Häkkinen mahdollisesti takaisin F1 rattiin

protsku sanoi:
:offtopic:
Salo on sentään tähän mennessä ainoa suomalainen joka on ajanut Ferraria edes sen yhden legendaarisen osakilpailun verran formula ykkösissä.

Salo ajoi Ferrarilla 6 kisaa. Meni näin:

A1-Ring

Aika-ajo: Salo 7, Irvine 3

Kisa: Salo 9, Irvine 1


Hockenheim

Aika-ajo: Salo 4, Irvine 5

Kisa: Salo 2, Irvine 1


Hungaroring

Aika-ajo: Salo 18, Irvine 2

Kisa: Salo 12, Irvine 3


Spa

Aika-ajo: Salo 9, Irvine 6

Kisa: Salo 7, Irvine 4


Monza

Aika-ajo: Salo 6, Irvine 8

Kisa: Salo 3, Irvine 6


Nürburgring

Lähtössä: Salo 12, Irvine 9

Maalissa: Salo keskeytti, Irvine 7



J.Jake sanoi:
...jep,imolassa 94. JJn auto sammu ja Wendlinger ajo päälle. Turva-auto radalle. Kumit jäähtyy,rengaspaineet laskee,turva-auto pois,Tamburello mutka ja F1 will never be the same again

JJ alkuperäinen paha onnetomuus sattui jo ennen kauden alkua testeissä, tuo Imolan onnettomuus (JJ:n) teki sitten lisää kipeää.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mun muistikuvan mukaan Salossa olis ollut ainekset vaikka mihin, mutta kun ei ollut kuunon kärryä, niin se on ihan sama.

Tosiasiahan on se, että ei siellä montaa huonoa kuskia ole. Monet voittas kisoja, jos vaan olis se nopea auto.
 
Pertti 123 sanoi:
Mun muistikuvan mukaan Salossa olis ollut ainekset vaikka mihin, mutta kun ei ollut kuunon kärryä, niin se on ihan sama.

Kyllähän tuo Ferrari olisi ollut soiva peli, mutta silti ei oikein Salolla kulkenut. Irvinelle kakkoseksi jääminen ei tuo kunnioitusta. Tuo Unkarin kisaviikonloppu oli surkeaa seurattavaa. Tosiasiahan on, että huono kuski ei saa hyvästäkään autosta kaikkea irti.

JJ:llä meni ajohommat käteen siinä vaiheessa, kun se alkoi inisemään että Schumacherilla on paremmat lelut. Siitä testitällistä alamäki alkoi, sponsorin takia piti vammoja vähätellä ja palata puolikuntoisena rattiin.
 
D.Yates sanoi:
Kyllähän tuo Ferrari olisi ollut soiva peli, mutta silti ei oikein Salolla kulkenut. Irvinelle kakkoseksi jääminen ei tuo kunnioitusta. Tuo Unkarin kisaviikonloppu oli surkeaa seurattavaa. Tosiasiahan on, että huono kuski ei saa hyvästäkään autosta kaikkea irti.

JJ:llä meni ajohommat käteen siinä vaiheessa, kun se alkoi inisemään että Schumacherilla on paremmat lelut. Siitä testitällistä alamäki alkoi, sponsorin takia piti vammoja vähätellä ja palata puolikuntoisena rattiin.

Eikös tuo mennyt niin että Salo johti kisaa mutta tallimääräyksellä Irvinen annettiin voittaa, kun taisteli silloin mestaruudesta??
 
superpohje sanoi:
Niinhän se meni

Kiitos, mun mielestä Eddie Irvine on loistava esimerkki siitä kuinka paskakin kuski voi voittaa kun on voittaja-auto alla.
 
Salon ajotaitoja on ylikorostanut se, että kaveri ei ajanut urallaan yhtään täyttä kautta samassa tiimissä todellisen huippu kuskin kanssa. No, huippu kuskejahan ne kaikki on, mutta...

Salo ajoi urallaan 2 kisaa samassa tiimissä Alex Zanardin kanssa, 3 kisaa Jacques Villeneuven kanssa sekä 6 kisaa Eddie Irvinen kanssa ja hävisi kaikille, mutta nämä suoritukset eivät tietenkään ole vertailukelpoisia, koska hän ei voinut tuntea autoja yhtä hyvin kuin reilusti enemmän ajaneet tallikaverinsa. Tosin Zanardikaan ei ajanut kauden aikana kuin 10/16 kisaa, mutta oli jo neljättä kauttaan ykkösissä.
 
Karkeasti JJ:n historiaa, oikeus virheisiin pidätetään.
JJ kun ajoi kolarin testeissä, hän istui 3:kk kuluttua kolarista auton ratissa. Sid Watkins totesi muistaakseni vamman laadusta että, normaali aika aloittaa kuntoutus on n.6 kk:tta. Imola oli JJ:n kauden eka kisa, siellä ensin kuoli JJ:n paras F1-kaveri Karl Wendlinger, sitten kisan lähdössä veti Pedro Lamy JJ:n auton perään ja itse kisassa kuoli Senna. Hieno aloitus..
Kanada taisi olla silloin JJ:n viimeinen kisa, aika-ajot ym. meni reisille. JJ valitteli että teki mitä tahansa säätöjä autolle, niin ei vaikutusta.
Warm uppiin hän saikin Schumin vara-auton, jolla oli porukan nopein. Itse kisassa kierrosaika oli 3.nopein, kun suoranopeudessa oltiin luokkaa 17. Eli jossain kohtaa mentiin tosi kovaa. Tämän kisan jälkeen taisikin hypätä takaisin Verstappen kehiin.
JJ pantiin kuntoutuslomalle (=hyllylle), luvattiin testejä ym. En muista saiko ajaa Benettonia enää koskaan. Kävi kuitenkin jossain vaiheessa ajamassa päivän tai pari Ligierilla, päihitti Ligier-miehet (Trulli&Panis) sekunnilla, heidän omalla autollaan.
Jossain vaiheessa otsikoitiin pienellä miksi ei auto toiminut Kanadassa aika-ajoissa ja harjoituksissa, JJ:n auton pohjalevy oli ollut halki. Runko oli Schumin vanha, joka oli joskus saanut vähän siippensä.

JJ kertoili jossain välissä että Schumin ratissa on enemmän nappuloita kuin hänen omassaan ja hänen telemetriatiedot on Schumin käytössä, mutta ei toisinpäin. Schumin Benetton aika oli muutenkin hiukkasen epäilyttävä, huimineen lähtöineen, sutimisen esto-ohjelmineen etc., sen ajan jälkeen Schumi on ollutkin aivan rivilähtijä.

Tuohon Salon "vieras auto" teoriaan, JJ teki rumaa jälkeä Ligierin ratissa. Autossa taisi olla sama pannu (Ford) suunnilleen kuin Benettonilla, mutta itse autosta JJ totesi, että se oli melkein kaksi kertaa Benettonin levyinen.
Mika Häkkinen tuli Australian mällin jälkeen ekoihin testeihin, ajoi 2-3 rauhallisempaa vetoa ja sen jälkeen talven testi ennätys. Ja autossa ei vanhaan ollut muuta samaa kuin väri.
 
SnakeVee sanoi:
Eikös tuo mennyt niin että Salo johti kisaa mutta tallimääräyksellä Irvinen annettiin voittaa, kun taisteli silloin mestaruudesta??

Ajoi kuusi kisaa, voitti Irvinen kahdesti (jos Hockenheim lasketaan mukaan). Eli 4-2 sai Irvineltä turpiin ja se Hockenheim oli tosissaan surkea esitys. No ok, Irvine oli tutulla autolla ja sai ykköskuskin kohtelun, mutta silti.
 
Sumppari sanoi:
Taidetaan J.J noteerata ulkomailla 10x paremmin kuin suomessa. Eikös sillä ole kalenteri täynnä "kaiken maailman" Lemans ajoja ja muita toisistaan poikkeavia autoluokkia, joita ei perus F1 kuski pääse koskaan ajamaan, koska homma on niin erilaista, ja vaatii monipuolisen kuljettajan ajamaan.

Mielenkiintoinen ilmaus tänä 'perus FI kuski'
:lol2:

Eiköhän tilanne ole vähän toisinpäin, kaikki tavoittelee pääsystä kuninkuusluokkaan ja "jämämiehet" ajaa muita sarjoja.

Yleensä entiset F1-kuskit pärjäävät myös erittäin hyvin muissa sarjoissa, jos motivaatio vaan riittää.
 
Carlos sanoi:
Karkeasti JJ:n historiaa, oikeus virheisiin pidätetään.
JJ kun ajoi kolarin testeissä, hän istui 3:kk kuluttua kolarista auton ratissa. Sid Watkins totesi muistaakseni vamman laadusta että, normaali aika aloittaa kuntoutus on n.6 kk:tta. Imola oli JJ:n kauden eka kisa, siellä ensin kuoli JJ:n paras F1-kaveri Karl Wendlinger, sitten kisan lähdössä veti Pedro Lamy JJ:n auton perään ja itse kisassa kuoli Senna. Hieno aloitus..
Kanada taisi olla silloin JJ:n viimeinen kisa, aika-ajot ym. meni reisille. JJ valitteli että teki mitä tahansa säätöjä autolle, niin ei vaikutusta.
Warm uppiin hän saikin Schumin vara-auton, jolla oli porukan nopein. Itse kisassa kierrosaika oli 3.nopein, kun suoranopeudessa oltiin luokkaa 17. Eli jossain kohtaa mentiin tosi kovaa. Tämän kisan jälkeen taisikin hypätä takaisin Verstappen kehiin.
JJ pantiin kuntoutuslomalle (=hyllylle), luvattiin testejä ym. En muista saiko ajaa Benettonia enää koskaan. Kävi kuitenkin jossain vaiheessa ajamassa päivän tai pari Ligierilla, päihitti Ligier-miehet (Trulli&Panis) sekunnilla, heidän omalla autollaan.
Jossain vaiheessa otsikoitiin pienellä miksi ei auto toiminut Kanadassa aika-ajoissa ja harjoituksissa, JJ:n auton pohjalevy oli ollut halki. Runko oli Schumin vanha, joka oli joskus saanut vähän siippensä.

JJ kertoili jossain välissä että Schumin ratissa on enemmän nappuloita kuin hänen omassaan ja hänen telemetriatiedot on Schumin käytössä, mutta ei toisinpäin. Schumin Benetton aika oli muutenkin hiukkasen epäilyttävä, huimineen lähtöineen, sutimisen esto-ohjelmineen etc., sen ajan jälkeen Schumi on ollutkin aivan rivilähtijä.

Tuohon Salon "vieras auto" teoriaan, JJ teki rumaa jälkeä Ligierin ratissa. Autossa taisi olla sama pannu (Ford) suunnilleen kuin Benettonilla, mutta itse autosta JJ totesi, että se oli melkein kaksi kertaa Benettonin levyinen.
Mika Häkkinen tuli Australian mällin jälkeen ekoihin testeihin, ajoi 2-3 rauhallisempaa vetoa ja sen jälkeen talven testi ennätys. Ja autossa ei vanhaan ollut muuta samaa kuin väri.

Korjauksia:

Karl Wendlinger ei kuollut Imolassa vaan loukkaantui vakavasti Monacossa, oli muistaakseni koomassakin kolme viikkoa. Imolan aika-ajoissa kuoli Roland Ratzenberger, joka taas oli Mika Salon kavereita.

JJ ajoi Kanadan jälkeen vielä neljä kisaa, mutta vain kaksi Benettonilla ja lisäksi kaksi vanhassa tiimissään Sauberilla. JJ ajoi Benettonilla, koska Schumi oli kilpailukiellossa.

Benettonin tiimikuviot menivät kaudella 94 näin:

São Paulo: Michael Schumacher - Jos Verstappen

Aida: Michael Schumacher - Jos Verstappen

Imola: Michael Schumacher - JJ Lehto

Monaco: Michael Schumacher - JJ Lehto

Barcelona: Michael Schumacher - JJ Lehto

Montreal: Michael Schumacher - JJ Lehto

Magny Cours: Michael Schumacher - Jos Verstappen

Silverstone: Michael Schumacher - Jos Verstappen

Hockenheim: Michael Schumacher - Jos Verstappen

Hungaroring: Michael Schumacher - Jos Verstappen

Spa: Michael Schumacher - Jos Verstappen

Monza: JJ Lehto - Jos Verstappen

Estoril: JJ Lehto - Jos Verstappen

Jérez: Michael Schumacher - Jos Verstappen

Suzuka: Michael Schumacher - Johnny Herbert, JJ Sauberilla

Adelaine: Michael Schumacher - Johnny Herbert, JJ Sauberilla
 
Häkkinen ampuu alas F1-huhut.

Häkkinen kiistää keskiviikkona monien saksalaislehtien tiedot, joissa Häkkinen liitetään Williamsiin. Hän kiistää myös ajavansa Williamsin F1-testejä kesän aikana.

Tuletko testaamaan Williamsia kesällä?
- En, en, en en. Tämä vuodenaika on formula ykkösissä sitä, että niin sanotut huhut lähtevät liikenteeseen, Häkkinen sanoi MTV3:lle.

Onko sinulla tarkoitusta palata formula ykkösiin jossain vaiheessa?
- Ei, ajetaan nyt Porschea täällä, Häkkinen sanoi Ahvenistolla.

Lähde: MTV3 uutissivu
 
Sumppari sanoi:
Veikkaan että protsku väitti noin, koska Keke sanoi melkein samoilla sanoilla iltalehdessä syyn rellun vauhtiin ;) Mutta mistäs minä tiedän tietääkö Keke enää edes mistä F1:stä ohjataan.

Keken kommentit on välillä ollut hiukan oudoksuttavia. Kekehän sanoi tossa vähän aikaa sitten, että Barrichellosta näkee missä menee ferrarin suorituskyky ja että kaikki muu menestys on Schumin ajotaitojen ansiota. Anteeksi vaan Keijo, mutta toi on bullkakaa, ja kaikki tietää sen.

Mikasta sen verran, että näittekö sen monacossa? Lean and mean. Sitäpaitsi ajaahan siellä tälläkin hetkellä joku läski meksikaani nimeltään Montoya. Musta tuntuu, ettei se Mikan nopeus minnekään ole kadonnut. Se kytee jossain sisällä. Ne voi voi viedä Mikan ykkösistä, mutta ne ei voi viedä ykkösiä Mikasta.
 
Lisää korjauksia:

Trulli aloitti F1 uransa vasta kaudella 97 ja ajoi 7 kisaa Minardilla ja 7 kisaa Prostilla (Ligier kauden 96 loppuun).
 
horroroso sanoi:
Korjauksia:
Karl Wendlinger ei kuollut Imolassa vaan loukkaantui vakavasti Monacossa, oli muistaakseni koomassakin kolme viikkoa. Imolan aika-ajoissa kuoli Roland Ratzenberger, joka taas oli Mika Salon kavereita.
Jep, meni nimet sekaisin. Mutta JJ oli kuitenkin myös tämän Ratzenbergerin kavereita, tulivat yhdessä Imolaan Ratzenbergerin autolla jne.
 
horroroso sanoi:
JJ oli parhaimillaan kolmas Imolassa -91, Häkä oli silloin (tulokaskaudellaan) viides. JJ lähti ruudusta 16, Häkä ruudusta 25, kisassa oli mukana vaatimattomat 34 autoa. Kisan voitti tietenkin paalulta lähtenyt Ayrton Senna da Silva. Oi niitä aikoja.

Esikarsinnassa oli mukana 34 autoa, aika-ajoissa 30 ja kisassa 26. :arvi:
 
Toivottavasti Häkkinen pysyis vaan kolf-kentillä jatkossakin. Varmasti pysyykin. Vois olla paluu vaikea tässä vaiheessa enää... Jos se vielä palais takasin baanalle, pilais come-bakki vaan todennäkösesti Häkkisen kovan maineen. Aika on jo alkanu kultamaan muistoja sitäpaitti. :)

Mitä Saloon tulee, ei itseäni mitenkään erityisesti säväyttäny koskaan. En uskonu sen voittavaan koskaan yhtään GP:tä, eikä se koskaan voittanu. Ok, Hockenheimissa oli kyl lähellä. Salon puolustukses täytyy silti sanoa se, että noi numerot Irvinen ja Salon "kamppailuista tallikavereina" ei oikeen anna mitään suuntaa. Kuten jo joku mainitsikin, Irvinel oli ensinnäki helvetisti enemmän kokemusta Ferrarista. Ja toiseks Ferrari teki kaikkensa (kuten Ferrarilla tapana on) ykköskuskinsa eli Irvinen eteen. Salo joskus jopa väitti, että hän joutu esim. aika-ajoissa vaan tesmimään jotain säätöjä Irvinen autoa varten. Salon ajalla tai maineella ei ollut mitään väliä :eek:
 
Viikonloppuna sit kaikki kynnelle kykenevät Hämeenlinnan Ahvenistolle katsomaan Häkkistä ja muita kovia nimiä. Jos tulis kunnolla väkeä vois tollasia tulla jatkossakin. Tänään olin katsomassa harjotuksia ja kyllähän Häkä siellä kovasti taisteli Markus Palttalan kanssa ja ohikin meni muutamaan otteeseen :)
 
wilungi sanoi:
Viikonloppuna sit kaikki kynnelle kykenevät Hämeenlinnan Ahvenistolle katsomaan Häkkistä ja muita kovia nimiä. Jos tulis kunnolla väkeä vois tollasia tulla jatkossakin. Tänään olin katsomassa harjotuksia ja kyllähän Häkä siellä kovasti taisteli Markus Palttalan kanssa ja ohikin meni muutamaan otteeseen :)

Minkälaisilla peleillä ne siellä ajelee?
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom