BB Hans Fell

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makew
  • Aloitettu Aloitettu
^^ edellisen sivun kyssäriin oli otettu sivulla 20 kantaa.
Kiitti Hulkki hyvästä kysymyksestäsi. Fysiikan rakentamiseen liittyvät kysymykset ovat aina minun sydäntä lähellä. Mulla oli aikanaa sali yli kymmenen vuotta joka kantoi nimeä Body & Soul...treeni oli elämä mulle.

Tänään mun ihanteet fysiikan suhteen eivät ole samat kuin ne olivat parikymppisenä.
Palaan kuitenkin niihin sen ajan metodeihin.
Jalkojen treenamiseen kipinää antoivat Suomessa mm Olev Annus jolla oli täkäläisen mittasuhteen mukaan valtavat etu ja takareidet. Löysin artikkelin jossa Olev sanoi että ei tee jalkakyykkyä laisinkaan ja että pääpaino on hack kyykyissä.

Omalta osaltani jalkakyykky oli ongelma juuri pitkien reisien vuoksi (190cm).
Kokeilin etukyykkyä ja siinäkin tuli ongelma kun energia meni asennon pitämiseen ja tanko esti pitkissä sarjoissa hapenkulun.


Bodaustreenissä minun pääperiaatteeni on aina ollut harjoiteltavan lihaksen äärimmäinen rasittaminen. Kun sitten osa volyymistä menee jonkun hyvän tekniikan tai asennon pitämiseen niin se on poissa rasituksesta joka pitäisi olla kohdistettu siihen harjoiteltavaan lihakseen.

Yksi kommentti joka myös motivoi minua suuresti oli maailmanmestari Luiz Freitaksen jossa hän sanoi että reidet muodostavat suurimman massan ihmisen lihaksistossa ja näin ollen hyvät reidet nostavat huomattavasti miehen lihaspainoa.
Sama mies hyvillä tai huonoilla reisillä voi painaa +-10kiloa.

Jalkaprässissä minulla oli tapana tehdä toistoja putkeen niin monta kuin vain tulee. Tämän jälkeen pidin kelkkaa ylhäällä ja tein toiston kerrallaan kunnes en kyennyt. Painoa vähennettiin ja jatkettiin samaan tyyliin.
Prässi on oikeasti liike jossa voi puristaa silti menettämättä kontrollia lihaksesta. Tätä ei voi esimerkiksi tehdä olkapäille vipunostoissa. Siihen on sitten omat tekniikat.
Paljon tein hack kyykkyjä ja prässiä superina ja jos vain oli energiaa niin nekin pudotustekniikalla.

Onneksi ympärillä oleva jengi siihen aikaan antoi minulle mahdollisuuden keskittyä harjoitteluun ja eivät yrittäneet rupatella kesken.


Kaikissa liikkeissä minun perusperiaate on että harjoiteltavan lihaksen täytyy palaa ja missään muualla ei saisi tuntua kovinkaan paljon. Jos tuossa onnistuu niin kaikki energia on annettu ja osoitettu oikeaan. Jos selkäsi esim väsyy resisitreeneissä ensin on sinun harjoituksestasi tullut heikko.

Tästähän voisi tehdä vaikka kirjan, mutta jatketaan niin että kysykää tästä lisää niin kerron (viimeistään ens viikolla)

ps.perusjuttuna nämä edellämainitsemani asiat toimivat olet miesten fittness kilpailija tai vaikkapa raskaansarjan edustaja.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom