Handbalancing - (yhden käden) käsilläseisonta jne

Mulle tulee vaan noista kuvista mieleen, et merkkari pitäs saada myös tangolle :D Kaikki noiden kuvien asennot on semmosia joita tankotanssisaki käytetään :D

Ihan mielenkiinnosta: onko sulla jotain nimeä tuolle viimeiselle liikkeelle tai sen loppu/väliasennolle, josta kuva otettu?
en tiedä, kait tuolle joku nimi on. yleensä tuota(kin) liikettä treenaan ns. "straps"eillä, eli vaikka budo-vyö kattoon, ja yhden käden kulmanoja-roikunnasta heilautetaan jalat edestä tuosta olkapään vierestä taakse. Tangolla ei heilautus onnistu. Vielä ainakaan, eli voimaa ja/tai tekniikkaa puuttuu.

Mulle tulee vaan noista kuvista mieleen, et merkkari pitäs saada myös tangolle :D Kaikki noiden kuvien asennot on semmosia joita tankotanssisaki käytetään :D

Tankotanssi onkin miesten laji - tosimiehethän ei tanssi, ne tankotanssii! :) Mutta siis, helvetin hyviä koordinaation, voiman, tasapainon jne. parantajia nuo ihmislippukonkoilut ym. tsydeemit. Me likes wery muchos.

Sit jos kirjoittais ihan ketjuun liittyvää asiaaki ... Onko täällä muita, joilla on kammo/on ollut kammo käsilläseisontaa kohtaan? Itse kun kärsin tuosta, niin kässäreiden treenaaminen on tosi vaikeeta. Tankoa vasten mä pystyn joitaki juttuja tekemään, mutta niissäki sydän pomppaa kurkkuun. Jos mä noita teen päivittäin, niin se helpottuu kyllä, mutta heti jos tulee taukoa, niin seuraavalla kerralla se on taas yhtä kauheeta ku ensimmäisellä kerralla. Ilman tukea on edes turha yrittää kun uskallus ei riitä :( Olis mukava kuulla, että onko joku kammonen päässy eroon siitä pelosta vai kummitteleeko se pelko aina taustalla. Kait se ite vaan täytyis treenailla ahkerasti ja toivoo, että joskus tuosta kammosta pääsee eroon.

Nyt on koko tämä ilta mennyt siihen että olen selaillut näitä foorumeita, pelleilly renkailla ja seisonu käsillä.
Nyt kuitenkin pitänyt jonkin aikaa vähän taukoa sillä kaaduin vähän ikävästi kun seisoin käsillä :( alku meni ihan ok ja olin jonkin aikaa suorassa, mutta sitten rupesin kaatumaan eteenpäin, melkien tulin selälleni maahan ja vähän joka paikkaan sattui...
Eli mitä pitää tehdä silloin kuin lähtee kaatumaan eteenpäin, siis selänpuolelle? ja miten tämä vältetään.

Pidätkö kämmenet maassa tasaisena vai sormet hieman koukussa? Sormet kun pitää koukussa, niin pystyt sormien pienillä liikkeillä pitämään tasapainon. Kun lähtee kaatumaan selän puolelle niin sormilla vain painaa lujemmin maata. Jos alkaa kaatumaan liikaa niin silloin joutuu ainakin itse ottamaan nopean askeleen eteen päin, ettei mennä selälleen.

2 hyvää "kikkaa" mitkä mulla autto hyvän tasapainon/linjauksen löytymisessä huomattavasti vaikken nyt mikään pro olekaan (vielä!):

varpaat kippuralle, eli jalat on TODELLA tiukasti jännitettyinä, tästä on hyvä ruveta sitten straddlailemaan ym. asentoja kokeilemaan. Jännitä, jä'nnitä, ja VIELÄ KERRAN JÄNNITÄ! Tavallaan siis pyrit saamaan varpaat nyrkkiin, jos noin nyt voi sanoa :)

Käsissä/sormissa tulee olla sama tunne kuin että ottaisit yhdellä kädellä koripallosta kiinni yläpuolelta ja yrittäisit estää sen putoamista sormien voimilla. Eli sormet JÄNNITETTYINÄ NIIN LEVEÄLLE KUIN MENEE!!! peukalon rooli ei ole kahdella kädellä niin iso.. Kokeile myös käsiä eri kulmissa, omalla kohdalla paras kulma tasapainon kannalta on etusormet suoraan eteenpäin, eli sormet osottaa aavistuksen etuviistoon.

ja selän puolelle kaatumisen alkaessa toinen käsi irti maasta ja kaadut sivulle. Jalat tietenkin sille puolelle mihin kaadut maahan. Paras tapa välttää selän puolella kaatuminen on pitää kroppa niin tiukassa paketissa että kaatuminen on mahdotonta :)

varpaat kippuralle, eli jalat on TODELLA tiukasti jännitettyinä, tästä on hyvä ruveta sitten straddlailemaan ym. asentoja kokeilemaan. Jännitä, jä'nnitä, ja VIELÄ KERRAN JÄNNITÄ! Tavallaan siis pyrit saamaan varpaat nyrkkiin, jos noin nyt voi sanoa :)
Mistä johtuu että jalkapohja alkaa kramppaamaan kun koittaa varpaat laittaa kippuralle tai edes ojentaa jalkaterät suoraksi? Voiman puutetta?

Juttelin Mikaelin kanssa ja workshopissa on tiedossa paljon uusia juttuja, esim press to HS kikkoja, aktiivista venyttelyä jne jne.. Tännekin voisi jotain paljastuksia tehdä kun viikonlopusta selvitään. Ilman rannekipuja, kiitos. Viimekerralla en saanu käsiä taskuun viikonlopun jälkeen. Josko nuo kädet olis puolessa vuodessa tottunu eksessiiviseen pää alaspäin treenaamiseen :)

Siis puhun tietty tuosta Handbalancing workshopista joka on 5.-6. enskuuta studio8:lla. Pari paikkaa tais olla jälellä, 85euroa molemmat päivät yhteensä.

Juttelin Mikaelin kanssa ja workshopissa on tiedossa paljon uusia juttuja, esim press to HS kikkoja, aktiivista venyttelyä jne jne.. Tännekin voisi jotain paljastuksia tehdä kun viikonlopusta selvitään. Ilman rannekipuja, kiitos. Viimekerralla en saanu käsiä taskuun viikonlopun jälkeen. Josko nuo kädet olis puolessa vuodessa tottunu eksessiiviseen pää alaspäin treenaamiseen :)

Siis puhun tietty tuosta Handbalancing workshopista joka on 5.-6. enskuuta studio8:lla. Pari paikkaa tais olla jälellä, 85euroa molemmat päivät yhteensä.

tehdäänkö varaus studio8:lle, vai Mikaelille?

Back
Ylös Bottom