Carlos sanoi:
Karkeasti JJ:n historiaa, oikeus virheisiin pidätetään.
JJ kun ajoi kolarin testeissä, hän istui 3:kk kuluttua kolarista auton ratissa. Sid Watkins totesi muistaakseni vamman laadusta että, normaali aika aloittaa kuntoutus on n.6 kk:tta. Imola oli JJ:n kauden eka kisa, siellä ensin kuoli JJ:n paras F1-kaveri Karl Wendlinger, sitten kisan lähdössä veti Pedro Lamy JJ:n auton perään ja itse kisassa kuoli Senna. Hieno aloitus..
Kanada taisi olla silloin JJ:n viimeinen kisa, aika-ajot ym. meni reisille. JJ valitteli että teki mitä tahansa säätöjä autolle, niin ei vaikutusta.
Warm uppiin hän saikin Schumin vara-auton, jolla oli porukan nopein. Itse kisassa kierrosaika oli 3.nopein, kun suoranopeudessa oltiin luokkaa 17. Eli jossain kohtaa mentiin tosi kovaa. Tämän kisan jälkeen taisikin hypätä takaisin Verstappen kehiin.
JJ pantiin kuntoutuslomalle (=hyllylle), luvattiin testejä ym. En muista saiko ajaa Benettonia enää koskaan. Kävi kuitenkin jossain vaiheessa ajamassa päivän tai pari Ligierilla, päihitti Ligier-miehet (Trulli&Panis) sekunnilla, heidän omalla autollaan.
Jossain vaiheessa otsikoitiin pienellä miksi ei auto toiminut Kanadassa aika-ajoissa ja harjoituksissa, JJ:n auton pohjalevy oli ollut halki. Runko oli Schumin vanha, joka oli joskus saanut vähän siippensä.
JJ kertoili jossain välissä että Schumin ratissa on enemmän nappuloita kuin hänen omassaan ja hänen telemetriatiedot on Schumin käytössä, mutta ei toisinpäin. Schumin Benetton aika oli muutenkin hiukkasen epäilyttävä, huimineen lähtöineen, sutimisen esto-ohjelmineen etc., sen ajan jälkeen Schumi on ollutkin aivan rivilähtijä.
Tuohon Salon "vieras auto" teoriaan, JJ teki rumaa jälkeä Ligierin ratissa. Autossa taisi olla sama pannu (Ford) suunnilleen kuin Benettonilla, mutta itse autosta JJ totesi, että se oli melkein kaksi kertaa Benettonin levyinen.
Mika Häkkinen tuli Australian mällin jälkeen ekoihin testeihin, ajoi 2-3 rauhallisempaa vetoa ja sen jälkeen talven testi ennätys. Ja autossa ei vanhaan ollut muuta samaa kuin väri.
Korjauksia:
Karl Wendlinger ei kuollut Imolassa vaan loukkaantui vakavasti Monacossa, oli muistaakseni koomassakin kolme viikkoa. Imolan aika-ajoissa kuoli Roland Ratzenberger, joka taas oli Mika Salon kavereita.
JJ ajoi Kanadan jälkeen vielä neljä kisaa, mutta vain kaksi Benettonilla ja lisäksi kaksi vanhassa tiimissään Sauberilla. JJ ajoi Benettonilla, koska Schumi oli kilpailukiellossa.
Benettonin tiimikuviot menivät kaudella 94 näin:
São Paulo: Michael Schumacher - Jos Verstappen
Aida: Michael Schumacher - Jos Verstappen
Imola: Michael Schumacher - JJ Lehto
Monaco: Michael Schumacher - JJ Lehto
Barcelona: Michael Schumacher - JJ Lehto
Montreal: Michael Schumacher - JJ Lehto
Magny Cours: Michael Schumacher - Jos Verstappen
Silverstone: Michael Schumacher - Jos Verstappen
Hockenheim: Michael Schumacher - Jos Verstappen
Hungaroring: Michael Schumacher - Jos Verstappen
Spa: Michael Schumacher - Jos Verstappen
Monza: JJ Lehto - Jos Verstappen
Estoril: JJ Lehto - Jos Verstappen
Jérez: Michael Schumacher - Jos Verstappen
Suzuka: Michael Schumacher - Johnny Herbert, JJ Sauberilla
Adelaine: Michael Schumacher - Johnny Herbert, JJ Sauberilla