Halvin/Paras pankki

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja miki
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
12.6.2003
Viestejä
703
Ikä
37
Mikäs on mielestänne halvin ja/tai paras pankki omassa elämäntilanteessanne? Mitä pankki kenenkin kannattaa suosia, kun pankkien perimät maksut ovat varsin erilaisia ja tulevat eri asioissa?

Tuli vain mieleen kun itselläni on Nordeassa samaan tiliin 2 korttia ja opintolainaa pari sataa euroa ja sijoitukset lähinnä muualla niin Nordea perii reilu 3 euroa kuukaudessa jotain hallinnointikuluja tilistäni, jota esim.OP ei tee ennenkuin täytän 26 vuotta. Jos ihan kylmästi kulupuolta ajattelee niin mikä pankki on paras, kun ei tarvitse oikeastaan muuta kuin nostaa automaatista rahaa, maksaa laskuja pankissa ja käyttää Electronia ja myöhemmin luotto/pankkikorttia?

Minkä pankin ovat pakkislaiset valinneet ja millä perusteilla?

EDIT: Tuli kateltua pankkien hinnastoja tarkemmin ja voi jösses millaista sekamelskaa ainakin Nordella on: http://www.nordea.fi/sitemod/default/index.aspx?pid=700474 Kaikesta näköjään joutuu nykyään maksamaan erikseen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Handelsbankenilla ei ole palvelumaksuja tavallisessa käytössä.

Olin juuri suosittelemassa samaa. Itsellanikin Handelsbanken oli ensimmainen pankki monta vuotta. Tiemme kuitenkin erkanivat, kun tarvitsin asuntolainaa.
Etuna viela, etta en joutunut kertaakaan jonottamaan konttorissa, vaikka useamman kerran jouduin pistaytymaan.
 
Tapiola-pankillakin taitaa olla kulut aika minimissä. Mutta ainakaan asuntolainan marginaaliin en sieltä mitään kilpailukykyistä tarjousta saanut.

Nordea on itellä ja olen avainasiakas, joten kokonaisuudessaan on halvat kulut nyt kun luottokortin (Master Gold sisältää matkavakuutuksen) maksutkin poistuivat kokonaan. Eli vissiin 50 centtiä kuussa maksaa verkkopankkitunnukset, muita maksuja ei nyt ole mennyt.

Eli ainakin mun tapauksessa keskittäminen kannattaa. Sijoitukset tosin menee eQ:n kautta, koska niillä on puolta halvempi minimiveloitus pikkukaupoissa. Mutta jos meinaan joskus tehdä kauppaa esim. Tukholman pörssissä, kannattaa vaihtaa Nordeaan kun niillä on pohjoismaissa ja tanskassa sama hintataso ja säilytysmaksu pienempi kuin eQ:lla.
 
Nordea on itellä ja olen avainasiakas, joten kokonaisuudessaan on halvat kulut nyt kun luottokortin (Master Gold sisältää matkavakuutuksen) maksutkin poistuivat kokonaan. Eli vissiin 50 centtiä kuussa maksaa verkkopankkitunnukset, muita maksuja ei nyt ole mennyt.

Asuntolainan ansiota?
 
Tapiolalla on ihan jees käyttötilin (1,5%) ja säästötilin (2,5%) korot, kun vertaa muihin pankkeihin. Lisäks niillä on suurin osa peruspalveluista maksuttomia alle 27-vuotiaille, kun muilla loppuu maksuttomat palvelut kun täyttää 26.
 
Nordea on itellä ja olen avainasiakas, joten kokonaisuudessaan on halvat kulut nyt kun luottokortin (Master Gold sisältää matkavakuutuksen) maksutkin poistuivat kokonaan. Eli vissiin 50 centtiä kuussa maksaa verkkopankkitunnukset, muita maksuja ei nyt ole mennyt.

Ootko varma että ei mene myös 50 senttiä siitä ilosta että saa katsella Master Goldin saldoja verkkopankissa?

Mulla ainakin Nordea rokottaa .50€ verkkopankkitunnuksista ja .50€ per luottokortti minkä saldokyselyt mukana verkkopankissa. Ja sitten vielä .50€ avopuolison kanssa yhteisen tilin rinnakkaispankkikortista. Aika lypsämistä kyllä jos multa kysytään nämä Nordean palvelumaksut.

Avainasiakkaita ollaan kanssa molemmat.
 
Mä oon varmaan laiska, mutta en usko että jaksaisin kilpailuttaa pankkeja ihan vaan siksi, että perusasiakkaana säästäisin pari euroa kuussa jossain palvelumaksussa.

Varmaan siis oon ihanneasiakas jollekin ahneelle isolle pankille :)

Isommissa asioissa kilpailuttaminen varmaan kannattaa, ja keskittäminen tietty aina, kuten Timba sanoikin. Mäkin oon tosi tyytyväinen Nordeaan, asuntolainan mukana tuli avainasiakkuus ja sen jälkeen ovat olleet tosi joustavia välillä vähän kummallisissa sijoituskikkailuissani ja mahdollistaneet jopa velkarahalla sijoittamisen. Ja kortit ei tosiaan maksa mitään.
 
Ootko varma että ei mene myös 50 senttiä siitä ilosta että saa katsella Master Goldin saldoja verkkopankissa?

Mulla ainakin Nordea rokottaa .50€ verkkopankkitunnuksista ja .50€ per luottokortti minkä saldokyselyt mukana verkkopankissa. Ja sitten vielä .50€ avopuolison kanssa yhteisen tilin rinnakkaispankkikortista. Aika lypsämistä kyllä jos multa kysytään nämä Nordean palvelumaksut.

Avainasiakkaita ollaan kanssa molemmat.

No mielestäni tililtäni ei mene kuin yksi kerta kuukaudessa tuo 50 centtiä. Täytys joskus tarkastaa. Mutta kuten tossa jo oli, loppupelistä ihan sama meneekö euro vai 50 centtiä kuussa johonkin hiton maksuihin. Luottokortti makso ennen vitosen ja on nyt ilmanen, tossa jo jotai säästääkin oikeesti.
 
Tapiolalla on ihan jees käyttötilin (1,5%) ja säästötilin (2,5%) korot, kun vertaa muihin pankkeihin. Lisäks niillä on suurin osa peruspalveluista maksuttomia alle 27-vuotiaille, kun muilla loppuu maksuttomat palvelut kun täyttää 26.

Just kun pääsin kehumasta, niin eiköhän Tapiola ole sitten velottanut mun tililtä 5 euroa tiliotemaksua! Ja en varmasti tuollaista ole tilin avaamisen yhteydessä valinnut, vaan "tiliote verkkopalvelun kautta", joka on ilmainen. No, joko palauttavat rahan suosiolla, tai sitten alkavat kaivamaan lokitiedostoja, että mitä olinkaan valinnut. Ja jos ei rahaa näy, niin lähden tuosta pankista sillä sekunnilla.

Aivan saatanan sekava muuten tuo Tapiolan verkkopalvelu muutenkin. Sinänsä haluaisin tukea suomalaisia pankkeja enkä Nordeaa tai Sampoa (Deutschebankia), mutta kun tuntuu OP:lla ja Tapiolalla olevan tuo touhu vähän amatöörien puuhastelua noiden verkkopalveluiden osalta. PDF:t aukeaa ihmeellisin pikkuikkunoihin eikä palveluhinnastoa löydy kirveelläkään.
 
No mielestäni tililtäni ei mene kuin yksi kerta kuukaudessa tuo 50 centtiä. Täytys joskus tarkastaa. Mutta kuten tossa jo oli, loppupelistä ihan sama meneekö euro vai 50 centtiä kuussa johonkin hiton maksuihin. Luottokortti makso ennen vitosen ja on nyt ilmanen, tossa jo jotai säästääkin oikeesti.

Joo, eihän noi isoja rahoja ole varmasti kenellekään.

Itsellä vaan Nordeassa ajoittain vituttaa se että mainostavat jotain halvennuksia tai uusia etuja ja siirtävät vaan sitten samat rokotukset jonnekin toisaalle epämääräisten palvelumaksujen muodossa.

Sama meininki kai muillakin joten eipä tuo niin ihmeellistä ole. Tuli vaan joku pappanostalgiakohtaus, jossa haikailin aikojen perään jolloin pankille riitti että ne saa säilyttää mun rahoja ja ikäänkuin siitä korvauksena palvelu ei maksa enää erikseen ja saisin korkoakin päälle.
:D
 
Joo, eihän noi isoja rahoja ole varmasti kenellekään.

Itsellä vaan Nordeassa ajoittain vituttaa se että mainostavat jotain halvennuksia tai uusia etuja ja siirtävät vaan sitten samat rokotukset jonnekin toisaalle epämääräisten palvelumaksujen muodossa.

Sama meininki kai muillakin joten eipä tuo niin ihmeellistä ole. Tuli vaan joku pappanostalgiakohtaus, jossa haikailin aikojen perään jolloin pankille riitti että ne saa säilyttää mun rahoja ja ikäänkuin siitä korvauksena palvelu ei maksa enää erikseen ja saisin korkoakin päälle.
:D

Pankki on liikelaitos ja niiden jokaisen tehtävä on tuottaa rahaa omistajilleen. Eli yksikään pankki ei ole liikkeellä hyväntekeväisyyspohjalla ja jokainen ne kulunsa jostakin rokottaa.

Mulle on ainakin täysin sama onko käyttötilin korko 0,5 vai 1,5 %, siellä ei montaa satasta kerrallaan ole ja ison osan ajasta se on tyhjillään melkein.

Eli mulle tuo Nordea ainakin sopii hyvin. Tällä hetkellä ei mene kun tuo 50 centtiä verkkopankista ja siinä ne sitten onkin. Tiliotteet tulee kotiin veloituksetta (ja useampi tili löytyy perheestä), luottokortti on ilmainen jne. Ja avainasiakkaalla on se henk. koht. pankkineuvoja, eli sähköpostilla pystyy hoitaamaan suurimman osan asioista, joustavasti ja nopeasti.

Itse voin ainakin suositella Nordeaa päivittäisissä pankkiasioissa, vaikka sitä moni tuntuu haukkuvankin.
 
Aktia. Centeistä ja maksuista en tiedä enkä välitä, pikkurahoja kuitenkin. Luotettavasta henkilökohtaisesta palvelusta ja hyvästä asioitteni hoidosta maksan mielelläni. Entinen pankkini oli SYP/Merita/Nordea.
 
Omalle (pienelle) pääomalle saisin vähän paremmat korot Tapiolasta, mutta kyllä Nordea toistaseksi pankkina pysyy. Solotunnukset + Visa Electron ilman maksuja.
Yksi mikä on itselleni tärkeää on se, että tilisiirrot saa nopeasti perille, ja Nordean tilejä (joiden välille siirto välittömästi) on tietääkseni eniten, ainakin 95%:lla kavereistani on sellainen...
 
kyllä taitaa masterikysely nordeall maksaa aina 50snt. aikanaan ihmettelin. nyt oon vaihtanu asuntolainan(ja henkilökohtaisten syiden) takia osuuspankkiin. paras marginaali ja saa boonusta. ei mitään hajua miten se boonushomma toimii mutta kuulema maksaa itsensä helposti takaisin (100e maksaa liittyä, avokki toistaiseks töissä siellä ja luotan sen arvostelukykyyn noiden kanssa kun tietää kuitenki paremmin noi kun ite)

op:ssä visakysely ilmainen, mutta kortti maksaa sen euron kuussa. ja ainakin korko on vähän pienempi kuin normi masterissa oli nordeassa (ainakin puol prosenttia halvempi marginaali jos en väärin muista)

e: ja boonukset vähän sama systeemi kuin nordean avainasiakas yms. paitsi että nordealla taitaa olla pelkästään palvelumaksujen alennukset yms. op:llä saa rahana tilille boonukset jos palvelumaksuihin niitä ei tartte
 
Omalle (pienelle) pääomalle saisin vähän paremmat korot Tapiolasta, mutta kyllä Nordea toistaseksi pankkina pysyy. Solotunnukset + Visa Electron ilman maksuja.
Yksi mikä on itselleni tärkeää on se, että tilisiirrot saa nopeasti perille, ja Nordean tilejä (joiden välille siirto välittömästi) on tietääkseni eniten, ainakin 95%:lla kavereistani on sellainen...

Niin, eipä tuo suhdeluku koskaan mihinkään muutu, jos kaikki avaavat aina vain Nordeaan tilin. Itse tuen mieluummin pienempiä suomalaisia pankkeja kuten OP ja Tapiola. Kuten yllä mainitsin, Tapiolassa ihan jees säästötilin korko tällä hetkellä 2,5% (riippuu toki talletuksen koosta). Sampo-pankissa on tili vielä, mutta vituttaa hieman se Deutschebank-fuusio. Lisäksi Sampo-pankin säästötilissä korko tällä hetkellä 0,20%... :jahas:
 
Back
Ylös Bottom