Hiili,
Sitähän ovat ennen käyttäneet ihan päntiönään hampaiden ja mm. posliinin puhdistukseen. Mutta se hiili on tosi kuluttavaa, joten kannattaa olla X-tra varovainen sen kans, tai kohta huomaa että näkee läpi hampaista! Olen ite joskus hiilellä valkaissu, mutta mulla tuppas vihlomaan hampaita pitkään sen jälkeen ( en ollu varovainen)
Sitähän ovat ennen käyttäneet ihan päntiönään hampaiden ja mm. posliinin puhdistukseen. Mutta se hiili on tosi kuluttavaa, joten kannattaa olla X-tra varovainen sen kans, tai kohta huomaa että näkee läpi hampaista! Olen ite joskus hiilellä valkaissu, mutta mulla tuppas vihlomaan hampaita pitkään sen jälkeen ( en ollu varovainen)
haloo...
Ienrajan alueelta ei saa hangata, koska siellä ei välttämättä ole kiillettä suojaamassa (ientulehdus) haurasta hammasluuta. Olen kokeillut pari kertaa ja ihan hyvin on toiminut. Ainakin ostamani 100 g purkki oli suht. edullista (<10 egeä).
Itse asiassa tätä on käynyt itsellä kahdelle hampaalle, mutta kun tyhmä on niin ei kerrasta oppinut. Eli heti kun hammas lohkeaa, pitää mennä hamppilääkärille. Mitä nopeammin menee, sitä halvemmalla ja tuskattomammin hommasta selviää.