Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally posted by Hämis
Alkulämmittely on välillä aika rankkaa jumppailua, sit venytellään ja vedätään lähinnä tekniikoita n. tunti "loppuveryttelyyn" asti. Tämä veryttely sitten onkin ihan muutakun veryttely. Vedetään koneisto ihan piippuun, veren maku suussa ja saa oikeasti taistella omia aivoja vastaan täydellä teholla, samalla kun vielä pitäisi keskittyä siihen treeniin mitä siinä tehdään samalla, kunnon psyyketreeniä. Välillä on onneksi ihan lepposia harkkoja... Hakataan toisia tms. :P
Originally posted by Mike
Silmiin tökkimiseen nyt ei pahemmin treeniä tartte, turha laji sanon minä.
Originally posted by Mike
Silmiin tökkimiseen nyt ei pahemmin treeniä tartte, turha laji sanon minä.
Eikös toki krav magassa ole tekniikka missä tungetaan sormet silmiin, tämähän on todella tehokas keino?
Originally posted by Superman77
Pakko lisätä että Krav Magassa Suomessa toimivat kouluttajat ovat todella hyvää tasoa ja ammattimiehiä, joten kaikki kunnia heille.
No kertoisitko Mike hyvä, että mikä olisi sellainen laji jossa muutaman harjoituskerran jälkeen olisi "real mean killing machine"? Eiköhän tuo muutaman vuoden intesiivinen treeni koske ihan jokaista itsepuolustuslajia. "Ehkä sekään ei vielä riitä"?Originally posted by Mike
Krav magahan pitäisi saada selkäytimeen niin, että vastahyökkäykset tulisivat automaattisesti, se vie kuitenkin vuosia ennenkuin se on edes lähellekään tehokasta. Siihen saakka sitä tökitään hyökkääjää silmiin ja maksellaan kauheita korvauksia kun turpaan ottamisen sijasta sokeutti toisen.
Mun mielestä se on turha laji ja aivan liian yliarvostettu, ehkä monien vuosien intensiivisen treenaamisen jälkeen se on tehokas, sitä ennen se on pelkää hypetystä mukamas tehokkaanakin lajina.
Kyllä olet oikeassa, että KM perustuu juuri noihin vastahyökkäyksiin ja esim. nopeilla isku ja potkusarjoilla pyritään saamaan vastustaja mahdollisimman nopeasti pois pelistä. KV sisältää kuitenkin ihan nopeastikkin omaksuttavia torjuntoja ja esim. osa kuristusotteista on ihan samoja, kuin brassi jiujitsussa. Sanotaan että KV ei ole ehkä kaikkien esim. jiujitsu tyyppisten lajien veroinen juuri tuon pääasiassa vastahyökkäyksiin perustuvan tekniikkansa takia. KV ei kuitenkaan ole sieltä tehottomimmastakaan päästä ja pesee milestäni aika monet "who kick higher" lajit mennen tullen. Tämä siis vain minun mielipiteeni.Originally posted by Mike
No jos nyt hiukan kelaa, niin krav maga on takoitettu nopeisiin ja tehokkaisiin vastahyökkäyksiin, jotka tapahtuu yhtään empimättä, tämä ei päde muissa lajeissa kovinkaan paljoa. Tämä refleksin omainen taito tulee vuosien harjoittelun mukana. Lukot sun muut on helpompi oppia lyhyessäkin ajassa.