Hairusto ravintolisä: parempia penkkituloksia ravintolisällä

Yleisin syy kuntosaliharjoittelun keskeyttämiseen on olkapään nivelten rasittuminen ja kipeytyminen. Olen käyttänyt säännöllisesti hairusto-vihersimpukka ravintolisää olkapään nivelten terveenä pitämiseksi. Kuuri on vasta aluillaan, ja haluaisin kuulla kokemuksianne ravintolisän todellisista vaikutuksista.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mainostusta anyone?

Aiheeseen. Ite en käytä on paremmat lääkkeet tohon. Oon kyllä kuullu että jollain on auttanu polvii.

Ite on yleensä näissä sitä mieltä, että kannattaa etsiä ne syyt niihin kipuihin, eikä vain hoitaa oireita. Lihashuoltoa + jättää kipua aiheuttavat liikkeet jäähylle = toimii varmasti paremmin, kuin ravintolisät. Voihan siihen tietenkin ottaa avuksi ravintolisiä, jos kokee niistä olevan apua.

Itekkin olen joskus kyseistä tuotetta käyttäny olkapääkipujen takia, mutta suosittelen tarkistamaan suoritustekniikoita, koska ei tuo mikään ihmeaine ole ja kivut pysyy takuulla paikallaan mikäli tehdään joitain liikkeitä huonolla tekniikalla. Esim. penkkipunnerrus ja pystypunnerrus.

Mainostusta anyone?

Aiheeseen. Ite en käytä on paremmat lääkkeet tohon. Oon kyllä kuullu että jollain on auttanu polvii.
.Tuollahan on kreatiiniketjukin, ei se mainostusta ole.Puhutaan yleisesti yhdestä lisäravinteesta, eikä yhden firman omasta..

Mut joo, ois mielenkiintoista kuulla vähän lisää tosta, jos tulevaisuudessa tulee jotain pieniä nivelvaivoja, niin voi kokeilla :)

Lähtökohtana pidän itse, että aine joka ei löydy lääkeainelistalta on todennäköisesti lähempänä homeopaattista valmistetta kuin oikeasti vaikuttavaa ainetta. Kreatiinit, kofeiinit ja muut mönjät vaikuttavat epäsuorasti, mutta eivät medikaalisesti, eli ei niillä todellakaan mitään nyrjähdyksiä, revähdyksiä tai muuta paranneta, päinvastoin, jos jaksaa penkata vielä muutaman kilon enemmän jo ennestään vähän revähtäneellä olkapäällä, voi seurauksena olla pahimmillaan pari katkennutta jännettä tai kovan luokan tulehdus, ja sitten ollaankin kuukausi-vuosi treenaamatta.

Itselleni on joskus tullut voimaharjoittelussa kipuja olkapäihin, jalkoihin jne. Ja silloin olen tipauttanut raudat suoraan telineeseen ja jättänyt kyseisen ruumiinosan kokonaan rauhaan ainakin seuraavaan treeniin asti ja kokeillut varovasti, josko kipu olisi jo tiessään. Parempi pari päivää treenaamatta kuin pari kuukautta kipsissä. Viimeksi kyykätessä tuntui, että polvilumpion alapuolelta olisi jokin jänne lähdössä kohtsillään irti, ja siihen jäi kyykkäilyt siltä erää. Seuraavalla viikolla kipu olikin sitten tiessään ja kyykkytuloskin parantunut 5 kilolla. :)

Eli arvelisin näin yleisesti, että hainrusto voi toimia joitakin hivenaine- ja hormonipitoisuuksia kohottavana, mikäli siinä on vaikuttavia aineita ylipäätään, mutta en jaksa uskoa, että sillä mitään nyrjähdyksiä ihmeparannetaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom