Hampaitten pesu, ennen vai jälkeen syönnin?

Aamulla maistuu niin paljon kakka suussa, pakkohan se on pestä hampaat ennen syömistä! Nyt rautojen kanssa joutuu joka ruuan jälkeen harjaamaan (ilman tahnaa), sen jälkeen jenkkiä naamariin. Ja avot, kohta on suora hammasrivi.:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kai se on pää asia, että pesee hampaat enne tai jälkeen, niitäkin on ketkä ei pese aamuisin ollenkaan... :urjo:

Eikös se oo niin, et sillä harjaamisella pyritään estää happohyökkistä kans, et jos pesee vaan ennen ni kyllähän se ne yön blakit pesee pois, mut sit ku taas syö ni alkaa se hyökkäys ja blakin kertyminen eli periaattees se on "turhaa" (tosin hampaiden pesu ei koskaan oo turhaa, vaik pesis millon)...näin mä maalaisjärjellä ajattelisin :D

Ennen aamupalaa pitää hampaat pestä. Muuten ei herää siihen päivään.

kun pesee hampaat heti aamupalan jälkenn HANKAA sitä ruoka aines plakki kives hommelia niitä hampaita vasten, joka ei oo hyvä ---> pitää syödä vähän aikaa PURUKUMIA ennen kun pesee hampaat. eli pese hampaat aamupalan jälkeen, MUTTA syö 5 min sitä purkkaa eka siin välis.

Siis mites aamulla sitten porukka pystyy syömään kun on hampaat pesty ennen aamupalaa. Ruokahan maistuu ihan hirveelle pesun jälkeen. Vai odotatteko sen 30min ja sitten vasta pöytään?

Mitä hyötyä olisi pestä ennen ruokaa? Tarkoituksena olisi poistaa ruoanjämät ja plakki syömisen jälkeen. Mutta. Poikkeuksen muodostaa se, jos syö esim graippiä. Tällöin ei ole hyvä heti jälkeenpäin naarmuttaa kiillettä harjaamalla. Mutta ei silloin siitä enne harjaamisestakaan mitään iloa ole. Joskus xylitolipurkkakin on ihan ok vaihtoehto...Ja aina tietysti yöksi hamput pesuun.:D

Eka peset hampaat, sitten syöt ja sitten pistät sen xylitolipurkan suuhun. Eikä mitään karkkipurkkaa, ksylitolia min. 40% tuotteesta, osta apteekista.

En tajuu miten jengi pystyy pesemään hampulit ennen safkaa :D Mulla ainakin makuaisti lamaantuu täysin jos pesen hampaat

No enivei, kun olin ala-asteella luokallamme oli kiinalainen poika joka aina nauroi meille kun pesimme hampaat ruokailuin jälkeen, ihmeellistä kyllä pojalla ja hänen venhemmillaan oli likaisimmat hampaat mitä olen ikinä nähnyt, todella ällöttävät tapaukset :D

lapsena pesin hampaat ehkä kerran 2-3 viikossa ja yksireikä oli maitohampaassa mutta sekin lähti samantien irti.

nuorena (13-16, ehkä) pesin 2-3 x viikossa

tuon jälkeen olen pessyt aina iltaisin hampaat, noin 5 vuotta olen aina ruuan jälkeen ja joskus ennen huuhdellut suun vedellä ja ruuan päälle purkkaa.
talvesta asti olen alkanut hinkkaamaan hampaankoloja tikuilla.

joskus 4 vuotta sitten oli 3 reikää, sitä ennen olin käynyt hammaslääkärissä luultavasti 6 vuotta aiemmin. ekat paikkaukset harmitti sen verran että enää ei kiinnostaisi olla paikattavana, johtunee varmaa siitä että hammaslääkärissä on epämukavaa = pelottaa.

yksi kaverini pesee vain aamuisin hampaat, ihmettelen, varmaan siksi ettei henki haise.

taidanpa tulevaisuudessa pysyä siinä että huuhtelen suunvedellä ja purkka perään, ei siis harjausta.

Kiitos hyvistä vastauksista ja pohdinnoista. yhteenvetona on sanottava, että kyllä nuo ennen aamupalaa/syöntiä hampaittenpesu perusteet vievät voiton. Jatkossa aioin, siis ainakin minä, pestä aamulla hampaat ja syödä vasta sitten rahkaa(joka muuten maistuu hampaittenpesun jälkeen niin vitun kauhealle) ja puuroa. Ja sitten purskutellaan vettä ja hampaat vaan kasvaa entisestään... Ihanaa

siis miten helvetissä ihmiset ei pese hampaita just nimenomaan aamulla. hyi vittu mikä löyhkä / paska maku suussa koko päivän. ja jos ittee ei haittaa niin vaikka edes muiden takia..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom