BB Hans Fell

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja makew
  • Aloitettu Aloitettu
Oho... anteeks ton edellisen viestin "huonohko" kirjallinen anti. Kiireessä ei sais kirjoittaa :(
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Iso kiitos hanssille että kehtaat näitä videoita laittaa nettiin, näitä on tosi mukava katsella... Ihan järkyttävän vahva mies tuo Riku, näyttäis että tuo 200kg ei tuntuisi missään. Tietääkö kukaan mitä Riku puhaa nykyään?
 
on siinä voimaa, voi jumaleissön. lallillakin sopivan kokoiset epäkkäät kun pyörähtää tuossa kameran edessä :eek:


siis ei jumalauta, 200x14toistoa 280 noston jälkeen ja 3viimeistä stopilla:eek: unbelieveble.
 
Nuo suoritukset on kyllä niin käsittämättömiä ettei pysty edes pieni mies tajuamaan. On kyllä kovin suoritus mitä olen nähnyt.
 
Riku Kiristä olen kuullut semmoisen jutun,että hän olisi laittanut oman päänsä korkeudella olevan kyykkytelineen tankoon 50 kg limppuja yhdellä kädellä.
Uskomatonta, raakaa, voimaa!:rock:
 
Tässä pieni klippi. Jari Leino esiintyy kunnon bulkissa (mallia passarivaunu) ja sitten räjäyttää potin finnish grand prixissä. Jari oli minun suurin innoittajani. Armeijassa luin bodaus lehden artikkeleita massiivisesta ja vahvasta Leinosta.

Pätkän laatu ei edelleen ole mikään huippu kun se tiivistettiin runsaaseen 10mt mittoihin. Vhs kasetilla värit eivät säily hyvin joten nekin vähän kärsivät.
Pätkästä kyllä näkee että lihaa oli kertynyt...tuohon aikaan melkoisen ainutlaatuiset mitat

http://rapidshare.de/files/11217636/Leino.wmv.html
 
Tuli tuossa mieleen että kävitkö Hanssi vuosituhannen vaihteessa nurmon liikuntahallilla salilla jonku krokotiilien jenkkifutarin kanssa? Kävin tuohon aikaan kavereiden luona etelä-pohjanmaan suunnalla ja käytiin puntilla siellä. Parhaiten jäi mieleen ku siellä painettiin vinopenkkiä lähemmäs 200kg:llä sarjaa. Heh. Tuohon aikaan siellä reenas mm. Ahokas ja muita painijoita.

Niin ja olitkos joskus kiertämässä sen jenkki saarnaajan kanssa ( olisko ollu Hill tai joku) pitkin amerikkaa "henkivartijana"..? Semmosen legendan kuulin etelä-pohjanmaalla.
 
Kiitoksia vaan videoista, Leinoki aika iskussa, varsinkin yläkroppa verraton.

Olit aika jönssin näkönen tossa Kiri-videossa, paljon oli noihin aikoihin offilla paino?
 
Niin, täälläkin kiinnostaisi tietää, millaisissa mitoissa Hanssi olit tuon Kirin videon aikoihin?

Olet nimittäin niin karmean karjun näköinen ja kokoinen, ettei vastaavaa tule äkkiseltään mieleen. :hyper:
 
Jaa, se oli Hanssi kuka siinä edessä oli. Miettisinki, että pakko sen on joku bodari olla, ku hirveet epäkkäät :)
 
Niin siinä Kirin penkkivideon aikoihin painoin jonkusen verran alle 140kg.
Parhaimmillaan painot olivat 145 kiloa. Tavoitteeni on aina ollut pitää paino kurissa tyyliin että rinta edellä vatsa perässä. Haluni on ollut näyttää bodarilta ympäri vuoden.

Katselin näille sivustoille ilmestynyttä Jay Cutlerin pätkää ja olipa mukaansa tempaava alku siinä. Kilpailuvuosina mulla oli tapana aina ennen treenejä katsella jokin ammattimiesten video pätkä saadakseni motivaationi tarpeeksi suureksi.

Joku tuossa aikaisemmin mainitsi kaverinsa tyylistä ottaa jalkoja noin 3 viikon välein. Tietyssä vaiheessa kun intesiteetti kasvaa ja painot kasvaa on hyvä alkaakkin miettimään onko harjoittelun jälkeinen palautuminen riittävää.
Oma harjoitteluni oli ja on edelleenkin pitkällä kierrolla. Pitkä kierto vaan ei toimi muuta kuin jos harjoitukset ovat edenneet riittävälle tasolle.
On tärkeää alkaa kuulemaan oman kehonsa reaktioita. Kun tämän oppii niin alkaa saamaan harjoituksista enemmän irti. Nuorempana käytin pääsääntöisesti raskaita painoja mutta nykyään enemmänkin keskiraskaita.
Painoilla ei niinkään ole suurta merkitystä kuin sillä että lihas saa riittävän ärsykkeen. Mutta....

Kaiken perusta on tasapaino:
-tarvitaan energia jotta voidaan suorittaa harjoitus
-harjoituksen on oltava sopiva jotta ärsykkeestä tulisi oikea
-tarvitaan energiaa jotta palaudutaan
-tarvitaan aikaa jotta lihas saisi takaisin energiansa ja vasta tämän jälkeen alkaa se kuuluisa kasvukausi

Tämä viimeinen kohta onkin se missä monet tekevät virheen...

Sitten toki tullaan siihen että kaikki riippuu kaikesta...varsinkin bodauksessa jossa sinun KAIKKIEN lihasten täytyisi näytää suurelta ja sopusuhtaiselta.

Tämä haaste suurista ja tasapainoisista lihaksista vei minua eteenpäin.
Kaikkein eniten halusin suuria käsiä. Käsiäni opin treenaamaan vasta kilpailuvuosien jälkeen.
Opin myös että minun täytyy treenata kaikkia lihasryhmiä hiukan eri tavalla.
Ei ole olemassa kaavoja---juu tee 8-10 toistoa, sillä tulee massaa,ei , ei ja vielä kerran ei.

Tässä maassa on paljon alan ammattilaisia kuten Boogie, Vilponen ja tietenkin Savolainen. Kannatta ruikuttaa salin omistajia ja pyytää vieraaksi näitä.
Mikään ei motivoi enempää kuin nähdä läheltä vuosien työ ja kuulla se heiltä itseltään. Minulla on oma tyylini ja pojilla omansa. Itse muistan ensimmäisiä kevätkisoja 80 luvun lopulla kun olin Jyväskylässä katselemassa Boogieta ja kyllähän se innosti jo silloin. Armeijassa ollessani kävin Oulussa kuntosali 38.lla ja muistan aina kun "valot sammu takanani". Lyytikäisen Arskahan se hiipi taakseni. Mies oli tasan minun mittaiseni ja oli leveä. Arskan kisapaino oli 111kg ja sain päähäni että tohon pitää saada vähän lisää.
Jatkellaan tästä taas lisää....
 
Viitsisitkö kertoa miten reenaat käsiä? Vai onko se salaisuus... Itselläni ne on kaikkein hankalimmat kehittää.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom