Halpaa protskua

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Trekkaripoika
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mike sanoi:
Forumihan pysyy forumina edelleen. On kuitenkin ollut vuosien varrella semmoista piilomainontaa, että aina pitää vähän tarkkana olla...

Joo, tollaset törkeet väärinkäytökset tietty pois. Rajalle paras paikka on siinä, kun postaaja alkaa tavoittelemaan itselleen kaupallista hyötyä. Mutta tätä kun ei vaan loppupeleis voi koskaan tietää 100-varmasti, niin täytyy mennä mutulla. Ja se on sit jo lähellä arpapeliä. Vaikiaa, vaikiaa..

Mike sanoi:
Jotenkin on kummallista, ettei iso kauppapaikka kelpaa kaikille merkeille. Pakkotoisto voi tosi hyvin kauppana ja forumina. Liikevaihto kasvaa ja forumi turpoaa. Kunnianhimo vain ajaa eteenpäin, olemmekin imeneet rankasti nettimyyntiä muilta firmoilta, tämän olen kuullut ihan isommalta valmistajalta.
Oon muuten ite miettiny samaa että missä vika kun ei Pakkiksen kanssa voi tehdä yhteistyötä. Taitaa vaan lisäravinnebisneksen pien hiekkalaatikko olla niin täynnä kateelista porukkaa että se hankaloitaa toimintaa.
On hienoa että Suomen kokoisessa maassa joku pystyy veistämään leipää tälläsellä alalla. Tahtoo vain olla niin että tätä maata ei ole suunnitellu pientä yrittäjää varten. Toivon että Pakkotoisto OY jatkaa kasvua linjastaan tinkimättä. Jokupäivä voin tuoda jälkikasvuani Helsinkiin "Niin ne ajat muuttuu, ennen tätä pakkotoiston kaupaa ja kuntokeskusta tässä kohdassa oli semmonen tavaratalo nimeltään Itäkeskus"..."mutta se oli paljon pienempi" ;)

Waltteri sanoi:
Jokupäivä voin tuoda jälkikasvuani Helsinkiin "Niin ne ajat muuttuu, ennen tätä pakkotoiston kaupaa ja kuntokeskusta tässä kohdassa oli semmonen tavaratalo nimeltään Itäkeskus"..."mutta se oli paljon pienempi" ;)

:0:

:hyper: :hyper: :hyper: :thumbs:

123jippo sanoi:
Onko tässä nyt sitten jatkossa ainoa oikea tapa keskustella hyvistä tuotteista pakkiksella?
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=505798#post505798

Jää tarinat aika lyhyiksi jos ei enää muista tuotteista saa puhua reilusti ja puolueettomasti. :david:
Ei, vai pitäiskö asian olla niin, että kaikista muista merkeistä saa keskustella, mutta itse omistaja ei missään nimessä saa tarjota omia tuotteitaan?
Muista merkeistä saa keskustella vallan hyvin, mutta tuommoinen ylimenevä mainostaminen on siinä ja siinä.

123jippo sanoi:
Onko tässä nyt sitten jatkossa ainoa oikea tapa keskustella hyvistä tuotteista pakkiksella?
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?p=505798#post505798

Jää tarinat aika lyhyiksi jos ei enää muista tuotteista saa puhua reilusti ja puolueettomasti. :david:

Ja onkos se nyt sitte myös Miken vika jos ei kukaan muu oo ehottanut mitään muuta merkkiä???
Ihan kuin koitettasi väkisin syylistää Mikeä siitä että koittaa tehdä bisnestä omissa "tiloissaan".

Mike sanoi:
Ei, vai pitäiskö asian olla niin, että kaikista muista merkeistä saa keskustella, mutta itse omistaja ei missään nimessä saa tarjota omia tuotteitaan?
Muista merkeistä saa keskustella vallan hyvin, mutta tuommoinen ylimenevä mainostaminen on siinä ja siinä.

Hyvä että saadaan vielä puhua muistakin tuotteista. Nyt olisi hyvä jos vielä tietäisi ihan tarkasti mitä saa puhua muista tuotteista tai niitä myyvistä yrityksistä. Itse olen ollut tähän saakka siinä uskossa että aika vapaasti saa puhua mutta suoria linkkejä ei saa laittaa firmoihin. Olisin nimittäin itsekin voinut ihan hyvässä tarkoituksessa voinut aivan hyvin kirjoittaa Iivilin kaltaisen mailin asiasta. Nyt ymmärrän että muiden merkkien suosittelu ei ole tietysti toivottavaa koska vastaavia tuotteita saa myös pakkiksen uudesta kaupasta. Mutta miten ne säänöt nyt sitten menee jatkossa:

Saa mainita:
-Tuotteen nimen
-Kokemukset ja ominaisuudet
-Hinnan

Ei saa mainita:
-Myyjää
-Liiallista kilpailevan tuotteen ylistämistä
-Netti osoitteita

Entä ne tuotteet joita vastaaviakaan ei saa pakkikselta? Saako niitä ylistää maasta taivaaseen vapaasti?

Edit: Eipäs nyt koiteta liotsoa mitään höpöjuttuja. Ei tässä ketään syyllistetä yhtään mistään. En näe Miken toiminnassa mitään ongelmaa. Yritän vain selventää asiaa itselleni, jotta jatkossa ei kirjoittelisi sopimattomia.

Edit2: Ei silti pidä kuvitella että mitenkään pitäisin siitä että kaikista asioista ei saa puhua. ;)

:offtopic: Ei nyt herneitä nenään eikä maissejakaan, mutta ihan näin ystävälliseen ja asialliseen sävyyn haluaisin kysyä, missä menee (ylimenevän) mainostamisen raja? Esim. mimmipuolella kyselee aloittelija protskuista, ja Mike on näemmä ehtinyt siihen jo vastatakin - saako esim. sanoa, että "itse olen käyttänyt proteiinia x ja maltoa y, joskus myös kreatiinia z, minusta ne ovat hyviä ja hyvänmakuisia tuotteita, edullisiakin", vai onko tämäkin jo ylimenevää mainontaa? terv. nimim. tietämätön vippi :confused:

Toki on ymmärrettävää, että koska Pakkotoisto Oy on liikeyritys, ei ole sen intressien mukaista, että muita tuotteita kovin avoimesti Pakkiksen palstoilla mainostetaan. Sääntöjen tarkennus tässä asiassa olisi nyt kuitenkin allekirjoittaneen (ja ilmeisesti aika monen muunkin) mielestä tarpeen, jotta tahattomilta ylilyönneiltä ja tarpeettomalta suukovulta vältyttäisiin.

EDIT: Hyvä posti 123jipolta, allekirjoitan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mike sanoi:
On myös tapahtunut semmoista, että eräskin käyttäjä jäi kiinni rysän päältä kun haki sanalla Wrange viestejä ja nosti jeesuksen vanhoja tredejä ylös kehumalla tuotteita. Tästä oli oikein screenshotti.
Hahaha, toi oli kyllä klassikko. Ei ollut jannulla siinä vaiheessa hirveästi puolusteltavaa. :lol2:

Gillyanne sanoi:
missä menee (ylimenevän) mainostamisen raja?

Sääntöjen tarkennus tässä asiassa olisi nyt kuitenkin allekirjoittaneen (ja ilmeisesti aika monen muunkin) mielestä tarpeen, jotta tahattomilta ylilyönneiltä ja tarpeettomalta suukovulta vältyttäisiin.

Samaa mieltä. Ainakin minä kaipaisin (tämän viestiketjun luettuani) esim. joitain nyrkkisääntöjä ylläpidon taholta sellaisista asioista, joita ei sallita/hyvällä katsota kirjoituksissa (vai onko sellaisia kasattu jo jonnekin päin forumia?).

No kyllähän tuo Iivilin viesti jo menee rajan ylitse. Tuohan on selkeetä mainostamista. Kerrotaan tuotetarjouksista ja mistä saa. Jos nyt joku sanoo että "se ja se on hyvää", niin fine. Tuommoinen että osta Wrangelta, saat edullisesti kun tilaat 5 purkkia ja saat vielä t-paidan kaupan päälle, on jo vähän liikaa.

Eli onko tuo siis ymmärrettävissä niin, ettei muiden lisäravinnekauppojen nimiä saa tästä eteenpäin enää mainita? Anteeksi jankuttaminen, mutta haluan nyt oikeasti saada selvyyden tähän asiaan, kun kerran aloitin.

Menee ehkä semantiikkaan, mutta missä menee Pakkiksella suosittelun ja mainostamisen välinen raja? Onko siis sallittua sanoa, että tuote x on edullista, hyvänmakuista ja laadukasta? Aikaisemmin ymmärtääkseni saattoi myös mainita sen, kuka ko. tuotetta myy - ovatko säännöt siis sen osalta muuttuneet? Linkityskieltohan on ollut jo pitkään, siitä ei mitään epäselvyyttä kellään liene. Ja en nyt siis halua vastausta tyyliin "se ja se nyt ainakin on selkeää mainostamista ja epäsopivaa", vaan selkeät ja yksiselitteiset säännöt, joissa ei tulkinnanvaraa ole. Sellaiset voisi vaikka laittaa stickyksi treeni ja ravinto- ja aloittelijoiden osastoille, jotta tämän ketjun kaltaisilta väännöiltä tulevaisuudessa vältyttäisiin, nämä kun tuskin kenenkään etua palvelevat...?

Edellenkin, ei herneitä nenään puolin eikä toisin. En minä näitä vittuillakseni kysele, vaan ihan silkkaa uteliaisuuttani/tietämättömyyttäni. :piis:

OK, eli siis vanhoilla säännöillä mennään, hyvä niin ja asia sitä myöten selvä. Yhden lauseen kuitenkin vielä irroitan tuosta vastauksestasi:

Mike sanoi:
Tuossa annetaan selkeesti ymmärtää, mistä kannattaa ostaa ja miksi.

Tämä voi nyt oikeasti kuulostaa pilkunnussinnalta (se ei tosin kylläkään ole tarkoitus), mutta eikö jo se, jos mainitsee kaupan nimen ("tuote xxxxx on mielestäni hyvää ja halpaa ja itse ostin sitä liikkeestä zzzzz/liike zzzzz sitä ainakin Helsingissä/Treella/whatever myy") anna selkeästi ymmärtää, että liikkeestä zzzzz sitä myös kannattaa kirjoittajan mielestä ostaa...? Äääh, kuten todettua semantiikkaan ja hiustenhalkomiseen taisi mennä, mutta minkäs kielitieteilijä itselleen voi :D

EDIT: Lisäänpä vielä sen, että itse olen tässä vuosien varrella kehunut täällä useitakin tuotemerkkejä, ja varmasti tulen tekemään niin vastakin, mutta minkäänlaista taloudellista intressiä, edes välillistä, näihin tuotemerkkeihin ei minulla liity. Ja uskon, että tämä pitää paikkansa aika monen kohdalla, jotka täällä eri merkkejä (siis muita kuin Pakkisshopin) kehuvat/suosittelevat. Tietenkin, jos kyse on selkeästä taloudellisesta intressistä ja sitä myöten todellisesta mainostamisesta, niin tottakai silloin asiaan saa puuttua voimakkaastikin, bisnes on bisnestä kuitenkin kuten jokainen varmasti ymmärtää. :piis:

Kun kerran Pakkiksen, firman, sivuilla ollaan ja tuoterepusta löytyy proteiinia ja maltoa sun muuta niin voidaan kai hyvällä(kin) omalla tunnolla kehottaa kyselijää Pakkiksen kauppaan ostoksille. Näin koska ei mikään muukaan lafka myy mitään uutta ja mullistavaa ylivertaista taikajauhetta Ameriikaasta. Eli melkein samaa paskaa :eek: kaikilla eri paketissa.

Massamaster sanoi:
Kun kerran Pakkiksen, firman, sivuilla ollaan ja tuoterepusta löytyy proteiinia ja maltoa sun muuta niin voidaan kai hyvällä(kin) omalla tunnolla kehottaa kyselijää Pakkiksen kauppaan ostoksille. Näin koska ei mikään muukaan lafka myy mitään uutta ja mullistavaa ylivertaista taikajauhetta Ameriikaasta. Eli melkein samaa paskaa :eek: kaikilla eri paketissa.

En tiedä, oliko tämä minulle suunnattu kommentti...? Tottakai voidaan kehottaa Pakkisshoppiin, ei kai se tässä se pointti ollutkaan. Vaan se, että hyviä ja edullisia tuotteita myyvät myös muut kuin Pakkotoisto Oy, ja veikkaan että suurin osa Pakkislaisista ostaa lisäravinteensa niin tällä hetkellä kuin tulevaisuudessakin syystä tai toisesta muualta kuin Pakkisshopista. Vaikkapa siksi, että saa halvemmalla, tai että omaa lempimerkkiä ei Pakkiksen kaupasta löydy. Se, mistä tässä nyt keskustelua käydään, on se, missä määrin näitä muita tuotteita saa näillä sivuilla kehua/suositella, saako liikkeen nimen mainita jne.

Minulla ei ole mitään tarvetta dissata Pakkisshoppia, vaikka itse ostankin lisäravinteeni toiselta taholta - tuotevalikoimahan Pakkiksella on laaja ja laadukas, ja ymmärtääkseni myytävänä on sellaisiakin merkkejä, joita ei muualta Suomesta saa (eikös Prolab ainakin ole tällainen?). Mutta mielestäni käyttäjien etuja palvelee parhaiten se, että myös muista merkeistä saa vapaasti keskustella ja kokemuksia jakaa, ja tässä uskon myös Pakkotoisto Oy:n osakkaiden olevan samaa mieltä - näiden keskustelujen perusteella jokainen käyttäjä voi sitten itse tehdä itselleen parhaan ratkaisun. :piis:

Gillyanne sanoi:
Vaikkapa siksi, että saa halvemmalla, tai että omaa lempimerkkiä ei Pakkiksen kaupasta löydy.

Hinta vaikuttaa ainakin itselläni erittäin paljon ostopäätökseen ja tällähetkellä ostokset pakkotoisto-shopista ovat jääneet juuri tästä syystä vähemmälle. Toivottavasti kauppaan saadaan halvempiakin tuotemerkkejä tulevaisuudessa.

Laffer sanoi:
Hinta vaikuttaa ainakin itselläni erittäin paljon ostopäätökseen ja tällähetkellä ostokset pakkotoisto-shopista ovat jääneet juuri tästä syystä vähemmälle. Toivottavasti kauppaan saadaan halvempiakin tuotemerkkejä tulevaisuudessa.
Erittäin ikävää tämmöistä lukea. Mikä sitten on halpaa ja mikä liian kallista Pakkiksen kaupassa? 5€ postimaksut ja joku Whey1, ei kauhean kallista voi olla. Hintaa tuijotetaan kovin usein, ei sisältöä. Jos otamme 10€ maksavan heran kauppaan, niin voisin olla melko varma, että sanottaisiin "tuo myy 9,90€ ja antaa 65€ ylittävästä postimaksut anteeksi, sitäpaitsi pakkiksen hera vaahtoaa ja maistuu kakalle".

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom