Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
No sen käsityksen oon saanu että tää on enimkseen voimanostajien ja bodareiden foorumi. Voimanostajien sarjat kehittää maksimi voimaa joka tulee lyhyillä sarjoilla. bodaritkin vetää enimäkseen lyhyttä sarjaa.Tohon haluaisin selvitystä: " ei mitään teidän suosimia 3xmax sarjoja"
Treenejä on viikossa jo 13-14vuotialla 12, aamulla kuudesta kahdeksaan ja ilta treenit myös kaksituntia. Venyttelyä päivässä n.20-30min
No sen käsityksen oon saanu että tää on enimkseen voimanostajien ja bodareiden foorumi. Voimanostajien sarjat kehittää maksimi voimaa joka tulee lyhyillä sarjoilla. bodaritkin vetää enimäkseen lyhyttä sarjaa.
Tarkoitan siis, että ainakin mitä itse olen tehnyt ja mitä muiden kanssa olen jutellut niin esim penkki sarjat on yleensä sellaista 16 toistoa ja uudeestaan 16 jne. Joskus myöskin laitetaan kellosta minuutti ja se aika tehdään.
Mistä muuten johtuu se, että suomalaiset uimarit näyttävät olevan melko kaukana esim. jenkkien ja aussien tiukkuudesta?
Moro, piti tehdä ihan tunnus tätä viestiä varten.
Omasta mielestäni haastavin laji on kilpauinti....
Uimarin anaerobisiset harjoitukset kestävät yleensä (ainakin meillä) ainakin kaksi puoli tuntia, aluksi 10min venytetly, sitten 15min verryttely (nopeutta, herättelyä) sitten kaksituntia rääkkiä, 15min loppuverryttelyä. Treenissä yleensä pitää käyttää niin paljon voimaa kuin käisistä ja jaloista vain irtoaa, pidätteän hengitystä mahdollisimman pitkään, joka tuo suuren lisä haasteen.
Minusta pidempi sarja on fyysisesti paljon tuskaisempi kokemus. Parin maksimi toiston tekemiseen ei tarvitse olla henkisesti kovinkaan kova kaveri. Ei vaadi henkisesti kovinkaan kummoista tsemppausta. Se myös mittaa hieman erilailla lihaksia kuin perus punttisaliyanarien "mulla nousee penkistä kaks sataa, painan itesataviiskyt"
Juoksun ja uinnin ero on kuitenkin se, että juoksu eikä varsinaisesti kuin jalkoihin...
Niinno, kyllähän kamppailulajit aiheuttee enemmän fyysistä kipua, se on selvää. Mutta ei se mun mielestä silti ole urheilulajin kovuuden mittari se että, laji jossa saa eniten turpaan on kovin. Yksilölajeissa viedään oma kroppaa niin helvettiin kuin on mahdollista huipulla. (uinti ja juoksu ainakin) Kovissa treeneissä käydään oksentamassa taulla ja sitten takasin altaaseen.Ei ne pitemmät sarjat ole mitenkään vaativampia. Kyllä maksimit vaatii huomattavasti enemmän kanttia kuin 15-20 toiston sarjat. Mitä uimarit edes tietää tuskasta? Korkeintaan mennään hapoilla suorituksen aikana, mutta se vesi ei koita aktiivisesti kuitenkaan lyödä hampaita sisään.
Kamppailulajit > polskiminen.
Niinno, kyllähän kamppailulajit aiheuttee enemmän fyysistä kipua, se on selvää. Mutta ei se mun mielestä silti ole urheilulajin kovuuden mittari se että, laji jossa saa eniten turpaan on kovin. Yksilölajeissa viedään oma kroppaa niin helvettiin kuin on mahdollista huipulla. (uinti ja juoksu ainakin) Kovissa treeneissä käydään oksentamassa taulla ja sitten takasin altaaseen.
Mitä uimarit edes tietää tuskasta?
Kamppailulajit > polskiminen.