Halmeelle neljä kuukautta ehdollista

WTA sanoi:
Millä perusteella tavallinen kaduntallaaja olisi muka saanut erilaisen rangaistuksen?

Millä perusteella ei? Musta Tuntuu -pohjalta luulen että tavallinen tallaaja olisi saanut päänsilittelyä ja sakkoa. Kaiva sinä esiin vastaavia tuomioita, minua ei niin paljon kiinnosta että viitsisin.

WTA sanoi:
Ja kuolemantuottamuksesta rangaistusasteikko on sakko - max 2 vuotta vankeutta. Eli olosuhteista riippuen voi selvitä sakoilla mutta yksittäisen tapauksen perusteella on turha yleistää, että aina selviää sakoilla.

Eiköhän siitä sakoilla selviä jos kyseessä oikeasti on kuolemantuottamus eikä mikään törkeä kuolemantuottamus. Siis mikäli kyseessä oikeasti oli vahinko. Toki jos esim piittaamattomuutta liittyy asiaan, tilanne muuttuu. Tietysti kaikki vaikuttaa kaikkeen.

WTA sanoi:
Ja ensikertalaisuus ei muuten vaikuta rangaistuksen mittaamiseen, eikä rangaistusasteikkoon.

Ihanko totta, oletko kokenutkin rikoksen uusija? En käy tuosta kinaamaan, vaikken tuohon käytännössä uskokaan. Ihmisiä ne tuomarit ja lautamiehetkin ovat.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Millä perusteella ei? Musta Tuntuu -pohjalta luulen että tavallinen tallaaja olisi saanut päänsilittelyä ja sakkoa. Kaiva sinä esiin vastaavia tuomioita, minua ei niin paljon kiinnosta että viitsisin.

No en minäkään viitsi alkaa kaivamaan, mutta jos tavallinen tallaaja selviäisi päänsilittelylla niin eiköhän tuo Halmeen tuomio viimeistään hovissa oikaista vastaavaksi.

Eiköhän siitä sakoilla selviä jos kyseessä oikeasti on kuolemantuottamus eikä mikään törkeä kuolemantuottamus. Siis mikäli kyseessä oikeasti oli vahinko. Toki jos esim piittaamattomuutta liittyy asiaan, tilanne muuttuu. Tietysti kaikki vaikuttaa kaikkeen.

Tuo lainkohta kuuluu:
Joka huolimattomuudellaan aiheuttaa toisen kuoleman, on tuomittava kuolemantuottamuksesta sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.
Eli kyseessä tulee olla huolimattomuus, jos se esim. on puhdas vahinko ja on noudattetu olosuhteiden edellyttämää huolellisuutta, kyseessä on tapaturma josta ei rangaista ollenkaan.

Ihanko totta, oletko kokenutkin rikoksen uusija? En käy tuosta kinaamaan, vaikken tuohon käytännössä uskokaan. Ihmisiä ne tuomarit ja lautamiehetkin ovat.

En ole rikoksen uusia tai rikollinen muutenkaan. On olemassa taulukoita joissa on määritelty kuinka paljon kustakin rikoksesta keskimäärin tuomitaa ja tuosta ohjearvosta poikkeamiseen on omat ohjeensa, joten kovin paljoa ei tuosta keskiarvosta tuomari voi poiketa.

Voi damn, meikä ei osaa käyttää näitä
-hommeleita

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom