Haittaako kehitystä jos treenien jälkeen ei syö kunnon ateriaa?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja locozh
  • Aloitettu Aloitettu
oikeesti, aika karmeeta, kun kasvavan POJAN vanhemmat ei anna syödä. Kyllä mä muistan itekin sen nälän määrän, mikä oli teini iässä ja mä olen sentään tyttö...Ja en käynyt silloin salilla edes, tosin harrastin paljon aerobista..

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
oikeesti, aika karmeeta, kun kasvavan POJAN vanhemmat ei anna syödä. ..[/QUOTE

kovasti tätä mieltä ihmiset näyttää olevan:wtf:
Ei siinä mun mielestä edes mitään ihmeellstä ole että kotona aikuiset määrää ja lapset tottelee tai itkee ja tottelee :D Eikö itsellänne ole/ollut ruokailujen suhteen mitään sääntöjä ?

Täälläpäin ei kyllä ollut koskaan minkäänlaisia sääntöjä ruokailujen suhteen. Aina sai syödä mitä kaapista löytyi kellonaikaan katsomatta.

Vähän asian vierestä vielä: Muistan kun muutin aikoinani pois kotoa, niin pitkän aikaa meni viikossa 6-8 litraa maitoa ja kymmeniä kananmunia piloille kun perheen suurkuluttaja ei ollut enää niin usein syömässä ja äitirakas osti niiitä vanhasta tottumuksesta.:)

Eikö itsellänne ole/ollut ruokailujen suhteen mitään sääntöjä ?
''Lautanen tyhjäksi'' ja ''nopeat syövät hitaat'' ovat säännöt. Eipä meidän talossa ole koskaan ruokaa kielletty. Asiaan voi vaikuttaa myös, jos teillä on suuri perhe ja monta suuta ruokittavana. Suosittelen, että aloitat rypsiöljyn jemmaamisen sängyn alle ja kittailet sitä aina salaa.

Mikä tämä "et saa syödä illalla" -idean perustelu on vanhemmiltasi? En katsoisi oudoksi, jos vanhempasi kieltäisivät alkoholin, antaisivat tarkat kotiintuloajat ja muutenkin yrittäisivät pitää kuria, mutta ruuan rajoittaminen? Kasvuiässä oleva nuori tarvitsee ruokaa, jotta luut/lihakset/muut kudokset rakentuvat. Ravinnon rajoittaminen voi myös haitata pituuskasvua (yst terv lääkäri). Ymmärrettävää tietenkin on, jos perhe on iso ja rahantulo työttömyyden tms takia on niukkaa mutta ruuan ei tarvitse olla kallista. Ravitsevaa ruokaa voi tehdä itse halvalla perusaineksista ja itse voit harkita (vanhempien luvalla tietenkin) oman rahan ansaitsemisen aloittamisen (kesätyöt, lehdenjakaminen jne), jotta saat ostaa omaa ruokaa illaksi.

voisko tässä olla takana vanhemmilla se ajatusmalli, että ilta syöminen on saatanasta? ikävä tilanne kyllä ketjun aloittajalla. itsellä ei ollut tämmöistä ongelmaa kotona asuessani, faijallakkin oli käytössä iltapalan iltapalan iltapala.. =)

Itselläni on käynnissä parhaillaan empiirinen tutkimus treenien jälkeen syömisestä, tai syömättömyydestä. Testiin minut kirvoitti iltatreenit ja iltasyömisen "haittoihin" liittyvät ennakkoluuloni. Tein tätä itseäni varten, mutta kun tämä asia näyttäisi (ehkä) muitakin kiinnostavan, niin kirjoittelenpa tänne.

Aikajakso on 12 viikkoa; 6 molempia. Kehitystä seurataan rasvattoman painon kehityksellä (tai kehittymättömyydellä); sekä lihaskipeyttä seuraamalla. Yritän pitää asiat mahdollisimman samanlaisina molemmat kuuden viikon jaksot. Mm. Kalorit on samat (kulutukseen nähden), ainoana erona on, että kalorit sijoittuvat eri ajankohtiin päivässä.

Pientä vaihtelua kalorinkulutuksessa on, mutta tätä yritän korjata vähentämällä kaloreita hieman tuossa kuuden viikon taitteessa. Edellä oleva olettamus tietenkin sillä ehdoin, että paino nyt sattuu tippumaan. Kalorisyklitys on ensimmäisen 6vk kahden viikon jaksoissa 2000(35p-25hh-40r)-3200(30p-35hh-35r)-2000(35p-25hh-40r) ja toisella 6vk jaksolla 1800(35p-25hh-40r)-3000(30p-35hh-35r)-1800(35p-25hh-40r).

Ensimmäisen vertailujakson alussa (n. 2 viikkoa sitten). Painoni oli 105kg ja rasvaprosentti ihanaiset 27. Toistaiseksi lihaskipeyttä on ollut aina pari päivää treenin jälkeen ja en siis ole palkkarin lisäksi syönyt enää treenin jälkeen mitään. Olen pitänyt myöskin sellaista tyttömäistä päiväkirjaa olotiloistani, mutta tätä vaaleanpunaista kirjaa, tai sen sisältöä en ole valmis julkaisemaan.

Epäilen itse, että mitään eroa en tule huomaamaan, mutta tuossa kymmenisen viikon päästähän se nähdään.

Hyviä treenejä kaikille :puntti:

Eipä tunnettu mun kotona muita ruokailuun liittyviä sääntöjä ku et lautanen on syötävä tyhjäks, syömään on tultava sillon ku ruoka on tehty ja herkkuja rajoitettiin sillä ettei vanhemmat tuonu niitä ku viikonloppusin. Oikeaa ruokaa sai syödä ihan niin paljon ku jakso, vaikka yöllä.

Vissiin on kuitenkin parempi treeni ja huono palautuminen kuin ei treeniä ollenkaan ?
Ajattelin tässä vaan, että lähdenkö salille nyt ja syön kotona nihkeän iltapalan ja meen nukkuu ? (palkkarikin jää väliin kun jauhot lopussa)

Vissiin on kuitenkin parempi treeni ja huono palautuminen kuin ei treeniä ollenkaan ?
Ajattelin tässä vaan, että lähdenkö salille nyt ja syön kotona nihkeän iltapalan ja meen nukkuu ? (palkkarikin jää väliin kun jauhot lopussa)

Totta kai on.

Btw, täällä jossain puhuttiin jonnekin nakkikioskille menemisestä treenin jälkeen illalla, tarkoitus on treenin jälkeen saada HIILIHYDRAATTEJA eikä mitä tahansa energiaa.

lähenkin tästä treenaamaan, vedän palkkarina pelkän maltodekstriinin ja iltapalaks raejuuston ja vaikka vielä lisää maltodekstriiniä :thumbs:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom