Häkkinen mahdollisesti takaisin F1 rattiin

J.Jake sanoi:
TOIVON ettei Mika palaa. Liian iso riski sille että myytti alkuperäisestä icemanista ja hänen legendaarisesta nopeudestaan karisee.
...ja mun hermot ei kestäisi. Ei meinannu kestää 95-01 vuosinakaan.

Minä toivon että Häkkinen tulisi takaisin formuloihin. Mikään ei kuitenkaan vähentäisi aikaisempia saavutuksia vaikka voittoja ei nyt enää tulisikaan entiseen tahtiin. Jo pelkästään sellainen juttu kuin Häkkisen ohitus Schumacherista Belgian SPA -radalla vuonna 2001 takaa sen että legendan asema säilyy. Samoin jos Mika tulee Williamsille niin se on huomattava profiilin kohotus tallille jonka molemmat kuskit Montoya ja R.Schumacher ovat olleet suorastaan ilmiriidoissa keskenään. Plus että Häkä osaa varmasti kertoa heti mekaanikoille mitä autoon pitää tehdä jotta Ferrari voitetaan.

Räikköselle on käymässä pahasti samalla tavalla kuin Buttonille eli alussa kohuttiin nuoresta huippukuljettajasta ja sitten kun homma ei natsannut tarpeeksi hyvin niin aika-ajoissakin vauhti on aivan kadoksissa. Olisiko myös lihava palkkapussi vaikuttanut siihen että kaikista kovin nälkä on jo hävinnyt. Varma sopimus ja ajelee vaan siinä sitten jotain eikä edes välitä taistella voitosta.

Coulthart tulee jäämään kuvioista pois ns. luonnollisen poistuman kautta. Toisaalta Barrichello on ikäisekseen niin huippukunnossa että hän jatkaa Ferrarilla niin kauan kuin M.Schumacher. Häkkinen ei tule missään olosuhteissa palaamaan McLarenille eli käytännössä Williams on nyt se talli mihin kannattaa mennä.

Iceman will be back ja Häkkinen on sitä paitsi yksi harvoja kuljettajia joka osaa ottaa lehdistötilaisuudet sopivan rennosti huumorilla!

:david:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
protsku sanoi:
Lajin historiasta löytyy muutamia näyttävän paluun tehneitä kuskeja, mainittakoon nyt vaikkapa Prost ja Hill näin ensi alkuun.
Näyttävin oli Mansell, joka oli turvonnut jenkeissä niin että ohjaamoa piti suurentaa että äijä saatiin sullottua kuskinpukille :D.
 
Murosta pöllitty.

LORD OF THE F1 - RETURN OF THE KING

return.jpg
 
protsku sanoi:
Räikköselle on käymässä pahasti samalla tavalla kuin Buttonille eli alussa kohuttiin nuoresta huippukuljettajasta ja sitten kun homma ei natsannut tarpeeksi hyvin niin aika-ajoissakin vauhti on aivan kadoksissa.

Toisaalta nyt kun BAR ja Honda saivat vihdoin kasattua kilpailukykyisen auton, on Button taas yksi kuumimmista nimistä Formuloissa.
 
Kipi I sanoi:
Mika on erjan tossun alla, eikä erja päästä sitä radalle!

Nyt olikin puhe formulan ajamisesta :D

Vähän epäilyttää näin pitkän tauon jälkeen paluu. Mutta toisaalta, saattaa häkää kiinnostaa taas autolla kaahaus, kun on pitänyt laahustaa kotosalla ja katsella Erjan naamaa kaiket päivät.
 
:offtopic:
Mitä sanotte sellaisista kuljettajista kuin Mika Salo ja J.J.Lehto? Molemmat on tehneet elämäntyön kilpa-autoilun parissa mutta kun mestaruus puuttuu niin ei niitä taideta paljon noteerata Suomen ulkopuolella. Salo on sentään tähän mennessä ainoa suomalainen joka on ajanut Ferraria edes sen yhden legendaarisen osakilpailun verran formula ykkösissä.

Maailmanmestarit säilyttää markkina-arvonsa jos kyseessä on Häkkisen tasoinen tuplamestari. Villeneuvilla homma lässähti jossain vaiheessa eikä kysymys ollut pelkästään siirtymisestä huonompaan talliin.

Taas jos ajattelee Järvilehtoa niin en muista kaverin ajosuorituksista paljon muuta kuin sen että jäi kerran lähtöruutuun ja toinen kuski ajoi kolarin niin että J.J. käytti sitten niskatukea jonkun aikaa. Salon ajosuorituksissa on ollut enemmän munaa mutta jostain syystä ne tärkeät voitot jäivät puuttumaan.
 
No ehkä Salo noteerataan vaan vitunmoisena selittäjänä, joka voittas kaikki kisat, jos vaan auto olis joku muu. Mä ainakin muistan Salon aurinkolasifetissin ja sen selityksen määrän...
 
Todennäköisesti Häkkisen ajo-uutinen on vain uutisankka. Ehkä Williams on kosksikellut häntä auton kehittelijätiimiin, ei radalle. Patrick päähän menee sivummalle hommiin ja Häkkisestä voisi olla hyötyä tiimin asiantuntija ajo-asioissa.
 
protsku sanoi:
Lajin historiasta löytyy muutamia näyttävän paluun tehneitä kuskeja, mainittakoon nyt vaikkapa Prost ja Hill näin ensi alkuun. Ja oma henkilökohtainen mielipiteeni on että Senna, Schumacher ja Häkkinen ovat lajin kaikkien aikojen kolme suurinta. Mikalla oli vain huonoa tuuria konerikkojen kanssa viimeisenä vuonna. Hänhän mm. voitti USA:n osakilpailun näytöstyyliin mikä ei ole mikään pieni saavutus. Samalle radalle sattui sitten keskeytys toisena vuotena.

Häkkinen ja Kyllönen takas! Harvoin on tullut yhtä aikaa itkettyä ja naurettua television urheiluohjelmien ääressä :kippis1:

Ei ole isä eikä poika Hill kumpikaan mitään paluutta tehneet. Taisit tarkoittaa Laudaa.

Aika rohkeaa nostaa Häkä kaikkien aikojen top3:n, minne jäivät Clark, Fangio, Stewart jne. jne.? Toisaalta on aika vaikea verrata eri aikakausien parhaita keskenään, eihän 50- ja 00-luvun Formuloilla ole juuri muuta yhteistä kuin titteli mistä kilpaillaa.
 
Taidetaan J.J noteerata ulkomailla 10x paremmin kuin suomessa. Eikös sillä ole kalenteri täynnä "kaiken maailman" Lemans ajoja ja muita toisistaan poikkeavia autoluokkia, joita ei perus F1 kuski pääse koskaan ajamaan, koska homma on niin erilaista, ja vaatii monipuolisen kuljettajan ajamaan.
 
SniffDaddy sanoi:
Tö reis vos eksellönt, but teör vos tis litöl patipuilter koolt pissvöörm in tö träk änd ai hät ty slou daun :rock:
Mäkinenkin osaa pudotella aika hyvin:
te reis vas sliperi bat in te wuuds, sou wet... windzippers weer gouing from left to right... juu kudnt see enithing
 
Häkkinenhän on jo treenannut jonkin aikaa, ja viime kuvissa näytti olevan jo hyvässä kondiksessa! Maha kadonnut jne. Toivottavasti saavat Mikalle kunnon auton alle ja eiku pilaamaan Schumin juhlat!!
 
protsku sanoi:
Monacon voitto perustui Renaultin voimansiirtoon joka toimii hyvin katuradalla vaikka moottorin tehot eivät muuten olekaan huippuluokkaa. Sutimisen esto on ehkä liian vahva ilmaus.

Jätkä heittää aika itse varmasti noita juttuja. Jätkällä ole mitään tietoa, miksi Renaultit oli nopeita.

Voitto perustui siihen, että "Maikkeli" törmäs seinään. No olis ne voinut muutenkin voittaa, radalla on vaikea ohittaa ym.

Mutta turha heittää tollasia juttuja ilman, että siellä välissä on sanoja kuten, "mun veikkaus on", "saattoi olla" ym.
 
protsku sanoi:
:offtopic:
Mitä sanotte sellaisista kuljettajista kuin Mika Salo ja J.J.Lehto? Molemmat on tehneet elämäntyön kilpa-autoilun parissa mutta kun mestaruus puuttuu niin ei niitä taideta paljon noteerata Suomen ulkopuolella. Salo on sentään tähän mennessä ainoa suomalainen joka on ajanut Ferraria edes sen yhden legendaarisen osakilpailun verran formula ykkösissä.

Maailmanmestarit säilyttää markkina-arvonsa jos kyseessä on Häkkisen tasoinen tuplamestari. Villeneuvilla homma lässähti jossain vaiheessa eikä kysymys ollut pelkästään siirtymisestä huonompaan talliin.

Taas jos ajattelee Järvilehtoa niin en muista kaverin ajosuorituksista paljon muuta kuin sen että jäi kerran lähtöruutuun ja toinen kuski ajoi kolarin niin että J.J. käytti sitten niskatukea jonkun aikaa. Salon ajosuorituksissa on ollut enemmän munaa mutta jostain syystä ne tärkeät voitot jäivät puuttumaan.

Salo oli särmä kaveri, jollaisia ei formuloissa pahemmin enää ole. Ajotaitojen puolesta en kyllä arvosta lähellekään JJ:n ja Häkän tasoa. Perusvarma ammattilainen joka ei paljoa virheitä tee, mutta ei ole kovin loistokaskaan.

JJ taas olisi voinut olla Maailmanmestari siinä missä Häkäkin, mutta paha onnettomuus pilasi koko kauden 94 ja sitä myöden lopetti myös uran ykkösissä. JJ ajoi 94 vain osan kaudesta (osan ajoi Jos Verstappen) kun niskakivut olivat liian kovat. Näyttöjen antamista ei varmasti helpottanut myöskään se, että samassa tallissa ajoi eräs M. Schumacher.

JJ oli parhaimillaan kolmas Imolassa -91, Häkä oli silloin (tulokaskaudellaan) viides. JJ lähti ruudusta 16, Häkä ruudusta 25, kisassa oli mukana vaatimattomat 34 autoa. Kisan voitti tietenkin paalulta lähtenyt Ayrton Senna da Silva. Oi niitä aikoja.
 
VelttoV sanoi:
Todennäköisesti Häkkisen ajo-uutinen on vain uutisankka. Ehkä Williams on kosksikellut häntä auton kehittelijätiimiin, ei radalle. Patrick päähän menee sivummalle hommiin ja Häkkisestä voisi olla hyötyä tiimin asiantuntija ajo-asioissa.

Itse asiassa Turun Sanomilla on ollut aika paljon oikeaan osuneita "arvauksia" joten veikkaan 70%-30% sen puolesta että Häkä käy testit ajaan. Riittääkö sitten nälkä enää aikoihin millä mestari kehtaa kisoihin lähteä on eri asia. Kyllä sillä vielä varmaan annettavaa olisi jos pää kestää enää ottaa autosta maximit irti.
 
Pertti 123 sanoi:
Jätkä heittää aika itse varmasti noita juttuja. Jätkällä ole mitään tietoa, miksi Renaultit oli nopeita.

Veikkaan että protsku väitti noin, koska Keke sanoi melkein samoilla sanoilla iltalehdessä syyn rellun vauhtiin ;) Mutta mistäs minä tiedän tietääkö Keke enää edes mistä F1:stä ohjataan.
 
Ande sanoi:
Häkkinenhän on jo treenannut jonkin aikaa, ja viime kuvissa näytti olevan jo hyvässä kondiksessa! Maha kadonnut jne. Toivottavasti saavat Mikalle kunnon auton alle ja eiku pilaamaan Schumin juhlat!!

Katos muutkin huomasi ihan saman, mitä itse. Ennen tuota spekulaatiota Häkkisen paluusta ajattelin mielessä, että jotain omituista on tapahtunut, kun häkä oli taas formulakuskin näköinen Monacossa.

Ja aika luonnollista kiistää tuollainen tieto. Viitaten Ylen juttuun. Aikamoinen ihme olisi, jos Häkkinen paukuttelisi henkseleitä, että yrittää paluuta ja testit menisikin reisille. Siinä olisikin soppa valmis.
 
en muista kaverin ajosuorituksista paljon muuta kuin sen että jäi kerran lähtöruutuun ja toinen kuski ajoi kolarin niin että J.J. käytti sitten niskatukea jonkun aikaa.
...jep,imolassa 94. JJn auto sammu ja Wendlinger ajo päälle. Turva-auto radalle. Kumit jäähtyy,rengaspaineet laskee,turva-auto pois,Tamburello mutka ja F1 will never be the same again
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom