STRONGMAN Hafþór Júlíus Björnsson

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No nyt mennään voimamiesurheilussa metsään niin, että rytisee. Aiemmin esimerkiksi tukin ME joka on Savickasin nimissä on ollut se mitä joka organisaatiossa yritetään rikkoa. Savickas nosti sen Arnold kilpailussa Brasiliassa ja se on kelvannut ympäri Maailman. Ollut nimenmaan se rauta mitä esimerkiksi Giants Live kisoissa on yritetty rikkoa. Maastaveto on hieman eri juttu kun on erilaisia tankoja, mutta periaate on ollut, että Ed Hallin ennätys on kelvannut aika monelle ennätykseksi. Nyt jos aletaan noteeraamaan joka organisaatiolle oma ME niin ei hyvä. Tämä vain minun mielipide. Koska voimamiesurheilussa ei ole standardia sille mikä on kilpailu ja mikä ei niin tämä Thorin tapaus on hyvä ennakkotapaus, koskien ME noteerauksia. Toivottavasti tämän jälkeen tulee joku yhteisymmärrys missä ennätyksiä voi tehdä.

Nojoo. Pro varuste voimanostossa oli jossain kohtaa hitosti liittoja ja kaikki kutsuivat omien liittojensa ennätyksiä maailmanennätyksiksi. Ei hyvä.

Voimamieskisoissa on monia lajeja missä ei yritetäkkään pitää kirjaa ennätyksistä kun olosuhteet on vain siinä kyseisessä kisassa sellaiset. Esim. Lastaukset ja rekanveto. Eikä toistolajeissakaan taideta pitää kirjaa, esim. WSM-kyykky.

Noissa missä pidetään niin välineet pitäs olla aika standardisoidut.

Nyt jos/kun Thor vetää 501 niin ollaan jännässä tilanteessa että yritetäänkö sen jälkeen kisoissa rikkoa 500 vai 501 kg.

Tukissa yritetään edelleen rikkoa 228 vaikka Biby otti treeneissä 233,5.

Tukissa yritetään edelleen rikkoa 228 vaikka Biby otti treeneissä 233,5.
Tämä on musta aika selvä asia, kun kyse on kuitenkin nostosta missä ei ole mitään "virallista" tahoa valvomassa.

Thorin osalta paikalla on kuitenkin vähintäänkin tuomari, joten olosuhteet on melko kisan omaiset pl. Yleisön puuttuminen. Eddietäkin varten kuitenkin tietääkseni roudattiin hänen treeneissä käyttämä platform (ja tanko?) jotta saisi mahdollisimman optimoidut olosuhteet.

Itse uskon, että tämän jälkeen 501kgta pidetään ennätyksenä, jota koitetaan rikkoa (sikäli kun se nousee). En usko että kukaan haluaa joutua yhden kilon takia siihen tilanteeseen, että spekuloidaan oliko kyseessä ennätys vai ei. Thorin vedon legitiimiyden takana on kuitenkin aika kovia tahoja: WUS ja Rogue on kuitenkin koko strongmanin merkittävimpiin kuuluvia toimijoita. Rogue varmaan sponsoroi about jokasta top äijää.

Pro varuste voimanostossa oli jossain kohtaa hitosti liittoja ja kaikki kutsuivat omien liittojensa ennätyksiä maailmanennätyksiksi.
Sama on raw puolellakin ja siksi liittojen ennätykset ei kiinnosta ketään, vain nuo liitosta riippumattomat all time ennätykset.

Eddietäkin varten kuitenkin tietääkseni roudattiin hänen treeneissä käyttämä platform (ja tanko?) jotta saisi mahdollisimman optimoidut olosuhteet.
Juu, homma oli aika pitkälle räätälöity Eddien nostolle ja sijaintikin parin tunnin etäisyydellä kotoa.

Tässä korona-ajassa, henkilökohtaisesti liputan täysilla 501:n puolesta uutena tulevana ennätyksenä.

Nyt myös ilmeisesti Big Z lisätty päätuomariksi näihin.

Kyllä siinä aktiiviset strongmanit sotii tuulimyllyjä vastaan, kun mukana on jo Rogue, WUS, Magnus ver Magnusson ja Big Z. Saapi sanoa mitä vaan recordeista, nämä tahot on kuitenkin mukana kaikissa merkittävissä kisoissa, ja jos ne hyväksyy recordin niin silloin se kyllä tunnustetaan myös näissä isoissa skaboissa.

Juu, homma oli aika pitkälle räätälöity Eddien nostolle ja sijaintikin parin tunnin etäisyydellä kotoa.

Tässä korona-ajassa, henkilökohtaisesti liputan täysilla 501:n puolesta uutena tulevana ennätyksenä.
Salitulokset on aina salituloksia.EI jatkoon.Tässä on nyt se vaara että Tämmösiä salikisoja ruvetaan järjestämään harvase viikko jossain päin maailmaa.Ja yritetään jonkun nostomuodon NS.Maailmanennätystä.

Nyt myös ilmeisesti Big Z lisätty päätuomariksi näihin.

Kyllä siinä aktiiviset strongmanit sotii tuulimyllyjä vastaan, kun mukana on jo Rogue, WUS, Magnus ver Magnusson ja Big Z. Saapi sanoa mitä vaan recordeista, nämä tahot on kuitenkin mukana kaikissa merkittävissä kisoissa, ja jos ne hyväksyy recordin niin silloin se kyllä tunnustetaan myös näissä isoissa skaboissa.

Niin on se WUS organisaation ennätys vaikka kuka sanoisi mitä jos WUS sellaiseksi sitä haluaa kutsua. Giants Live ja muiden organisaatioiden ei luonnollisesti sitä tarvitse huomioida kuten ei VN toiset liitot toisten ennätyksiä huomioi.

Tää tilanne on vitun perseestä ja Thor, Eddie sekä erityisesti syöpäiset fanipojat. Jotka ikävä kyllä on aikuisia ihmisiä pääosin, niin ovat kivasti pistäneet pirstaleiksi koko skenen lapsellisella toiminnallaan. Joo on saatu näkyvyyttä, ja ehkä tää on vaan tulevan nyrkkeilymatsin markkinointia, mutta mulla mennyt maku tähän tilanteeseen.

Miksei Thori vaan voinut kerran perustella miksi nosto on OK sen sijaan että rupeaa jakamaan negatiivisia posteja Eddiestä ja itkemään 2017 vuoden kisasta. Vaikka se olisi suunniteltu Eddielle, niin oli hän niissä lajeissa maailman vahvin eikä asiasta jälkikäteen itkeminen auta tilannetta yhtään vaan saa näyttämään sut huonolta.

Toisaalta itse olen osa ongelmaa, kun aihetta seuraan ja tännekin aiheesta kirjoitan😀 jos internet harmittaa niin pitäisi vain sulkea näyttö.

Salitulokset on aina salituloksia.EI jatkoon.Tässä on nyt se vaara että Tämmösiä salikisoja ruvetaan järjestämään harvase viikko jossain päin maailmaa.Ja yritetään jonkun nostomuodon NS.Maailmanennätystä.
Korona-lockdown tulos, kisoihin kelpaava tuomari paikalla yms kaikki muut kuten kisoissa paitsi iso yleisömassa. Jatkoon mun mielestä. Pahin skenaario on että seuraavat isot kisat on vasta joskus 2021.
En usko että kovin nopeasti joku toinen samassa setupissa laittaa 502 tankoon.

Korona-lockdown tulos, kisoihin kelpaava tuomari paikalla yms kaikki muut kuten kisoissa paitsi iso yleisömassa. Jatkoon mun mielestä. Pahin skenaario on että seuraavat isot kisat on vasta joskus 2021.

Onko nuo kisat vai pelkästään Thor nostamassa?

Miksei Thori vaan voinut kerran perustella miksi nosto on OK sen sijaan että rupeaa jakamaan negatiivisia posteja Eddiestä ja itkemään 2017 vuoden kisasta. Vaikka se olisi suunniteltu Eddielle, niin oli hän niissä lajeissa maailman vahvin eikä asiasta jälkikäteen itkeminen auta tilannetta yhtään vaan saa näyttämään sut huonolta.

Itse en myöskään anna kummallekkaan Eddielle enkä Thorille pojoja tästä. Tyylikästä olisi ollut jos Thor eikä kukaan heidän poppoosta olisi vastannut mitään Eddien kommentointiin.

Eddie sanoi että 2017 WSM jälkeen Thorin isä oli ainoa kuka Islantilaisista tuli onnittelemaan voitosta. Ei tyylikästä ja sitä mihin ollaan totuttu voimamies skenessä. Kun kamppailulajeissa äijät mätkii toisiaan turpaan ja silti usein ottelun loputtua halaavat ja häviäjä antaa arvostusta voittajalle.

Pitää muistaa että Thor on Amerikantähti ja maalimanlegenda, joka asuu Tampereen kokoisessa eristetyssä valtiossa.
Voipi olla melko iso stara myös omassa mielessään :) (+ tietty näyttönä maskuliinisuudestaan top2 lajin mestari).
Salinostot salinostoina ja sillain...

Kun kamppailulajeissa äijät mätkii toisiaan turpaan ja silti usein ottelun loputtua halaavat ja häviäjä antaa arvostusta voittajalle.

ei se sielläkään joka kerta noin mene. monta kertaa käynyt niinkin päin, että jopa voittaja haistattaa paskat häviäjälle, joka naama poskella miettii vielä kanveesissa, että mitä oikein tapahtui.

Onko nuo kisat vai pelkästään Thor nostamassa?
Tuskin kukaan muu nostaa, tapahtuma pitäisi olla islannin korona-rajoitusten(max 20hlo?) rajoissa toteutettuna. Eikö se tuolla sanottu että on tuomaroitu (Magnus Ver Magnusson?) ja tietty kisaa vastaavilla varusteilla(vetotanko ja kalibroidut levyt).

Niin on se WUS organisaation ennätys vaikka kuka sanoisi mitä jos WUS sellaiseksi sitä haluaa kutsua. Giants Live ja muiden organisaatioiden ei luonnollisesti sitä tarvitse huomioida kuten ei VN toiset liitot toisten ennätyksiä huomioi.

Tää tilanne on vitun perseestä ja Thor, Eddie sekä erityisesti syöpäiset fanipojat. Jotka ikävä kyllä on aikuisia ihmisiä pääosin, niin ovat kivasti pistäneet pirstaleiksi koko skenen lapsellisella toiminnallaan. Joo on saatu näkyvyyttä, ja ehkä tää on vaan tulevan nyrkkeilymatsin markkinointia, mutta mulla mennyt maku tähän tilanteeseen.

Toisaalta itse olen osa ongelmaa, kun aihetta seuraan ja tännekin aiheesta kirjoitan😀 jos internet harmittaa niin pitäisi vain sulkea näyttö.

Ei tässä tietenkään olekaan kyse siitä, että tarviiko huomioida. Ei kenenkään tarvi huomioida yhtään mitään ja meidän mielipiteillä ei ole siinä asiassa mitään merkitystä.

Mehän ei voida kuitenkaan tietää, että miten muut organisaatiot tän vastaanottaa, joten täällä on aika turha länkyttää siitä, että "joo se on vaa WUS record" / "joo se on uus world record". Jokaisella saa olla toki oma mielipide, mutta on ehkä vähän liioteltua kertoa täällä isojen organisaatioiden suulla että hyväksytäänkö uudeksi ennätykseksi vai ei, sitä päätöstä me ei voida tehdä... Pointti oli, että jos tarpeeksi moni organisaatio ja taho asettuu tämän legitiimiyden taakse, niin katoaa sitten niiden muutaman vastaan vänkäävän tahon merkitys. Tässä on nyt niin paljon merkittäviä sponsoreita ja tahoja takana, sekä tunnetuimpia strongman -kisaajia (mm. Stoltmanit, Thor, Kearney) yrittämässä näitä recordeja samalla setupilla, että siellä voi yksittäisellä organisaatiolla olla aika pienet intressit lähteä voimakkaasti marssimaan tätä porukkaa vastaan näkyvästi.

Aika näyttää, että miten muut organisaatiot tämän huomioi/jättää huomioimatta esim. kisoissa: lukeeko Thorin nimen alla WSM:ssä ennen maastavetoeventtiä, että "current record holder at 501kg" vai ei? Lähdetäänkö Giants livessä liikkeelle siitä, että siellä uutta recordia yritetään 501 vai 502kg:lla? Näillä organisaatioilla on aivan takuuvarmasti intressi ottaa tähän jotain kantaa: jos puolet strongman communitystä pitää 501kg:ta recordina, niin haluaako Giants Live lähteä sille polulle, että puolia ei kiinnosta kun ei siellä edes yritetä uutta recordia?

Me ei voida näitä asioita vielä tietää. Strongmanissa on kuitenkin kautta aikain huomioitu recordeja eri organisaatioiden välillä, kuten myös Eddien veto on WSM, arnold ym. skaboissa aina mainittu world recordina, vaikka eri organisaation kisassa onkin tehty. Ja hyvä niin, minä en ainakaan voimanoston sisäsiittoista pelleilyä ja miljoonaa eri liittoa omilla recordeillaan halua strongmaniin.

Tuohan sen tulee lopulta näyttämään, että mitä mieltä eri organisaatiot on tästä recordista. Jos eivät sitä hyväksy, eivät sitä myöskään mainitse. Jos hyväksyvät, niin kyllä se sitten näkyy kisoissa tavalla tai toisella. Minulle se on ihan sama että nostaako Thor tätä rautaa vai ei ja hyväksytäänkö se vai ei, mä pidin Eddiestä urheilijana ja pidän myös Thorista. Normaalioloissa olisin kyllä ehdottomasti sitä mieltä, että recordit on tehtävä kisoissa, mutta nyt en osaa sanoa, kun kisoja on käytännössä mahdoton järjestää ja tässä on kuitenkin aika tarkasti standardoidut olosuhteet. Eikä tässä mun mielipide paljoa paina, annan enemmän painoarvoa sille, että mitä mieltä merkittävät strongman organisaatiot on asiasta. Jos WSM ja arnolds ja WUS luukuttaa tätä uutena recordina, niin sitä se sitten on myös mulle.

Viimeksi muokattu:

Niinpä. Ja haittaako se sittenkään hirveästi, jos nämä voimailun supermiehet järjestää näitä vastaavia ennätysten murskajaisia? Jos jollain on paukkua ottaa se 502kg vedossa tai 230kg tukkia, niin kyllä mulle kelpaa tällaisetkin olosuhteet. Tuohon voisi melkein lisätä Maddoxin +350kg raw-penkit ja miksei Ray Williamsin 490kg no wraps-kyykynkin. Oikein mukava olisi nettituomaroida tuollaisia ehkä peräti livenä ja aika harva fani edes pääsee ikinä näin lähelle kun nämä monsterit primessään yrittää sellaista, mihin ihminen ei ikinä ole pystynyt. Rima on asetettu sen verran korkealle, että inflaatio ei tosiaan heti noilla tuloksilla iske. Se, että hyväksyykö joku liitto noita, ei jaksa ainakaan minua enää kiinnostaa.
Ehkä nämä entiset mestarit ovat huolissaan lähinnä siksi, koska se oma juna meni jo...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom