habaan kokoa...

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Originally posted by Hannibal
- 6 käsitreeniä päivässä, kahden tunnin välein
- treeni = 3 sarjaa hauista + 3 sarjaa ojentajia, supersarjoina
- toistot 10-20 per sarja
- jokaisen treenin jälkeen 50 g proteiinia ja 150 g hiilaria
- päivän kokonaiskalorimäärä reippaasti yli kulutuksen
- 6 päivää putkeen tuollainen käsipäivä

Vaikuttaa aika radikaalilta, päivän tai parin jälkeen nuo sarjat voi tehdä tosissaan tiukkaa jopa pelkän tangon kanssa ilman painolevyjä, takuulla.

Onko tuota joku kokeillut, olisi mielenkiintosta kuulla kokemusta? :)

Originally posted by Away
Nyt tehty talvella ja syksyllä 3-jakoista ohjelmaa, eikä haba ole kasvanut oikeastaan yhtään, kun hauis on tehty 1 kerran viikossa selän yhteydessä. Taidan kesällä taas siirtyä autotalliin salilta ja kaivaa ruosteisen tangon painoineen esiin, ja pistää vähän tiuhempaan tahtiin habaa, tosin järjen pitäen samalla mukalla treenauksessa, kun nyt tuota tietoa jo löytyy aikas mukavasti.

Minkälaista treeniä oot hauikselle tehnyt? Mä oon treenannut tähän asti nelijakosella, hauista myöskin vain kerran viikossa, hyvinhän tuo on kasvanut, viimesen 1,5kk aikana tullut taas 1,5cm kumpaiseenkin, kun taas tuli mittanauhan kanssa heiluttua. :cool:

Mulla ohjelmassa joka kerta hauiskääntö suoralla tangolla (<- ihan ehdoton liike), sitten jokin hauiskääntö käsipainolla. Sarjoja kummassakin kaksi.

Mä oon siinä uskossa että kädet ei liialla treenillä saa kuin pienenemään, sama pätee muihinkin. Tuommoinen hetkellinen rääkki kyllä tehoaa, että viikon tai pari luukuttaa jotain lihasryhmää ihan tosissaan, tai kaikkia... :hmmm:

Yleensä on ollut:
- keskitettyä hauiskääntöä 2'8-12 (molemmat kädet)
- hauiskääntö scott penkissä, taljassa 3'8-12
- taljassa pientä keskitettyä yhellä kädellä pumppailua monesti
loppuun

Joka treenin jälkeen haba kipeä. :)

Tosin vasta loppuvaiheessa aloin tekemään hauiskääntöä seisten z-tangolla ja tuntu kyllä pirun hyvältä. Nyt on ollu treeni taukoo kipeinä olevien olkapäiden takia. Täsmennetään vielä, että olen todellakin vasta aloittelija. :)

Proteiinipumppauksesta

Itse kokeilin ko. asiaa puolisen vuotta sitten. 6 päivää kirjan ohjeiden mukaisesti. Olkavarsi turposi 2cm, johtuen lähes kaiken veren pakkautumisesta käsiin. Muutaman päivän jälkeen tilanne normalisoitui ja senttihän siihen jäi. n. 35=>36, eli koko ei vielä ole häiriöksi asti. Voimatasokin nousi hyvin. Penkki parani 5kg. Älkääkä leimatko penkkihauispelleksi!

Kyllä paras liike on hauis suoralla tangolla.
Olen viimeaikoina yrittänyt löytää tekniikan jolla saan parhaan
tuntuman ja tähän olen päätynyt:
*oteleveys pitää olla hieman "ylileveä"
*käsiä ei saa päästää suoraksi laskuvaiheessa
*kyynärpäät kiinni kyljissä,mutta olkavarsi ei saa olla pysty suorassa vaan kyynärpäät hieman pystylinjasta taaksepäin
*puhtaat toistot/ei liikaa painoa

Näitä teen aina 2-3 sarjaa ja sitten 2-3 sarjaa jotain muuta joka vaihtuu lähes joka reenissä.

Kyllä oikeassa olet, kulmatangolla polttaa hauiksiin tuntuvammin mutta kyllä suoralla tehdyn kovan sarjan jälkeen eron huomaa, tuntuu että nahan alla on pari desiä perunamuussia eikä lihaksesta tietoakaan. :p

Mä tykkään ihan täyspitkällä levytangolla tehdä, oteleveytenä pidän sitä että etusormeni ovat karhennuksen alussa. Kyynärpäät tosiaan sivulla ja tuolla taaksepäin viennillä saa siirrettyä tuntumaa vähän enemmän hauiksen huipun suuntaan, sinne yläosaan.

Mä vien tarkoituksella tangon aina alas asti (kädet suoraksi) koska mulla nimenomaan hauiksen alaosat ovat ne heikoimmat, ja kaipaa kehitystä.

Mistäköhän johtuu, että kun teen hauiskääntöä tangolla, oikean käden ranteessa alkaa tuntua kipua/oistoa aina kun alan laskea tankoa alas?? Siis siinä vaiheessa kun olen nostanut tangon ylös, alan laskea rauhallisesti painoja alas. Siinä kohtaa tuntuu sellainen ikävä kipu ránteen reunassa Missään muussa liikeessä ei tunnu samanlaista kipua. Ymmärsiköhän joku nyt mitä tarkoitan?

Originally posted by giu
Mistäköhän johtuu, että kun teen hauiskääntöä tangolla, oikean käden ranteessa alkaa tuntua kipua/oistoa aina kun alan laskea tankoa alas?? Siis siinä vaiheessa kun olen nostanut tangon ylös, alan laskea rauhallisesti painoja alas. Siinä kohtaa tuntuu sellainen ikävä kipu ránteen reunassa Missään muussa liikeessä ei tunnu samanlaista kipua. Ymmärsiköhän joku nyt mitä tarkoitan?

Mul on ollu samanlainen ongelma viimeset 2kk
Ainoa keino mikä on auttanu niin kunnollinen ranteiden lastoitus
eli nekkaus tyyliin: joustavaa sidettä muutama kierros kämmeneen ja sen jälkeen hieman enemmän ranteiden kohdalle.
Niin että ranne hieman taipuu ja veri kiertää (toivottavasti)

Jos oot aikaisemmin paikkoja "teippaillu niin tiedät varmaan paremmankin sidonnan.

Mitkään rannetuet tms. eioo jeesannu yhtään vaan pistävä kipu
on ollut joka toistossa.Tietenki ranteisiin voimaa lissää niin eiköhän sekin auta...ongelmana vaan et mites ranteita teet kun kipu on melkoinen ja pää huutaa hoosiannaa

Itse en tykkää hauiskäännöstä suoralla tangolla seisten -liikkeestä yhtään. Mieluummin teen scotissa z-tangolla.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mulle taasen täysin tuntematon käsite on Scott-penkki sekä Z-tanko, voisiko joku valaista tyhmää?

nimim. vapailla painoilla alusta alkaen

Z-tanko on sellainen mutkille väännetty tanko, josta voi ottaa kiinni vastaotteesta vasaraotteeseen. Tai no ei kaikissa ihan vasaraotteeseen asti mutta 45 asteen kulmaan kuitenkin.

Scott-penkki on kuten hauislauta, eli kulmassa oleva taso, johon tuetaan olkavarret.

Originally posted by pässi
Mul on ollu samanlainen ongelma viimeset 2kk
Ainoa keino mikä on auttanu niin kunnollinen ranteiden lastoitus
eli nekkaus tyyliin: joustavaa sidettä muutama kierros kämmeneen ja sen jälkeen hieman enemmän ranteiden kohdalle.
Niin että ranne hieman taipuu ja veri kiertää (toivottavasti)

Jos oot aikaisemmin paikkoja "teippaillu niin tiedät varmaan paremmankin sidonnan.

Mitkään rannetuet tms. eioo jeesannu yhtään vaan pistävä kipu
on ollut joka toistossa.Tietenki ranteisiin voimaa lissää niin eiköhän sekin auta...ongelmana vaan et mites ranteita teet kun kipu on melkoinen ja pää huutaa hoosiannaa

Jos reenaan ranteita, niin ei se kipu siinä tunnu. Ihme juttu, mutta kipu tulee ainoastaan kun teen hauperia tangolla. Eilenkin kokeilin, niin kaksi toistoa sai tehtyä, mutta kolmannessa se alkoi taas. Pitäis varmaan kokeilla tota sidettä ja reenata enemmän ranteita.

