Hammer-kääntö

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Kertokaas että millainen tuo hammer hauiskääntö on. Minulla kun ei ole juurikaan tietoa kyseisestä liikkeestä. Niin ja unohdin mainita että käsipainoilla olisi tarkoitus sitä tehdä.

erkjetter sanoi:
käsipainon akseli pystysuunnassa. eli miten käytät vasaraa siten heilutat käsipainoa.

Kuhan muistaa pitää sen tekniikan vähän rauhallisempana kuin keskiverto vasaroinnissa. :D

Mikä hyöty vasarakäännössä muuten on tavalliseen hauiskääntöön verrattuna? Isompia painoja pystyy käyttään mutta kohdistaako jotenkin erilailla vai mitä?

Pexi_ sanoi:
Hammerkääntö on melkeinpä forkkuliike.

????? Hammerihan käy forkuille vähemmän kun normi haukkarit, näin ainakin meillä;)

Hammerissa oleellista on jännittää koko olkavartta yläasennossa. Erinomainen liike normihaban jälkeen. Saa viimeisetkin mehut irti hauiksista ja valtavan pumpin, kun brachialiskin saa osumia.

Normaalisti hammeria tehdään ilmeisesti vähän hiihtotyylisesti peukalot ylöspäin koko liikkeen ajan. Itse teen sitä "inttityylisesti" (ei hiihtäen) niin, että käsi koukistuu lähellä rintakehää sivulle. Saan paremman puristuksen olkavarteen näin. Joudin vaan vähän hillitsemään liikkeen tekoa, kun hammer-painot olivat isommat, kuin käsipainopenkin painot :)

Waltteri sanoi:
????? Hammerihan käy forkuille vähemmän kun normi haukkarit, näin ainakin meillä;)
No way? Mulla tuo Hammer käy melkein 99% vaan pelkästään forkuille ja ne on ihan pumpissa joka setin jälkee.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Juu, vasarakääntö kp oli ehdoton suosikkiliike silloin joskus, kun hauiksia eristävämmillä liikkeillä reenasin. Lienee tottumuskysymys, mutta paljon vähemmän se forkkuja pakotti, mitä hauiskääntö tangolla, mutkatangolla tai kp supinoiden. En usko, että mistään muusta tosiaan on kyse, kuin siitä, mihin liikkeeseen kroppansa on tottunut.

Kandee muuten kokeilla vasarakääntöä narulla ristikkäistaljassa, on hyvä vaihtoehto käsipainoille joskus vaihteluksi.

Hammeri toimii hyvin myös taljalla, jos on sellainen kädensija olemassa mistä saa käännettyä nuo... Itsellä tulee kauhia pumppi haukkariin, muilla kokemuksia?

Saattaa riippua otteesta tai sen kovuudesta, että ottaako paljon forkkuihin. En tiedä, mutta itselläni käden asento painossa vaikuttaa. Kuten möys puristuskovuus...

NGV sanoi:
No way? Mulla tuo Hammer käy melkein 99% vaan pelkästään forkuille ja ne on ihan pumpissa joka setin jälkee.
No yes way... selkä/haukkaripäivänä kun maastavedon jälkeen on forkut ihan rikki on hammeri ihan ykkönen kun ei ota forkkuihin likimain ollenkaan. Ja teen käännöt ikäänkuin noin
hamercurl.jpg

mulla ainakin tulee hammerilla forkut älytön pumppi ja poltaa enemmän koko kyynärvartta kuin hauista,mulle ainakin PÄÄASIASSA kyynärvarsiliike hauisten jälkeen ja niinpä näkyy olevan kaikissa kirjoissakin...

No jos tuo liike ei ota teillä forkkuihin niin teette sitten jotain päin persettä :) niinkuin tossa sanottiin niin kyynärvarren lihaksien treenaamiseen toi on haukkarin ohella tarkoitettu.

Suositut

Back
Ylös Bottom