Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tuo taitaa kyllä olla unennäköä, että 1W ledistä oikeasti saisi saman verran valoa kuin 50W halogeenista.230VAC/50W halogeeni tuottaa 350 - 400 lumenin valotehon ilman heijastinta (netistä kaivettu tieto). 1W ledistä saadaan jopa 350 lumenin teho. Sitten tietenkin on valmistajakohtaisia eroja.
Tässä yksi esimerkki 1W ledistä
Laitetaas tähän vielä tuohon kantaan käypänen ledilamppu. Tossa tosin on vaan 150 lumenia max.
joo kyllä ne suosittelee kai ledejä enempi "veneisiin ja vessoihin". mun käyttö ois kyl lukuvalo, mutta etäisyys sellanen 50cm-1½m. eli paljos niitä lediwatteja sitten pitää olla, anyone?
mulla on useissa kohdevalaisimissa gu10-kantaisia 240/50w halogeenejä ja haluisin vaihtaa ne energiaa säästävämpiin ledeihin. mites noi valotehot menee? eli millanen led vastais kirkkaudeltaan mokomaa. kiitos.
Riippuu ihan ledistä, ledejä on saatavilla eri värilämpötiloilla. Löytyy myös 2700K ledejä, eli hehkulampun värisiä. Mutta "luontaisempi" värilämpötila ledille taitaa olla tuo sinertävä, eli sillä saadaan kai parhaat hyötysuhteet.Onko vika mun silmässä, vai onko Ledeissä jotenkin "kylmempi" valo verrattuna normihalogeeneihin? Tuntuu, että kaikki on jotenkin sinertävän sävyisiä...
millaiseen valaisimeen ledien pitäis tulla? ite ostin GU10 -kantaan 11w loisteputket joiden takia piti vähän pätkiä valaisimesta kamaa isomman polttimon alta pois mutta 3x11w työntää omasta mielestä paremmin valoa kuin 3x30w halogeenit.
http://www.valotorni.fi/paivanvaloenergiansaastolamppugu1011w-p-303.html
noi on päivänvalovehkeet enkä vaihda enää pois. mukavaa istua koneella tai ährätä kolvin tai ylipäänsä hienomekaniikan kanssa eikä tule samanlaista fiilistä kuin halogeeneilla että vaikka löis 500w käden viereen niin silti saa tihrustaa.
noi tosin särisee kunnes lämpiävät mutta bout minuutissa häviää äänet.
onko noista ledeistä mihinkään? pitäis kylppärin kattoon saada 3 spottiin polttimot...
Mistähän löytys LED-polttimoita GU10 kannalla, kuitenkin hyvällä valoteholla. Eikä sit mitään 30-50€ maksavia polttimoita, noita ku menee aika lailla. Muut speksit ois noin 3000k värilämpötila ja pitäs olla vähintään 200-300 lumenia(eikös tuo ole normi 35W/50W halogeenin lukemia...?) Valotehoa tarvitaan ja itse haluan eroon siitä kusenkeltaisesta normipolttimoiden väristä. Osaan tarvittas myös himmennettäviä.
Nyt testissä tälläset http://www.verkkokauppa.com/fi/product/14941/cdkqn/Fujlight-GU10-LED-spottilamppu-230V ja noilla ei oikeasti tee kyllä mitään.
Mistäköhän johtuu ku nuo jää ns. päälle vaikka valot katkaisee pois päältä? Palavat todella himmeinä kokoajan.
Toisaalta palavat todella himmeästi ja toimivat yövaloina olkkarin katossa.