Hämäävät pakkausmerkinnät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja TheLORD
  • Aloitettu Aloitettu
Rinkku sanoi:
No opettaja antaa ihan konkreettisen esimerkin: Osta 2 kiloa sikanautaa. Kääri se folioon. Pistele folion alaosa täyteen reikiä. Anna olla uunissa miedossa lämmössä yön yli. Punnitse. Pakota lopuksi vaimo nuolemaan rasvat uunin pohjalta ilman housuja, ja hauku sen selluliittejä vastenmielisiksi.

Se lingvistinen hämäys tulee siinä, että sitä "käytetty lihaa" sanaparia ei ajattele raakamatskuna. Ihan loogista se silti on; säkin käytit 2 kiloa siihen kebabiin, vaikka se ei enää kahta kiloa paina. Ei tule kiloa ketsuppia kilosta tomaatteja.

No jos noin ajatellaan niin ok, mutta sittenhän tuossa selosteessa pitäisi olla maininta että nestettä/rasvaa jne on poistunut tuotteesta x määrä sitä valmistaessa. Tuollahan tavalla oikeastaan voidaan jopa huijata. Esim. mä pumppaan lihaan nestettä injektio ruiskulla niin paljon kuin vaan siihen menee ja sitten myyn sen kilohinnalla....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
TheLORD sanoi:
Juu nämä on näitä näkemys eroja. Pitäiskö siinä sitten lukea 5 kertaa vahvempaa appelsiini mehua?

Viisi kertaa vahvempaa kuin mikä? Eiköhän se nyt riitä, että siihen kirjoitettaisiin vaikka "Litraan tuotetta on käytetty 5 litraa raaka-ainetta".

Jotkin asiat taas voivat olla helposti yli 100%. Esim: Penkki sarjan tulos nousi 200%. Ennen 1*100Kg ja seuraavassa treenissä 3*100Kg.
Mutta nää on näitä henkilökohtaisia henkimaailman asioita.

Joku jo sanoikin, kyseessä on täysin eri asia.

Sumu sanoi:
Mä en vaan silti ymmärrä, että miten joku tuote voi sisältää sataa prosenttia enempää yhtään mitään. Sata prosenttia kun mun käsityksen mukaan on se maksimaalinen määrä, oli sitten kysesssä appelsiini tai paskapuhe.

Juuri näin... ;)

130% alkoholi ois kyllä hyvä keksintö. :rock:

Edit: ja alunperinhän oli kyse pakkausmerkinnästä... eli siitä, että kyseisestä paketista ei käynyt ilmi, että miks helvetissä siinä muka olisi jotain überlihaa. :eek:

japa sanoi:
NTuollahan tavalla oikeastaan voidaan jopa huijata. Esim. mä pumppaan lihaan nestettä injektio ruiskulla niin paljon kuin vaan siihen menee ja sitten myyn sen kilohinnalla....

Tuota...oletkos koskaan joulukinkkuja ostanut? :D

japa sanoi:
No jos noin ajatellaan niin ok, mutta sittenhän tuossa selosteessa pitäisi olla maininta että nestettä/rasvaa jne on poistunut tuotteesta x määrä sitä valmistaessa. Tuollahan tavalla oikeastaan voidaan jopa huijata. Esim. mä pumppaan lihaan nestettä injektio ruiskulla niin paljon kuin vaan siihen menee ja sitten myyn sen kilohinnalla....

Jep 10+ ei kun kauppiaaksi vaan. Niin ne tekee.

protsku sanoi:
Joo ihan sama asia on pantu merkille. Samoin Light-tuotteissa käytetään aivan käsittämätöntä asiantuntijaslangia kuten "sisältää fenyylianiliinin lähteen" tms. Miksei sanota suoraan että sisältää sikana keinotekoisia makeutusaineita ja aiheuttaa kohtuullisen suurella todennäköisyydellä jyskyttävää migreenityyppistä päänsärkyä! :D

Enpä tunne henkilökohtaisesti ketään jolle aiheuttaisi :rolleyes:

Tosin eipä noitakaan kannata kohtuuttomasti käyttää.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom