Haavainen paksusuolentulehdus ja mass gaining

Onko kenelläkään kokemuksia, miten massankeräys onnistuu tulehtuneella paksusuolella?

Toistaiseksi mulla niin, että vähänkin kun yrittää syödä paljon, tai siis lisätä kalorien saantia, niin ripuli iskee. Ja pitäisi syödä tosi kurinalaisesti ja "terveellisesti" että suolisto pysyy kurissa.

Mutta miten ihmeessä tässä voi kerätä massaa? :O

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
En aiheesta mitään tiedä mutta herää vaan kysymys että onko nyt ihan pakottava tarve sitä massaa kerätä jos terveys ei salli. Jos kurinalainen syöminen sen ratkaisee niin vastasit jo itse kysymykseesi.

Itekkään en aiheesta tiedä mutta ainakin mua vituttas käydä paskalla 15min välein. Vituttaa jo nyt kun 3-5 kertaa päivässä käy.

Onko kenelläkään kokemuksia, miten massankeräys onnistuu tulehtuneella paksusuolella?

Toistaiseksi mulla niin, että vähänkin kun yrittää syödä paljon, tai siis lisätä kalorien saantia, niin ripuli iskee. Ja pitäisi syödä tosi kurinalaisesti ja "terveellisesti" että suolisto pysyy kurissa.

Kun tilanne on hallinnassa pystyy syömään suht normaalisti ja määrällisesti reippaastikin. Akuuttivaiheessa pitää vaan malttaa olla tyhmäilemättä ja antaa tilanteen rauhoittua riittävän pitkään.

Itsellä on kokemusta samasta asiasta ja kyllä sitä massaa voi kerätä ihan samalla tavalla vaikka olisikin haavainen paksusuolen tulehdus. Ihan ensiksi täytyy sanoa et mene lääkäriin jos vaiva on paha. Oletan tietysti et olet jo vaivaa hoitanut lääkärin kanssa mutta jos et ole siihen apua saanu niin lekuriin mars ja pyydät sellaiset lääkkeet jotka toimii tuohon vaivaan. Mulla vaiva ei parantunut kuin kortisoni lääkkeillä mutta niitä ei tarvinut syödä kuin muutaman kuukauden. Ensin kokeiltiin vähän "kevyemmillä" lääkkeillä mutta ne ei tuottanut toivottua tulosta niin vaihdettiin kortisoni pohjaisiin lääkkeisiin ja vaiva parani. Helvetin tarkasti joudun edelleen katsomaan mitä suuhun laitan tai uloste on löysää edelleen.

Kaikilla vaiva ei parane kovin nopeasti vaan joudut syömään lääkkeitä pitkän aikaa mahdollisesti jopa loppuikäsi. Oletan myös et sulle on tehty tähystys paksusuoleen jotta nähdään kuinka pahassa kunnossa se on?

Pyydä myös lääkäriltä respa Vi-siblin jauheelle se kiinteyttää ulostetta jossain väärin. Syöthän myös reippaasti kuituja? Viva kannattaa ehdottomasti hoitaa pois, useasti paksusuolen syöpä jne jne alkaa juuri hoitamattomasta tulehduksesta.

Hei,
kiitos kaikille vastauksista. Oon tosiaan lääkärillä käynyt, ja tähystyksellä tämä havaittiin.
Nyt syön Cortimentia ja Asacolia, mutta toistaiseksi aika heikoin tuloksin.

Tuo Vi-Siblin jauhe voisi olla hyvä. En ole kuullut aiemmin.

Tai sitten vain jatkan tätä kortisonia vähän pidempään. Pari kuukautta ei ole kovin pitkä aika.

Mulla sen niminen lääke kuin Prednisolon paransi ihan muutamassa kuukaudessa vaivan. Näissä täytyy muistaa se et nämä uusii todella herkästi joten voi olla loppuelämän vaiva.

Kannattaa sitten pyytää resepti mahansuojalääkkeeseen tuon prednisonin kanssa. Tai sitten vaan syödä Somac'ia ilman reseptiä.

Kannattaa sitten pyytää resepti mahansuojalääkkeeseen tuon prednisonin kanssa. Tai sitten vaan syödä Somac'ia ilman reseptiä.
Mulla ei kyllä käyny mahan päälle tuo lääke. Mutta varmasti parempi jos joku suojalääke menee samaan aikaan.

Tuosta Vi-siblinistä kannattee pyytää lääkäriltä kela korvattavuus ja pidempi respa. Ostan kilon paketin aina kerralla maksaa noin 15 egee kun on lekuri kirjoittanu kela korvattavuuden siihen. Muuten paljon kalliimpi paketti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom