Halvin kana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fail
  • Aloitettu Aloitettu
Eli jos ostan esim. näitä http://www.kariniemen.fi/tuotteet/tuote?id=kariniemen+kananpojan+fileesuikaleet,+maustamaton, joiden tuoteselosteessa lukee suomalainen broilerinfilee 100%, niin väität että tuonne on tungettu jotain ylimääräistä? Eiköhän se ylimääräinen nahka ja jänneroska jauheta ihan silpuksi ja tungeta nugetteihin yms. Aika taituri saa olla jos siitä taikoo vielä suikaleita. :)
Tätä mäkin just tarkoitin. Jos ne on fileesuikaleita, niin silloin ne on fileesuikaleita eikä siellä pitäisi olla lihaa joka ei täytä tätä määritelmää. Paistisuikaleet on sitten erikseen ja sinne varmaan voikin tunkea kaikkea minkä saa etäisesti suikaleelta näyttämään. Ja siltä ne kyllä maistuukin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Niin ja sitten rangasta ja näistä sisäelimistä jne. puristetaan sitten semmonen vaaleanpunainen pehmiksen näköinen massa josta muotataan nugetit, mutta se onkin sit ihan eri juttu.

Sitten ne paistetaan öljyssä rapeiksi ja ai helvetti että on hyviä!

No joo, itekki vähän ihmettelen mistä se porukka noita suikaleita kaivaa. Syön tuota rainbown 700g suikaletta varmaan 2-3 pakettia viikossa eikä siellä ikinä ole mitään mikä ois häirinny, ihan oikeesti en muista yhtään kertaa. Oon myöski joskus leikannu ite, harvemmin kylläkin, mutta eroa ei huomaa.

Mä en aina kans ymmärrä näitä "hyi vittu, tiäkkö mitä kaikkee tossa on?!" -ihmisiä.
Sen verran täytyy luottaa vaikkapa Eviraan, että vaikka jossain nugeteissa tai kalapuikoissa oliskin mukana jännettä / ruotoo, niin on se silti ravinnoksi kelpaavaa tavaraa kun sitä kerran ihmisille myydään. Enemmän olisin huolissani lisäaineista.
Esimerkiksi mustamakkara on hyvä esimerkki; tiedän tasan tarkkaan mitä kaikkee siinä on (en tosin sitä ajattele syödessä), ja silti se on mulle suurta herkkua.
Mielikuvat ja nirsojen mulkvistien maailmaa parantava valitus tekee ihmeitä ihmisen pääkopalle tässäKIN asiassa.

Btw. meiän mutsi ei syö edelleenkään tonnikalaa tomaattikastikkeessa, koska äijä sano sille joskus 80-luvulla, et se näyttää linnulta mikä on lentäny tuuliasiin. :D

Sen verran täytyy luottaa vaikkapa Eviraan, että vaikka jossain nugeteissa tai kalapuikoissa oliskin mukana jännettä / ruotoo, niin on se silti ravinnoksi kelpaavaa tavaraa kun sitä kerran ihmisille myydään. Enemmän olisin huolissani lisäaineista.

Niin onhan se joissain maissa häväistys tappaa eläintäkin jos ei siitä käytetä kaikkea hyödyksi/syödyksi mitä irti lähtee. Ja siellä tuskin on kuultukaan mistään teollisesta ruuantuotannosta.

OFF: Jos joku näkee joskus Tampereen Kalevan prismassa 100 kiloisen läskin hullunkiilto silmissä koplaavan kanasuikaleet ulkonäön perusteella läpi, se olen minä :hyvä:
Rainbowin 300g suikaleet on ihan käypää tavaraa ja kun hieman valkkaa laarista parhaimmat, saa jo melko puhdasta kanasuikaletta lautaselle.

Just tein safkaa Rainbown filesuikaleista. Varsinaisesti noi ei kyllä näytä miltään suikaleilta. Ennemmikin liha on vedetty jonkun tylsän murskaimen läpi. Samoin kun kanoihin pistää kevyen leivityksen jauhoilla, on lopputulos vähän tahnamainen. Itse leikkaamalla tulee oikeasti kananpalasen näköisiä. Mutta suht edukas se Rainbow oli ja sopivan kokoinen paketti kun nyt yksin söin. 300g kanaa, munanuudelia ja kasviksia. Hyvää oli ettei siinä mitään.

Kanan hajusta en tiedä, mutta noilla lihafirmoilla on pakko olla joku ammattipierijä, joka turauttaa leijat suojakaasuksi kanoihin. Sille se avattu paketti ainakin haisee.

Paskaa: http://www.kariniemen.fi/tuotteet/tuote?id=kariniemen+kananpojan+paistisuikale,+maustamaton

Hyvää: http://www.kariniemen.fi/tuotteet/tuote?id=kariniemen+kananpojan+fileesuikale,+maustamaton

Paistisuikale halpaa, fileesuikale kalliimpaa. Näkee myös ravintosisällöstä. Selkiö?

Eli jos ostan esim. näitä http://www.kariniemen.fi/tuotteet/tuote?id=kariniemen+kananpojan+fileesuikaleet,+maustamaton, joiden tuoteselosteessa lukee suomalainen broilerinfilee 100%, niin väität että tuonne on tungettu jotain ylimääräistä? Eiköhän se ylimääräinen nahka ja jänneroska jauheta ihan silpuksi ja tungeta nugetteihin yms. Aika taituri saa olla jos siitä taikoo vielä suikaleita. :)

Marinoiduissa filesuikaleissa on yleensä n. 70% broilerinfilettä ja loppu on vettä, öljyä ym. halpoja täyteaineita. Tuskinpa niihinkään tungetaan mitään jännemoskaa vaan kootaan sopivan halpa marinadi, jota laitetaan reilusti ja sille saadaan hyvä hinta.

En väitä. Ja niin kuin jo sanottu, marinoimattomat on hyvää tavaraa most of the time.
Kyse oli taas noista marinoiduista, jotka ovat ensinäkin broileri/kalkkuna blendiksiä yleensä, ja sidenotena tuohon liha% sisältyy se jännepaska, eli ei sitä erikseen %:lla eroteta. Jos vaikka lukis 100% broilerinfilee, niin se VOI silti sisältää jänteitä.

Ostakaas niitä marinoituja settejä sitten, ja putsatkaa marinaadi pois. Oi kun Eviraan voi luottaa ja syödä 100% puhasta lihaa.

En väitä. Ja niin kuin jo sanottu, marinoimattomat on hyvää tavaraa most of the time.
Kyse oli taas noista marinoiduista, jotka ovat ensinäkin broileri/kalkkuna blendiksiä yleensä, ja sidenotena tuohon liha% sisältyy se jännepaska, eli ei sitä erikseen %:lla eroteta. Jos vaikka lukis 100% broilerinfilee, niin se VOI silti sisältää jänteitä.
Tää ei mua sinänsä kiinnosta, koska marinoituja en käytä ikinä, mutta edelleenkin tuntuu siltä, että olet aika yksin kauhukuviesi kanssa. Ensinnäkin se fileeosa broilerista on aika yksinkertainen eikä siinä ole hirveästi jänteitä mitä sinne sekaan voi sotkea. Jos se on fileesuikale, niin se on tehty fileestä eikä mistä päin kanaa tahansa. Toiseksi niitä jänteitä ja nahanpaloja ei voi suikaleisiin oikein jauhaa ja hukuttaa sekaan ja kokonaisina ne huomattaisiin heti. Jos joka paketissa olisi oikeasti useampi jännepala, niin kukaan ei enää ostaisi niitä. Sen kyllä huomaa kun jänteen suuhusi tunget. Jos niitä joskus löytyy, niin voit olla aika varma ettei ne tahallaan siellä ole. Ei tuottajakaan niin tyhmä ole, että myisi niin räikeää paskaa. Siinä loppuu tuotanto lyhyeen.

Ja mitä tulee sitten niihin pienempiin rippeisiin mitkä fileestä ehkä jäävät ja tungetaan sinne suikaleiden sekaan, niin siinä en näe mitään ongelmaa. Ne on samaa tavaraa kuitenkin. Ilman jänteitä.

Jotkut "suikaleet" muuten näyttää ennemminkin mössöltä ja niihin en kyllä koskisi ihan jo sen takia, että ne on aika kaukana suikaleista.

Viikko sitten oli eräässä kaupassa marinoimattomia broilerin suikaleita alennuksessa.1.59€ 300grammaa.Ostin 15 pakettia :puntti: Noita tarjouksia tulee stalkkailtua aina ja sitten ostan kunnon läjän kerralla.Paitsi että tuokin setti on jo syöty.

Tää ei mua sinänsä kiinnosta, koska marinoituja en käytä ikinä, mutta edelleenkin tuntuu siltä, että olet aika yksin kauhukuviesi kanssa. Ensinnäkin se fileeosa broilerista on aika yksinkertainen eikä siinä ole hirveästi jänteitä mitä sinne sekaan voi sotkea. Jos se on fileesuikale, niin se on tehty fileestä eikä mistä päin kanaa tahansa. Toiseksi niitä jänteitä ja nahanpaloja ei voi suikaleisiin oikein jauhaa ja hukuttaa sekaan ja kokonaisina ne huomattaisiin heti. Jos joka paketissa olisi oikeasti useampi jännepala, niin kukaan ei enää ostaisi niitä. Sen kyllä huomaa kun jänteen suuhusi tunget. Jos niitä joskus löytyy, niin voit olla aika varma ettei ne tahallaan siellä ole. Ei tuottajakaan niin tyhmä ole, että myisi niin räikeää paskaa. Siinä loppuu tuotanto lyhyeen.

En ole yksin, tosin kuulun pieneen joukkoon, joka tietää oikeesti tässä asiassa kulissien taakse. Ja tottakai tuo ajattelutapa on hyvä - tai siis tiedottomuus -, että "mitä siinä lukee niin sitä se kanssa on". Eihän kukaan muuten mitään ostais ja kaikki paitsi yksityiset takapihakanalat kyykkäis. Siihen on ihan syynsä miksi näitä asioita isot massat ei tiedä. Ignorance is bliss.

En ole yksin, tosin kuulun pieneen joukkoon, joka tietää oikeesti tässä asiassa kulissien taakse. Ja tottakai tuo ajattelutapa on hyvä - tai siis tiedottomuus -, että "mitä siinä lukee niin sitä se kanssa on". Eihän kukaan muuten mitään ostais ja kaikki paitsi yksityiset takapihakanalat kyykkäis. Siihen on ihan syynsä miksi näitä asioita isot massat ei tiedä. Ignorance is bliss.
Siis voi nyt jumalauta. Se ei ole mitään tietämättömyyttä jos osaa käyttää omia silmiään ja osaa ajatella aivoillaan. Ei sinne suikaleen sekaan voi ihan mitä tahansa hukuttaa. Kyllä mä oon kuullu noita kauhutarinoita ennenkin ja olen ihan omalla päättelyllä tullut toiseen lopputulokseen. Ei voida siis puhua tietämättömyydestä. Sä et ole selvästi päässyt vielä sinne omaan päättelyyn asti, vaan uskot kaiken propagandan.

Ja jos nyt edelleen puhutaan niistä fileesuikaleista, niin sen huomaa välittömästi jos siellä seassa on muuta kuin fileelihaa. Muut osat kanasta maistuvat täysin erilaiselta, omaavat erilaisen tekstuurin ja ovat paistettuna eri värisiä. Tiedätkö sä broilerin eri osista ja / tai ruoanlaitosta yhtään mitään?

Jos väittäisit, että broilerin paistijauhelihaan tungetaan sekaan kaikki paska, niin siihen ei olisi paljon vastaan sanomista, koska siitä en omien aistieni välityksellä pysty päättelemään mitään. Fileesuikaleita voin analysoida ihan siinä pöydällä tai pannussa.

Edit: Niin ja haluan vielä vääntää ratakiskosta sen jänne-asian. Tiedätkö mikä on jänne? Se yhdistää lihaksen luuhun. Se on järkyttävän sitkeää ja kovaa tavaraa mikä ei pehmene missään kypsennyksessä. Jos sellaisia olisi suikaleiden seassa ihan yleisesti, niin kukaan ei niitä ostaisi. Ei siihen tarvita mitään tietämättömyyttä, koska niiden olemassaolo on hyvin helppo havaita, kun sellaista puraiset. Mikä siinä on niin vaikea ymmärtää?

Jos ne jämäpalat on sulle paskaa lihaa, niin olkoon sitten niin. Se on ihan oma ongelmasi. Mutta jänteitä, nahkaa ja väärää lihaa niistä ei löydy.

Siis voi nyt jumalauta. Se ei ole mitään tietämättömyyttä jos osaa käyttää omia silmiään ja osaa ajatella aivoillaan. Ei sinne suikaleen sekaan voi ihan mitä tahansa hukuttaa. Kyllä mä oon kuullu noita kauhutarinoita ennenkin ja olen ihan omalla päättelyllä tullut toiseen lopputulokseen. Ei voida siis puhua tietämättömyydestä. Sä et ole selvästi päässyt vielä sinne omaan päättelyyn asti, vaan uskot kaiken propagandan.

Ja jos nyt edelleen puhutaan niistä fileesuikaleista, niin sen huomaa välittömästi jos siellä seassa on muuta kuin fileelihaa. Muut osat kanasta maistuvat täysin erilaiselta, omaavat erilaisen tekstuurin ja ovat paistettuna eri värisiä. Tiedätkö sä broilerin eri osista ja / tai ruoanlaitosta yhtään mitään?

Jos väittäisit, että broilerin paistijauhelihaan tungetaan sekaan kaikki paska, niin siihen ei olisi paljon vastaan sanomista, koska siitä en omien aistieni välityksellä pysty päättelemään mitään. Fileesuikaleita voin analysoida ihan siinä pöydällä tai pannussa.

Ai ihan omalla päättelyllä, ja vielä omilla aivoilla. Et oo mikään turha tallaaja.
Niin siis edelleen kyse on ollut koko ajan siitä, että mitä kaikkea sinne marinoituihin juttuihin kätketään, joten voitko lopettaa tosta itsesi omin tervein silmin puhtaaksi toteamasta hyvästä fileestä jauhamisen? Minä en usko mitään juttuja, oon nähnyt/nään juttuja.

Miten ruoanlaitto liittyy taas mihinkään? Ihan helvetin huono provo, sokea kansalainen. :)

Konkluusio: Marinoituihin fileesuikaleisiin kätketään asioita, mutta omin silmin puhtaaksi ja täydeksi lihaksi todetut suikaaleet todella ovat niitä!

olen kuullut että kananlihaa vaalennetaan ammoniakilla. en tiedä pitääkö paikkansa. olen myös huomannut että halal kana on tummempaa kuin s-kaupan liha..

En ole yksin, tosin kuulun pieneen joukkoon, joka tietää oikeesti tässä asiassa kulissien taakse.
Morpheus, is that you?

En itse osta marinoitua lihaa ja tiedostan kaikenlaisten jännien lihankaltaisten valmisteiden käytön erinäisissä tuotteissa, mutta kyllä ihan järjen ja aistinvaraisten havaintojen kautta saa melko helposti selville onko vaikka filesuikaileissa käytetty "jänteitä ja muuta paskaa". Kyllä, nekin ruhonosat käytetään, eri asia sitten että mihin.

Otsikko kertoo kaiken, eli mistä eteläsuomalainen perusbotari saa halvimmalla mahdollisella tavalla kanaa lautaselle?

Varmaan hiipimällä Laitilaan minkkipuku päälllä ja nappaamalla muutaman kotkottajan mukaan.
Toinen vaihtoehto on kasvattaa tipuista omia kanoja ja syödä ne.

Ai ihan omalla päättelyllä, ja vielä omilla aivoilla. Et oo mikään turha tallaaja.
Niih. Eiks oo kumma juttu kun uskon ennemmin omia havaintojani kuin Internetin neuroottista salaliittomiestä. Sä kuulostat ihan samalta kuin se porukka, joka tietää, ettei kuussa koskaan käyty, jenkit tiputti itse wtc-tornit, holokaustia ei ollut ja että Jumala on olemassa.

Sekin on mielenkiintoista miten ensin fileesuikaleet oli huijausta, mutta kohta se muuttuikin marinoiduiksi, kun niistä on vaikeampi nähdä mitä ne sisältää. Mutta sähän voisit nyt käydä ostamassa sellaisen marinoidun paketin ja pestä marinadit pois ja näyttää sieltä niitä nahan ja jänteen palasia ja sitten voit paistaa ne ja näyttää sieltä ne tummat lihanpalat, jotka ei ole rintafileestä kotoisin. Samalla voit kertoa montako pakettia avasit ennen kuin löysit sen ekan jänteen, niin voidaan sitten yhdessä miettiä onko niihin tahallaan tungettu kaikkea paskaa vai ei.

Kyllä mäkin tiedän, että kaikki siitä linnusta käytetään ja kaikenlaista paskaa joihinkin tuotteisiin menee, mutta fileesuikaleiden kanssa se vain ei onnistu.

Kävin justiinsa ostamassa tsiköniä viikonlopuksi currykanaa varten.

Huomasin, että normaalihintaisista tuotteista halvimmat fileesuikaleet (Pirkan) olivat jopa kilohinnaltaan noin euron kalliimpia kuin halvimmat fileepihvit (myöskin Pirkan).

Eli jos tämä on yleisemminkin asioiden laita, niin jää valmissuikaleet hyllyyn elleivät ole todella hyvässä tarjouksessa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom