hämäläinen, savolainen, karjalainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
inflames sanoi:
Lähes koko ikäni olen Oulunseudulla asunut, ja täytyy myöntää, että tuota vittuilua tulee harrastettu, mutta se tosiaan on sellaista hyväntahtoista päänaukomista. :D

Etelässä ei oikein aina mene jutut läpi, kun ihmiset ei tajua, että "enhän minä pahalla". Pitää varoa mitä sanoo.

Mä luulin että tää naljailu on pikemminkin yhteiskuntaluokkakysymys kuin maantiedettä. Duunariporukkahan on paljon kovempi kokeilemaan toisiaan koko ajan. Pikkuporvarillinen keskiluokka taas ei ymmärrä sitä että elämä on paljon hauskempaa kun ihmisten välillä tapahtuu vähän säpinää koko ajan. Ystävyyttä osoitetaan sitten halimalla ja kehumalla toisen vaatteita yms surkeeta :rolleyes:
Jos on niin että tässä on alueellisia erojakin, mun olis pitänyt syntyä oululaiseksi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Muahaa, mulla hyvä kun toinen suku on p-pohjanmaan suunnalta ja toinen karjalan suunnalta. Ja tällä hetkellä asun sit kainuussa.
-> Vittuilen kaikille töissä avoimesti ja vilpittömästi. :D

Savosta ollaan ja olen hieman laiska aina aloittamaan hommia ajallaan, tarkka omasta omaisuudestani ja en kyllä arastele sanoa mielipidettänikään, eli osaan vittuilla avoimesti, mutta myös hieman kierrellen...yms yms

Täällä jokaisen rakastamassa satakunnassa taitaa kaikki asiat lähteä kateudesta. Naapurikateus on nostettu kunniaan, se ulotetaan niin omiin kuin työtoverien, sukulaisten ja kaikkien muidenkin naapureihin. Kateuden tähden täällä ollaan ynseitä ja sulkeutuneita molopäitä kaikkia muualta tulleita kohtaan (sil o kuitenki kaikki paremmi ko mul).

Savolaiset on rempseitä, helposti lähestyttäviä, huumorintajuisia ja muutenkin hirmu mukavia :)

Savolaisten ja helsinkiläisten erojen piikkiin pistin tapauksen kun yritin saada helsinkiläistä kaveria lähettämään sille unohtuneet valokuvat postissa. "Niin että elä ota mitään stressiä mutta oishan niitä kiva kohta vilkasta niin että kun jouvat niin laitapa postiin mutta en niitä kuitenkaan tässä just nyt välttämättä tarvii, mutta se olisi ihan jees." Parin viikon päästä piti soittaa uudestaan ja sanoa että edellisellä tarkoitin että lähetä ne kuvat heti kun pystyt. Kaveri oli hämillään ja väiti mun sanoneen että en niitä tarvitse vähään aikaan. Meikäläisen paikalliset kaverit kyllä ymmärtää vastaavanlaiset kommentit. En tiedä onko kiinni alueellisista eroista vai meikäläisen kaveripiirin kokoonpanosta.

Kas, tällanen sattu silmään.

Savolaisten huumorintajusta voidaan olla montaa mieltä, itse en ole tajunnut koskaan sitä heille tyypillistä omille vitseille naureskelua (hyvänä esimerkkinä Spede Pasasen sketsit, mukahauskaa sontaa). Ja kaikki asia tulee niin epäsuoraan. Ei mulla mitään savolaisia vastaan ole mutta noi piirteet vähän häiritsevät :rolleyes:

Porilaisista on mullakin huonoja kokemuksia, muuten ei ole pahaa sanottavaa länsisuomalaisista, edes turkulaisista.

Pohojanmaalta oulusta oon kotosin. Eipä täällä kaupungissa mitään mutta maalla väki on vitun kateellisia toisilleen. Ahistaa.

Mulla ei noita juuria ole oikeestaan missään ilmansuunnassa joten voidaan sanoa että meikäläinen ei ole mistään kotoisin, mutta työssäni tapaan ihmisä eri puolelta suomea ja täytyy sanoa että omasta mielestäni ystävällisimmät ihmiset tulee juuri hämeen suunnalta. Mitä lähemmäs itärajaa mennään sitä tylympiä. Löytyyhän sieltä tottakai mukavia ihmisiä, mutta minä en ole vielä niitä tavannut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom