Halvin kana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fail
  • Aloitettu Aloitettu
Koipireisiä

No siis, riippuu, mitä osa broilerista hakee. Marinoidut koipireidet on sen 2 e/kg ja joskus tarjouksissa vähemmänkin.
Koipireisissä on tietty paljon nahkaa, luuta ja rasvaa. Kylläpä nuo aika edullisiksi tulee, vaikka jättää nahkat ja muut rutaleet syömättä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kuten mika sanoikin: marinadikana ON heikkolaatuisempaa jo ihan lähtötasoisesti. Marinadilla peitetään tätä seikkaa niin ulkonäöllisesti kuin maullisesti. Älkää ostako marinoitua kanaa, jos ruoan korkealaatuisuus painaa mitään vaakakupissanne.

Hyvin usein ovat marinaadissa paistisuikaleet ja marinaaditta fileesuikaleet. Tekee kummaa eroa sekin.

Itellä menee vähintään 5pkt/vk atrian broilerin ohut leikettä maustamattomana. Siinä ei ole mitään lisäaineita eikä lisättyä suolaa, tosin kuin rainbown tuotteissa. Maustamisen olen hoitanut meiran mausteseoksilla, nyt olen tykästynyt "mausteinen meksiko" seokseen. Sitä ja sitten myös meiran provencale yrttiseosta mukaan ja merisuolaa ripaus päälle, herkkua.

Ja yllä oleva postaushan liittyi halvimpaan kanaan siten että? Itse ostanut s-mafian kaupoista rainbown 300g maustamattomia FILEEsuikale paketteja hintaa taitaa olla 2,99e

Ja yllä oleva postaushan liittyi halvimpaan kanaan siten että? Itse ostanut s-mafian kaupoista rainbown 300g maustamattomia FILEEsuikale paketteja hintaa taitaa olla 2,99e

No halvin ei ole aina välttämättä mitenkään hyvää/terveellistä. Tuli joskus syötyä noita ja enää kyllä ei tee mieli. Jos rahaa olis mielinmäärin niin ostaisin Kariniemen kanaa kun se tuntuu olevan laadultaan mielestäni parasta mihin olen törmännyt.

Mutta siis fileesuikaleet ovat halvimmasta päästä, eivät rintafileet yms...

Eikös noin Rainbown kanat ole suolattuja? Eli eivät ole ihan naturel. Muistelen paketissakin lukeneen, että joku% on vettä ja suolaa. Nehän on vähän limaisemman oloisiakin mitä normisuikaleet. Mutta suikaaleethan itsessään ovat perseestä. Itse ostan Lidlistä kanafileet ja leikkaan ne kotona tarpeen mukaan esim. wokkia varten.

Eikös noin Rainbown kanat ole suolattuja? Eli eivät ole ihan naturel. Muistelen paketissakin lukeneen, että joku% on vettä ja suolaa. Nehän on vähän limaisemman oloisiakin mitä normisuikaleet. Mutta suikaaleethan itsessään ovat perseestä. Itse ostan Lidlistä kanafileet ja leikkaan ne kotona tarpeen mukaan esim. wokkia varten.

Joo suolaa niissä on ja jotain paria lisäainettakin vielä.

Eikös Lidlissä mainostettu vähän aikaa sitten kun oli juuri nuo kanafileet tarjouksessa? Mielestäni oli suht halpoja ja oli hyvänlaatuisiakin. Tuli ostettua niitä 6pkt heti kerralla :)

Mä löysin astetta isommasta prismasta pakastelaarista x-tra broilerin rintapaloja. Hinta oli n. 7e/kg. Se tais olla kevyesti suolattu, mutta ei muuta härpäkettä lisätty.

"Fileesuikale", vittu mitä mielikuvamainontaa taas. Noi satsit sisältää kaiken kamarasta jänteisiin. Helvetin heikkolaatusta paskaa.
Kanasta joutuu melkeen aina hieman enemmän pulittaa jos hyvälaatusta oikeesti haluaa.

"Fileesuikale", vittu mitä mielikuvamainontaa taas. Noi satsit sisältää kaiken kamarasta jänteisiin. Helvetin heikkolaatusta paskaa.
Kanasta joutuu melkeen aina hieman enemmän pulittaa jos hyvälaatusta oikeesti haluaa.

Näinhän se on.
Minä olen ostanut fileepihvejä ja leikkaan ne itse kulloinkin sopiviksi paloiksi. Valmiissa suikaleissa ärsyttää sekin, että ne ovat aina sellaista silppua, kun joihinkin ruokiin kaipaisi isompia suupaloja.

Nämä esimerkiksi maksoivat täälläpäin tarjouksessa pikkasen alle 10 e/kg ja tavarasta näkee hyvin itsekin, että lähes virheetöntä valkoista kananlihaa se on kokonaan:
http://www.pirkka.fi/sites/default/files/styles/max_width_800/public/products/marsu_54541_2_jpg.jpg

Kun kattelin noita teidän muiden mainitsemia hintoja eri kanatuotteille, niin tuo taitaa olla ihan kelvollinen tarjous lihan mainioon laatuun nähden. Täytynee ostaa ensikerralla pari pakettia pakastimeenkin.

Näinhän se on.
No eihän se nyt ole. Näkeehän sen otsallaankin ettei niissä mitään jänteitä ja nahanpaloja ole. Tai en mä tiedä mitä kanaa te olette ostaneet, mutta mulla on aina ollut ihan sitä itseään ilman yllätyksiä. Saattaa jossakin palassa olla vähän kanan rasvaa, mutta niin sitä on niissä kokonaisissa rintafileissäkin. Ei ole vaikea putsata.

On tullut munkin monet kerran pilkottua itse jos olen halunnut eri kokoista tai fileesuikaleita ei ole. Samanlaisia niistä on tullut kuin valmiiksi suikaloidustakin.

Tää on taas vain jotain ihmisten varautuneisuutta kaikkea valmista kohtaan. Sama juttu joillakin jauhelihan kanssa. Ei voi syödä jos ei ole itse jauhanut kalleimmasta sisäfileestä mitä kaupasta löytyy. Naapurin Pirkko kertoi, että valmiit jauhelihat on kaivettu jostain lattialta pöydän alta ja jauhettu luiden ja suolenpätkien kanssa mössöksi. Just juu.

No kyllä muakin ihmetyttää kun lukee jauhelihaa sisältävien einesten tuoteselosteet. Niissä kun ilmoitetaan, että sisältää naudan tai siipikarjan
koneellisesti erotettua lihaa, kamaraa ja lihankaltaista ainetta (tuotetta). Eli mitä tuolla "lihan kaltaisella" aineella oikein tarkoitetaan.

No eihän se nyt ole. Näkeehän sen otsallaankin ettei niissä mitään jänteitä ja nahanpaloja ole. Tai en mä tiedä mitä kanaa te olette ostaneet, mutta mulla on aina ollut ihan sitä itseään ilman yllätyksiä. Saattaa jossakin palassa olla vähän kanan rasvaa, mutta niin sitä on niissä kokonaisissa rintafileissäkin. Ei ole vaikea putsata.

Fileesuikaleissa on monesti tullut vastaan sellaisia ikävästi narskuvia jänteen- tai minkälie palasia, jotka saa sylkeä lautasenreunalle. Näitä en ole koskaan löytänyt fileepihveistä, joita olen itse suikaloinut (tai sitten ne ovat irronneet rasvapalojen mukana).
Uskon, että fileesuihkaleisiin laitetaan helpommin myös heikompilaatuisia osia kuin esimerkiksi fileepihveihin ja ovat siksi pääsääntöisesti myös halvempia. Suikaleissa ne eivät kuluttajan silmään pistä yhtä helposti.
Juuri nuo ikävät kovat/jänteiset sattumat ovat suikaleissa aika fittumaisia ja suuri syy miksi olen siirtynyt paloittelemaan mieluummin itse.
Eikä huvita muuten alkaa enää putsaamaan valmiiksi suikaloitua lihaa, koska se vähän pilaa koko valmiiksi suikaloidun vaivattomuuden idean. Yhtä hyvin voin leikata sen lihan fileepaloista itse kuin käydä läpi valmissuikaleita veitsen kanssa.

No kyllä muakin ihmetyttää kun lukee jauhelihaa sisältävien einesten tuoteselosteet. Niissä kun ilmoitetaan, että sisältää naudan tai siipikarjan
koneellisesti erotettua lihaa, kamaraa ja lihankaltaista ainetta (tuotetta). Eli mitä tuolla "lihan kaltaisella" aineella oikein tarkoitetaan.

Kun luista on käsin leikelty kaikki veitsellä irtoava liha, niin niistä luista puristetaan vielä koneella jäljelle jäänyt liha, jolloin saadaan hyvin hienoa punaista mössöä. Se mössö on kuitenkin senverran ikävän näköistä ettei se tekisi kauppansa kuin lihajalosteihin sekoitettuna. Laadultaan sen pitäisi kyllä olla ihan ok.

Tää on taas vain jotain ihmisten varautuneisuutta kaikkea valmista kohtaan. Sama juttu joillakin jauhelihan kanssa. Ei voi syödä jos ei ole itse jauhanut kalleimmasta sisäfileestä mitä kaupasta löytyy. Naapurin Pirkko kertoi, että valmiit jauhelihat on kaivettu jostain lattialta pöydän alta ja jauhettu luiden ja suolenpätkien kanssa mössöksi. Just juu.

Tiedätkö ylipäätään siipikarjatuotannosta mitään? Tää on ennemminkin sokeiden hyväuskoisten tietämättömyyttä ja sillä kustannuksella heidän kusetusta. Kaikki se karsta, joka jää yli fileepihveistä ja muista kokonaisista lihanpaloista, on "fileesuikaleita" - Eli siis toki siellä saattaa olla joukossa 10% ehjiä suikaleita(?), jotka on just sitten sulle sattunu niihin paketteihis. Tai ehkä tää pieni osa pistetään marinoimattomaks ja sit tää totaalinen jööti marinaadin kanssa.
Toi Pirkko -vertaus muuten suht osuva, oikeesti. :)

Pääsisit kerran käymään teukkarilla tai jossain vastaavassa paikassa niin mieli hyvin varmasti muuttuis.

Tiedätkö ylipäätään siipikarjatuotannosta mitään? Tää on ennemminkin sokeiden hyväuskoisten tietämättömyyttä ja sillä kustannuksella heidän kusetusta. Kaikki se karsta, joka jää yli fileepihveistä ja muista kokonaisista lihanpaloista, on "fileesuikaleita" - Eli siis toki siellä saattaa olla joukossa 10% ehjiä suikaleita(?), jotka on just sitten sulle sattunu niihin paketteihis. Tai ehkä tää pieni osa pistetään marinoimattomaks ja sit tää totaalinen jööti marinaadin kanssa.
Toi Pirkko -vertaus muuten suht osuva, oikeesti. :)

Pääsisit kerran käymään teukkarilla tai jossain vastaavassa paikassa niin mieli hyvin varmasti muuttuis.
Mitähän siitä nyt täytyy tietää? Jos otat broilerin rintapalan käteen, jossa siis on se filee kiinni luussa ja otat sen fileen siitä irti, niin siihen ei hirveästi jää niitä rippeitä joita fileesuikaleisiin sitten voi sekoittaa. Ja ne mitkä jää on just sitä samaa tavaraa, eikä millään tavalla huonompaa.

Kai tollaseen nyt joskus voi jotain ylimääräistäkin lipsahtaa, kun ihmisethän niitä tekee. Se, että sinne sullotaan muka kaikki paska sekaan, on ihan paskapuhetta. Ei siisteihin suikaleisiin ihan mitä tahansa piiloteta.

Just tein safkaa Rainbown filesuikaleista. Varsinaisesti noi ei kyllä näytä miltään suikaleilta. Ennemmikin liha on vedetty jonkun tylsän murskaimen läpi. Samoin kun kanoihin pistää kevyen leivityksen jauhoilla, on lopputulos vähän tahnamainen. Itse leikkaamalla tulee oikeasti kananpalasen näköisiä. Mutta suht edukas se Rainbow oli ja sopivan kokoinen paketti kun nyt yksin söin. 300g kanaa, munanuudelia ja kasviksia. Hyvää oli ettei siinä mitään.

Kanan hajusta en tiedä, mutta noilla lihafirmoilla on pakko olla joku ammattipierijä, joka turauttaa leijat suojakaasuksi kanoihin. Sille se avattu paketti ainakin haisee.

Mitähän siitä nyt täytyy tietää? Jos otat broilerin rintapalan käteen, jossa siis on se filee kiinni luussa ja otat sen fileen siitä irti, niin siihen ei hirveästi jää niitä rippeitä joita fileesuikaleisiin sitten voi sekoittaa. Ja ne mitkä jää on just sitä samaa tavaraa, eikä millään tavalla huonompaa.

Kai tollaseen nyt joskus voi jotain ylimääräistäkin lipsahtaa, kun ihmisethän niitä tekee. Se, että sinne sullotaan muka kaikki paska sekaan, on ihan paskapuhetta. Ei siisteihin suikaleisiin ihan mitä tahansa piiloteta.

Ne sisältää kaiken muun linnusta sisäelimiä ja luita lukuunottamatta, siinä on yllättävän paljon jänne/kamara moskaa mikä hienosti marinoiden peitetään. Eikä vaan siitä rintafileestä ylijääneitä lihoja. Ja kyllä se on huonompaa, oksettavampaa ja heikompi laatusta. "Ylimääräistä lipsahtaa" as in vahingossa jotain skeidaa? Ei, vaan ne lipsahdukset on ihan tarkotuksella jotta koko paska saadaan käytettyä. Ok ok, jos löydät siistejä suikaleita ja oot vakuuttunut siitä niin hyvä. Totta kai sielä on ihan käypiä sattumiakin joukossa, varsinkin niissä marinoimattomissa.

Niin ja sitten rangasta ja näistä sisäelimistä jne. puristetaan sitten semmonen vaaleanpunainen pehmiksen näköinen massa josta muotataan nugetit, mutta se onkin sit ihan eri juttu.

Ne sisältää kaiken muun linnusta sisäelimiä ja luita lukuunottamatta, siinä on yllättävän paljon jänne/kamara moskaa mikä hienosti marinoiden peitetään. Eikä vaan siitä rintafileestä ylijääneitä lihoja. Ja kyllä se on huonompaa, oksettavampaa ja heikompi laatusta. "Ylimääräistä lipsahtaa" as in vahingossa jotain skeidaa? Ei, vaan ne lipsahdukset on ihan tarkotuksella jotta koko paska saadaan käytettyä. Ok ok, jos löydät siistejä suikaleita ja oot vakuuttunut siitä niin hyvä. Totta kai sielä on ihan käypiä sattumiakin joukossa, varsinkin niissä marinoimattomissa.

Eli jos ostan esim. näitä http://www.kariniemen.fi/tuotteet/tuote?id=kariniemen+kananpojan+fileesuikaleet,+maustamaton, joiden tuoteselosteessa lukee suomalainen broilerinfilee 100%, niin väität että tuonne on tungettu jotain ylimääräistä? Eiköhän se ylimääräinen nahka ja jänneroska jauheta ihan silpuksi ja tungeta nugetteihin yms. Aika taituri saa olla jos siitä taikoo vielä suikaleita. :)

Marinoiduissa filesuikaleissa on yleensä n. 70% broilerinfilettä ja loppu on vettä, öljyä ym. halpoja täyteaineita. Tuskinpa niihinkään tungetaan mitään jännemoskaa vaan kootaan sopivan halpa marinadi, jota laitetaan reilusti ja sille saadaan hyvä hinta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom