hakkaanko päätä seinään selkätreenin kanssa!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja masa00
  • Aloitettu Aloitettu
eli olin tänään tekemässä selän seuraavin liikkein:
ylätalja eteen
1x10,2x8
alatalja
1x10,1x8 ja 1x6
kulmasoutu
1x12,1x10 ja 1x7
selän ojennus
1x15 ja 2x12
mutta ei tunnu siltä että olis edes ollut treenaamassa. :wall:
antakaa nyt viisaammat vinkkejä selälle ja omia ohjelmiakin voi lyödä, jospa niistä mallia. :thumbs:

Teethän nuo taljaliikkeet kunnolla eikä millään heijausliikkeillä takaraivo lattiassa? :)

Mun mielestä tuo ohjelma näyttää ihan hyvältä, tosin itse lisäisin kyllä maastavedon siihen vielä.

Ota pari sarjaa enemmän per liike ja 1-2 vetävää liikettä treeniin lisää. Muista pitää tuntuma siellä selällä - älä käsillä.

Selkäänhän voiolla pirun vaikea saada tuntumaa. Kokeilepa alataljaa noin olkapäitten levysellä otteella. Se on mulla ainakin ainoa liike joka tuntuu tosissaan.

Selkään on vaikea saada minkäänkaista "tuntumaa" jos ei siellä jonkinlaisia lihan alkioita edes ole, niinkuin ei alussa tietystikkään ole. Hinkkailet vaan hyvällä tekniikalla taljoja ja soutuja menemään ja välillä lisäilet tietysti painojakin, niin kyllä se selkä sieltä kasvaa, sitten kun selässä on jonkinlaiset lihan alkiot jo olemassa, niin myös ne treeni rupee tuntumaan ihan erillaisilta. Mielestäni voisit lisätä 2sarjaa ylätaljaan ja 1sarjan alataljaan+kulmasoutuun

tekniikkapuoli on kyllä kunnossa ainakin ohjaajien mielestä jotka salilla välillä käyvät neuvomassa.tota mavea en kyllä selkätreenissä ole vielä käyttänyt.varmaan pitäisi aloittaa kun kuulemma tekee helvetin hyvää selälle.elikkä lisään muutaman sarjan liikkeisiin.mites alataljan kanssa,teettekö selkä paikallaan vai nojaudutteko paljon eteen vedon alkaessa...?toivottavasti ymmärsitte...

Leuanveto, voisi olla avuksi selkätreeniisi. Myötäotteella ja leveällä sellaisella, tekee aika gutaa kun alas asti venyttää ja supistaa kunnolla lapoja yhteen ylhäällä.

Vaihtelulla saa myös lihat kipeäksi paremmin, vaihtele järjestystä ja tee eri variaatioita liikkeistä.

EDIT: niin, eilinen oma selkätreenini koostui näistä:
- Leuanveto myötäotteella / vastaotteella, toistot 5-10x, 4 sarjaa yht.
- Ylätalja, 2:lla eri tangolla (poikittainen + normaali leveä), 4x15 sarjat.
- T-soutua (tällä kertaa koneessa) 4x15 sarjat
- Alatalja 3x10sarjat

Ja kipeäksi tuli ne olemattomatkin siivet. Kulmasoutu ja kulmasoutu käsipainoilla on ihan lempiliikkeitä, jälkimmäinen etenkin, joita käytän yleensä selkätreenissä. T-soutu "vanhaan tapaan" tyylillä tanko nurkkaan ja köydestä kiinni, toimii ehdottomasti kaikista selkäliikkeistä parhaiten mulla, aika paljon romua ja suht pysty asento, selkäpalat huutaa leipää.

minkälaisia liike/sarja määriä muuten muut pakkislaiset tekevät?ja jos massaa haluaa saada niin toistojen määrää yhdessä liikkeessä...8-12?

Minä liputan kyllä meven puolesta. Aivan loistava liike ja tuntumaa ei voi olla saamatta. Mulla on ongelmia varsinkin latseihin saada tuntumaa, harmi ettei tuo mave oikein niihin vaikuta. :(

täytyypä siis alkaa tota mavea kokeilemaan kun sen puolesta puhujia löytyy aika paljon.pienet vinkit tekniikan suhteen ovat toivottuja ettei itseään teloisi.

masa00 sanoi:
minkälaisia liike/sarja määriä muuten muut pakkislaiset tekevät?ja jos massaa haluaa saada niin toistojen määrää yhdessä liikkeessä...8-12?

No massaa ei ole vielä näkyny mutta 8-15 suurinpiirtein on sarjojen pituudet... yleensä 10 hujakoilla. :)

Tuo mave on tosi hyvä liike, mutta raskas sellainen, eli ei kannata hinkata turhan usein, varsinkin kyykyn kanssa on aika tappokaksikko jos osuvat treenisyklissä lähekkäin.

Kontrollia keskivartaloon että pysyy ryhdissä, harjoittele ensin pelkällä tangolla tai pienillä painoilla.

Kaikenmoinen rykiminen kannattaa mun mielestä jättää pois, ja lähteä siihen nostoon tasaisesti, ensin painetta valmiiksi lihaksiin ja sitten lähteä tyynesti nostamaan, muuten rutisee.

eli sarjojen pituudet ovat mulla aika kohdallaan.taitaa tuo selkä olla aika vaikea treenattava tai joillain se varmaan tulee luonnostaan että selkätreeni kulkee.

Itellä toistot 8-12 luokkaa. 2-jakosella mennään ja selälle 2 liikettä. Aina joku ylätaljaliike ja toisena joku soutuliike. Vaihdan järjestystä aina joka toiseen treeniin. 3-sarjaa molemmissa. Yläasennossa ei mitään venytyksiä ja kunnolla supistus ala-asennossa. Tämä on tuntunut toimivan minulla.

vaikka tämä threadi ei rintaa käsittelekkään niin kysynpä silti mitä mieltä olette huomisesta treenistäni,lähinnä sarjojen määristä;liian vähän vai liian paljon?
penkki 1x10,2x6-8
vinop. 3x8-12
peck deck 3x8-12
ristikkäistaljassa 3x8-12

ite teen tälläistä selkätreeniä, en sitten tiiä onko paras mahdollinen mutta ainakin mulla toimii loistavasti :thumbs:
mave 3x10
kulmasoutu 3x10
Ylätaljaveto eteen 3x10
alataljasoutu 3x10

huom!!!Keskity siihen että vedät selkälihaksilla etkä olkapäillä.Kannattaa tehdä aina lämmittely sarja pienillä painoilla ja kokeilla siinä tekniikkaa.Selkä treeni vaati varsinkin ensimmäisillä kerroilla vaatii todella paljon keskittymistä ettei tekniikka hajoa.
Tässä hyödyllistä tietoa
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=19855
Tsemppiä vaan treeneihin :thumbs:
Ps:kannattaa rohkeasti pyytää jotain kokenutta katsomaan selkätreeniä ni se voi auttaa!!

masa00 sanoi:
vaikka tämä threadi ei rintaa käsittelekkään niin kysynpä silti mitä mieltä olette huomisesta treenistäni,lähinnä sarjojen määristä;liian vähän vai liian paljon?
penkki 1x10,2x6-8
vinop. 3x8-12
peck deck 3x8-12
ristikkäistaljassa 3x8-12
Haluatko kokoa vai voimaa

kokeiles tätä
penkki 3x10
vinopena käsipainoilla 3x10
ristikkäistalja 3x10

Tee vaikka 2 treeniä normaalipenkkiä sen jälkeen 2 treeniä sitä käsipainoilla.
Sama vinopenassa!!!aina vuorotellen toista käsipainoilla.Niin ja kannattaa kokeilla sitä vinopenkkiä pitää niin loivassa kulmassa kuin mahdollista niin ei ota niin paljon olkapäihin...
Ja treenivihko mukaan että näät miten oot kehittyny ja millon voit taas lisätä sarjapainoja... Tässä vielä jotain tietoa
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=19856

Timba79 sanoi:
Itellä toistot 8-12 luokkaa. 2-jakosella mennään ja selälle 2 liikettä. Aina joku ylätaljaliike ja toisena joku soutuliike. Vaihdan järjestystä aina joka toiseen treeniin. 3-sarjaa molemmissa. Yläasennossa ei mitään venytyksiä ja kunnolla supistus ala-asennossa. Tämä on tuntunut toimivan minulla.

Mä olen aina diggailut, tossa ylä ja alakroppa jaossa tehdä siten, että ekana yläkroppa päivänä ylätalja vedot ja tokana päivänä soudut esim. kulmasoutu tangolla, t-tanko soutu v-kahvalla.

Back
Ylös Bottom