Kaikki joilla ranteet vittuilee, menkää näyttään niitä kunnon lääkärille!!! Havahdan aina, kun puhutaan rannevammoista/-kivuista. Oon jo pari kertaa kirjoitellut palstalle siitä, kun itsellä leikattiin ranne, mutta kirjotetaan nyt vielä kerran...

Eli vuosi sitten kesällä olin johonkin telonut vasemman ranteeni. Kipuja ei ollut. Syksyllä kun aloin sitten pelleileen salilla jotain rinta-hauisreenejä, niin ranteessa alkoi ilmenemään pistävää kipua. Ihmettelin mikä siinä oli, mutta ajattelin, että se menee itsestään pois. Ei mennyt. En pystynyt enää kohta tekemään penkkiä enkä hauiskääntöä, koska sattu niin perkuleesti. Kipuja ei ilmennyt normaalissa elämässä yhtään.

Päätin sitten mennä lääkäriin, koska en silloin tajunnut reenata, kuin rintaa ja hauista. Kun niitä ei pystynyt tekeen ei pystynyt tekeen mitään salilla. Parin kuukauden, monen lähetteen ja lukuisien kuvausten jälkeen tuli tieto, että ranteesen pitää siirtä luunpala lonkasta. Ilman leikkausta käsi olisi viiden vuoden päästä toimintakyvytön. Veneluuhun (=pieni luu ranteessa) oli muodostunut jonkin sortin valenivel, jonka takia aikanaan lievästi murtunut luu oli luutunut päin vittua. Se olisi luudutettava oikein. Ihmettelin suuresti, koska missään muussa tilanteessa kuin salilla, ei ilmennyt mitään kipuja.

No leikkaus onnistui hyvin, ja käsi oli paketissa lähes 3kk. Nyt tasan vuoden päästä leikkauksesta ranne kestää jo normaalista kaikkea rasitusta.

Tarinan opetus: kannattaa käydä tutkimassa ranne mahdollisimman nopeasti, jos se vittuilee...

Aikamoinen tarina.. Mullakin moneen otteeseen laskettelurinteessä kolahdellut ranteet ja olleet kipeät, mulla ei onneksi jatkuvaa kipua tule hauiskäännössä, joskus on etenkin vasen ranne vähän arka jos treeniä on ollut kovaan tahtiin viime päivinä ja etenkin isoilla painoilla. Yksi syy lisää pitää hauiskäännön painot maltillisina.

Jos suoralla tangolla ottaa ranteisiin, kannattaa kokeilla josko kulmatangolla onnistuisi tekemään paremmin, suora tanko rasittaa nimittäin huomattavasti enemmän ranteita.

Originally posted by JanneL
Ja lisäksi kun pyöritän niitä ranteita niin kuuluu *riks raks poks piuks naks*

Aaaahh... sielunveljeni :)

Mulla on varmaan koko ikäni naksunu ranteet... Tosin ei pahasti, mut joskus on päivii jollon kuuluu oikeen _kunnon_ *P-O-K-S* :D

Originally posted by JanneL
Ja lisäksi kun pyöritän niitä ranteita niin kuuluu *riks raks poks piuks naks*

Mun ranteet on pitäny jo monta vuotta armotonta meteliä!:kippis1:

Huomasin tänään muuten kun tein hauiskääntö tangolla, että saa olla aika perkeleen pienet painot ja alaslasku hitaasti, että tuntuu todella käsissä ja kannattaa olla peilin edessä sivuttain, että näkee ettei fuskaa selällä yhtään ja itellä toimii parhaiten kapea ote rihlauksien sisäpuolelta.
Eli hauiskääntö tangolla 3X12-8, scott 2X10
siinä tulee oleen mun haba treeni pari kuukautta peruskamaa mutta tuntuu toimivan. Back to Basics.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom