Hääjuontajalle juttuvinkkejä ohjelmien väliin

Eli homma on niin, että olen sattuneesta syystä päässyt juontajaksi (toiseksi) ystävieni häihin, jotka ovat uutena vuotena. Tarvisin vähän vinkkejä (uutta vanhaa ohjelmaa) ja omia kokemuksia siitä, oletko itse juontanut (yksin, kaksin?), millaista heittoa oli ohjelmien välissä juontajille (juttuja/vitsejä etc.)jne.. En todellakaan halua siitä vain kuulutustyyppistä "ja seuraavana vuorossa on..", vaan haluan tosissaan panostaa tähän, jotta sekä hääpari, että juhlavieraat viihtyvät ja heillä on hauskaa. :haart:

Olen etsinyt vitsejä, juttuja, mutta en vissiin sitte löydä sopivia tai jotain. Alkaa olemaan sitä paitsi kiirus... Ohjelmien rungon olen tehnyt, mutta lisää ohjelmavinkkejä kaipailisin myös :rolleyes:

Kiitos, jos jaksatte avittaa vähän!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noista vitseistä on pakko sanoa sen verran, että niiden täytyy olla aika pirun hyvin kerrottuja tai sitten käännät ne "kaverille sattui"-jutuiksi, mikään ei luo vaivaantuneempaa tunnelmaa, kun puujalkavitsit, joille osa kohteliaasti yrittää nauraa.

edit. Itse olin todistamassa yhdessä joulujuhlassa erään tutun kaverin itsemurhaa juontajana. Kaveri heitti käsittämättömiä juttuja esitysten välissä, jotka varmasti ovat omassa päässä kuulostanut hyvältä, mutta mikkiin nopeasti tärisevällä äänellä sanottuna aihetti yleisössä hämmennystä, kukaan ei nauranut, vinkuna vaan klassisesti kiersi PA-laitteissa ja aina kun kaveri asteli lavalle, teki mieli työntää ruuvimeisseli korvaan.

inflames sanoi:
Noista vitseistä on pakko sanoa sen verran, että niiden täytyy olla aika pirun hyvin kerrottuja tai sitten käännät ne "kaverille sattui"-jutuiksi, mikään ei luo vaivaantuneempaa tunnelmaa, kun puujalkavitsit, joille osa kohteliaasti yrittää nauraa.

edit. Itse olin todistamassa yhdessä joulujuhlassa erään tutun kaverin itsemurhaa juontajana. Kaveri heitti käsittämättömiä juttuja esitysten välissä, jotka varmasti ovat omassa päässä kuulostanut hyvältä, mutta mikkiin nopeasti tärisevällä äänellä sanottuna aihetti yleisössä hämmennystä, kukaan ei nauranut, vinkuna vaan klassisesti kiersi PA-laitteissa ja aina kun kaveri asteli lavalle, teki mieli työntää ruuvimeisseli korvaan.

:lol2: Sehän meni nappiin.

Mun neuvo: ei liikaa 'hauskaa' ohjelmaa, ei liikaa yritystä juontoihin.

inflames, ei ei ei!

Kaverisi on komedian todellinen supermies. Ihan oikeasti, jos siis yrittikin tuota. Todellinen taiteilija tekee juuri tuon. Itse harrastan noloja tilanteita. En ole tosin siinä vielä tarpeeksi hyvä, koska elekieleni paljastaa että vitsailen. Eli tarkoitus on että muut tuntee itsensä noloksi sun puolesta.

Miten tän nyt selittäisi.. öhh.. no esim leffassa man on the moon andy kaufmannihan vetää sitä nerokasta linjaa, eli kun näkee ekan kerran baarissa vetämässä niin se on semmonen tosi arka, ja heittää kohtis paskaa juttua, joten porukka tavallaan häpee sen puolesta, tosin sittenhän se paljastaa sen sillä elvis-jutulla, jolloin siitä tulee 'ahaa!'.

Itse harrastan samaa mutta ilman 'ahaa!':ta. Eli tarkoitus on että ihmiset jäävät häpeemään mun puolesta. Aivan saatanan hauskaa :) ehkä hieman masokistista mutta syvemmälle syvemmälle sanoi neitsyt orille tallissa.

Tosin tuo tilaisuus ei ehkä ole sopiva siihen.

Värisevä ääni, sitten joku naputtava sormi, pakoileva katse on MUST. Siihen pari töksähtelevää vitsiä. Haetaan niitä säälinauruja. Ja suurin vitsi lopussa on se, että et paljasta vitsailleesi. Olet siis mestari. Muuthan ei sitä sitten tajua, mutta minä ainakin arvostan jos vedät noin ja nimeän sinut komedian suurherraksi.

Art2 sanoi:
Se "naimapuhe" missä on "viroa ja suomea on todella vanha, mutta ihan hyvä minusta.
http://www.riemurasia.net/jylppy/albumit/txt/naimapuhe.txt

Ja kahdestaanhan tuo pitää lukea.

Kiitän :worship:

Molemmat juontajat ollaan aika luonnollisia, yleensä ei kumpaakaan pelota isommat tapahtumat. Toivotaan, että vältytään kuivilta vitseiltä :D Vaan parhaat nauruthan siitä ittensä häpäsemisestä saa.. ;)

Tuo "naimapuhe" aiheutti kyllä aika paljon porukassa naurua viime kesänä tyttöystävän kummin häissä. Minussa tuo ei kyllä paljon naurunvireitä saanut aikaan, en tiiä johtuko siitä, että olin niin tuiskeessa ja keskityin katselemaan muurahaisia lattialla vai onko mulla sitten vaan niin "epäkypsä" huumorintaju. Sama kait tuo, ainakin muilla oli hauskaa!

Joo tuo virolaisjuttu on klassikko.
Toinen on se, että pyydetään vanhoja poika- tai tyttöystäviä palauttamaan kodin avaimet takaisin, nyt kun toinen on mennyt naimisiin. Tietenkin on sitten ennalta sovittu, että joku reilu 10 henkeä nousee ja palauttaa avaimet.

Jos rouva on koiraihmisiä, niin voi hieman keskustella koirista ja heittää ilmaan kysymyksen, että mitä eroa on koirassa ja tässä uudessa vaimossa? Vastaus on, että koiraa ei voi kusettaa puhelimessa.

Meidän häissä oli juontajana kaverini joka on yliluutnantti, ja sen juontotyyli oli sopivan armeijamainen :D. Armeijahuumori toimi hyvin, mutta se vaatii paljon juontajalta

Millasta ohjelmaa pakkisporukan omissa häissä tai tuttujen häissä on ollu? Joku mieleenpainuvin ja hauskin sun mielestä?

Tästä mielipiteestä napsahtaa taatusti huumorintajuttoman mölkerön (tm) leima otsaan alta aikayksikön, mutta ties kuinka monet häät tässä viimeisen kymmenen vuoden aikana käyneenä voin ihan rehellisesti sanoa, ettei vastaan ole tullut oikeastaan YHTÄÄN hyvää hääleikkiä, ts. oikeasti hauskaa sellaista, joka ei aiheuttaisi katsojissa ja/tai leikkijöissä vaivautuneisuutta ja myötähäpeää. Ja mitä tulee tuohon "virolaiseen" hääpuheeseen ja 12 kuukautta-leikkiin, lakanantaitteluleikkiin, Tuttu juttuun jne., niin näillä on valitettavasti tapana esiintyä lähes tulkoon kaikissa häissä, uudestaan ja uudestaan... boring...

MUTTA, tämä oli vain yhden ihmisen mielipide, ja sellaisena pysyköön :) Halusin vain tuoda esille sen näkökannan, että kaikki eivät tosiaankaan odota niitä hääleikkejä ja -hupailuja ns. vesi kielellä.

Ai, että minkäkölainen hääohjelma minua sitten miellyttäisi? Ehdottomana ykkösenä tanssiminen, mieluiten jonkin tasokkaan ja hommansa osaavan orkesterin tahdissa. Ja kyllä ihan sellainen "vapaa seurustelu" hyvän musiikin soidessa taustalla, hyvää ruokaa syöden ja ehkä myös sopivasti juhlajuomaa siemaillen on todella mukavaa. :)

EDIT: Angelene, täältä löytyy paljon tietoa hääleikeistä ja ylipäätään kaikista mahdollisista häihin liittyvistä jutuista: http://www.naimisiin.info/

meillä on kiertänyt ukoksiheittämisen perinne. Eli kasataan 6 vahvinta äijää salista, jotka muodostaa 3 paria. 1 pari ottaa aina toisiaan ranteista kiinni ja muodostetaan "arkunkanto" jono ja sulhanen on siinä arkun paikalla. Jonkun pitää sitten vaan pitää lukea tahtia, että parit heittää samaan aikaan, tyyliin 1, 2, ja kolmosella heitto. MUISTAKAA OTTAA KIINNI KANSSA... Kerran ollaan heitetty eräs neito akaks, mut se pitää tehdä sit mieluusti niin että rouvan jalat on poispäin yleisöstä

DayOne sanoi:
inflames, ei ei ei!

Kaverisi on komedian todellinen supermies. Ihan oikeasti, jos siis yrittikin tuota. Todellinen taiteilija tekee juuri tuon. Itse harrastan noloja tilanteita. En ole tosin siinä vielä tarpeeksi hyvä, koska elekieleni paljastaa että vitsailen. Eli tarkoitus on että muut tuntee itsensä noloksi sun puolesta.

Miten tän nyt selittäisi.. öhh.. no esim leffassa man on the moon andy kaufmannihan vetää sitä nerokasta linjaa, eli kun näkee ekan kerran baarissa vetämässä niin se on semmonen tosi arka, ja heittää kohtis paskaa juttua, joten porukka tavallaan häpee sen puolesta, tosin sittenhän se paljastaa sen sillä elvis-jutulla, jolloin siitä tulee 'ahaa!'.

Itse harrastan samaa mutta ilman 'ahaa!':ta. Eli tarkoitus on että ihmiset jäävät häpeemään mun puolesta. Aivan saatanan hauskaa :) ehkä hieman masokistista mutta syvemmälle syvemmälle sanoi neitsyt orille tallissa.

Tosin tuo tilaisuus ei ehkä ole sopiva siihen.

Värisevä ääni, sitten joku naputtava sormi, pakoileva katse on MUST. Siihen pari töksähtelevää vitsiä. Haetaan niitä säälinauruja. Ja suurin vitsi lopussa on se, että et paljasta vitsailleesi. Olet siis mestari. Muuthan ei sitä sitten tajua, mutta minä ainakin arvostan jos vedät noin ja nimeän sinut komedian suurherraksi.

Ymmärrän mitä haet, mutta tähän sopii muistaakseni Raskolnikovin heittämä läppä jossain threadissa. Meni jotenkin: On niin paskaa, ettei ole tarpeeksi paskaa, ollakseen kyllin paskaa ollakseen hyvä...no vittu eihän tuossa ole järjen hiventäkään, mutta kuitenkin. :lol2: kirjoittaja korjatkoon.

Tuo viro-suomi-puhe on aika tyypilinen ja herättää erilaisia tuntemuksia (myös kyllästymistä voi olla havaittavissa), mutta "uutena" juttuna se on hauska...

Veljeni häissä paljon naurua sai aikaiseksi sellainen tehtävä, jossa hääparin silmät peitettiin huivilla. Tämän jälkeen heille annettiin lakana ja heitä pyydettiin viikkaamaan se. Vieraille oli etukäteen kerrottu (ilman että hääpari tiesi siitä), että ne sanat joita tuon tehtävän aikana lausutaan, ovat sitä kommunikointia, mitä hääpari käy hääyönään sängyssä. Viikkauksen aikana hääpari ähisi, tuskasteli, huokaili ja vähän kiroilikin. Kun tehtävä oli suoritettu ja huivit poistettu silmiltä, kertoi tehtävän vetäjä hääparille mistä oli kysymys.

Ja jos tarvitsee heittää jotain juttua vieraille, voi esimerkiksi netistä etsiä "lasten suusta" -tarinoita siitä, mitä mieltä he ovat naimisiinmenosta.

Sitten on yhtenä ohjelmanunerona nämä morsiamenryöstöt, mutta osa on jo kyllästynyt niihin. Lisäksi olen sitä mieltä, että häävierailta ei pitäisi nyhtää tällaisten tehtävien varjolla enempää rahaa, sillä lahjat ja juhlavaatteet ym. aiheuttavat jo paljon kuluja. Mutta jos haluaa tällaista järjestää, niin voihan sitä ryöstää anoppia, appea, kokkia jne... ja sitten sen rahan nyhtämisen tilalle voi keksiä jotain muuta.

Anonymity sanoi:
Sitten on yhtenä ohjelmanunerona nämä morsiamenryöstöt, mutta osa on jo kyllästynyt niihin. Lisäksi olen sitä mieltä, että häävierailta ei pitäisi nyhtää tällaisten tehtävien varjolla enempää rahaa, sillä lahjat ja juhlavaatteet ym. aiheuttavat jo paljon kuluja. Mutta jos haluaa tällaista järjestää, niin voihan sitä ryöstää anoppia, appea, kokkia jne... ja sitten sen rahan nyhtämisen tilalle voi keksiä jotain muuta.

Joissain häissähän oli joskus ryöstetty boolimalja, oli meinaan "yllättäen" tullut yleisöönkin vipinää sen palauttamiseksi :D

Tässä näitä esimerkkejä (lasten suusta), joita voi heittää sopivasti kevennyksinä. Aiheena naimisiinmeno sekä muut yhdessä olemiseen liittyvät jutut:

MITEN PÄÄTTÄÄ KOSKA MENNÄ NAIMISIIN?

"Ekana täytyy löytää joku joka tykkää samoista asioista ku itte. Jos esimerkiks tykkää jalkapallosta, täytyy löytää vaimo joka tuo chipsejä ja kaljaa" Alain 10v

"Ei voi ite päättää koska menee naimisiin. Jumala päättää sen kauan etukäteen ja sitten sitä näkee kuka se on ku se roikkuu kaulassa" Kirsten 10v

MIKÄ ON PARAS IKÄ MENNÄ NAIMISIIN?

"Paras ikä mennä naimisiin on 23 vuotta, kun on
ainakin 10 vuotta tuntenut jo aviomiehensä" Camille 10v

"Ei ole mitään parasta ikää mennä naimisiin. Täytyy olla tosi tyhmä mennäkseen naimisiin" Freddie 6v

MITÄ OMILLA VANHEMMILLASI ON YHTEISTÄ?

"Ne ei haluaa enempää lapsia" Aure 8v

MITÄ TREFFEILLÄ OIKEASTAAN TEHDÄÄN?

"Treffit on sitä varten, että huvitellaan ja ihmisten pitää olla treffeillä että opitaan tuntemaan toisensa. Jopa pojilla on joskus jotain mielenkiintosta
sanottavaa, jos oikeen tarpeeksi kauan kuuntelee." Linette 8v

"Ekoilla treffeillä sanotaan toisilleen mielenkiintoisia valheita, niin sitten ollaan
valmiita seuraaville treffeille" Martin 10v

MITÄ TEKISIT KUN SINULLA ON ENSIMMÄISET TREFFIT?

"Menisin kotiin ja leikkisin että oon kuollut. Sitten soittaisin lehteen ja sanoisin että pankaa muistoilmoitus" Craig 9v

KOSKA SAA PUSSATA TOISTA?

"No sillon kun ne on rikkaita miehiä" Pamela 7v

"Jos pussaat tyttöä, sun täytyy sitte mennä naimisiin ja saada
lapsia sen kanssa. Sillai se vaan on.." Henri 8v

ONKO PAREMPI OLLA SINKKU VAI MENNÄ NAIMISIIN?

"Tytöille on kyllä parempi että ovat sinkkuja. Mutta pojat tarttee jonkun siivoomaan." Anita 9v

MITÄ TULISI TEHDÄ ETTÄ AVIOLIITOSTA TULISI HYVÄ?

"No vaimoille täytyy sanoo et ne on kauniita. Myös sillon vaik ne näyttäs pakettiautoilta" Richard 10v

Eräissä häissä pyydettiin 10 miestä seisomaan penkeille sääret paljaina...mukana sulhanen. Sitten morsian tuli huivi silmillä tunnustelemaan ja hipelöimään yrittäen tunnistaa kultapuppelinsa koivet.

Täytyy myöntää, että ollessani kaverin häissä bestmanina, vedimme kaason kanssa bileitä eteenpäin, mutta tuohon "virolaisjutskaan" en lämmennyt lainkaan, joten sitä paperia ei käytetty. Morsiamen ryöstön sijasta käytettiin sulhasen ryöstöä. Morsiamen polttarikansio kiersi 120-päisen yleisön keskuudessa, mutta yllättäen sulhasen kansiota ei siihen levitykseen päästetty ja tästä myös ilmoitin, pahoitellen tottakai :jahas: . Teimme MS-VoimaPisteellä (PowerPoint) valokuvanäytöksen musiikin kera, joka toistettiin siis salin valkokankaalla (valokuvia niin morsiamesta kuin sulhasestakin vauvasta tähän päivään, vaatii vähän taustatyötä, mutta ihan hauska katsoa sitä "kehitystä").
Musiikista vastasi eräs paikallinen musiikkialan monitoimimies, joten pelkästään äänitallenteiden varaan ei jääty. Mielestäni yleisön kannalta pointti on se, että jotain tapahtuu. CD:tä voi kuunnella himassakin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom