Kaveri on vetanyt ton lapi ilman aerobisia ja noh omilla syomisillaan. Han kehui ohjelmaa ja sanoi, etta se tuotti hanella hyvia tuloksia. Kyselin tuolla Fuhrerin ketjussa "Koko kroppa uuteen kasvuun", et olisko taa ohjelma hyva, ton kuukauden rutistuksen jalkeen. Tassa lainaukset ketjusta:
Lahtee kokeiluun Maanantaina. Mites, kun aikaisemmin on mainittu, et tata kannattaa vetaa vaan max 4 viikkoa ja sen jalkeen jotain matalampivolyymista treenia, kun mulla oli alunperin tarkoituksena aloittaa maanantain
http://www.bodybuilding.com/fun/kris-gethin-12-week-daily-trainer-intro.html, mut aattelin et teen tata ekan ton 4 viikkoa minka jalkeen alotan ton 12-viikon ohjelman. Niin vaikuttaako toi 12-viikon ohjelma liian kovalta tan kyseisen 4 viikon setin jalkeen ?
Menee vahan OT:ks... Mulla oli tarkotuksena diettailla enaa max 2 kuukautta ( -4kg ) niin kannattaisko mun vetaa enemmin tan jalkeen jotain ei niin kovaa treenia toi vika diettikuukaus ja aloittaa sen jalkeen toi 12-viikon ohjelma pienilla plussakaloreilla ? Vai kannattaako mun ettia plussakaloreille joku parempi ohjelma
Diplomaattisesti sanoen, en suosittele tuota ohjelmaa.
Ja varsinkaan tekemään ennen ja jälkeen jokaisen treenin 20 minuuttia aerobista ja 150 side twistiä. Miten hyvä voi olla saliohjelma missä tehdään enemmän aerobista kuin itse voimaharjoittelua?
Pirusti laitteita, suurimmassa osassa liikkeitä liikaa toistoja etc.
http://www.bodybuilding.com/fun/kris-gethin-12-week-daily-trainer-week-12-day-78.html
Tuo viimeisen viikon jalkatreeni esimerkiksi, yhteensä 50min aerobista. Ja liikevalikoima koostuu kolmesta koneesta.
Idea on todella, todella hyvä. 12 viikkoa ilmaisen nettivalmentajan kanssa. Hyvä jos motivoi ihmisiä kolistelemaan rautaa. Mutta se ei sitä tosiasiaa muuta että nuo ohjelmat ovat aika sutien tehtyjä.
No miten helvetissä sit toi jäbä on kiristyny ite? mitkäköhän sen rasvat on tossa 12viikon jälkee?
Kyllähän se kunto on parantunu sillä aika kivasti tossa ajassa...
No siis tolla jampallahan on ollut alunperinkin kova lahtokunto, siihen kun yhdistetaan oikeanlainen syominen ja treeni niin no paastaan tollaseen kuntoon. Jos lahtotilanne on pienemissa lihoissa ja isommissa rasvoissa oleva kaveri, ei kannata odottaa mitaan 12-viikon ihmemuodonmuutosta. Hyvia tuloksia voi saavuttaa millaisella ohjelmalla tahansa, kunhan se on suunniteltu paamaaraa ajatellen ja ruokapuoli on hyvin kunnossa.
Nojoo sanoit, etta rasvat on 12-15% luokkaa, lahtisin vaan siivoamaan ruokavaliota ja vetamaan jollain muulla treenilla. En usko, etta tarvit ihan noin radikaalia kadesta pitaen ohjeita, mita sun pitaa tehda / syoda. Lahinna silla, etta syot vahemman ja treenaat vaikka samalla ohjelmalla, niin tiputtelet vaadittavat kilot siina muutamassa kuukaudessa.
Kai tiedat, etta 6% bf on tosi kirea kunto ( jampat on lavoilla nailla rasvoilla ), lahtisin ehka tavoittelemaan sita 8% alkuun. En tieda millainen treenitausta sulla on, jos lahtotilanne on se, ettei ole tullut aikaisemmin kauheasti treenattua, niin hyvaan bf:n laskuun ja lihasmassan nousuun voit paasta jo melkeen syomalla oikein, eika ole pakko olla edes kauheilla miinuksilla.
Jos lahtotilanne on ns. laihalaski, niin yleensa suositellaan, etta haettaisiin ekana sita massaa ja sitten dietattaisiin. Tassa tapauksessa isommanlla bf:lla oleva kaveri nayttaa huomattavasti paremmalta, kuin se, etta dietataan eka sellaseen heinakeppi-kuntoon ja sit lahdetaan ettimaan sita massaa.
Aina ei voida sanoa, etta mika toimii toisilla toimii sulla. Testaamalla ja etsimalla loytaa ne itselle toimivat metodit niin plussilla kuin dietillakin. Alkuun kannattaa keskittya naiden loytamiseen, niin taman jalkeen kasvaminen ja diettailu on huomattavasti helpompaa, kun tietaa mika siihen omaan kroppaan potkii millakin tavalla ja miten se kayttaytyy missakin tilanteessa.