halpaa perusprotskua?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mxm
  • Aloitettu Aloitettu
ringside sanoi:
Okei, okei, opiskelijoilla on tiukkaa, eli väitteeni kohdistukoon vain duunareihin.

Tämäkin on vähän siinä, että onko sittenkään.

Muistan erään ylioppilaslehden jutun siitä, kuinka opintotuki ei riitä mihinkään ja että viikonloppuisin voi käyttää vain 2.60 e ateriaan. Perusopiskelijan budjetti oli ilmeisesti kasattu jonkunlaisella kyselyllä, ja Olli Opiskelija kulautti kuussa kurkusta alas 70 eurolla mallasjuomaa.

Ja sitten vielä vingutaan kun ei ole varaa syödä. :jahas:

edit:

Loppupeleissähän kyse on siitä, että mihin haluaa rahansa käyttää.

Itse en silti tulevana opiskelijana laittanut nimeäni opintotuen korottamista vaativaan adressiin.

Eläkööt viinalla, jos ei riitä lihaan raha.

edit2: Anteeksi avautuminen. :nolo:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
"Halvin proetiini on varmasti ostaa 20kg säkki maitojauhetta, mutta pahin sivari on siinä on se rasvan määrä, joten en suositele kuin lihotuskuurille. Maitojauhe on edullisempaa mitä maito ja selvästi, maitojauhe on tehty ylijäämä maidosta, mitä meijerit ei saa myytyä. Ja tämä ei ole suositus."

Mielenkiiiiintoista.
Löysinpä tällaisen linkin : http://www.ktl.fi/fineli/c672.html

Tuossa ei olisi rasvaa kuin 1g/100g. Eli vähemmän kuin monessa proteiinijauheessa.
Muutenki koostumus ois ihan jees, hiilareita vaan aika paljo....Mutta jos hinta on pohjalukemissa, niin miksei tollastaki vois ostaa, sais ainakin hyvää kaseiinia.

rollerghost sanoi:
Mielenkiiiiintoista.
Löysinpä tällaisen linkin : http://www.ktl.fi/fineli/c672.html

Tuossa ei olisi rasvaa kuin 1g/100g. Eli vähemmän kuin monessa proteiinijauheessa.
Muutenki koostumus ois ihan jees, hiilareita vaan aika paljo....Mutta jos hinta on pohjalukemissa, niin miksei tollastaki vois ostaa, sais ainakin hyvää kaseiinia.

En tiedä, mutta tuo 51g hiilihydraattia on tossa pelkkää laktoosia. Vatsaherkkäiset tarkkana.

ringside sanoi:
Yhden perjantain kun menee baarin sijasta salille, niin sillä säästöllä saa jo säkin Suomen kalleinta protskua. Emmä tajua, monet voi pistää 25 egee neljässä päivässä röökiin ja inisee samassa lauseessa jostain protskun hinnoista. Summa summarum: Mun mielestä kilo vitun kallista proteiinia on naurettavan vähän ihmisen kuukausimenoista. Okei, okei, opiskelijoilla on tiukkaa, eli väitteeni kohdistukoon vain duunareihin.

Aamen! Ja tähän kun lisätään vielä kuppilareissut, jotka imasee vähintään sen 50 egee per kerta niin saa jo luksussalille salikortinkin. Ei kaikki opiskelijat näin tee, mutta mitä on seurannut ja omaa opiskelijaelämää muistelee niin aika pitkälle se näin meni.

Löysin yhden maitojauhehinnan. Hinta oli 41,60 eur/20kg. Kyseessä oli kyllä rasvainen ja vitaminoitu versio. Mua ainakin pieretettäisi tuo laktosin määrä... :hyper: Saattaa olla, että tuo on tehty jauheeksi ennen pasterointioa??? Joten maha voi kestää paremmin?

Timba79 sanoi:
Aamen! Ja tähän kun lisätään vielä kuppilareissut, jotka imasee vähintään sen 50 egee per kerta niin saa jo luksussalille salikortinkin. Ei kaikki opiskelijat näin tee, mutta mitä on seurannut ja omaa opiskelijaelämää muistelee niin aika pitkälle se näin meni.

Tää on niin kypsyttävää, kun aina jauhetaan juopoista opiskelijoista ja yleistetään. Ihan sama kuin sanoisin, että kaikki suomalaiset naiset on juoppoja huoria. Varmaan ihan yhtä paikkansapitävä väite. Mun tuttavapiirissä on suurin osa opiskelijoita, ja näistä on puolet lähes absolutisteja ja loput ottaa pari kolme kaljaa silloin tällöin. Himoalkoholisteja en tunne yhtään. Mä en tiedä missä humanisti-hippitieteellisessä tiedekunnassa ne kaikki juopot pesii, mutta meillä ei kenelläkään ole varaa eikä kiinnostusta ryypätä.

Ja sitten toi proteiinin hintakysymys on riippuvainen kulutuksen määrästä. Jos proteiinia menee 5kg kuukaudessa niin kuin mulla, niin koitan kyllä ostaa halvinta kamaa mitä löytyy. Kun valmistun niin tulen tekemään saman vaikka tienaisin miljoona euroa kuukaudessa. Ei mielestäni mitään järkeä tunkea 100€/kk proteiiniin kun saman määrän saa 50-60€:llakin. Ehkä sitä on vaan oppinut säästäväiseksi useamman vuoden penninvenyttämisen myötä, mutta joka tapauksessa samalla linjalla aion jatkaa tuloista riippumatta.

edelbrock sanoi:
Ja sitten toi proteiinin hintakysymys on riippuvainen kulutuksen määrästä. Jos proteiinia menee 5kg kuukaudessa niin kuin mulla, niin koitan kyllä ostaa halvinta kamaa mitä löytyy. Kun valmistun niin tulen tekemään saman vaikka tienaisin miljoona euroa kuukaudessa. Ei mielestäni mitään järkeä tunkea 100€/kk proteiiniin kun saman määrän saa 50-60€:llakin. Ehkä sitä on vaan oppinut säästäväiseksi useamman vuoden penninvenyttämisen myötä, mutta joka tapauksessa samalla linjalla aion jatkaa tuloista riippumatta.

Siis sä vedät pelkkänä jauheena 167 grammaa protskua vuorokaudessa? Huh, huh...Paljon sun kokonaisprotskut on, jos saan udella?

ringside sanoi:
Siis sä vedät pelkkänä jauheena 167 grammaa protskua vuorokaudessa? Huh, huh...Paljon sun kokonaisprotskut on, jos saan udella?

Heittelee välillä 250-350g, riippuen treeneistä ym. muista tekijöistä. En ole jaksanut mitään mittailla enää vuosikausiin, joten noi on lonkalta heitettyjä arvioita. Hiilarit saa mun kropan keräämään tajuttomat määrät rasvaa, joten ruokavalio on siitä syystä ollut aina proteiinipainotteinen. Makroravinteet jakautuu varmaan suunnilleen 50/30/20 proteiinin, hiilarin ja rasvan suhteen.

5kg kuukaudessa jauhoja kuitenkin menee, kun ostan aina 5kg:n pöntön heraa ja se katoaa kitusiin aika lailla siinä kuukaudessa. Joskus saattaa tosin mennä 5 viikkoa yhdellä pöntöllä. Sitten tulee vielä ton lisäksi käytettyä illalla kaseiinia, mutta sen määrät on sen verran pieniä ettei ne kauheasti kokonaisproteiinimääriä heilauttele.

ringside sanoi:
Yhden perjantain kun menee baarin sijasta salille, niin sillä säästöllä saa jo säkin Suomen kalleinta protskua. Emmä tajua, monet voi pistää 25 egee neljässä päivässä röökiin ja inisee samassa lauseessa jostain protskun hinnoista. Summa summarum: Mun mielestä kilo vitun kallista proteiinia on naurettavan vähän ihmisen kuukausimenoista. Okei, okei, opiskelijoilla on tiukkaa, eli väitteeni kohdistukoon vain duunareihin.

Niin totta. Tämä ravintolavertaus on kulunut mutta osuu ainakin allekirjoittaneella niin pahasti nilkkaan ettei tosikaan. Viime vuonna noita 100€ ravintolakeikkoja tuli minulle aivan liian monta. Proteiinia ostin, olisiko ollut kaksi kertaa, yhteensä 9kg, jotain > 200€. Ei juuri mitään kokonaisuutta ajatellen.

Mutta ei tuo silti tarkoita etteikö olisi järkevää katsoa hieman hintoja ja kulutustaan kautta linjan. Protskut voivat olla yksi juttu jolla voi kuluihinsa vaikuttaa.

Itse mietin lähinnä että asunko jatkossakin pitkän työmatkan päässä halvalla, siten että rahaa riittää hyvin niihin pariin á 100€ ravintolakeikkaan tms. per kuukausi, vai muutanko ydinkeskustaan ja kiristän hieman kulutustottumuksiani. Valintoja, valintoja..

ringside sanoi:

Mistäs tuommosta jauhoa saa missä on 100g protskua/100g? Itsellänikin menee jauhoa 10 kg kolmessa kuukaudessa. En yhtään ihmettele jos joku syö 5 kiloa kuukaudessa. Eikös mentulakin vetänyt protskua puoli kiloa päivässä. Jos siitä puolet olisi jauhoa, sitä kuluisi yli yhdeksän kiloa kuussa (pit. ~80%).

edelbrock sanoi:
Tää on niin kypsyttävää, kun aina jauhetaan juopoista opiskelijoista ja yleistetään. Ihan sama kuin sanoisin, että kaikki suomalaiset naiset on juoppoja huoria. Varmaan ihan yhtä paikkansapitävä väite. Mun tuttavapiirissä on suurin osa opiskelijoita, ja näistä on puolet lähes absolutisteja ja loput ottaa pari kolme kaljaa silloin tällöin. Himoalkoholisteja en tunne yhtään. Mä en tiedä missä humanisti-hippitieteellisessä tiedekunnassa ne kaikki juopot pesii, mutta meillä ei kenelläkään ole varaa eikä kiinnostusta ryypätä.

Minä taas en tiiä mistä absolutistitiedekunnasta ne sun tutut opiskelijat on, minä vaan puhuin omista sen aikaisista kavereista ja mitä olen tässä seuraillut ja aika paljon tuntuu rahat menevät tonne tupakan ja alkoholin suuntaan! Voi olla että niihin vaan kiinnnittään sen huomionsa, eikä niinkään niihin jotka eivät näin tee. Mutta hyvä vaan jos oot havainnut järkevää rahankäyttöä, minä taas en niinkään ole. Mutta kukin tekee niinkuin haluaa, mutta silloin on turha pillittää että ei oo rahaa sapuskaan jos se menee baariin ja tupakkaan...

Kime76 sanoi:
Mistäs tuommosta jauhoa saa missä on 100g protskua/100g? Itsellänikin menee jauhoa 10 kg kolmessa kuukaudessa. En yhtään ihmettele jos joku syö 5 kiloa kuukaudessa. Eikös mentulakin vetänyt protskua puoli kiloa päivässä. Jos siitä puolet olisi jauhoa, sitä kuluisi yli yhdeksän kiloa kuussa (pit. ~80%).

Sitä jauhoa saa sillä tavalla, että jakaa sen 5000 grammaa jollakin mielivaltaisella luvulla, kuten vaikkapa 30, mikä on hassusti sama numero kuin kuukauden päivät...

ringside sanoi:
Sitä jauhoa saa sillä tavalla, että jakaa sen 5000 grammaa jollakin mielivaltaisella luvulla, kuten vaikkapa 30, mikä on hassusti sama numero kuin kuukauden päivät...

Meinaatko, että minä olen kattonut protskupussin sisältötietoja sellaisena kuukautena jolloin on 31 päivää?? Mun pusseista tahtoo lukea pitoisuuksia välillä 70-90%, mites sulla on tuo asianlaita? Pistäs linkkiä mistä löytyy 100% protskujauhoa. Voit lähettää sen linkin vaikka ensi kuussa, koska silloin on taas 30 päivää.. ;)

mistä tuollaisia 5 kg:n pönttöjä voi ostaa?
ärsyttää jo nämä pikkuruiset pussukat mitä saa olla jatkuvasti haalaamassa kaupasta/postista kotia.

Mitä proteiinia suasitteletta, siis hera-, maito-soija.... Että mikä olis hyvää ja halpaa(lähes mahdoton yhtälö :curs: ), mutta kuintenkin sellaanen että ei oo valmistettu jostain englantilaisista naudan luista, ja onko noita proteiinivalmisteita suomalaisia, sitte varmasti :rolleyes: tietäis mitä söis.

Pakkiksen makukeittiö.Jos teet paskaa ruokaa; vaikka jauhelihakastikkeen
niin ei muuta kun kaakaota sekaan ja taas maistuu. :kippis1:
Ostat paskaa proteiinia kaakaota sekaan.
Jäähän se paska maku aina sinne pohjalle.:urjo:
:kakka:

Eikö kukaan muu ole käyttänyt Tai Kanen Whey Lemon Super protskua ?

[mod]Nettilinkit ovat kiellettyjä! -JohnnyB[/mod]

Sain ennen sitä tukkuhintaan jollon makso joku reilu 20eur/1800g ja kaupassakin on ollu about 30eur/1800g. Ongelma vaan on, että en ole tota nähnyt vähään aikaan missään myynnissä. Muilla kokemuksia tosta? Omasta mielestäni maistui hyvältä ja sekottui paljon paremmin kuin esim. SF tai NutriPlus

form8+ sanoi:
Eikö kukaan muu ole käyttänyt Tai Kanen Whey Lemon Super protskua ?

[mod]Nettilinkit ovat kiellettyjä! -JohnnyB[/mod]

Sain ennen sitä tukkuhintaan jollon makso joku reilu 20eur/1800g ja kaupassakin on ollu about 30eur/1800g. Ongelma vaan on, että en ole tota nähnyt vähään aikaan missään myynnissä. Muilla kokemuksia tosta? Omasta mielestäni maistui hyvältä ja sekottui paljon paremmin kuin esim. SF tai NutriPlus
Mulla oli tai kanen protein no.1 pussukka. Eipä ole hirveesti valittamista. Sekottu ihan jee ja maistukin hyvälle. Ihan hyvää kamaa :)

Suositut

Back
Ylös Bottom