Haaste: 20 -> 30kpl leukoja kuukaudessa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja mgr_
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Päivä 8:

normi juoksut ja salilla vähän vatsaa, selkää, punnerrusta ja venyttelyä. Täydellinen lepopäivä leuanvedosta ja liiasta rasituksesta.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Päivä 8:

normi juoksut ja salilla vähän vatsaa, selkää, punnerrusta ja venyttelyä. Täydellinen lepopäivä leuanvedosta ja liiasta rasituksesta.
Täällä on treenipäiväkirjat ja blogit erikseen VIPeille omissa osioissaan. Täällä ei saa yleisillä osiolla pitää mitään treenipäiväkirjoja.

Zone-sarja -42%
En aio ainakaan tässä vaiheessa ryhtyä VIP-jäseneksi. Noh mikäli häiritsee ja on tosiaan kielto (selkeä kielto ei nyt ainakaan heti osunut silmään säännöistä) niin lopetan päiväkirjan pitämisen tähän. Arvelinkin ettei ihmisiä hirveesti kiinnosta seurata päivittäistä treenaamista, joka kulkee suht samaa rataa, mutta voinen käydä kertomassa haasteen lopussa kuinka kävi/paljon jäi vajaaksi.

Onpas tarkkaa, mä ainakin seurailin tätä threadia ja kattelin miten mgr edistyy. Eipä tosin moderaattorit oo tulleet valittamaan, joten? :evil:

Minusta ainakin on mielenkiintosta seurata onnistuuko haasteen voittaminen.
Eiköhän ne moderaattorit puutu tähän jos threadi on sääntöjen vastainen.:down:

Jaahas, noh yleisön pyynnöstä jatketaan kirjoittelua :) Puuttukoon sitten moderaattorit asiaan, jos täytyy lopetella.

Elikkäs mitähän tässä on tullut viimepäivinä tehtyä.. Viikonloppu oli aikatavalla lentopallo/piitsivoittoinen, joten ei uskaltanut vedellä käsiä ihan hapoille. Eli pe 19:30-21 piitsiä, la n. 3h aamusta piitsiä, 15-17 lentopalloa ja 18-04 aivan armotonta ryyppäämistä joukkueen saunaillan edellytyksenä... Sunnuntaina kykenin sitten menemään vielä 19:30-21 piitsiä hakkaamaan vaikka vähän heikko happi vielä olikin :)

Tänään taidetaan elää päivää 13:

Töiden jälkeen menin yrittämään salille, vaikka fiilikset olivatkin vielä heikot lauantain ryyppäyksen jälkeen ja tuntui ennen salitusta, että en kyllä varmasti jaksa tehdä yhtään mitään ja kaiken lisäksi oikea hauis kipeänä, kun poikien kanssa kättäkin tuli väännettyä :rolleyes: Mutta arvatkaas, kun pääsin leuanvetotangolle niin eihän siitä meinannut loppua tulla! Siis aivan mahtavat fiilikset ja tuntui kevyeltä. Maximia en vetänyt, mutta viiden sarjoja tein 100 leukaan asti. Laskin keskinopeudeksi n. 2-3min välein sarja. En saanut tällä tahdilla itteäni hapoille, joten vetäsin vielä salitreenin lopuksi 10 putkeen ja kämpille lenkkeiltyäni toiset mokomat 10. Auttaako krapula parantamaan tulosta? Noh enpä usko, että oli siitä kiinni vaan siitä, että on pitänyt pari päivää taukoa ja alla oli kumminkin viikon tiukka treeniputki ja nyt rupeaa vaikutus näkymään, kun lihakset olivat rääkistä palautuneet.

Leuanvedosta löytyy tosiaan oma ketjunsa, josta sun pitäs kaivaa perusperiaatteita esiin.

Muutama pointti:

Jos vedät hyvin niukalla treenillä 20 leukaa, niin kuukauden fiksulla treenillä pitäs hyvinkin mennä 30.

Älä testaa maksimia ennen kuin sen aika on. Se vaan syö turhaan palautumisresursseja.

Treenaa vaihdellen, mutta nousujohteisesti kolme viikkoa. Ota viikko kevyesti ennen testiä.

Pääosa treenistä kymmenen kieppeillä olevia sarjoja, joiden määrää vaihtelet ja kasvatat. Kasvata sarjojen pituutta vain vähän. Treeni on hyvä jakaa useampaan palaan päivän aikana. Lisäpainoista saat vaihtelua, mutta ole niiden kanssa varovainen.

Tiputa painoa vain sen verran kuin tulee helposti. Tarvittaessa pääset tavoitteeseen nykyisen painoisenakin. Dieetillä saa helposti energiatasot alas.

Muu treenisi ei auta leukaprojektia, mutta ei se kovin haitallistakaan kohtuumäärinä ole.

Lämmittele testiin hyvin. Ensin kroppa lämpimäksi lihaksia rasittamatta. Sitten muutamia lyhyitä leukasarjoja. Jonkun leuan voisi vetää myös lisäpainoilla.

Hyviä vinkkejä satelee, kiitoksia vain ja leukathreadiakin tullut välillä vähän tutkittua...

"Muu treenisi ei auta leukaprojektia, mutta ei se kovin haitallistakaan kohtuumäärinä ole."

Heh mm. tämä päivä 14 oli kaikkea muuta kuin kohtuumääränä muuta urheilua...

Elikkäs kämpille juoksut, töiden jälkeen 16-17 sählyä, 18-19.30 piitsiä ja 20-22 lentopalloa ja parkkihallilta juoksulla kämpille. Noh mutta eipähän rupea puuduttamaan yhden asian treenaus, kun tekee jotain aivan päinvastaista parina päivänä viikossa.. Yritän huomenaamuna venyä salille ja tarkoituksena mennä treenailemaan vähän isommalla sarjalla ja ehkäpä myös lisäpainoilla.

Päivä 15:

Aamusta salille, jossa leukatreenin osalta 5kg lisäpainoilla 5,6,7,8,9 ja 10 kertaa parin minsan tauoilla. Illalla kotona vielä 5x8 leukaa.

Päivä 16:

Lentopalloilemassa pari tuntinen ja kämpille illasta 5x10 leukaa parin minsan tauoilla. Piru kun meinaa viedä kaikki muu urheilu voimaa tuosta leuanvedosta, mutta eipä mahda mitään.. Meinas olla nimittäin tiukassa tuokin sarja...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Eilen oli lähinnä lepopäivää, kun ei vaan yksinkertaisesti mitään jaksanut tehdä...

Mutta tänään päivänä 18 tuli repästyä 8x10kpl leukoja iltahommina n. 5-10min tauoilla. Tätä ennen kävin turnauksessa pelailemassa 6 erää palloo. Kyllä se kait tästä.. helposti meni noi 8x10 leuat noilla tauoilla melkein kuin rutiinilla, mutta siinäpä pulma kuinka vetäsee sen 30 putkeen.... mutta onhan tässä vielä päiviä jäljellä ja yritys on vielä kova.

Eilen oli taas palloilun täyteinen päivä pelin ja piitsitreenien merkeissä, mutta tänään tuli kokeiltua pyramidikiipeilemistä alaspäin leukojen muodossa eli 20, 17, 14, 11, 8, 5 ja 2 n. 5-10min tauoilla. Tämä oli mukava leukatreeni pitänee ottaa uusiks ja toiseen suuntaan.

jou.. ite tossa viime tammikuussa kokeilin tipattoman tammikuun lisäksi seuraavan tyyppistä haastetta kaverin kanssa.

2000 leukaa tammikuun aikana. Viikon päästä jo päätin että 2500 saattaa olla lähempänä oikeeta. Tammikuu loppu ja olin tehnyt yhden kuukauden aikana leukoja 3370 kpl. Eli helposti meni tuo mitä tavottelin. Kaveri tais jäädä 2000 alapuolelle.
päivällehän tuosta tulee noin 110 leukaa. Oli kumminkin päiviä jolloin saatoin tehdä maksimissaan 30 leukaa, koska selkä vaa oli niin lopussa. Parhaimpina päivinä lähemmäs 300 leukaa. Salilla jos sattu selkäpäivä olemaan niin tein lisäpainojen kanssa.
Tein aluksi pääsääntösesti aina 10 leukaa kerralla mutta kuun loppupuolella pystyin sarjoissa vetämään 20-30 leukaa kerralla. Leuanvedon lisäksi kävin 3-4 kertaa salilla ja uimassa 2x per viikko plus lenkkeilin. Ei se ihan kaikkea energiaa syönyt :)

vähä offtopiccia mut kehitystä tuli kyllä toistomääriin aika hyvin tuolla "reenillä". en suosittele

mgr_ sanoi:
Toiset ne viettää tipatonta tammikuuta, toiset innostuu leuanvedosta sen verran, että pistin ns. leikkimielisen haasteen työkaverin kanssa pystyyn (ei siis mitään panoksia pelissä), mutta vakavamielisesti itseäni kohtaan!

Here’s how Pavel describes the technique used by special forces personnel to work pull-ups into their busy classroom and training schedule: "We would file out to the pull-up bars and perform what we called ladders. I do a pull-up, you do one. I do two, you match me, etc. until one of us cannot keep up. Then, if we still had time, we started over. One rep, 2 reps, 3,4,5,6,7,8,9,10... 1,2,3,4,5,6,7,... 1,2,3,4,5. We totaled hundreds of pull-ups almost daily without burning out, and the extreme PT tests of our service were a breeze."

http://www.cbass.com/Pavel'sLadders.htm

Ite pääsin n. nelisen viitisen vuotta siihen, että tein 7 tikapuuhun(1,2,3,4,5,6,7) asti...
Paino: n. 90-92 kg, pituus: 176 cm.

Tuli vedeltyä leukoja n. 5 kertaa viikossa, oikeastaan useasti 2 kertaa arkipäivinä...
(Kova duuni on rahaa... :D )

Eli yksi treenikerta sisälsi yhden tikapuu setin ja samana päivänä, loppupäivästä, yhden tikapuun lisää (ei tosin joka päivä aina 2x tikapuu -settejä)

Ei maksimaalisia vetoja/ei failureen yms. asti.

Palautukset sarjojen välillä sen verran, mitä meni ed. sarjassa aikaa eli lopussa pidemmän aikaa palautusaikaa.

Duunipaikalla sattui olemaan leuanvetorekki niin tuli ohimennen vedeltyä leukoja, hartioiden levyinen vastaotteella.

+ tuohon, salilla selkätreenit 2 kertaa viikossa(tosin kevyitä, pumppi settejä selälle)

Maksimia ei tullut testattua...
Tuli työkavereita vaan haastettua tuohon "tikapuu" -skabaan välillä... :D

Saattaa olla, että työkaverit ovat kehittyneet musta ohi selkeästi...

2004 kesä-talvea, kun olin viimeksi töissä tässä duunipaikassa...

e:
En tiedä onko tämä "hyvä" -tapa, se on vaan yksi tapa, millä itse tein.. =)

mä kyl suosittelen xplofmn-tyylistä lähestymistapaa ihan mieluusti ja onhan siitä tullut paasattuakin mm. pitkin päivää treenaaminen- ja leuanveto-threadeissa. jos haluut kovan kestävyys- tai voimapohjan, tee paljon töitä. tohon kun päälle tekis saman setin enempi voimaan keskittyen ja sitten satsi fiksua voimakestävyyttä, 50 leukaa menis mukavasti.

xplofm, mahtava suoritus! sait taas motivoitua meikäläistäkin tuolla tekstillä entisestään :) Ja Pohjoisvirran tikapuusettiä matkien ja modaten tuli tänään tehtyä 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10 ja 9,8,7,6,5,4,3,2,1 n. 30 sekunnin-1min tauoilla eli yhteensähän tuo taitaa tehdä 100 leukaa. Tämän siis tein tossa juuri äsken ja aamulla salilla käydessä vetäsin muuten vaan 20 leukaa putkeen. Täytyy kyllä myöntää, että vähän rupes hapottamaan tuossa nousussa 9 jälkeen ja 7 asti alaspäin, mutta sitten taas kummasti helpotti :)

Meikäläisen elämä tuntuu olevan niin pirun kiireistä, että vaan aamut 7-9 ja illat n. 21 jälkeen on vapaana leuanvedolle. Tänäänkin oli taas 9 -16 töitä 16-17 sählyä ja 18-19:30 piitsiä.. Noh tietty kukaanhan ei minua pakota urheilemaan niin paljon muutakin.. :)

Kuinka muuten xplofm sulla kesti kämmenet tuota leuanvetoa? Käytitkö jotain jauhetta, hanskoja tai mitään? Mulla ei niinkään selkä kipeydy ainakaan hirveesti, mutta kämmenet on ihan törkeen rakoilla.. Joutuu aina välistä sormenpäillä vetelemään niin on vähän raskaampaakin.

Haa! Mulla sama tavote ku sulla :D. Paitsi lähtötaso on 17 leukaa.

Oon nyt vedelly leukoja 5*10 joka päivä 10 päivän ajan. välil lisäpainoil :). Haittaisko jos mä postaisin tähän kans mun "reenipäiväkirjaa"?

Haa! Mulla sama tavote ku sulla :D. Paitsi lähtötaso on 17 leukaa.

Oon nyt vedelly leukoja 5*10 joka päivä 10 päivän ajan. välil lisäpainoil :). Haittaisko jos mä postaisin tähän kans mun "reenipäiväkirjaa"?

Miten vain.. Ihan kiva seurata kuinka muutkin edistyvät. Onko tavoitteellasi jonkinlainen aikaraja? Itselläni umpeutuu tuossa 1,5 viikon päästä... Saas nährä kuinka äijän käy :) Tänään oli oikeestaan täydellinen lepopäivä leuoista, kun eilen oli niin rankat tikapuut..

Juu, aattelin 1kk-2kk sisään pakottaa :). Niin nopee ku mahollista. Päätin, et ku oon kuukauden reenannu ni sit testaa, ja sit uuestaan 2kk kohalla. Mut siis kiva ku jollaan muulla noin samankaltanen tavote nii voi sitte vertailla reenejä ja tuloksia =)

Suositut

Back
Ylös Bottom