Hampaiden valkaisu kotikonstein

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja strike
  • Aloitettu Aloitettu
Hiili,

Sitähän ovat ennen käyttäneet ihan päntiönään hampaiden ja mm. posliinin puhdistukseen. Mutta se hiili on tosi kuluttavaa, joten kannattaa olla X-tra varovainen sen kans, tai kohta huomaa että näkee läpi hampaista! Olen ite joskus hiilellä valkaissu, mutta mulla tuppas vihlomaan hampaita pitkään sen jälkeen ( en ollu varovainen)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Nyrkki sanoi:
Yks tuttu valkaisi hampaitaan hiomalla niitä hiomapaperilla,en kyllä suosittele kyseistä toimen pidettä!

Eihän tuo vielä mitään. Faijalta lohkesi tässä vähän aikaa sitten hammas, niin hän päätti tasoittaa terävät reunat pois teräsviilalla. Siis semmosella kapealla, pyöreällä, jolla yleensä teroitetaan moottorisahan ketjuja.

Hyvä tuli, eikä tarvinnut mennä hammaslääkäriin. :D

HOHKAKIVIJAUHE. Sitä hammaslääkäritkin käyttävät. :) Ienrajan alueelta ei saa hangata, koska siellä ei välttämättä ole kiillettä suojaamassa (ientulehdus) haurasta hammasluuta. Olen kokeillut pari kertaa ja ihan hyvin on toiminut. Ainakin ostamani 100 g purkki oli suht. edullista (<10 egeä).

Biokemisti sanoi:
HOHKAKIVIJAUHE. Sitä hammaslääkäritkin käyttävät. :) Ienrajan alueelta ei saa hangata, koska siellä ei välttämättä ole kiillettä suojaamassa (ientulehdus) haurasta hammasluuta. Olen kokeillut pari kertaa ja ihan hyvin on toiminut. Ainakin ostamani 100 g purkki oli suht. edullista (<10 egeä).

Totahan voisi testata. Tulee ryystettyä melkoiset määrät teetä nettailun lomassa. :D

Dragon sanoi:
Niin. Hiiliemäs - onko tässä jotain omituista?

Hulluahan se on ajatellakin jotain hiilihappoa :rolleyes: haloo...

Heh, joo kylläpä se taitaa ihan hapanta olla eikä emäksistä. Meni vaan jotenkin sekasin. Vasta tajusin tossa hiilihapon kohdalla et taispa olla päinvastoin.... :itku:

Biokemisti sanoi:

Ja löytyy normi apteekista niinku toi hiilikin? Ja tekniikka/välineistö?

Dragon sanoi:
Niin. Hiiliemäs - onko tässä jotain omituista?

Hulluahan se on ajatellakin jotain hiilihappoa :rolleyes: haloo...

Hiilihappo tarttee hiilidioksidia muodostuakseen ja se on kaasu, eikä se ole kiinni siinä tuhkassa. Sen sijaan tuhka on täynnä oksideja, jotka veteen sekoitettaessa muodostavat hydroksideja ja, kuten kaikki tiedämme, hydroksidit ovat emäksisiä (esim. NaOH). Eli hiili itse on hapanta, mutta veteen sekoitettuna emäksistä?

Sanokaa nyt joku miten tää asia menee?

MuayThai sanoi:
Eli hiili itse on hapanta, mutta veteen sekoitettuna emäksistä?

Sanokaa nyt joku miten tää asia menee?

En tiedä kummin päin menee, mutta henk.koht. mielipiteenäni sanoisin että ei ihan heti tulisi mieleen alkaa millään kotikikkakolmosilla syövytellä/hioa hampaiden pintaa. Kiille paskana niin saa valkoiset hampaat joissa on vuoden sisällä 16 reikää :thumbs: Päälle voi sitten vaikka taputella itseään olalle onnistuneesta suorituksen ja parinkymmenen euron säästöstä.

IronMind sanoi:
En tiedä kummin päin menee, mutta henk.koht. mielipiteenäni sanoisin että ei ihan heti tulisi mieleen alkaa millään kotikikkakolmosilla syövytellä/hioa hampaiden pintaa. Kiille paskana niin saa valkoiset hampaat joissa on vuoden sisällä 16 reikää :thumbs: Päälle voi sitten vaikka taputella itseään olalle onnistuneesta suorituksen ja parinkymmenen euron säästöstä.
Sanoppa muuta. Katso mun eka kommenti tähän threadiin niin ymmärrät pointtini, pähkäilin vaan että onko hiili emäksistä vai ei. Itse en kiilteitäni hampaistani kuluttaisi valkoisimpien hampaiden takia,en vaikka maksettaisiin. Ihan Daivid hommaa. :david:

MuayThai sanoi:
- - Sanokaa nyt joku miten tää asia menee?

Hiili ei ole yksinään happo eikä emäs.

Hapoilla on kyky luovuttaa protoneita H+. Hapossa voi olla hiiltä, kuten vaikka H2CO3 = hiilihappo

Emäksillä on kyky vastaanottaa protoneita, yleensä ne myös voivat luovuttaa emäksisen hydroksidiryhmän OH-. Myös emäksessä voi olla hiiltä, kuten vaikka orgaanisissa rengasrakenteissa pyridiinit ja puriinit.

Jos välttämättä haluu tuhota oman purukaluston niin suosittelen ihan normaalia tuhkaa, sitä mikä muodostuu nuotion pohjalle "sitä vaaleata" :) Ei mustaa hiiltä. :hyper:

Sillä puhistuu kaikki tervan mustuttamat pinnat, niin uunien lasiluukut, kuin veneiden tummuneet puupinnat. On meinaa sen verran emäksistä ainetta, että lika lähtee varmasti.
Saattaa hampaiden kiille syöpyä pidempää käytettäessä, Mutta mitä ei ihminen tekis saavuttaakseen maksimaallisen hyödyn :evil:

Onko kellään kokemuksia tuolla lääkehiilellä valkaisusta? Apteekista kävin katselemassa niin oli pillereinä, kapseleina ja sitten jauheena, että mitä pitäisi ostaa? Pillerit ~4e ja jauhe jotain 14e mutta sitä olikin 0.5l putteli, sillä valkaisee sitten koko suvun hampaat. :D

Mikäli muistan oikein, tehdään myös hammaslääkärissä valkaisuja jollain hapetteella. Olikohan niinkin yksinkertainen vastaus kuin vetyperoksidi...?

Joskus tehtiin juurihoito ja sen yhteydessä hampilekuri vaan sanoi et jos alkaa tummuu se delannut hammas niin lyödään hapetetta sisään ja vähän ajan päästä täytetään taas vaalentunut hammas paikalla.

Ongelma tuntui olevan vain se että tuollainen valkaisu haurastuttaa hampaita aika rajusti.

Suolalla mä muistan joidenkin pesevän hampaitaan välillä. Tiedä sitten onko se hupia vai hyötytoimintaa.

Zener sanoi:
Eihän tuo vielä mitään. Faijalta lohkesi tässä vähän aikaa sitten hammas, niin hän päätti tasoittaa terävät reunat pois teräsviilalla. Siis semmosella kapealla, pyöreällä, jolla yleensä teroitetaan moottorisahan ketjuja.

Hyvä tuli, eikä tarvinnut mennä hammaslääkäriin. :D

On muuten luvassa reikä jonkin ajan kuluessa. Itse ajattelin ihan samoin kun hammas lohkesi, että ei tässä hätää kun ei jäänyt teräviä reunoja. Mutta eihän siinä enää kiillettä ole hammasluuta suojaamassa -> hammas pääsi lahoamaan kunnolla sisältä -> juurihoitoa, riemukasta :rock: Itse asiassa tätä on käynyt itsellä kahdelle hampaalle, mutta kun tyhmä on niin ei kerrasta oppinut. Eli heti kun hammas lohkeaa, pitää mennä hamppilääkärille. Mitä nopeammin menee, sitä halvemmalla ja tuskattomammin hommasta selviää.

Bronx1984 sanoi:
Onko kellään kokemuksia tuolla lääkehiilellä valkaisusta? Apteekista kävin katselemassa niin oli pillereinä, kapseleina ja sitten jauheena, että mitä pitäisi ostaa? Pillerit ~4e ja jauhe jotain 14e mutta sitä olikin 0.5l putteli, sillä valkaisee sitten koko suvun hampaat. :D

Kokeilin muutaman kerran kun ostin apteekista lääkehiiltä. Makso 4e joku 200g.. aika rakeista. Jotenkin tuntu niin pahalta sillä harjaaminen, etten uskaltanut kokeilua pidempään jatkaa. Kiilteet lähtee niin että rämisee? :)

Onko markkinoille tullut mitään toimivaa valkaisumenetelmää edellisten vuoden 2004 -vastausten jälkeen? Jotain valkaisutahnaa tms.? Hinnatkin kiinnoistaisi tietää.

Lähinnä kahvin ja tupakan tummentamia etuhampaita pitäisi vaalentaa, jos sillä nyt on jotain väliä.

Ostin huuto.netistä kokeilumielessä tuollaisen halvan valkaisupaketin.

Meinasin jo testata tuon tehoa hampaisiin, mutta sattui pieni vahinko. Lämmitin hammasmuotit ilmeisesti liian kuumassa vedessä ja ne sulivat pieneksi möykyksi.:david:

Myyjä lupasi lähettää uudet, mutta raportointi menee nyt seuraavalle viikolle. Ilmoittelen sitten loistavatko hampaat pimeässä, vai sulivatko kokonaan pois.:D

Ostin huuto.netistä kokeilumielessä tuollaisen halvan valkaisupaketin.

Meinasin jo testata tuon tehoa hampaisiin, mutta sattui pieni vahinko. Lämmitin hammasmuotit ilmeisesti liian kuumassa vedessä ja ne sulivat pieneksi möykyksi.:david:

Myyjä lupasi lähettää uudet, mutta raportointi menee nyt seuraavalle viikolle. Ilmoittelen sitten loistavatko hampaat pimeässä, vai sulivatko kokonaan pois.:D
joo muistakkin raportoida lopetin kuukausi sitten röökinpolton ja tekee itsekin mieli kokeilla tota
siis sun jälkeen jos se toimii.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom