Siis miten sulle se tarkastus sitten tehdään? Pelkkien RTG-kuvien avulla? Peili, sondi ja ientaskumittari kun ovat (tai ainakin ne mitä itse olen käyttänyt) kaikki metallisia, vartta lukuunottamatta. Kuituvalokin on metallinen ja karies-indikaattorikin on aika kömpelö koko suun käyttöön.
Taidan sittenkin olla suuntautumassa alallani oikeaan suuntaan, kun näyttää tulevaisuudessa tekareiden tarvitsijoita olla ihan yhtälailla kuin nykyisinkin.
juu, naputteli viimeksi jollain muovisella jutskalla (ei, en kysynyt enkä katsonut mikä se oli), otti muutamat rtg:t ja peiliä toki käytti, mutta ei ropeltanut sillä mun hampaita. muista vempeleistä en tiedä. paitsi juu, jotain valoa se sinne näytti.
(p.s. mulla siis vasen alaleuka ei puudu ja muutenkin yliherkät hampaat. kumikärjelläkin jos hioo tervettä hammasta kiillottaakseen niin tulee sellaisia sähköiskuja koko pään läpi että itku tulee ja silmät sumenee/näkyy kirkasta valoa. tämäkään nykyinen tohtori ekalla kerralla ei uskonut, että en puudu vaan yritti ylipuhua mut toimenpiteeseen ilman sedaatiota. en suostunut. olivat sitten testimielessä anen kanssa kokeilleet ja pitäneet mua pinnassa ja käyttäneet jotain uutta puuduteainetta (ja paljon), tuli selkeä kipureaktio jolloin olin vetäytynyt pois ja pulssioksimetrissä myös erittäin näkyvä sykkeen kohoaminen.... joten päästivät syvemmälle ja tyytyivät sitten lopulta siihen, että tosiaankin on totta että en puudu.... sääli sinänsä, koska yli 30 v kärsin, eikä kukaan oikein uskonut....)