hakkaanko päätä seinään selkätreenin kanssa!?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja masa00
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Oman kokemuksen mukaan selkätreenissä tärkeintä on tuntuma lihakseen.. (kuten tietysti kaikissa treeneissä) Täytyy todella keskittyä ja tuoda suoritukseen mukaan omaa lihasjännitettä...(Eli puristaa koko ajan nii perkuleesti..) :D
Itse olen huomannut varsinkin selkätreenissä sen että mikä sopii toiselle ei välttämättä sovi toiselle.. Esim, tuo mave jolla moni tuntuu saavan hyviä tuloksia ei sovi minulle ollenkaan. Ihan pelkkien kehonmittasuhteiden takia asento tuntuu luonnottomalta ja tuntuu että kaadun eteen... Näin ollen selkään ei tule tuntumaa. Ja siksi teenkin muita liikkeitä, joilla taas saan sen tuntuman sinne selkään.. (T-soutu on ihan ykkönen :hyper: )

eli jos tekee kp:lla penaa tai vinopenaa niin varmaan kannattaa aloittaa treeni sillä..?ainakin itselläni kovan pena sarjojen jälkeen meinaa tossa vinopenassa kp:lla lähteä mopo niin sanotusti käsistä eli liikerata ei ole paras mahdollinen.

masa00 sanoi:
vaikka tämä threadi ei rintaa käsittelekkään niin kysynpä silti mitä mieltä olette huomisesta treenistäni,lähinnä sarjojen määristä;liian vähän vai liian paljon?
penkki 1x10,2x6-8
vinop. 3x8-12
peck deck 3x8-12
ristikkäistaljassa 3x8-12

:offtopic:
Ehkä vähän liikaa. Yksi ihan toimiva rintatreeni, rintatreenissä on hyvä pitää se pointti, että lavat on keritty yhteen ja rinta ns. rottingilla.
Mä olen joskus käynnyt kamppailua...
Siitä kannattaako vipunostot maaten kp. tehdessä jättää ns. "ylhäältä vajaaksi" eli painoja ei tuodakaan ylhäällä yhteen asti
vaan jätetään toisistaan noin. 30 cm päähän yläasennossa, että jännitys pysyy rinnalla kokoajan. Ja pakko sanoa... Toi on pirun hyvä ajatus:).
Useat kehomiehet tykkään noista käsipaino liikkeistä enemmän, koska niissä liikeradan luonnollisemmaksi kuin tanko liikkeissä. Eikä tule niin helposti otettua ykkösiä, koska isoja käsipainoja on ilkeä nostella ylöspäin..

Oletan että treenaat lihakset läpi yhden kerran viikkossa?:
S225T:n on puhellut tän tyyppisestä rintatreenistä ja ehdottamasti on kyllä käytännössäkin hyvä:).

tasapenkki käsipainoilla, jalat penkillä 2x10
loiva vinopenkki käsipainoilla(joku 30-40 astetta kulma) 2x10
vipunostot maaten kp., jalat penkillä 2x10.
(+ristikkäistaljaa esim. alakautta 2x10-12)

edit: offtopic..

Mä tekisin vaan 2 liikettä ja yhteensä 9-12 sarjaa. Esim. ylätalja joka viikko(voi vaihdella vähän kahvan mallia) + kulmasoutu/kulmasoutu käsipainolla/alatalja/joku selkäkone, tossakin on neljälle viikolle erilainen reeni + kun vaihtelee sarjojen pituuksia ja tota ylätaljan kahvaa niin saa kymmenen erilaista ärsykettä. Mutta toihan on vaan yks tyyli muiden joukossa... Maastavedon teen aina takareisien yhteydessä, en selkäpäivänä.

edit. rinnalle samat eväät mutta vähemmän sarjoja.

täytyypä kokeilla tota S225T:n treeniä huomenna ja katsoa mitä se tekee.tuntuu vaan että tossa olisi kauhean vähän sarjoja/toistoja mutta kaippa ne kokeneemmat enemmän asiasta tietää.

masa00 sanoi:
täytyypä kokeilla tota S225T:n treeniä huomenna ja katsoa mitä se tekee.tuntuu vaan että tossa olisi kauhean vähän sarjoja/toistoja mutta kaippa ne kokeneemmat enemmän asiasta tietää.
Otat aina sarjan alussa sellasen asenteen että perkele nyt 120% lasissa niin ei varmasti ole liian vähän sarjoja :D.Vinopenassa käsipainoilla venytä rintaa oikein kunnolla.... :thumbs:

Mielestäni vaihtelevuus on kova sana, ainakin siinä, että lihat tulee kipeiksi. Eli mielikuvitusta kehiin.

Tuli tällänen pikku kyssäri mielee, että miten porukka tekee noita sarjoja. Eli jos tehdään esim 3 sarjaa penkkipunnerrusta kässäreillä niiin teettekö a) siten, että viimeinen sarja on isoimmilla painoilla ja liike on siinä vai b) siten, että lämmittelyn jälkeen tehdään esim. kova 10toistoa ja sen jälkeen loput 2 sarjaa tehdään pienemmillä painoilla mutta toistot kuitenkin 10 luokkaa ? toivottavasti joku ymmärsi tämän selkeän selityksen.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
raggi sanoi:
Tuli tällänen pikku kyssäri mielee, että miten porukka tekee noita sarjoja. Eli jos tehdään esim 3 sarjaa penkkipunnerrusta kässäreillä niiin teettekö a) siten, että viimeinen sarja on isoimmilla painoilla ja liike on siinä vai b) siten, että lämmittelyn jälkeen tehdään esim. kova 10toistoa ja sen jälkeen loput 2 sarjaa tehdään pienemmillä painoilla mutta toistot kuitenkin 10 luokkaa ? toivottavasti joku ymmärsi tämän selkeän selityksen.
Itse oon ainakin tehny niin että lämmittelyn jälkeen isommilla painoilla ja sen jälkeen pienemmillä painoilla.Välillä teen myös niin että kaks ekaa sarjaa isommilla painoilla ja viimeinen sitten vähän pienemmillä niin hyvällä tekniikalla vaan ku onnistuu....

Itse kun aloittelin niin tein juuri jotain ton tapaista kuin tredin aloittajakin, eikä sitä tuntumaa aina löytynyt, jos koskaan. Nykyään tuntuma on kuitenkin aivan toinen, mutta esim. kulmasoudussa, ja alataljassa joudun pienemmillä painoilla "etsimään sen oikean tekniikan/tuntuman", enkä aloita kovia sarjoja, ennen kuin löydän sen tuntuman pienillä painoilla.

raggi sanoi:
Riippuu päivästä, fiiliksestä, tavoitteesta, kaappikellon-teko-kurssin alkamisajasta yms. Vaihtelu virkistää.

ei se vaikuta kuinka iso tai pieni olet että saa selkään tuntumaa reenin jälkeen.
liikkeet oikein niin siinä se, ei mitään nopeaa rimpuilua.

itselläni oli aikoinaan samaa ongelmaa, mut kun hiukan keskitty enemmän tekemiseen ja kokeili eri variaatioita liikkeistä niin johan alko tuntumaan, leuanveto, rinnalveto ja kulmasoutu on hyviä liikkeitä

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom