Halvin kana?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Fail
  • Aloitettu Aloitettu
Otsikko kertoo kaiken, eli mistä eteläsuomalainen perusbotari saa halvimmalla mahdollisella tavalla kanaa lautaselle?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En nyt tiiä saako jostain teurastamolta tai jostain isoja määriä halvemmalla, mut kaupasta ihan vaan hakee niitä -30%-lapulla merkittyjä paketteja ni ei maksa kauheesti. Pakkasessa ne säilyy parasta ennen -päivän jälkeenkin vielä käytännössä loputtomasti.

juu ei ihan loputtomasti säily kyllä.

Jos ois pokkaa niin menisin jonkun kaupan roskiksia dyykkaan. Ruokaa heitetään niin saakutisti roskiin, että ei sitä edes ymmärrä. Youtubessa on paljon näiden eri sankareiden dyykkausreissuilta videoo.

Se on varmasti halvin keino.

juu ei ihan loputtomasti säily kyllä.

Jos ois pokkaa niin menisin jonkun kaupan roskiksia dyykkaan. Ruokaa heitetään niin saakutisti roskiin, että ei sitä edes ymmärrä. Youtubessa on paljon näiden eri sankareiden dyykkausreissuilta videoo.

Se on varmasti halvin keino.

Totta. Sieltähän voi löytyä useita kiloja lihaa, jos hyvä tuuri käy. Talvella varsinkin on hyvä, kun ne ei mee pilallekkaan vaikka oisivatkin siellä hetken aikaa. En mä kyllä silti tollasta lähtis koskaan tekemään, on se kuitenkin vähän kyseenalasta.

Tota mä en rehellisesti sanottuna tiennykkään, että pakkasessakaan ne ei säily loputtomiin. Niin kauan kuitenkin, että tuskin ne vanhaks menee ennen syömistä!

Kannattaa myös pitää suomikana arvossaan, syökää vaikka enemmin munia/rahkaa, kuin vaikkapa ulkolaista broileria paikallisesta marketista. Halpaahan se on, mutta näinä päivinä tullilaboratorio on ylityöllistetty. Siis laadunvalvonta ei täytä vaatimuksia...

Kannattaa myös pitää suomikana arvossaan, syökää vaikka enemmin munia/rahkaa, kuin vaikkapa ulkolaista broileria paikallisesta marketista. Halpaahan se on, mutta näinä päivinä tullilaboratorio on ylityöllistetty. Siis laadunvalvonta ei täytä vaatimuksia...

Ja semmonen että kanastahan voi syödä sitten koko kanan. Ne harvat kerrat kun koipireisiä ostan niin pistelen kyllä poskeen koko setin, luineen kaikkineen. nami nami.

Tämä ei tietysti eteläsuomalaisia lämmitä, mutta jos on kuopiosta ni kannattaa kanat ja lihat hakee lihakunnan kaupasta likolahdesta. Ite ostin viimeks jotain shanghai fileesuikaletta eurolla paketti pakastimen täyteen.

:D täällä mennään nyt ihan liian extremelinjalle, pysytään nyt ihan niissä peruskauppojen kanoissa. Lidlistä oon omat kanat hakenu viimesen vuoden, 3e/400g hunajamarinoitu paketti. Ja on suomalaista ellen nyt ihan väärin muista. Saako mistään suomalaista tyyliin 2-2,50e / 400g paketti tms?

:D täällä mennään nyt ihan liian extremelinjalle, pysytään nyt ihan niissä peruskauppojen kanoissa. Lidlistä oon omat kanat hakenu viimesen vuoden, 3e/400g hunajamarinoitu paketti. Ja on suomalaista ellen nyt ihan väärin muista. Saako mistään suomalaista tyyliin 2-2,50e / 400g paketti tms?

marinaadi kanat ovat kalliita !

marinaadi kanat ovat kalliita !

Plus että madinadi on käytännössä tyhjiä kaloreita, lisätty vaan tuomaan pakettiin painoa ettei tartte laittaa kanaa niin paljoa. 400g paketissa voi kevyesti olla joku 50-100g marinadia ja nesteitä, ei enää ookkaa nii halpaa verrattuna marinoimattomiin paketteihin...

Se kanan maustaminen ei muuten ole sit vaikeeta, pelkällä curryllä pääsee jo tosi pitkälle :)

Yleensä vaan niihin maustamattomiin lihoihin/kanoihin on lisätty hintaa sen verran että sille itse lihalle tulee saman verran hintaa kuin marinoidulle .

Yleensä vaan niihin maustamattomiin lihoihin/kanoihin on lisätty hintaa sen verran että sille itse lihalle tulee saman verran hintaa kuin marinoidulle .

Tottakai se on kalliimpaa koska suurempi osa sisällöstä on ns. ehtaa tavaraa, mutta kun ottaa huomioon just tuon et ilman marinadia saat enemmän kanaa ni hinta asettuu aikalailla samalle tasolle ainakin mun mielestä. Se on sit jokaisen ite päätettävä haluaako syödä kanansa kans "tyhjänpäivästä höystettä lisäaineilla" vai täyttä kamaa omilla mausteilla...

Verratkaapa huviksenne sitä marinadikanaa ja maustamatonta keskenää noin niinku ulkonäöllisesti, peskää vaikka se marinadi pois.

Kerran mökille ostin maustamatonta kanaa itse paketin ja velipoika toi marinadischaibaa toisen paketin. Aloin sitte kokkaamaan ja panin molemmat samaan pataan. Vittu minkä näköstä paskaa se marinadissa ollut oli kun se oranssi väri siitä vähän laimeni. En osta enää ikinä.

Noissa marinaadeissa on muutenkin paljon säilöntäaineita, eikä niistä pääse kokonaan eroon, jos ei tykkää mausta. Itse ostan lähes aina maustamattomia.

Kuten mika sanoikin: marinadikana ON heikkolaatuisempaa jo ihan lähtötasoisesti. Marinadilla peitetään tätä seikkaa niin ulkonäöllisesti kuin maullisesti. Älkää ostako marinoitua kanaa, jos ruoan korkealaatuisuus painaa mitään vaakakupissanne.

Ehdottomasti ei kaikille valmiiksi marinoiduille lihoille.

Eihän sitä marinoitua mielellään ostaisi, mutta jostain syystä ne ovat usein tarjouksessa tai punaisella lapulla alennettuja lähellä viimeistä käyttöpäivää, kun maustamattomasta saa maksaa useammin täyden hinnan. En ole tosin aina laskenut tuleeko se itse liha tällöinkään halvemmaksi, mutta uskoisin niin.

Tietysti marinadin voi pestä pois ja eikös se ole ihan tarkoituskin, jos marinoitua ruokaa laitetaan oikeaoppisesti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom