Halogeenit ledeiksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jto
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
No ei pitäs olla mikään oma viritys. Asunto rak. 2007 ja mä olen asunut uudesta asti. Valo itse on kyllä Ikean halpis. Ei tuota tapahtunut Osramin halogeeneilla...
Oikeastaan nyt just haluan karttaa noita Osrameja, Philipsejä sun muita niiden hinnan vuoksi. 30€/kpl ja joudut ostaa niitä vaikka 10kpl niin jo 300€ menee pelkkiin polttimoihin=ei mitään järkeä. Lähinnä ulkomailta kaipailisin kokemuksia, sieltä kun löytyy vaikka minkälaista ja puolet halvemmalla.

Ainakin täällä Päijät-Hämeessä Osramin GU10 5W ledejä saa 20€/kpl ihan hyllystä hakemalla. 4W vastaava maksaa 15€. Jos ei halua ledeihin sijoittaa niin sitten kannattaa pitäytyä varmaan halogeenissä. Paskaa lediä ei kannata ostaa senkään takia, että sitä paskaa ja huonoa sijoitusta joutuu pahimmillaan katselemaan siellä katossa monia vuosia.

Mun kokemus on se että laatuledit maksaa ulkomailla kokolailla saman minkä Suomessa. Suomessakin saat vingutettua hintaa alas kun pyydät jostain sähkötarvikeliikkeestä tarjouksen isommasta määrästä. Ne listahinnat on aina mitä sattuu, monasti alennus% voi olla 50 ja ylikin..

Meillä jää kanssa nuo Sylvanian himmennettävät GU10 ledit palamaan himmeästi kun sammuttaa. Katotaan korjaantuuko himmentimen vaihdolla kun sähköri joskus poikkeaa. Toisaalta palavat todella himmeästi ja toimivat yövaloina olkkarin katossa.

Muistatko mitä himmennin tyyppejä teillä on kokeiltu? Mitä Sylvanian ledejä teillä on käytössä ja kuinka monta rymässä?
Meille tulee kans Sylvanian ledejä ja sähkärin kanssa arvottu että mitä himmennintä pitäis käyttää.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mun kokemus on se että laatuledit maksaa ulkomailla kokolailla saman minkä Suomessa. Suomessakin saat vingutettua hintaa alas kun pyydät jostain sähkötarvikeliikkeestä tarjouksen isommasta määrästä. Ne listahinnat on aina mitä sattuu, monasti alennus% voi olla 50 ja ylikin..

Muistatko mitä himmennin tyyppejä teillä on kokeiltu? Mitä Sylvanian ledejä teillä on käytössä ja kuinka monta rymässä?
Meille tulee kans Sylvanian ledejä ja sähkärin kanssa arvottu että mitä himmennintä pitäis käyttää.

Olen kanssa koittanut laatuledejä metsästellä pitkin nettiä mutta mahdollinen säästö on hukkunut postikuluihin.

Ei meillä ole sen kummemmin himmennintyyppejä ole kokeiltu vaan laitettu yksi ja se toimii noin. Itse himmennin toimii jotenkuten eli välillä ledit saattaa ruveta vilkkumaan. Sähkäri on tulossa lähiaikoina tekemään viimeisiä sähköjä ja sitten koitellaan toisia himmentimiä. Kylässä käyneet tuttavat hämmästelivät, että himmennys toimii noinkin hyvin kun heillä ei haluttua himmennysastetta saa säädettyä. Tosin ledeilläkin lienee oma merkityksensä. Olkkarissa meillä on 4 kpl Sylvanian ledejä lähinnä tunnelmavaloina mutta yllättävän hyvin valaisevat täydellä teholla vaikka ovat muistaakseni 4 wattisia. Otin ledien laatikot talteen asennuksen yhteydessä jotta näkisi nuo mallit vielä myöhemminkin mutta vaimo siivosi ne roskiin.

Zone-sarja -42%
Back
Ylös Bottom