STRONGMAN Hafþór Júlíus Björnsson

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
480 kg ihan mahdollinen, mutta 500 kg ei nouse kuukauden päästä.
Vähän sama fiilis näiden vetojen pohjalta, mutta Thorin kyky piikata parin viimesen viikon aikana on aina ollu ihan älytön, niin ei uskalla sanoa noinkaan. Aikasempia Thorin kisoihin valmistautumisia seuranneena, Thor taitaa lyödä kovat myrkyt koneeseen vasta aika loppuvaiheessa ja kruisailee aika kevyillä muuten. Tuntuu meinaan että ne suvantovaiheet vrt. 1kk ennen kisoja on muihin verrattuna aina poikkeuksellisen isoilla eroilla.

Joo onhan tolla treenikaudella setit 200-300 niinku muillakin, mut kisojen alla nousee tonne 400+ vedossa. Sama oli kyllä käsipainossakin, 30-40kg pompsahti lopussa ylöspäin ja melkein ennätystä tiskiin :)
Ite oon kokoajan uskonut että 501 tulee, mutta yhä se tuntuu jotenkin... kuin sylkisi kämmeneen ennen kättelyä. Eddie sentään korottia useamman kympin...

Muistanko nyt väärin vai vetikö se jollain videolla jo 480?
Elephant barilla ilman pukua veti varmaan 2kk sit. Nyt siis on normaali strongman setup, eli normi vetotanko ja painot, mutta 8-figure strapsit ja puku.

Joo onhan tolla treenikaudella setit 200-300 niinku muillakin, mut kisojen alla nousee tonne 400+ vedossa. Sama oli kyllä käsipainossakin, 30-40kg pompsahti lopussa ylöspäin ja melkein ennätystä tiskiin :)
Ite oon kokoajan uskonut että 501 tulee, mutta yhä se tuntuu jotenkin... kuin sylkisi kämmeneen ennen kättelyä. Eddie sentään korottia useamman kympin...

Musta tuntuu että Thorilla toi on vielä tarkempaa kun muilla. Muut kovat vetäjät esim. Pritchett, Heinla ym. käy siellä 400+ jatkuvasti off-seasonillakin. Thor pystyy tarkasti ainakin videoiden perusteella alhaalla, ja sitten jollain 6-8vko periodilla rykäsee 30-40kg viikossa lisää rautaa tankoon. Ja rauta ei oikeestaan missään vaiheessa näytä painavammalta, kun miltä se näytti edellisellä viikolla.

Mä en ymmärrä tota, että koska Eddie korotti recordia 27kg, niin nyt uus normi on että sitä ko. recordia pitää muidenkin korotella sitten kympeillä. Etenkin kun Eddie itekkin aikanaan korotti sitä vaan 1kg:lla, ennen kuin otti tähtäimeen 500kg. Kyllä siinä loppuu muutenkin aika nopeesti korottelut lyhyellä tähtäimellä, jos sitä pitää parin recordin jälkeen olla jo 560kg rautaa tangossa...

Se on vaan mun fiilis. Uskon että Thor tulee 500 ylittämään ja vaikkei sitä tekisi niin tod. näk. jää Eddietä suurempana miehenä voimamiehistä muistoihin aikanaan.
Eikä se nyt mikään normi ole, mutta itse veikkaan että Thor pystyy 510-520 vetämään jos panostaa vetoon erikseen kun vähän aikaa muutenkin kisat pannassa.

Hafthor arveli tänään Twitchin streamissa että 20-21 jää viimeiseksi kaudeksi strongmanissa, haluaa uusien haasteiden pariin kaiken voittamisen jälkeen.

No voimanoston raw yhteistuloksen ME ainakin vielä uusiksi. Samalla mahdollisesti raw maven ennätys vaikka Bennin 460 on kyllä helvetin kova. On jo 9v vanha tuo ennätys.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom