Half-Life 2: 16.11.2004

GOOD MORNING

BCAA, EAA, MSM, GLUTAMIINI, VIHERJAUHEET

-40%
En näe mitään järkeä maksaa paskasta, kun sen saa ilmaiseksikin. Kun joku tekee jotain hyvää, niin siitä voi maksaa, mutta paskasta ei. Jos lähdetään siitä liikkeelle, että kaikki pitää ostaa, niin silloin vain hypetetään kaikkea ja mainostetaan ja tehdään mitä sattuu. Ja juuri tämä on hienoa, että waret toimii paremmin kuin aidot pelit.
 
demppari sanoi:
En näe mitään järkeä maksaa paskasta, kun sen saa ilmaiseksikin. Kun joku tekee jotain hyvää, niin siitä voi maksaa, mutta paskasta ei. Jos lähdetään siitä liikkeelle, että kaikki pitää ostaa, niin silloin vain hypetetään kaikkea ja mainostetaan ja tehdään mitä sattuu. Ja juuri tämä on hienoa, että waret toimii paremmin kuin aidot pelit.


Kumma jätkä. En minä ota paskaa ilmaiseksikaan.
Ja kyllä, siitä lähdetään liikkeelle että kaikki ohjelmat/pelit mitä käyttää/pelaa ostetaan eikä varasteta.
 
Ugga sanoi:
Ja kyllä, siitä lähdetään liikkeelle että kaikki ohjelmat/pelit mitä käyttää/pelaa ostetaan eikä varasteta.

Jeps, esimerkiksi tuo HL2-peli niin sitä tehtiin yli 5 vuotta ja parhaimmillaan tuotantotiimissä oli jotain parisataa ihmistä. Ostamalla hyviä pelejä varmistaa sen että niitä tehdään jatkossakin.
 
Hyviä pelejä ostetaan, juurihan sen sanoin, mutta paskat waretetaan.

Sitäpaitsi jos waretan pelin, se ei tarkoita, että muuten olisin ostanut sen. Yhtiö ei menetä mitään siinä jos joku pelaa heidän pelinsä läpi, kuin jos samainen henkilö ei koskaan olisi siihen koskenutkaan. He voivat hyötyä siitä siten, että jos tämä henkilö tykkäsi pelistä, niin hän on kävelevä mainos pelille. Jos taas ei, niin hän tuo pelille huonoa mainetta.

Ja tuohon protskun juttuun, pelien ei pitäisi olla mitään 200 henkilön tuotoksia. Silloin pelien laatu kärsii, kuten HL2:ssa nähtiin. Jos olisi pieni tiimi, joka tekee jotain, heillä ei ole niin suuria riskejä, jolloin he voivat käyttää ideoitaan ja voivat ottaa vapauksia, jolloin voi tehdä mainioita pelejä eikä vain hyviä.
 
Itse en ainakaan kadu pätkääkään että tämän ostin vaikken pelaakaan CS:ssää tai dodia. Muutenkaan en ole koskaan ollut kovin ahkera pelien ostelija joten hyvä että nyt tuli tuettua jotain oikeasti hyvää peliä. Toki mielipiteitä on paljon mutta minun kohdalle iski todella paljon.
 
Mulla on nyt menny vähän ohi tää koko HL2 hype, joten anteeksi oma :david:

Siis se on nyt ilmestynyt, mutta että joko siihen on tullut modeja? Uusi CS, joka käyttää HL2 engineä?

Ja otanpa vielä kantaa tuohon kommenttiin: "Kaikki ohjelmat mitä käytetään, niin ostetaan". Teet Ugga oikeasti näin? Jos haluat esim. opetella koulua varten Autocadia, niin maksat sen 3000€ sen lisenssistä? Muutenkin, varsinkin tuolla softapuolella nuo lisenssien hinnat on "kohdillaan", ei mulla ainakaan ole varaa tukea rahallisesti softateollisuutta. Pelejä kyllä tuen ostamalla.
 
Flea sanoi:
Ja otanpa vielä kantaa tuohon kommenttiin: "Kaikki ohjelmat mitä käytetään, niin ostetaan". Teet Ugga oikeasti näin? Jos haluat esim. opetella koulua varten Autocadia, niin maksat sen 3000€ sen lisenssistä? Muutenkin, varsinkin tuolla softapuolella nuo lisenssien hinnat on "kohdillaan", ei mulla ainakaan ole varaa tukea rahallisesti softateollisuutta. Pelejä kyllä tuen ostamalla.

Opiskelijalisenssit tai sitten opiskellaan siellä koulussa (ainakin minä tein näin.)

Ps. eli olen opiskellut + käyttänyt Autocadia jonkun verran.
 
demppari sanoi:
Hyviä pelejä ostetaan, juurihan sen sanoin, mutta paskat waretetaan.

Sitäpaitsi jos waretan pelin, se ei tarkoita, että muuten olisin ostanut sen. Yhtiö ei menetä mitään siinä jos joku pelaa heidän pelinsä läpi, kuin jos samainen henkilö ei koskaan olisi siihen koskenutkaan. He voivat hyötyä siitä siten, että jos tämä henkilö tykkäsi pelistä, niin hän on kävelevä mainos pelille. Jos taas ei, niin hän tuo pelille huonoa mainetta.

Ja tuohon protskun juttuun, pelien ei pitäisi olla mitään 200 henkilön tuotoksia. Silloin pelien laatu kärsii, kuten HL2:ssa nähtiin. Jos olisi pieni tiimi, joka tekee jotain, heillä ei ole niin suuria riskejä, jolloin he voivat käyttää ideoitaan ja voivat ottaa vapauksia, jolloin voi tehdä mainioita pelejä eikä vain hyviä.


Jaahas... Nyt päästiin taas normaaliin selittelyyn. Vaikka onkin varas niin voisi olla sentään sen verran rehellinen tunnustaa reilusti varastavansa eikä selitellä tekemisiään.


Ja miten muka pienellä tiimillä on pienemmät riskit? Ja tiedätkö miten työlästä on tehdä nykyajan vaatimukset täyttävää grafiikkaa, fysiikanmallinnusta, ääniä ynnä muita? Muutenkin nämä pienten ryhmien tekemät pelit ovat yleensä harvinaisen yksinkertaisija ja muutenkin viimeistelemättömiä. C-64 ajat ovat menneet eivätkä tule takaisin.
 
demppari sanoi:
Sitäpaitsi jos waretan pelin, se ei tarkoita, että muuten olisin ostanut sen. Yhtiö ei menetä mitään siinä jos joku pelaa heidän pelinsä läpi, kuin jos samainen henkilö ei koskaan olisi siihen koskenutkaan. He voivat hyötyä siitä siten, että jos tämä henkilö tykkäsi pelistä, niin hän on kävelevä mainos pelille. Jos taas ei, niin hän tuo pelille huonoa mainetta.

Elikkä siitähän on oikeastaan hyötyä, että waretit HL2:sen! Miksei kukaan ole tuota aikaisemmin keksinyt?!!!111111 Pelejähän pitäisi jakaa ilmaiseksi! Sehän olisi kaikille todella kannattavaa :wall: :wall: :wall:
Yhtiö ei menetä mitään muuta kuin, että heidän kova uurastuksensa ja miljoonien panostus jaetaan ilmaisena menemään... demppari taidan tulla teille syömään ja sen jälkeen mainostan äitis safkoja koko suomelle, ni kaikki voi tulla sinne syömään, ilmaiseksi tottakai... Hiukan järki kateen nyt.
 
Lisäliha, lueppa sitä mun postia pari kertaa uudestaan. Jos vaikka menis jakeluun sitten.

Ja Ugga, missä ovat nämä universaalit grafiikkavaatimukset ovat näytillä? Ehkä meidän pitäisi käydä valistamassa Rome: Total Warin tekijöitä siitä, että heidän pelinsä grafiikka on perseestä ja heidän pitäisi hankkia isompia kihoja taakseen, että saadaan enemmän rahaa pukattua grafiikkaa ja sisältöä muokataan jonkin muun pelin, joka on hyvin myynyt, kaltaiseksi. Ja se, että eikö olisi pakko jos saadaan enemmän rahaa on paskapuhetta, nämä rahaa lainaavat tyypit ei ole kiinnostuneita hyväntekeväisyydestä vaan rahasta. He haluavat varmaa myyntiä. Jos jokin peli on myynyt, sille jatko-osa tai siitä klooni.
 

Anabolic Overdrive

2 kg, Orange

-30%
demppari sanoi:
Lisäliha, lueppa sitä mun postia pari kertaa uudestaan. Jos vaikka menis jakeluun sitten.

Ja Ugga, missä ovat nämä universaalit grafiikkavaatimukset ovat näytillä? Ehkä meidän pitäisi käydä valistamassa Rome: Total Warin tekijöitä siitä, että heidän pelinsä grafiikka on perseestä ja heidän pitäisi hankkia isompia kihoja taakseen, että saadaan enemmän rahaa pukattua grafiikkaa ja sisältöä muokataan jonkin muun pelin, joka on hyvin myynyt, kaltaiseksi. Ja se, että eikö olisi pakko jos saadaan enemmän rahaa on paskapuhetta, nämä rahaa lainaavat tyypit ei ole kiinnostuneita hyväntekeväisyydestä vaan rahasta. He haluavat varmaa myyntiä. Jos jokin peli on myynyt, sille jatko-osa tai siitä klooni.

Sinä voit käydä valistamassa, minusta Roma:Total Warissa on hyvä grafiikka (on tuossa hyllyssä alkuperäisenä). Ja kuinka pieniryhmä Totalin sitten on tehnyt?
Grafiikka vaatimukset johtuvat yleisestä mielipiteestä. Pelissä a on hieno grafiikka mutta muuten se on tyhmä & tylsä. Pelissä b on huonompi grafiikka mutta muuten se on mullistava peli. kumman näistä Pertti Peruspelaaja valitsee?
Tietysti vaihtoehdon a!

Piratismi uhkaa myös "marginaali-pelejä". Esim. Il:Fb ja sen lisälevyjä netissä pelaavista noin 60 % on piraattiversio ja pelientekijä(t) ovat ottaneet asiasta hivenen nokkiinsa ja nyt on epävarmaa tuleeko sarja seuraava osa BOB edes ilmestymään.
 
Juuri sen takia, että Pertti ostaa paskan pelin a, peli a pitää warettaa jos se vähääkään kiinnostaa, kun taas peli b ostetaan, jolloin tuetaan b:n kaltaisten pelien ilmestymistä. Massapelien ostaminen vain tekee hallaa niille, ketkä odottavat peliltä sisältöä eikä jotain turhaa.
 
demppari sanoi:
Juuri sen takia, että Pertti ostaa paskan pelin a, peli a pitää warettaa jos se vähääkään kiinnostaa, kun taas peli b ostetaan, jolloin tuetaan b:n kaltaisten pelien ilmestymistä. Massapelien ostaminen vain tekee hallaa niille, ketkä odottavat peliltä sisältöä eikä jotain turhaa.

Uskomatonta logiikkaa. Minusta työstä tulee saada korvaus. Jos pelaat peliä a maksat siitä. Jos peli a kiinnostaa muttei tarpeeksi ostamista varten, niin sitä ei sitten varasteta.

Ja lisäksi harvalla varkaalla on niin korkea moraali, että se ostaa mitään pelejä. Miksi maksaa kun sen saa varastettuakin.

Ei varastaminen ainakaan lisää uudenlaisten ja innovatiivisten pelien ilmestymistä. Parhaassa tapauksessa se vain johtaa pienten pelinkehittäjien kuolemiseen ja jäljelle jää vain EA ja muutama muu jätti. Katsos kun pienillä firmoilla ei yleensä ole varmoja kassantäyttäjiä kuten Sims tai Nhl sarjat vaan niillä on se yksi tai kaksi tuotetta joiden menestymisen varassa koko firman tulevaisuus on.
Jättifirmoilla on vara tappioillisiin tuotteisiin koska "varmat" hitit tuovat rahaa kuitenkin. Joten jättifirmat kokeilevat joskus uusia konsepteja ja tekevät innovatiivisia pelejä koska niillä on varaa tappioihin.
 
Kotona istuminen ja pelin lataaminen ei ole aivan sama kuin menisi kaupasta varastamaan. Tekijä ei menetä mitään. Kyseessä ei siis ole varastaminen.

Ja juurihan minä sanoin, että noita varmoja hittejä ja niiden klooneja kannata tukea, vaan niitä, yleensä pikkufirmoja, jotka tekevät jotain mullistavaa.
 
Ugga sanoi:
Jättifirmoilla on vara tappioillisiin tuotteisiin koska "varmat" hitit tuovat rahaa kuitenkin. Joten jättifirmat kokeilevat joskus uusia konsepteja ja tekevät innovatiivisia pelejä koska niillä on varaa tappioihin.

Jaa-ah, tämmöistä riskinottoa vaan harvoin näkee. Kyllä ne isot lafkat pyrkii kuppaamaan sillä samalla konseptilla, aivan kuten hollywoodin leffayhtiöt niillä iänikuisilla tusinaelokuvillaan. Kovimpia riskejä ottaa ne firmat joilla ei ole muuta suuntaa kuin tulla ylöspäin.
 
Jansku sanoi:
Jaa-ah, tämmöistä riskinottoa vaan harvoin näkee. Kyllä ne isot lafkat pyrkii kuppaamaan sillä samalla konseptilla, aivan kuten hollywoodin leffayhtiöt niillä iänikuisilla tusinaelokuvillaan. Kovimpia riskejä ottaa ne firmat joilla ei ole muuta suuntaa kuin tulla ylöspäin.

Oikein, ja joku EA Games ei itse edes tee pelejä, ainakaan paljoa, vaan toimii pelkästään julkaisijana. Tämä takaa sen, että tehdään vain ja ainoastaan tusinapelejä.
 
demppari sanoi:
Kotona istuminen ja pelin lataaminen ei ole aivan sama kuin menisi kaupasta varastamaan. Tekijä ei menetä mitään. Kyseessä ei siis ole varastaminen.

Ja juurihan minä sanoin, että noita varmoja hittejä ja niiden klooneja kannata tukea, vaan niitä, yleensä pikkufirmoja, jotka tekevät jotain mullistavaa.

Niillä rahoilla mitä olisit maksanut siitä että olisit käynyt ostamassa sen pelin, tekijä olisi voinut kehittää jotain uutta ja entistä parempaa. Sen sijaan kun kaikki imuttaa niin eihän ole mitään resursseja kehittää niitä "paskoja" pelejä parempaan suuntaan.

Ja toisekseen tuo väite että ei ole varastamista jos imuttaa jotain kotikoneelta koska näin tekijä ei menetä mitään on ihan naurettava. Sanoohan sen hyvänen aika jo maalaisjärkikin.. Vaikken lakiasioissa mikään asiantuntija olekaan, käsittääkseni varastamiseksi katsotaan se että olet tahallasi ottanut käyttöön jotain aineellista tai aineetonta josta et ole maksanut. Ja eikös tuo netti-imurointikin juuri sellaista toimintaa ole?

Mutta asiasta toiseen, on tuo Valven harrastama hintapolitiikkakin aika perseestä, jos Steamin kautta imuttaa joutuu melkein yhtä paljon maksamaan pelistä kuin jos kaupasta ostaisi. Siitä huolimatta että Steamin kautta hankittu peli vähentää noita logistiikkakuluja suurinpiirtein nollaan. :curs:
Tuollainen jakelukanava kun kerran on kehitetty niin kyllä siitä nyt prkl pitäis vähän kuluttajillekin jakaa hyötyä halvempina hintoina.
 
Komeasti mennyt taas off-topiciksi. Piratismi vs. anti-piratismi -ketju olisi varmasti aika hyvä perustaa, kun tätä väittelyä tullaan käymään aina. :D
 
dink sanoi:
Niillä rahoilla mitä olisit maksanut siitä että olisit käynyt ostamassa sen pelin, tekijä olisi voinut kehittää jotain uutta ja entistä parempaa. Sen sijaan kun kaikki imuttaa niin eihän ole mitään resursseja kehittää niitä "paskoja" pelejä parempaan suuntaan.

Ja toisekseen tuo väite että ei ole varastamista jos imuttaa jotain kotikoneelta koska näin tekijä ei menetä mitään on ihan naurettava. Sanoohan sen hyvänen aika jo maalaisjärkikin.. Vaikken lakiasioissa mikään asiantuntija olekaan, käsittääkseni varastamiseksi katsotaan se että olet tahallasi ottanut käyttöön jotain aineellista tai aineetonta josta et ole maksanut. Ja eikös tuo netti-imurointikin juuri sellaista toimintaa ole?

Mistä repäiset tuon, että peli oltaisiin ostettu jos se kerran on waretettu?

Varastaminen on hieman vakavampaa kuin laiton kopioiminen. Yhtiö ei menetä mitään kopioinnissa. Jos pelin varastaa fyysisesti, tuote on menetetty, ja sen tekemiseen menneet rahat ovat myös.
 
demppari sanoi:
Mistä repäiset tuon, että peli oltaisiin ostettu jos se kerran on waretettu?

Varastaminen on hieman vakavampaa kuin laiton kopioiminen. Yhtiö ei menetä mitään kopioinnissa. Jos pelin varastaa fyysisesti, tuote on menetetty, ja sen tekemiseen menneet rahat ovat myös.

Sä heität nyt sellasta tuubaa et pakko kommentoida vaikka ensin meinasin jättää väliin. Se pelin pakkauksen hinta on aika olematon jos sitä vertaa kehityskustannuksiin. Et sä kävele (toivottavasti) markettiinkaan, ja ota sieltä Chiquitan banaaneja ilmaiseksi koska se on ison riistoyhtiön tuote. Reilun kaupan banaaneista voisit sitten maksaakin? Silti otat Chiquitoja ja kuskaat ne pokkana kassan läpi maksamatta. Kaupan omistajakaan ei varmaan pistä pahakseen, kun niitä Chiquitoja menee muutenkin niin hyvin kaupaksi, ja sisäänostohintakin on sopivan alhainen. Ok, peliyhtiölle ei aiheudu aineellisia vahinkoja jos pelin imuroi. Se vaan ei muuta sitä tosiasiaa että sä varastat jokaisen ykkösen ja nollan mitä sieltä binäärikoodista löytyy. Sä varastat jokaisen kuvan ja mallin mitä graafikot ja mallintajat on otsa hiessä sitä peliä varten tehny. Sä varastat jokaisen peliä varten tuotetun musiikkikappaleen ja äänen. Turha sitä on selitellä et yhtiö ei menetä mitään. Piratismin takia se yhtiö menettää mahdollisesti miljoonia. Se tuntuu ja kovaa. Jää seuraava peli tekemättä, tai sitten jätetään kehitys puolitiehen ja tungetaan keskeneräistä tuubaa ulos kun loppuu ne varat kesken! Ja sitten sinä tulet ja valitat et se peli on paska ja et se pitää warettaa.

Ja kyllä se EA niitä pelejä tekee ihan itsekin. Ja paljon!
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom