Haluan laihtua, miltä kuulostaa päivän ruokani?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jempula
  • Aloitettu Aloitettu
Hei, aloitin just laihduttamisen. Painan 68.8 ja pituutta 160. Tavoitepaino olisi 55. Tai unelma ennemmin :) 59 oon tyytyväinen.
Ennen söin ihan hirveesti karkkia, makeisia, keksejä, pitsaa jne. Todella epäterveellisesti ja koitan muuttaa ruokavaliota. Olen aika nirso kasviksille mutta yritän lisätä niitä pikkuhiljaa ruokavaliooni. Mutta miltä kuulostaa tämmönen ruoka?

aamupala, kahvia rasvattomalla maidolla, ruisleipä + raejuustoa ja kurkkua päälle, puoli purkkia maitorahkaa ja siihen 1 persikka mehuliemessä (siis liemet kaadan pois).

välipala, fastin proteiinisuklaajuoma

lounas, nutrilett keitto 250kcal + ruisleipä raejuustolla ja kurkkua

Päivällinen, smoothie ( maitorahkaa purkki, rasvatonta maitoa, marjoja tai hedelmiä) tai sitten joskus ihan kunnon ruokaa vähän...

Iltapala smoothie jos en ole päivällisellä syönyt, tai pelkkä hedelmä, /marjoja maitorahkaaa..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No entäs ku mulla tulee täys olo tästä määrästä? ja tykkään ihan hirveesti syödä noita :) mitä sit kannattas tehä? oon onneton kokki kaiken hyvän lisäks..

- - - Updated - - -

Kaiken lisäks en liiku juuri yhtään. Nyt yritän käydä päivittäin juoksulenkillä ja aloitin kotona pilateksen, käsipainoja nostan ja teen jalka ja vatsalihaksia.
Auttakaa minua miten pääsen tavoitteeseeni!

No entäs ku mulla tulee täys olo tästä määrästä? ja tykkään ihan hirveesti syödä noita :) mitä sit kannattas tehä? oon onneton kokki kaiken hyvän lisäks..

Täysi olo tai se mitä tykkää syödä ei liity aineenvaidunnan ylläpitämiseen tai oikeaoppiseen dieettiruokavalioon mitenkään.
Sinun kannattaisi käyttää hieman aikaa tämän foorumin "ravintopuoleen" tutustumiseen, koska siellä on paljon hyvää tietoa asiasta... ennen kuin lähdet omilla viritelmillä aineenvaihduntaasi lopullisesti tuhoamaan.

* * * * * *

Kyllähän tuossa liikuntaa tuli enemmän kuin tarpeeksi.
Painon pudottaminen / rasvanpoltto on 80% oikeaoppista ruokavaliota ja 20% riittävää liikuntaa.
Jos homma johonkin kaatuu on syy juurikin syöminen... ei liikunta.

No olen lukenut paljon tätä foorumia, mutta tuntuu että kaikki syö ihan hirveitä määriä ja en vaan saisi mahtumaan itseeni niin paljon esim. kasviksia. Kanasta tykkään tosi paljon ja sitä monesti teenkin ruuaksi, ja sen kaveriksi pilkon tomaattia ja kurkkua joskus salaattia. Mutta en oikein muuta.. jauheliha on hyvää mutten keksi siitä mitään ruokaa, mitä söisin jos mukaan ei lasketa koskenlaskijalla höystettyä mureketta :D + sitä paljon syömääni karkkia....

Niin, totta. Mä vaan oon nii ilonen että siitä hirveestä mätöstä pääsin tälle asteelle suht. helposti! Täytyy ettii lisää vinkkejä, kiitti sulle!:dance:

Ihmisen elimistö on ihmeellinen, se sopeutuu ja tottuu aika nopeasti vaikka mihin. Nyt alat vaan syömään enemmän ja kunnon, mahdollisimman puhdasta, ruokaa. Ei mene kuin pari viikkoa niin keho vetäsee sen helposti. Mutta tarvitset tosiaan kunnon ruokaa ja enemmän, muuten ei hyvä heilu etkä varmasti pääse tavoitteeseesi. Sun kokoinen tarvitsee semmoiset 1600 - 1800 kcal vähintäänkin. Eikä sitä juoksemista joka päivä kannata tehdä. Hölkkää vaikka joka toinen päivä ja tee 3 lihastreeniä viikossa, niin sillä pääsee jo pitkälle. Juo paljon vettä ja syö 3-4 h välein jotain. Eli elä laskea ruokaväliä yli 4 tunnin pituiseksi.

aamupala: kahvia rasvattomalla maidolla, ruisleipä + raejuustoa ja kurkkua päälle, puoli purkkia maitorahkaa ja siihen 1 persikka mehuliemessä (siis liemet kaadan pois). -> Lisää raejuustoa tai rahkaa reilusti.

välipala: fastin proteiinisuklaajuoma -> ok

lounas: nutrilett keitto 250kcal + ruisleipä raejuustolla ja kurkkua -> heivaa nuo nutriletit hiivattiin ja tee kunnon ruokaa, esim. itse keittoa, ruokaisaa salaattia ja sitten raejuustot sekaan

Päivällinen: smoothie ( maitorahkaa purkki, rasvatonta maitoa, marjoja tai hedelmiä) tai sitten joskus ihan kunnon ruokaa vähän... -> Eiku sitä kunnon ruokaa paljon. Eli treenin jälkeen se päivän pääateria ja ihan voit syödä kunnolla esim. wokkia kasviksista ja broilerista, jauhelihalla täytettyjä paprikoita, broileria ja uuniperunaa kasvisrahka täytteellä, keittoja raejuustolla jne jne.

Iltapala: smoothie jos en ole päivällisellä syönyt, tai pelkkä hedelmä, /marjoja maitorahkaaa.. -> smoothie tai rahka marjoilla ok.

Kiitos!

Paljon olisi hyvä lisätä esim rahkaa aamupalalle?
Entäs ruokasalaattiin? vähärasvaista vai ihan normi raejuustoa?

Entäs nää kotiruuat, voiko ne tehdä ihan normaali rasvalla vai öljyllä?

Mutta miltä kuulostaa tämmönen ruoka?

välipala, fastin proteiinisuklaajuoma

lounas, nutrilett keitto 250kcal + ruisleipä raejuustolla ja kurkkua

En ole ollenkaan diettaamisen asianruntija, mutta tyrkytän silti (tai ehkä juuri siksi) omaa näkemystäni.

Minusta nuo tuossa yllä eivät kuullosta ruualta lainkaan.
Kun kyseessä ole mikään bodarin tarkoituksellinen painon jojoilu, niin sinuna unohtaisin ajatuksien ns. laihdutuskuurista kokonaan (siltä tuollaiset nutrilettit vaikuttaa) ja yrittäisin yksinkertaisesti siirtyä vähitellen kohti terveempiä elämäntapoja ja luottaisin siihen, että silloin painokin putoaa, tosin vähitellen, mutta toisaalta muutos elämäntavoissa olisi pysyvä, jolloin ei tarvitse jatkossa taistella pitääkseen painon kurissa.

Vilkaise esim. Kaisa Jaakkolan blogia (Silläkin riskillä, että linkit tulkitaan mainoksisi)
esim. http://kaisajaakkola.fi/2013/01/mita-ruokakaupasta-kannattaa-ostaa/
http://reseptit.optimalperformance.fi/optimaalisen-ravinnon-periaatteet/

Mä en dieettaa, missään nimessä vaan yritän kohti terveellisempää ruokavaliota. Jos verrataan noita ruokia mun aiempiin ruokailuihin niin olen onnistunut. Mutta, toi nutrilett on väliaikaista ostan sitä aina jos on tarjouksessa koska se on hyvää ja täyttävää ja nopeaa ruokaa :) Syön myös kotiruokaa mutta vähän, ja yleensä se on tosi rasvaista jne... Haluaisin kiloja nopeasti pois, kesäksi kuntoon! ja siksi hidas painonpudottaminen ei ole kivaa, olen joskus niin saanut pois mutta palasin mässäilyyn kun tuloksia ei näkynyt mulla on siis tosi huono itsekuri.

Onko nykyinen ruokailuni siis lihottavaa? vai miksi se ei kannata?

Kysymys vielä, miten eroaa kananliha? tykkään valtavasti kanasta, etenkin broilerinkoivista. Kumpi on kannattavampaa syödä (terveellisempää) koipi vai rinta? vai suikaleet?

Kysymys vielä, miten eroaa kananliha? tykkään valtavasti kanasta, etenkin broilerinkoivista. Kumpi on kannattavampaa syödä (terveellisempää) koipi vai rinta? vai suikaleet?

Koivessa on paljon enemmän rasvaa kuin rintafileessä. Suikaleet yleisesti on tehty huonoista paloista jotka ei muuten menisi kaupaksi joten suosittelen että ostaa rintafielinä ja suikaloi itse veitsellä.

Kananliha on ihan eri makuista kuin broileri, kannattaa kyllä joskus testata :)

Mut mä en oo bodari :hyper:

Okei, no sit vielä yks! tonnikala, entäs kun rakastan tonnikalaa tomaattikastikkeessa? en voi sietää sitä vedessä tai öljyssä tai muissa mausteissa olevaa :(

Mä en dieettaa, missään nimessä vaan yritän kohti terveellisempää ruokavaliota. Jos verrataan noita ruokia mun aiempiin ruokailuihin niin olen onnistunut. Mutta, toi nutrilett on väliaikaista ostan sitä aina jos on tarjouksessa koska se on hyvää ja täyttävää ja nopeaa ruokaa :) Syön myös kotiruokaa mutta vähän, ja yleensä se on tosi rasvaista jne... Haluaisin kiloja nopeasti pois, kesäksi kuntoon! ja siksi hidas painonpudottaminen ei ole kivaa, olen joskus niin saanut pois mutta palasin mässäilyyn kun tuloksia ei näkynyt mulla on siis tosi huono itsekuri.

Onko nykyinen ruokailuni siis lihottavaa? vai miksi se ei kannata?

Nykyisessä ruokailussasi ei ole ruokaa nimeksikään. Nuo nutriletit on tarkoitettu erittäin ylipainoisille henkilöille eikä ne auta sinua oikeastaan yhtään kohti oikeasti terveellisempää ruokavaliota. Eli alat syömään ihan normaalia ruokaa vaikkapa jotenkin tähän tyyliin, ikääsi kun en tiedä niin nämä ovat vähän sinnepäin määriä nyt:

AAMUPALA: Kaurahiutaleita 45g, 100g raejuustoa, 100g marjoja tai mehukeittoa

LOUNAS: 125g broileria/naudanlihaa/kalaa, 25g raejuustoa, 200g vihanneksia ja 40g riisiä/pastaa

VÄLIPALA: Purkki maitorahkaa ja 100g pakastemarjoja

PÄIVÄLLINEN: 125g kanaa/naudanlihaa/kalaa, 40g pastaa/riisiä tai 180g perunaa, 200g vihanneksia/kasviksia, öljyä 5g

ILTAPALA: Purkki maitorahkaa tai 150g raejuustoa, 100g pakastemarjoja tai mehukeittoa, 10g leseitä (vehnä/kaura tms)

Treenien jälkeen voit ottaa palautusjuomaa, esim. 25g heraa ja 15g maltoa sekoiteltuna.

Ei tätäkään kannata orjallisesti noudatella, mutta runkoa siitä mihin lähteä viemään.

Täällä onkin hyviä vinkkejä jo annettu, mut viel muistutus, et niitä hyviä rasvojakin tarvitaan. Eli salaattiin tilkka öljyä ja vaikka vähän jotain siemeniä messiin (auringonkukansiemeniä, kurpitsansiemeniä, hampunsiemeniä, mistä sit ikinä tykkääkin) ja välipalaks tai rahkan sekaan vähän pähkinöitä/ manteleita. Siemenissä ja pähkinöissä/ manteleissa on paljon kaloreita, joten hirveesti niitä ei kannata vetää, jos haluaa pudottaa painoa, mut maltillisesti käytettynä ovat hyvä lisä.

oon 22.

Mutta ongelma on siinä etten tykkää kaurasta, rakastan rahkaa! se on niin hyvää eli en haluaisi pois sitä ruokavaliosta. Voisin syödä sitä vaikka joka aterialla :) ja en tykkää siemenistä ja pähkinöille olen allerginen. :(

Toisaalta, rakastan sitä tomaattitonnikalaa kamalasti, voisko tavan tonnikalan sekaan laittaa ketsuppia? onko parempi valinta kun tomaattitonnikala?

kiitos kullanarvoisista neuvoista jo mitä olette antanut :)

Rinta on parasta ! mutta paljon kalliinpaa. Rintaahan kaikki bodarit jyrsii ;)

Eikä se rinta itseasiassa ole edes kauheasti kalliimpaa jos laskee kilohintaa niin että ottaa koivista vain ne syötävät osat :)

- - - Updated - - -

oon 22.

Mutta ongelma on siinä etten tykkää kaurasta, rakastan rahkaa! se on niin hyvää eli en haluaisi pois sitä ruokavaliosta. Voisin syödä sitä vaikka joka aterialla :) ja en tykkää siemenistä ja pähkinöille olen allerginen. :(

Toisaalta, rakastan sitä tomaattitonnikalaa kamalasti, voisko tavan tonnikalan sekaan laittaa ketsuppia? onko parempi valinta kun tomaattitonnikala?

kiitos kullanarvoisista neuvoista jo mitä olette antanut :)

Niin, siksi sanoinkin että se on vain runko. Eli lähdet soveltelemaan sopivaan suuntaan. Jos on hirveästi asioita joista ei tykkää joutuu yleensä ottamaan enemmän itse selvää. Voithan sä syödä aamupalaksi vaikkapa 200g kasviksia, 100g marjoja ja 125g vaikkapa kalaa/kanaa/lihaakin :)

Hei, aloitin just laihduttamisen.

Mä en dieettaa, missään nimessä vaan yritän kohti terveellisempää ruokavaliota.
Öööh, nyt putosin kärryiltä. Etenkin kun ottaa otsikon huomioon. Eli siis oletko dieetillä vai et? Oma vastaukseni esittämääsi ruokavalioon oli siis siltä pohjalta, että nimen omaa olet dieetillä ja haluat pudottaa painoa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom