Häkkinen mahdollisesti takaisin F1 rattiin

Liittynyt
24.6.2003
Viestejä
413
Williams-talli haluaa Mika Häkkisen F1-autonsa ohjaimiin ensi kaudeksi. Turun Sanomien mukaan Häkkinen suunnittelee testaavansa Williams BMW:tä keskikesällä, ja jos vauhti on yhä kohdallaan hän olisi vakavissaan harkitsemassa paluuta F1-radoille kaudeksi 2005.

Lehden mukaan Häkkinen neuvottelee parhaillaan testiajosta tallipomo Frank Williamsin kanssa. Williams on sanonut, että Häkkinen on ainoa kuljettaja, joka pystyy haastamaan Michael Schumacherin tasaveroisella kalustolla.

Vielä kolme viikkoa sitten Häkkinen kiisti edes harkinneensa paluuta.

MTV3 26.5.2004

Mitäs sanotte jos Häkkinen tekisi paluun. Veikkaampa kuitenkin ,että ei ole kovin todennäköinen kuvio Häkkisen paluu. Olisihan se mahtavaa jos saataisiin kunnon säpinää radoille Schumi Vs. Häkkinen. :kippis1:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Vois olla ihan jees, ja kun vielä saatais räikkösen tekniikka toimimaan, niin ei olis mahdottomuus että palkintopallien 1. ja 2. palli olisivat suomalaisten joskus :)
 
Tämäpä uutinen. Villeneuven paluusta on ollut juttua, hän olisi mahdollisesti tulossa takaisin huomattavasti aikaisempaa pienemmällä palkalla. Bernie Eclestone haluaa nähdä uusinnan kaksintaistelusta M.Schumacher vs J.Villeneuve. Näin ainakin urheilupalstoilla kirjoitettiin vain pari päivää sitten.

Luulisi että ainakaan rahan puolesta Häkkisellä ei ole enää mitään tarvetta tehdä paluuta. Lajin kannalta tämä olisi kyllä loistava homma. Sitten vielä Matti Kyllönen takaisin selostamaan!

P.S. Villeneuvesta kerrottiin että mies on treenannut kovaa viimeiset pari kuukautta. Miten lienee Häkkisen fyysinen kunto? Formulat on kova laji.
 
Mutta häkkisen iällä ja kokemukskella ei olisi mitään iloa ajaa millään muulla autolla, kuin sellaisella, jolla voi voittaa maailman mestaruuden.

Ja pahoin pelkään, että sellaisen löytäminen on aika vaikeeta.
 
Ferrarilla ei tosiaan ole tallipaikkoja avoinna juuri tällä hetkellä. Vähän luulen että M.Schumacher ja Barrichello jatkavat punaisen auton ajamista ainakin seuraavat 3-4 vuotta.

McLaren on niin syvällä aallonpohjassa että vaaditaan vähintään 2 vuotta tehtyjen virheiden korjaamiseen.

Williams ja Renault pystyvät haastamaan Ferrarin yksittäisissä osakilpailuissa mutta koko sarjan osalta autot eivät ole tarpeeksi hyviä mestaruuteen. Monacon voitto perustui Renaultin voimansiirtoon joka toimii hyvin katuradalla vaikka moottorin tehot eivät muuten olekaan huippuluokkaa. Sutimisen esto on ehkä liian vahva ilmaus.
 
Williams voi olla ensi kaudella vaikka millaisessa iskussa ja eihän nuo Ferkutkaan nyt aina ole sitä jalan mittaa edellä. Tietenkin voihan tulla oikein aallon pohja mutta nobody nous.
 
Kyllä Williams on taas nousussa. 96 ja 97 mestaruusvuosien jälkeen oli hieman huonompaa menestystä, mutta nyt on taas hyvää meininkiä tulossa. McLaren on nyt 5 vuotta keskitason tallina ja sitten nousee taas huipulle.
 
protsku sanoi:
Monacon voitto perustui Renaultin voimansiirtoon joka toimii hyvin katuradalla vaikka moottorin tehot eivät muuten olekaan huippuluokkaa. Sutimisen esto on ehkä liian vahva ilmaus.

Sutimisen esto on sallittu, automaattinen lähtöjärjestelmä kielletty.
 
Toivottavasti tämä tapahtuu, sankaritarinat on niin siistejä: "Häkkinen palaa tauon jälkeen radalle ja voittaaa!!!1" Häkä on mun lempikuski ja Häkän paluu tekisi tosi hyvää katsojaluvuille ja jospa sitä itsekin jaksaisi ruveta taas seuraamaan lajia.


HÄKKINEN!
 
SniffDaddy sanoi:
Eniten kaipaan Häkkisen lausuntoja kisan jälkeisessä pressitilaisuudessa, finlantia parhaimmillaan.

Älä valita :whip:

Tö reis vas kuut pat te kaar vasont, ai trait tö kätch shuumaikker pat ai titönt gou fääst inaf, mai taiers vas bäät.
 
Enpä usko, että tulee mitään tuosta kampäkistä. Vaikea uskoa, että Häkkisen vauhti riittäisi enää taistelemaan kun korkeintaan viimeisistä pistesijoista. Tuskin riittää kuntokaan enää F1:een. Silti toivoisin kyllä näkeväni Häkän vielä F1-auton ratissa.
Ja noista talleista: Uskon (pelkään), että Ferrari pysyy kärjessä tasan niin kauan kuin Schumi ajaa siellä. Todennäköisesti ainakin osa talleista (McLaren, Williams, Renault, BAR, ehkä Toyotakin muutaman vuoden päästä..) tulee kyllä kuromaan pikkuhiljaa Ferrarin etumatkaa umpeen.
 
Jeah...kyllä meikäläinenki kattos taas paljo mieluummi rinkulan ajoo, jos Häkkinen olis mestaruusluokan autolla liikenteessä. Williamsin suunta on tällä hetkellä hyvä..elleivät sitte tee McLareneita parina seuraavana vuonna :rolleyes:
Enivei..
 
Kyllä Häkä Räkän voittaa mennen tullen myös puhumis puolessa. Räikkösellä kun ei tuo ylähuuli liiku. Ei muuta kun :thumbs: pystyyn Häkän puolesta.
 
Kusimato sanoi:
Älä valita :whip:

Tö reis vas kuut pat te kaar vasont, ai trait tö kätch shuumaikker pat ai titönt gou fääst inaf, mai taiers vas bäät.


Tö reis vos eksellönt, but teör vos tis litöl patipuilter koolt pissvöörm in tö träk änd ai hät ty slou daun :rock:
 
Toivottavasti ei tule takaisin. On olemassa paha vaara, että vauhti ei olekaan enää entisenlaista ja Häkää nöyryytetään oikein kunnolla. Olisi ollut parempi, että jos se olisi lopettanut jo kauden 2000 jälkeen kun oli vielä huipulla. 2001 hävisi jopa Coulthardille.
 
No mutta sitähän se on menossa selvittää jos Williamsille aukee testi paikka. Luulisi häkän olevan sen verran fiksu kaveri, että vauhti/vauhdin puute selviää 20:n ajetun kierroksen jälkeen. Kun kerran oppii formulalla ajamaaan niin ei sitä unohda sama pätee myös pyörällä ajoon.
 
Ja pahoin pelkään, että sellaisen löytäminen on aika vaikeeta.
- Niinpä. Williams on mennyt tämän kauden vain alaspäin. Miksi ne maksaisi Häkkiselle tuplamestarin liksan kun ne tarvii ne rahat auton kehittelyyn?
- Viimevuonna Monacossa Mika kieltäytyi Jaguar testistä todeten ettei hän ole ajanut yli kahteen vuoteen ja näin ollen ei enää omaa mitään annettavaa. Varsinkaan kehitys mielessä.
- Bar-Honda olisi oikeastaan ainoa vaihtoehto. Sekin lähinnä Hondan takia. ( Honda nosti Macin huipputalliksi 80-luvulla.
- Muissa talleissa menee ainakin 2v ennekuin Ferrarin teho/ajettavuus/luotettavuus saavutetaan --> Häkä ei lähde enää "projekteihin". En ainakaan usko. Tarkoitushan olisi tuoda viimeinen Schumin kaataja takaisin radalle. Mitä hyötyä siitä enää olisi kun Schumi on jo lopettanut? ( tai 40v 8x mestari )
TOIVON ettei Mika palaa. Liian iso riski sille että myytti alkuperäisestä icemanista ja hänen legendaarisesta nopeudestaan karisee.
...ja mun hermot ei kestäisi. Ei meinannu kestää 95-01 vuosinakaan.
 
jaco sanoi:
Kun kerran oppii formulalla ajamaaan niin ei sitä unohda sama pätee myös pyörällä ajoon.

Lajin historiasta löytyy muutamia näyttävän paluun tehneitä kuskeja, mainittakoon nyt vaikkapa Prost ja Hill näin ensi alkuun. Ja oma henkilökohtainen mielipiteeni on että Senna, Schumacher ja Häkkinen ovat lajin kaikkien aikojen kolme suurinta. Mikalla oli vain huonoa tuuria konerikkojen kanssa viimeisenä vuonna. Hänhän mm. voitti USA:n osakilpailun näytöstyyliin mikä ei ole mikään pieni saavutus. Samalle radalle sattui sitten keskeytys toisena vuotena.

Häkkinen ja Kyllönen takas! Harvoin on tullut yhtä aikaa itkettyä ja naurettua television urheiluohjelmien ääressä :kippis1:
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom