Haluan laihtua, miltä kuulostaa päivän ruokani?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jempula
  • Aloitettu Aloitettu
Tarkoittaa sitä että aloitin laihdutuksen, elämäntaparemontin, haluan muuttaa pysyvästi ruokavaliota ja tiputtaa painoa. En dieettaa, eli en pidä kurinomaista ruokavaliota ja käytä dieettiruokia säännöllisesti ja siihen tarkoitukseen että laihdun. :rolleyes:

Ja joo, toki on hankalaa jos olen nirso niin keksiä ruokia mut just siks mun on vaikea keksiä niitä ite ja syön siks just tollasta ruokaa mitä kirjoitin...

- - - Updated - - -

^ pääpointsi tässä on et pääsen tavoitepainooni suht nopeasti. Mutta se ei lopu siihen vaan jatkan terveellisen ruuan parissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tarkoittaa sitä että aloitin laihdutuksen, elämäntaparemontin, haluan muuttaa pysyvästi ruokavaliota ja tiputtaa painoa. En dieettaa, eli en pidä kurinomaista ruokavaliota ja käytä dieettiruokia säännöllisesti ja siihen tarkoitukseen että laihdun. :rolleyes:

EH? Kerrot esimerkissä syöväsi Nutrilet-keittoja mutta nyt kirjoitatkin että et käytä dieettiruokia säännöllisesti ja siihen tarkoitukseen että laihdut? Jos tavoitteesi on elämäntapojen muutos on ruokavalion korjaaminen niistä yksinään suurin ja merkittävin asia. Et kuitenkaan selkeästi sitä halua riittävästi kun useimpiin ehdotuksiin sulta tulee vastaukseksi aina selityksiä.

Ja joo, toki on hankalaa jos olen nirso niin keksiä ruokia mut just siks mun on vaikea keksiä niitä ite ja syön siks just tollasta ruokaa mitä kirjoitin...

^ pääpointsi tässä on et pääsen tavoitepainooni suht nopeasti. Mutta se ei lopu siihen vaan jatkan terveellisen ruuan parissa.

Elämäntapojen muutos on pitkä prosessi ja niin on myös painonpudotus. Nopeasti tiputettu paino, esim. juuri noilla nutrilet-valmisteilla jne. tuo sen painon erittäin nopeasti takaisin alkunumeroihin kun niiden käytön lopetat. Ei homma valitettavasti mene niin että aloitat vippaskonsteilal ja päätät korjata oikeasti tilanteen vasta myöhemmin. Kuten kirjoitin aiemmin on nuo ENE-valmisteet tarkoitettu pääasiassa erittäin ylipainoisille ihmisille, sulla ei sitä ongelmaa oikeasti noiden lukujen muodossa ole vaan ongelma on enemmänkin asenteessa ja halussa.

Mitään elämäntaparemonttia ei myöskään voi aloittaa niin että laitat heti kaikki uusiksi. Aloitat ensin korjaamalla yhden asian ja jatkat samalla tavalla aina viikon- parin välein. Ensimmäinen asia jolla pääset nyt liikkeelle on esim. se että alat syömään lounaalla ja päivällisellä oikeaa ruokaa.

^ Jos luet mun aiempia viestiä, mainitsin että ostan nutrilettejä silloin kun ne on tarjouksessa ja en keksi/jaksa väsätä normaaliruokaa, eli en käytä niitä laihdutus mielessä. Mutta ennemmin syön sellaisen kun vaikka hampparin. Ja anteeksi jos vaikutin siltä ettei mulle mikään kelpaa, kirjoitustyyli on vaikea ilmaista mitä tarkoittaa, en todellakaan skippaa ehdotuksianne.
Ja kyllä prosessi on pitkä jne, mutta sanoinkin että haluaisin nopeasti tuloksia, tosin tiedän et se ei oo mahollista, tai ei ainakaa pysyvästi ja se nyt ei siis oo tavote.

Sori ylipäätään kun kysyin neuvoa täältä, tarkotus ei ollu kuulla haukkuja ja epäilyjä vaan tarkoitukseni oli saada vinkkejä miltä ruokavalioni nyt kuulostaa olenko oikealla tiellä. Ja lopuksi, kyllä syön oikeaa ruokaa. Tänäänkin söin seitiä ja 3 juuston kermakastiketta ja yhden perunan ja keitettyjä vihanneksi puoli lautasellista.

Kiitos ja anteeksi neuvoistanne.

Sori ylipäätään kun kysyin neuvoa täältä, tarkotus ei ollu kuulla haukkuja ja epäilyjä vaan tarkoitukseni oli saada vinkkejä miltä ruokavalioni nyt kuulostaa olenko oikealla tiellä. Ja lopuksi, kyllä syön oikeaa ruokaa. Tänäänkin söin seitiä ja 3 juuston kermakastiketta ja yhden perunan ja keitettyjä vihanneksi puoli lautasellista.

On myös opittava kestämään kritiikkiä. Itse kysyit mielipidettä ja kun niitä annetaan ne on haukkua? Jos laitat kysymyksen ja siihen listan ruuista joita et kuitenkaan keskimäärin syö jokapäivä niin miten ajattelet että sitä voidaan korjata? Knnattaa kysyä mutta myös kuunnella nöyrästi, se on sitä muutosta ja oppimista.

Toki olet oikealla tiellä kun haluat muuttaa asioita ja selkeästi hyvää on se että haluat korvata hampurilaisen, se että vaijtoehdot on nutrilett-valmiste tai hampurilainen on ihan ääripäät. Eli opettele alkuun nyt syömään lounaalla ja päivällisellä kunnollista oikeaa ruokaa niin että ruuasta. Tulee aina proteiinia se 30g per ateria, rasvaa hitusen ja hiilarit fiksuista valinnoista ja sen että kasviksia on ruokavaliossa ainakin päivittäin se 400-500g.

Sori ylipäätään kun kysyin neuvoa täältä, tarkotus ei ollu kuulla haukkuja ja epäilyjä vaan tarkoitukseni oli saada vinkkejä miltä ruokavalioni nyt kuulostaa olenko oikealla tiellä.

Älä suotta hermostu, kyllä ihan oikeasti koitetaan neuvoa, mutta kuten itse sanoit "kirjoitustyyli on vaikea ilmaista mitä tarkoittaa" eli väärinkäsityksiä tulee. Ei sinua haukuttu, vaan tuota ruokavaliota, johon itse pyysit kommentteja. En usko että kukaan halusi tahallaan mieltäsi pahoittaa.

pääpointsi tässä on et pääsen tavoitepainooni suht nopeasti. Mutta se ei lopu siihen vaan jatkan terveellisen ruuan parissa.

Haluaisin kiloja nopeasti pois, kesäksi kuntoon! ja siksi hidas painonpudottaminen ei ole kivaa, olen joskus niin saanut pois mutta palasin mässäilyyn kun tuloksia ei näkynyt mulla on siis tosi huono itsekuri.

Olet tehnyt jo parannuksia entiseen karkin ja pitsan syöntiin, hienoa!
Nyt vaan mietit mikä vinkeistä sopii sulle parhaiten ja otat seuraavan askeleen (ja 3-4 viikon päästä taas seuraavan).

Mainitsit "kesäksi kuntoon", eli eihän sinulla edes ole mikään kiire, jotain 5 kuukautta aikaa.
Tervelliset elämäntavat tuottavat tuossa ajassa jo hyvää tulosta.
Nyt menee arvailuksi, mutta luokka kilo kuukaudessa ilman erikoisia laihdutuskuureja (onko suunnilleen oikea kokoluokka?).
Ja ajatushan on, että et kun totut terveelliseen ruokaan, niin itsekuria ei (juurikaan) enää tarvita.

Onko nykyinen ruokailuni siis lihottavaa? vai miksi se ei kannata?

En edelleenkkän ole asiantuntija, mutta minusta se ei näyttänyt lihottavalta, vaan epäterveelliseltä.

Joo, anteeks. Mua vaan rupes ärsyttää se että jokainen kommentoi tyyliin miksi dieettaat jne, kun kirjoitin jo alkuun että en todellakaan käytä nutria ainoana ruokana vaan sillon tällöin. Koska syöny myös normaaliruokaa, ehdottomasti. Kestän kyllä kritiikkiä, mutta en turhaa sanomista, jos ei tekstejäni lueta alusta saakka ja sisältöä ymmäretä niin se suututtaa jos kommentoidaan asiattomuuksia. Mutta kiitos edelleen neuvoistanne, ne on kullanarvoisia! :)

Ja kyllä, kesään mennessä haluan painoa pudottaa ja toiveina ois päästä bikineihin :( siksi tarvitsenkin apua ruokavalion kokoamisessa..

Miltä tämä kuullostaa?

aamupala, kahvia ja ruisleipä raejuustolla ja kurkulla + puoli purkkia maitorahkaa ja persikka

lounas, seitiä + ruokakermakastike (vähärasvainen 10%), yksi peruna, puoli lautasellista keitettyjä vihanneksia, ruisleipä ja raejuusto ja kurkku. Lasi rasvatonta maitoa.

Päivällinen oli smoothie (mansikoita + puoli purkkia maitorahkaa + vadelmia) rasvatonta maitoa (ei maistunut ruoka ruoka...)

Iltapalaksi ajattelin ottaa teetä ja hedelmän...

Neuvoja?

voisko joku viisaampi sanoa jotain minun ruokavaliosta laihdutukseen.

painan 105kg pituutta 187 lihasta kyllä reilusti enemmän kuin läsää.

aamupala: ruisleipä kinkulla ja juustolla, 250g rasvatonta rahkaa ja 2.5dl maitoa.

lounas koulussa: puolikas ruisleipä, vähän salaattia, noin 150-200g päivän ruokaa + lasi maitoa ja vettä.

salin jälkeen: 1dl wheyn 80 minttusuklaata veteen.

päivällinen: 3 kananmunaa 2 keltuaista pois ja lihaa, kanaa tai maitorahkaa.

iltapala: 3 kananmunaa ja lasi maitoa.

salilla käyn 3krt viikkoon ja 2-3 krt lenkillä vaihdellen hiit ja 30-40min lenkkiä

sen haluaisin tietää että tarvitseeko tosta lisätä/ vähentää jotain ruokia.

kiitos jo etukäteen vastauksista

sen haluaisin tietää että tarvitseeko tosta lisätä/ vähentää jotain ruokia.
Oot sen verran kookas kaveri, että pystyt kyllä syömään enemmän sapuskaa myös dieetillä ja silti laihdut hyvää tahtia. Lisää nyt ainakin kasviksia ja marjoja ruokavalioosi. Maitoa voisi vähentää ja lisätä vaikka rahkaa.

juu lisään vaikka rahkan sekaan mansikoita tai mustikoita. ja ehkä voisin koittaa tota ketjun alottajan smoothietakin

hedelmiä syön kans mut aika epäsäännöllisesti.

eli voinko lisätä myös 1 pienen aterian päivään?

juu lisään vaikka rahkan sekaan mansikoita tai mustikoita. ja ehkä voisin koittaa tota ketjun alottajan smoothietakin

hedelmiä syön kans mut aika epäsäännöllisesti.

eli voinko lisätä myös 1 pienen aterian päivään?
Jos vaikka laittaisit edes suuntaa-antavat määrät kalorilaskuriin niin olisi helpompi hahmottaa. Mutta näyttää syömisesi melko vähäisiltä joten sanoisin että helpolla pystyt syömään ylimäärisen isommankin aterian. Ja joidenkin marjojen lisääminen rahkaan smoothien muodossa on lähes merkityksetöntä, koska esimerkiksi mansikoista suurin osa on vettä ja hiilaria ihan minimaalisesti.

Voisit kyllä syödä tuossa illallisella ihan kunnon ruuan. Kasviksia ja lihaa painottaen. Protskua saat varmasti ihan hyvin (riippuen mikä tuo lounas on), kaloreita voisi tulla aika reilustikin enemmän ja niitä kasviksia, juureksia, marjoja että saisit kuituja ja muita hyödyllisiä vitamiinejä jne.

Voisit kyllä syödä tuossa illallisella ihan kunnon ruuan. Kasviksia ja lihaa painottaen. Protskua saat varmasti ihan hyvin (riippuen mikä tuo lounas on), kaloreita voisi tulla aika reilustikin enemmän ja niitä kasviksia, juureksia, marjoja että saisit kuituja ja muita hyödyllisiä vitamiinejä jne.

juu nyt syön multi tabseja ja magnesiumia.

lounas on perus kouluruoka ja siellä otan esim 1 ison perunan ja lihaa/kanaa/kalaa

yleensä oon ollu aika nirso noitte kasviste suhteen kerran jopa oksentanu ku maistoin tomaattia, muitten kasvisten kanssa sit sitä ei oo ollu :D
mutta, voisin jotain kasviksia sunmuuta ruvetat lisäilemän pikku hiljaa + mustikoita maitorahkan sekaan.

Tällaiseksi keskusteluilla on täällä valitettavasti tapana mennä, älä turhaan pahoita mieltäsi. :)

Voisit vaihtaaa tuon aloitusviestisi Nutrilett-keiton kanasalaattiin ja päivällisellä syödä sitä tonnikalaa tomaattikastikkeessa ja smoothien viimeisellä aterialla. Uskon, että pääset tavoitteeseesi ja pidemmällekin, vaikka matka onkin pitkä. Tuon pituiselle naiselle ihannepaino on kuitenkin alle 50.

Kiitos Vastizz! Kanasalaatti kuulostaakin hyvältä. :)

Mutta että alle 50? oikeesti? :O jos tälläistä ruokavaliota jatkan niin uskoisitteko että kesään mennessä saisin kiloja reippaasti pois? alle 60 :) ? tietysti se on varmaan yksilöllistä, mutta jotain suunta antavaa neuvoa.

Tuon pituiselle naiselle ihannepaino on kuitenkin alle 50.
Voi kristus mitä paskapuhetta. Ei tarvii kuule kovin kummoiset lihakset olla että 160 cm nainen näyttäisi ihanteelliselta alle 50 kg:isena. Jos vähäänkään on salilla käyty ja treenataan kunnolla.

^jos ihanteena on näyttää lihaksettomalta minihuippismallilta, ihannepaino tosiaan on alle 50 kg. Mä halusin nuorempana painaa 47 kg (163 cm) ja painoinkin hetkenaikaa, nestepaaston jälkeen. Liikuntana vain kävelylenkit. En suosittele :wtf:

Kiitos Vastizz! Kanasalaatti kuulostaakin hyvältä. :)

Mutta että alle 50? oikeesti? :O jos tälläistä ruokavaliota jatkan niin uskoisitteko että kesään mennessä saisin kiloja reippaasti pois? alle 60 :) ? tietysti se on varmaan yksilöllistä, mutta jotain suunta antavaa neuvoa.

No ei todellakaan. 50 kiloa tuolla mitalla on BMI-taulukossakin aivan ala-rajalla, 55 kiloa on aika lähellä keskiosaa normaalipainosta joten se on kyllä se mihin pitäisi tavoitella. Jos vähääkään enemmän on lihaksia niin voidaan mennä BMI-taulukoissakin hyvin ylärajoille tai ylikin. Eli kyllä 50kiloa on sun mittaiselle aika kaukana optimaalisesta painosta, eli pidä tähtäimessä tuo oma 55 kiloasi vain :)

Tuon pituiselle naiselle ihannepaino on kuitenkin alle 50.

Jokaisella toki omat ihanteensa:
nicole-richie-skinny.jpg

Nojoo, vittuako minä tiedän naisten painoista. 160cm kuulosti vain aika lyhyeltä ja 55kg aika peruspainolta pidemmällekin naiselle.

Huh, ei mun tavote tosiaan oo tuon kuvanmukainen luuranko :D haluan vain jenkkakahvat ja mahamakkaran pois että kehtais bikinit päälle pukea. :) Eli se 55 kuulostaisi jo terveeltä.. Nyt kahden viikon aikana olen saanut tiputettua 2 kiloa, en tiedä onko se hyvä vai huono asia, siis et onko tahti oikea.. varmaan nestettä onkin suurinosa, mutta olen tyytyväinen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom