Halvat kannettavat

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Inska
  • Aloitettu Aloitettu
Kotiin tarttisin koneen ja kannettava olisi monessa mielessä järkevin juttu.
Lähinnä nettikäyttöä ja muuta satunnaista käyttöä varten tuon koneen tartten. Gigantissa on välillä 500-600€:n pintaan koneita, saako muualta vielä halvemmalla? jos saa niin mistä. Tuon summan yli en rahaa koneeseen sijoita. Koneen ei tartte olla raketti, kunhan on kannetava ja halpa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millaisia nuo Gigantin kannettavat on laadultaa? Porukat on konetta hankkimassa ja joku tuollainen spekseiltään riittää niille erinomaisesta, jos vaan muuten on yhtään järkevä ostos.

Käytettynä saattaa löytää halvalla, mutta akut on niissä yleensä huonoja, joten joutuu käyttämään virtapiuhan kanssa. Gigantissa on tosiaan noita tarjouksia ja varmaan ne asiansa ajaa jos käyttö on rajoitettua. Itse ottaisin kuitenkin muistia sen 512Mt vähintään.

Elisalla on ollu mainoksia missä laajakaistaliittymän ottaja saa satasen alennuksen koneesta. En muista silti mitkä koneet olivat kysymyksessä :david:
Kuulopuheiden mukaan uudet HP:t on ylivoimaisia akkukeston suhteen nykyään. Ja tätä postia kirjoittelen Acerin 2354LC halpis kannettavalla, aivan loistava netissä surffailuun ja office-käyttöön. Itsellä on pöytäkone raskaampaan käyttöön ja kannettava langattomaan käyttöön talossa ja puutarhassa. Yksi miinus acerissa on integroidun langattoman verkkokortin puute mutta erillinen on laadukkaampi, itsellä smc:n halpis, ja se ei kustanna kuin pari kymppiä.
Niin niistä kannettavan ominaisuuksista
- XP tarvii vähintään sen 512 muistia että sitä viittii katella
-Akkukesto! Jos pitää koneensa piuhan pääsä jatkuvasti kannattaa harkita pöytäkonetta osien päivitysten/vaihdon kannalta
-Virusturva - Fujitsu tarjoaa Nortonin kolmeksi vuodeksi

julius sanoi:
-Virusturva - Fujitsu tarjoaa Nortonin kolmeksi vuodeksi

Tarkotit varmaan Normannin? Ja omien komuksien mukaan se on kyllä just niin hyvä ja käyttäjäystävällinen, että tuossa kun asentelin yhden koneen, niin sitä jaksettiin katella kolme päivää. Ensinnäkin asennuspaketti on vanha - ei asennu ennen kun on vääntänyt koneesta kalenterin jonnekkin menneisyyteen, päivitysten jälkeen kyllä voi laittaa kalenterin oikeeseen. Kyselee jokaisen ohjelman kohdalla ihan liikaa kysymyksiä peruskäyttäjälle jne. Mutta se mikä on hyvää ainakin joissain fujitsun malleissa, niin niissä on 2 vuoden takuu.

Onko AMD sempron 2800+ ja celeron 360 1.4 GHz:n välillä paljon eroja? En ymmärrä noista prossuista enää mitään.
Sitten tyhmänä kysymyksenä onnistuuko muistin lisäys läppäriin helposti, siis jos koneessa on 256 muistia niin onko emolla yleensä vapaita paikkoja lisämuistille?

Jatkuvasti poweripiuhan päässä meinasin konetta pitää. Muuta konetta&näyttöä mulla ei kotona tällä hetkellä ole.

Inska sanoi:
Onko AMD sempron 2800+ ja celeron 360 1.4 GHz:n välillä paljon eroja? En ymmärrä noista prossuista enää mitään.
Sitten tyhmänä kysymyksenä onnistuuko muistin lisäys läppäriin helposti, siis jos koneessa on 256 muistia niin onko emolla yleensä vapaita paikkoja lisämuistille?

Jatkuvasti poweripiuhan päässä meinasin konetta pitää. Muuta konetta&näyttöä mulla ei kotona tällä hetkellä ole.

http://www.jathardware.com/index.php?option=com_content&task=view&id=83&Itemid=30
http://www.jathardware.com/index.php?option=com_content&task=view&id=43&Itemid=30
http://www.jathardware.com/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=30

Molemmat ovat halpisprossuja. Jos kyseessä on 64-bittinen sempron niin valitsisin kyllä prossuksi mielummin sen.

Vaikuttaako näiden koneiden hinnat järkeviltä kokoonpanoon nähden? kumpi olisi parempi hintaan nähden? muita kommentteja?

Viimeksi muokattu:
Inska sanoi:
Koneen ei tartte olla raketti, kunhan on kannetava ja halpa.

Jos noi on kaikki speksit, niin osta mikä vaan voista halpis kannettavista. Ei halvalla ikinä hyvää saa, mutta saat kuitenkin todennäköisesti rahollesi vastinetta

Hei, testatkaa se näppis ennen sokkona ostoa. Alkaa kiristää otsaa pidemmän päälle kun näppäimet on tunnottomia kuin mikä.

edit: pätee yleensä mekaniikkaan, halpiksissa tuntuu olevan melkoisia kompromisseja.

JSmith-mussukalla hyvä pointti... se käyttötuntuma on ainakin miun mielestä aika ratkaiseva tuossa läppärin hankinnassa jos ei siis heti ole sen kaveriksi ostamassa ulkoista näppistä ja hiirtä joiden myötä tietty tuo kannettavuus hiukan kärsii...

Perinteiset gigantit taas, mainos tuli eilen ja kun menet kysymään niin ei meillä sitä mallia ole, toinen merkki ja vastaavat toiminnot jne. Perkele. Tiedä nyt mitä tässä oikein kannattaisi ostaa.

Tässä vaihtoehdot mitä tarjottiin eri liikkeissä:

Acer Aspire 3002LC, 650 € http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=3113

HP Pavilion ze2200/2100?, 750 € http://h10010.www1.hp.com/wwpc/fi/fi/ho/WF06a/22095-315715-1301501-1301501-1301501-12203072.html

3. vaihtoehto oli joku Medion gigantissa, 700 €, 256 muistia, muistaakseni 1.3 Ghz prossu, 60 Gt, polttava DVD ja WLAN.

Taitaa mennä valinta Acerin ja HP:n välille. Acer maksaa saman verran 512 muistilla varustettuna. Kun muistaisi oliko mun vanhassa läppärissä 256 vai 512 muistia. XP-käytössä se menetteli mulla ihan hyvin. 100 € kuitenkin tiputtaisi hintaa. HP vaikutti paremmalta lähemmässä hypistelyssä.

edit: Jaa, verkkokaupasta saisi 60 €:lla 256M lisämuistin Aceriin. Taitaa kallistua siihen sitten.

Inska sanoi:
Taitaa mennä valinta Acerin ja HP:n välille. Acer maksaa saman verran 512 muistilla varustettuna. Kun muistaisi oliko mun vanhassa läppärissä 256 vai 512 muistia. XP-käytössä se menetteli mulla ihan hyvin. 100 € kuitenkin tiputtaisi hintaa. HP vaikutti paremmalta lähemmässä hypistelyssä.

edit: Jaa, verkkokaupasta saisi 60 €:lla 256M lisämuistin Aceriin. Taitaa kallistua siihen sitten.

Suosittelen kylla varsinkin kannettavassa satsata siihen muistiin ainakin tuon 512 verran, jos meinaa win sujuvasti käyttää, xp ainakin vie tehoja varsin hyvin. En tiedä mikä noissa kannettavissa on, mutta samanlaisella paketilla pöytäkone vs. kannettava, pöytäkone vie kyllä voiton lähes aina...tosin seuraava kone minkä itsekin ostan on kannettava.

toi HP PAVILION ZE2206EA on eri prossulla, siinä on nopeempaa muistia, siinä on enemmän muistia näytönohjaimessa, siinä wlan, siinä on tv-out..... ja se on halvempi. ominaisuuksien puolesta parempi valinta. Varsinkin jos akun kesto ei ole tärkein asia.. koska tuo kuluttaa paljon enemmän virtaa kun toi kalliimpi. Eli näin lyhyesti sanottuna toi ZE2206EA 759.99 € on tehokkaampi kone paremmilla ominaisuuksilla ja hinta on halvempi :)

Nuo Acerin isoimmat painaa 4,5kg ja akku kestää tunnin, eli eivät todellakaan ole mitään kannettavia. Läppärin ostaminen on saatanasta, on niinpaljon valinnanvaraa ja jonkinasteinen kompromissi aina edessä.

Itse tossa juuri hommasin läppärin ja päädyin sitten LG:n malliin
http://www.metku.net/?sect=view&n=0&path=reviews/lg_lm60/index_eng
2.1kg, sopivan kokoinen, eli kannettava ja akkukesto kiitettävä. En viitsinyt maksaa pelitehosta, joten jätin useimmat koneet hyllyyn.

alppix sanoi:
toi HP PAVILION ZE2206EA on eri prossulla, siinä on nopeempaa muistia, siinä on enemmän muistia näytönohjaimessa, siinä wlan, siinä on tv-out..... ja se on halvempi. ominaisuuksien puolesta parempi valinta. Varsinkin jos akun kesto ei ole tärkein asia.. koska tuo kuluttaa paljon enemmän virtaa kun toi kalliimpi. Eli näin lyhyesti sanottuna toi ZE2206EA 759.99 € on tehokkaampi kone paremmilla ominaisuuksilla ja hinta on halvempi :)

Kiitos neuvomisesta. :) Taitaa tuo ZE2206EA olla mun valinta jos sillä on kohtuullinen toimitusaika. Vaikka hinta menee nyt yli mun suunnitellun budjetin mutta eiköhän tolla 2-3 vuottta pärjää. Duunissa on kuitenkin aina järeämpi kone jos sellasta tarttee.Tuossa taitaa kuitenkin käsittääkseni olla polttava DVD, mitä Acerissa ei ole. Kävin illalla vielä hypistelemässä vastaavaa HP:ta ja näppis/muu tuntuma oli aikasta hyvä.

Mulle tärkeintä koneessa on se kannettavuus, painoi vaikka 5 kiloa ka vie paljon virtaa niin ei haittaa. Pääasia että hinta on kohtuullinen, hintaan nähden järkevä kokoonpano ja kone on helppo ottaa aina viikonlopuksi mukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom