaa kyllä uskomattoman soundin. Tämän iltaa on tullut ajeltua ja hymy on vieläkin korvissa.

Hieno viikonloppu tulossa; sunnuntaina luvattu aurinkoa ja +15 tänne päin, eiköhän sitä voi katon laskea ja lähteä baanalle cruisailemaan. :)
 
edit. Mazda RX-8?

Näissä pelottaa se moottori.. jotenki sellanen mielikuva et se ei kestä kauheesti kilsoja?

Joo TT on ihan saatanan ruma ja ei siinäkään avona taida olla takapenkkejä lainkaan, SL taas on mun mielestä aina ollut helvetin hieno, nimenomaan se ysärimalli. Neljällehän sekin on rekisteröity mutta... http://www.nettiauto.com/mercedes-benz/sl/3333875 tonne takapenkeille tuskin mahtuu edes vastasyntynyttä vaikka se olis ilman turvaistuinta. Mites toi CLK? Saahan niitä 430 malleja aika halvalla.

Mitenkähän mersut ylipäätään mahtaa mennä radalla? Oishan mersulla myös CL, vuosimallia 2000 alkaa saamaan jo melkein siedettävällä hinnalla..

Varmaan pitäs päättää et mitä ominaisuutta sitä haluis eniten.. kaikkee ei taida saada ainakaan helposti.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom