Halvin/Paras pankki

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miki
  • Aloitettu Aloitettu
TAPIOLA!

- Parhaat korot
- Pienellä keskittämisellä merkittävät edut

mm. itsellä käyttö-ja säästötili, sekä koti- ja autovakuutukset tapiolassa. Mitään palvelumaksuja ei mene ja vakuutuksista 17%alennusta.
Itse kävin juuri kyselemässä Tapiolasta hintoja sille, että olisin keskittänyt tili- asuntolaina- ja vakuutusasiat sinne. 17% alennuksen jälkeenkin olisi vakuutuspaketti (koti, sairaskulu, auto) ollut toistasataa euroa kalliimpi mitä Ifissä, joten nou tänks. Lisäksi Ifistä saa S-bonukset. Asuntolainassa marginaali olisi myös nykyistä korkeampi, joskaan siitä ei nyt montaa euroa vuositasolla tulisi.

Yleisesti, kun tässä on nyt pankkeja tarkkaillut, niin taidan pysyä Sampo - If -akselilla, vaikka nuo Sammon/Danskebankin integraatio-ongelmat nyppiikin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
itsellä käyttö-ja säästötili, sekä koti- ja autovakuutukset tapiolassa. Mitään palvelumaksuja ei mene ja vakuutuksista 17%alennusta.


Jep jep - pyydettiin tarjous koko perheen vakuutuksista ja tapiolan tarjous oli aika hanurista. Pelkästään kahden vanhimman lapsen vakuutusmaksut Tapiolasta 190€/muksu, kun nykyään maksetaan vähän yli 60€/vuosi...ehdot ja korvaukset melkein täysin identtiset, kuolemantapauksessa tapiolasta saisi reilummin rahaa...

Palkka piipahtaa nordeassa, hypoteekin säästötilille (n. 4.5% korolla muistaakseni) menee suurin osa ylimääräisestä rahasta ja Seligsonin rahastoihin loput :)
 
OP on huippu. Tapiola on aivan paskaa, eivät ottaneet edes rahaa vastaan tuolla, kysyin sitten että mitenkäs voin talletuksia tehdä niin netin kautta kuulemma esim. Sampopankista :jahas: :lol2:
 
Jep jep - pyydettiin tarjous koko perheen vakuutuksista ja tapiolan tarjous oli aika hanurista. Pelkästään kahden vanhimman lapsen vakuutusmaksut Tapiolasta 190€/muksu, kun nykyään maksetaan vähän yli 60€/vuosi...ehdot ja korvaukset melkein täysin identtiset, kuolemantapauksessa tapiolasta saisi reilummin rahaa...

Omavastuut ja niiden laskenta taitaa erota aika lailla, eli ehdot ei ole kovin identtiset. Tuskiskelin noita itse yksi päivä. Lisäksi monesti aikaisemmin myönnetyn vakuutuksen hinta on halvempi, kuin jos sen ottaisi myöhemmin samasta vakuutusyhtiöstä. Esim. itselläni on omavastuuton sairaskuluvakuutus, jonka vuosihinta on about 60 EUR vuodessa. Nykyään tuollasta ei enää edes myönnettäisi. Nuo vakuutuksen hinnat laskee matemaatikot, ja niitä ei normaali kuluttaja yleensä pysty kovin helposti vertaamaan tasavertaisesti. Mutta onhan noissa eroja tietenkin, joskus isojakin. Kokonaisuus vaikuttaa.
 
...Lisäksi monesti aikaisemmin myönnetyn vakuutuksen hinta on halvempi, kuin jos sen ottaisi myöhemmin samasta vakuutusyhtiöstä...


Joo, näinhän se on - lasten vakuutukset otettu '98, '99 ja '05, onhan noissa ääripäissä aikamoiset erot...siis kun vertasin vakuutusmaksuja etc. ottohetkellä!

Noista ehdoista ja omavastuista sen verran, että oli vakuutuskirja ja tarjous vierekkäin, aika yks yhteen ne oli. Omana yhtiönä Fennia, jo vuodesta '96 :)

OP:n en koske pitkällä tikullakaan - aikoinaan kysyttiin, jos oltaisiin siirretty asuntolainat ja muut pankkiasiat tuonne, niin heidän laskelmiensa mukaan meillä ei voinut olla maksukykyä silloiselle lainalle :rolleyes: Kun kysyin, että mites vitussa ne kuvitteli meidän yleensä saaneen lainan ja maksaneen sitä useamman vuoden, niin sieltä sanottiin "meillä on nää taulukot, teillä menee rahaa näin ja näin paljon kuussa, ei noilla tuloilla voi elää"...
 
Mulla tässä menossa vakuutusten vertailu ja ainakin nettilaskureiden mukaan esim superkasko + liikennevakuutus hinnat -> pohjola 612 euroa vuosi ja tapiolassa olis 790 euroa eli aika iso ero jo heti kättelyssä ja tuosta tapiolan hinnasta on vähennetty se 17% keskittämisetua. Saapa nähdä muuttuuko vakuutusten hinnat paljon tuosta nettisivujen laskureiden arvoista tapiolassa kunhan huomenna siellä käväisen. Asunto ja kiinteistövakuutuksissakin näyttäis olevan vain 20 euroa eroa. Eli pohjolassa tulis säästöä 210 euroa vuodessa.
 
Tähän ei varmasti voi vasta ihan yleispätevästi. Mene pankkeihin keskustelemaan mitä heillä on sinulle tarjota ja mihin hintaan. Eipä noilla niin paljoa väliä ole ellet ole asuntovelallinen tai todella varakas.

OP:n paskin puoli on se, että eivät toimi valtakunnallisesti (jos palvelut Joensuussa niin et voi nostaa esim. shekkiä Helsingissä tai Turussa).

Painoarvoa kannattaa antaa myös sille, että saat henkilökohtaisen neuvojan jonka tavoittaa suorasta kännykkänumerosta.
 
Painoarvoa kannattaa antaa myös sille, että saat henkilökohtaisen neuvojan jonka tavoittaa suorasta kännykkänumerosta.

Niin kannattaa. Repeilen aina Nordean mainostamalle henkilökohtaiselle asiakasneuvojalle, jolla reppanalla on juuri tämän asiakkaan lisäksi n. 600-1000 muuta asiakasta salkussaan hoidettavana. :D
 
Niin kannattaa. Repeilen aina Nordean mainostamalle henkilökohtaiselle asiakasneuvojalle, jolla reppanalla on juuri tämän asiakkaan lisäksi n. 600-1000 muuta asiakasta salkussaan hoidettavana. :D

No jaa. Itse olen ainakin saanut erinomaista palvelua henkilökohtaiselta pankkineuvojalta. Käytän pääsääntöisesti verkkopankin postia ja sitäkautta vastaukset tulee lähes poikkeuksetta parissa tunnissa (tietty pitää viestittää virka-aikana ;) ). Ja tapaamassakin yleensä käyty pari kertaa vuodessa. En mä ole ainakaan huomannut, että asiakkaita niinpaljon olisi, ettei saisi omia asioita hoidettua kunnialla.
 
Tuo tuli kyllä yllätyksenä, että on noin negatiivista sanottavaa Tapiolasta. Muualta taas olen kuullut ainoastaan hyvää palautetta Tapiolasta ja oon pariinkin otteeseen törmännyt jonkun lehden tekemään vertailuun, jossa Tapiola on katsottu edullisimmaksi pankiksi tai vakuutusyhtiöksi(ainakin moottoripyörä vakuutuksien osalla näin taisi olla). Eli itse oon kyllä elänyt käsityksessä, että Tapiola olisi melko edullinen sekä vakuutuksissa, että pankkipalveluissa - ilmeisesti olen siis kuitekin väärässä:(. Vakuutukset mulla on jo pidemmän aikaa olleet Tapiolassa, mutta pankkipalvelut vaihdoin Samposta Tapiolaan vasta äskettäin(meni hermo noihin jatkuviin ongelmiin Sampon kanssa). Pitää ilmeisesti vielä harkita noita muitakin vaihtoehtoja - ainahan näitä voi vaihdella. :)

Löytyisköhän noista eri pankeista/vakuutusyhtiöistä mitään hintavertailua netistä? Ja onko noi erot todellisuudessa kuinka merkittäviä? Jostain kuulin, että suurimmat erot vakuutuksissakin tulee vasta siinä vaiheessa kun jotain sattuu ja pitää alkaa korvauksia kyselemään...
 
...jonkun lehden tekemään vertailuun, jossa Tapiola on katsottu edullisimmaksi pankiksi tai vakuutusyhtiöksi(ainakin moottoripyörä vakuutuksien osalla näin taisi olla)...


Ainahan noita vertailuja on ja jostain kumman syystä jokainen pankki/vakuutusyhtiö on jossain paras/halvin/luotettavin... ;)

Me pyydettiin eri yhtiöiltä tarjoukset talouden vakuutuksista, eikä tullut parempaa vastaan - toki voisi olla paremmat ehdot toisessa yhtiössä, JOS vakuutukset olisikin otettu 10v sitten muualla kuin fenniassa.

Oman matkavakuutuksen vaihdoin pakon edessä fenniasta tapiolaan, hypoteekin pienemmän marginaalin ehtona oli joku pitkäaikaisempi vakuutus tapiolassa (yhteistyötä tjsp) ja tuo oli halvin...vaikka maksu nousikin 15€ -> 47€/vuosi... :rolleyes:
 
Mä kävin kilpailuttamassa vakuutukseni keväällä ja vaihdoin vakuutukseni Tapiolaan. Aiemmin mulla oli vakuutukset IFissä ja sain vielä liittoedut. Autovakuutuksissa oli kaikista suurin ero Tapiolan hyväksi. Ifin autovakuutuksen hinnalla saan nykyään Tapiolasta auton, tapaturmat kahdelle, matkavakuutuksen ja kotivakuutuksen!
Toiseksi halvin olis ollu Turva ja sitten Pohjola.
Pankkiasiat on vielä ainakin toistaiseksi Nordeassa, Meillä vaihtui henkilökohtainen pankkineuvoja ja nykyinen on kaukana entisestä. Väitti ettemme saa vaihtaa ilmaiseksi asuntolainan viitekorkoakaan enää vaan ilmaista on maksuohjelman muuttaminen.? Voi olla että Pankkikin vaihtuu pian Tapiolaan..
 
TroynPaluu sanoi:
Huomenna ois lainaneuvottelu pienelle elämän starttipaketille (mietin 35k), mihinhän korkoon kannattaisi yrittää päästä?

Kulutusluottoa? Tapiolan laskuri näyttää tuollaiselle 9,5% reaalivakuuden kanssa.
 
Itse vertailin kanssa tänään Sampoa, Nordeaa ja Tapiolaa. Nykyinen Sampo lähtee kyllä vaihtoon vielä tässä kuussa. Nordeasta saa 29-vuotiaaksi asti ilmaiset palvelumaksut ja Tapiolasta siitä eteenkinpäin, kunhan täyttää 3/5 kohtaa heidän vaatimuksista. Sammossa sen sijaan joutuu lokakuusta alkaen maksamaan jälleen kalliita palvelumaksuja. Sampo perii palvelumaksuja n. 40€ vuodessa, joten pitkällä välillä tuossa häviää aivan turhaa rahaa.

Tapiola maksaa parasta korkoa käyttötilille. Itse en jaksa palkkaa kokonaisuudessaan siirrellä heti muualle, joten Tapiolan korolla 1000€ keskisaldolle kuukaudessa tulee n. 15€ vuodessa etua noihin kahteen muuhun pankkiin.

Eli Tapiola on kyllä edullisin, jos keskittää omaetu-ohjelmaan (itsellä täyttyisi juuri 3/5 kohtaa). Sampo jää viimeiseksi. Nordeasta uskoisin saavan parempaa palvelua kuin Tapiolasta, varsinkin kun Tapiola ei käsittele käteistä rahaa ollenkaan.

Tapiolan vakuutushinnat olivat pettymys. Nykyiset vakuutukset Turvassa ovat halvemmat kuin Tapiolan tarjous 17% bonuksilla. En tule siis sinne vaihtamaan koti- enkä autovakuutuksia.

Paha valinta tulee olemaan menenkö Tapiolaan vai Nordeaan.
 
Mä kävin kilpailuttamassa vakuutukseni keväällä ja vaihdoin vakuutukseni Tapiolaan. Aiemmin mulla oli vakuutukset IFissä ja sain vielä liittoedut. Autovakuutuksissa oli kaikista suurin ero Tapiolan hyväksi. Ifin autovakuutuksen hinnalla saan nykyään Tapiolasta auton, tapaturmat kahdelle, matkavakuutuksen ja kotivakuutuksen!
Toiseksi halvin olis ollu Turva ja sitten Pohjola.
Pankkiasiat on vielä ainakin toistaiseksi Nordeassa, Meillä vaihtui henkilökohtainen pankkineuvoja ja nykyinen on kaukana entisestä. Väitti ettemme saa vaihtaa ilmaiseksi asuntolainan viitekorkoakaan enää vaan ilmaista on maksuohjelman muuttaminen.? Voi olla että Pankkikin vaihtuu pian Tapiolaan..

Jos sitä viitekorkoa ei ole jatkuvasti vaihtamassa, vaan esim. max. kerta vuoteen (mikä nyt yleensä onki selviä kun yleisin korko on 12 kk korko) niin totta helvetissä pankilta pitää vaatia ilmanen vaihto. Itse ainakin kiristän varmasti pankinvaihdolla jos yrittävät tuollaisesta toimenpiteestä joskus rahastaa.
 
Jos sitä viitekorkoa ei ole jatkuvasti vaihtamassa, vaan esim. max. kerta vuoteen (mikä nyt yleensä onki selviä kun yleisin korko on 12 kk korko) niin totta helvetissä pankilta pitää vaatia ilmanen vaihto. Itse ainakin kiristän varmasti pankinvaihdolla jos yrittävät tuollaisesta toimenpiteestä joskus rahastaa.

Mun mielestä kans aiemmin piti olla avainasiakkaana selviö et voi vaihtaa kerran vuodessa viitekorkoa, kun ei puhuta kiinteästä. Nykyinen pankkineuvoja on niin pihalla ja tuputtaa vaan jotakin eläkevakuutuksia :curs:
 
Back
Ylös Bottom